نحوه اخذ بورسیه تحصیلی پرتغال

پرتقال یکی از پیشرفته ترین و مقرون به صرفه ترین کشور های اروپایی به شمار می رود. در واقع سالانه افراد به دلیل مزایای زیاد کشور پرتغال تصمیم به مهاجرت به این کشور می گیرند. کشور پرتغال به علت مهاجر پذیر بودن و آب و هوای مطلوب، مقصد مناسبی برای متقاضیان می باشد. مهاجرت تحصیلی نیز یکی از پرطرفدارترین روش های موجود برای مهاجرت به کشور پرتغال می باشد . پایتخت کشور پرتغال شهر لیسبون می باشد و زبان رسمی این کشور نیز پرتغالی است . یکی از مهم ترین مزایای کشور پرتغال ارائه بورسیه های متنوع برای دانشجویان بین المللی می باشد که در سال های اخیر باعث استقبال تعداد زیادی از دانشجویان شده است. در این مقاله نیز قصد داریم به تمام نکات و موارد مرتبط با اخذ بورسیه تحصیلی پرتغال بپردازیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا از منابع معتبر و وبسایت های رسمی کشور پرتغال گردآوری شده است .

بورسیه تحصیلی پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  •  شرایط کلی اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال
  • بورسیه تحصیلی پرتغال در مقطع کارشناسی
  • بورسیه تحصیلی پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد
  • انواع بورسیه های تحصیلی در پرتغال

شرایط کلی اخذ بورسیه تحصیلی در پرتغال

همانطور که میدانید مهاجرت تحصیلی یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به شمار می رود. بورسیه تحصیلی نیز  راهی مناسب برای کاهش هزینه ها در کشور مقصد محسوب می شود. شایان ذکر است که برای اخذ بورسیه تحصیلی پرتغال باید واجد شرایط آن باشید. در واقع بورسیه تحصیلی در پرتغال هم برای دانشجویان خارجی و هم برای شهروندان کشور پرتغال در نظر گرفته می شود. ازاین‌رو ملیت شما نیز در اخذ بورسیه تحصیلی تاثیر گذار است. یکی دیگر از مهم ترین شرایط دریافت بورسیه ارائه مدرک زبان انگلیسی یا پرتغالی می باشد.  شرایط سنی متقاضی نیز تاثیر مهمی در دریافت بورسیه تحصیلی خواهد داشت. به طور کلی اگر رزومه تحصیلی و کاری قوی، مقالات در سطح بین المللی، معدل بالا و نمره زبان خوبی داشته باشید اخذ بورسیه تحصیلی پرتغال دور از ذهن نخواهد بود و با استفاده از آن دانشگاه‌ها و دولت پرتغال امکانات خوبی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

بورسیه تحصیلی پرتغال

بورسیه تحصیلی پرتغال در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی برای دانشجویان از پرطرفدارترین مقاطع تحصیلی به شمار می‌رود. برای تحصیل در این مقطع و دریافت بورسیه تحصیلی پرتغال باید حتماً دیپلم ۱۲ ساله خود را به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان پرتغالی می باشند اما دانشگاههای نیز وجود دارند که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آنها فراهم شده است . برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی احتیاج به ارائه مدرک زبان آیلتس ۶ دارید و اگر به زبان پرتغالی تحصیل می‌کنید مدرک زبان B2 پرتغالی را باید اخذ کنید . شرایط سنی با توجه به نوع بورسیه و دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید، متفاوت می باشد اما برای مقطع کارشناسی تا سن ۲۲ سال امکان دریافت ویزای تحصیلی وجود دارد. اخذ بورسیه تحصیلی پرتغال در مقطع کارشناسی تحت یک شرایط خاص به دانشجو اعطا می گردد. در واقع برای دریافت آن احتیاج به رزومه علمی بسیار قوی می باشد. همچنین میزان بورسیه در این مقطع حدوداً ۴ الی ۹ هزار یورو در سال است.

علاوه بر نکات گفته شده، دانشجو می تواند در مقطع کارشناسی تا ۱۰ ساعت نیز مشغول کار پاره وقت شود.

بورسیه تحصیلی پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد

 به طور کلی مقدار بورسیه های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر از مقطع کارشناسی است اما هر کدام از آنها شرایط مخصوص به خود را دارند. مانند مقطع قبلی امکان تحصیل هم زبان پرتغالی و هم به زبان انگلیسی وجود دارد اما با این تفاوت که میزان بورسیه تحصیلی پرتغال به زبان انگلیسی در این مقطع بیشتر از مقطع کارشناسی می باشد . مقطع کارشناسی ارشد نیز یک تا دو سال در کشور پرتغال به طول می‌انجامد . یکی از نکات مهم در مقطع کارشناسی ارشد این است که اگر از شهرهایی مانند لیسبون یا پورتو در کشور پرتغال بورسیه خود را دریافت کنید باید هزینه های زندگی خود را نیز بتوانید پوشش دهید چرا که  هزینه های زندگی در این دو شهر به نسبت دیگر شهرها بالاتر است . علاوه بر بورسیه تحصیلی با کار نیمه وقت تا ۲۰ ساعت در هفته نیز می توانید هزینه های زندگی خود را پوشش دهید .

بورسیه تحصیلی پرتغال
انواع بورسیه های تحصیلی در پرتغال
بورسیه تحصیلی MBA در لیسبون پرتغال

یکی از بورسیه‌های تحصیلی مربوط به بورسیه تحصیلی گفته شده در شهر لیسبون می باشد که دانشجویان بین المللی می توانند از آن استفاده کنند . این بورسیه بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت بازرگانی در دانشکده تجارت و اقتصاد لیسبون ارائه می شود . موضوع اصلی این بورس تحصیل یادگیری مدیریت بازرگانی می باشد. یکی از مهمترین مزایای این بورس تحصیلی شامل ۵۰ درصد تخفیف در هزینه های تحصیل شخص متقاضی و اعطای چنین جایزه می باشد. از مهمترین شرایط دریافت این بورس موارد زیر است :

  • متقاضیان باید مهارتهای بین فردی استثنایی داشته باشند که در طول مصاحبه با فارغ التحصیلان این دانشگاه مقایسه و ارزیابی شوند.
  • حداقل نمره ۶۷۰ GMAT و معدل لیسانس ۱۵ از ۲۰
بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس

یکی دیگر از بورسیه تحصیلی پرتغال مربوط به بورسیه اراسموس موندوس می باشد. این بورسیه برای دانشجویان بین المللی، دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اروپایی می باشد. بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته‌هایی مانند حقوق، تجارت، ارتباطات ارائه می شود. همچنین این بورسیه تحصیلی برای مدت دو سال در دسترس است . این بورسیه در دو رده A و B ارائه می شود که در ادامه توضیح خواهیم داد :

رده A
  • در این نوع بورسیه شامل هزینه‌های سفر، ویزا و هزینه های مربوط به سفر در سال
  • همچنین هزینه‌های مربوط به اسکان دانشجویی که مکان آنها در کمتر از ۴ هزار کیلومتر از دانشگاه فاصله دارد.
  • کمک به هزینه های تحصیل به مبلغ ۸۰۰ یورو در هر ترم
  • کمک هزینه ۱۰۰۰ یورو در ماه
رده B
  • شامل دانشجویان می‌شود که تابعیت هر کشور از عضو اتحادیه اروپا را دارند.
  •  دانشجویانی با تبعه از کشورهای ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، سوئیس، ترکیه و غیره
  • دانش آموزانی که طی ۵ سال گذشته بیش از ۱۲ ماه در کشور های گفته شده به فعالیت‌های مانند تحصیل، کار و یا غیره پرداختند .
بورسیه تحصیلی فوق دکترا INL

این بورسیه یکی دیگراز بورسیه تحصیل پرتغال می باشد که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. این بورسیه برای این طراحی شده است که فرصت توسعه و اجرای یک پروژه تحقیقاتی را به دانشجویان و داوطلبان بدهد. در ادامه شرایطی که برای داوطلبان در نظر گرفته شده است را عنوان خواهیم کرد :

  • متقاضیان دکترای علوم فیزیک ، علوم بیولوژیکی، مهندسی و مناطق مرتبط
  • متقاضیان با هر ملتی واجد شرایط می باشند
  • متقاضیان نباید بیش از ۱۲ ماه از ۳ سال بلافاصله قبل از مهلت ارائه پیشنهادات در INL بوده باشند
  • دکترای علوم فیزیکی علوم زیستی مهندسی و رشته های مرتبط : دانشجویان ملزم به ارائه مدارک مهارت در زبان انگلیسی در سطح بالاتر از  نیاز دانشگاه هستند.
سؤالات متداول
  • آیا امکان دریافت بورسیه های تحصیلی پرتغال برای دانشجویان ایرانی نیز وجود دارد یا خیر؟

امکان اخذ بورسیه های تحصیلی پرتغال  که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود شامل دانشجویان ایرانی نیز می شود.

  • آیا برای دریافت بورسیه پرتغال احتیاج به مدرک زبان و نمره خاصی هست؟

به طور کلی شرایط دریافت بورسیه با توجه به دانشگاه می تواند متفاوت باشد. اما به علت رقابت در فرایند دریافت بورسیه بهتر است دانشجویان و متقاضیان حداقل مدرک زبان آیلتس ۶ را داشته باشند .

  • آیا امکان اخذ بورسیه استانی نیز برای دانشجویان وجود دارد؟

بورسیه های اعطایی در کشور پرتغال بیشتر به صورت دانشگاهی می‌باشد و بورسیه های استانی برای اشخاص مقیم پرتغال است.

  • بورسیه ارائه شده در پرتغال چه مقدار از هزینه ها را پوشش می دهد ؟

مقدار هزینه بورسیه ها با توجه به نوع بورسیه و شرایط دانشجو دانشگاه می‌تواند متفاوت باشد در واقع بعضی از بورسیه ها ممکن است هزینه های زندگی  در شهرهای پورتو و لیسبون را پوشش ندهند .

  • آیا به کمک بورسیه تحصیلی پرتغال امکان تحصیل رایگان در این کشور وجود دارد؟

شرایط هر یک از بورسیه های تحصیلی ارائه شده در کشور پرتغال متفاوت می‌باشد و نمی‌توان به طور قطعی راجع به رایگان بودن صحبت کرد .

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به نحوه اخذ بورسیه تحصیلی پرتغال و شرایط دریافت آن بپردازیم و اگر قصد مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی را دارید از تمام شرایط بورسیه در این  کشور آگاه شوید . همانطور که تا الان متوجه شده‌اید پرتغال به دلیل مهاجرپذیر بودن، شرایط اقتصادی مناسب همواره یکی از کشورهای مقصد برای دانشجویان در سراسر دنیا محسوب می‌شود. چنانچه قصد مهاجرت به کشور پرتغال را داشته باشید با داشتن شرایط مناسب مانند مدرک تحصیلی و مدرک زبان می توانید درخواست خود را برای ویزای تحصیلی ارسال کنید. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ۱۰ سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره بروز ترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به پرتغال را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید .

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *