جدیدترین شرایط تحصیل در دانمارک

سیستم آموزش عالی دانمارک، ترکیبی از سیستم آکادمیک سنتی و سیستم آموزشی نوآورانه است.دانشگاه های دانمارک به دانشجویان این فرصت را می دهند تا بتوانند آزادانه فکر کنند، آزمایش کنند و در راه رسیدن به ایده ها و دانش جدید باید یکدیگر همکاری کنند. دروس به صورت سخنرانی و پروژه محور تدریس می شوند که به دانشجویان کمک می کند تا رویکردی خلاقانه و مشارکتی برای به کارگیری دانش جدید و حل چالش‌های پیچیده در زندگی واقعی داشته باشند. دانشگاه ها، کالج ها و آکادمی ها در دانمارک از امکانات پیشرفته ای برخوردارند. محیط آموزشی کلاس ها دوستانه و آرام است و دانشجویان می توانند با استادها به خوبی تعامل کنند. اگر می خواهید با سبک زندگی دانشجویی و تحصیل در دانمارک بیشتر آشنا شوید؛ در ادامه همراه ما باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشورها دانمارک گردآوری شده است.

تحصیل در دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط و پیش نیازهای تحصیل در دانمارک
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های دانمارک
  • دریافت ویزای دانشجویی دانمارک
  • پیش نیاز زبان برای ورود به دانشگاه های دانمارک

شرایط و پیش نیازهای تحصیل در دانمارک

دانمارک دارای سیستم آموزشی پیشرفته است و دانشگاه های برتر بسیاری را در خود جای داده است. حدود 30 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارند که بیش از 500 دوره انگلیسی زبان را به دانشجویان آموزش می دهند. بین دانشگاه های تحقیقاتی و کالج های علمی کاربردی این کشور تفاوت هایی وجود دارد.

دو نوع مدرک لیسانس در دانمارک وجود دارد:

تحصیل در دانمارک
  • لیسانس های فنی و حرفه ای : این مدارک با تحصیل در کالج های دانشگاهی به دست می آیند. دوره های فنی و حرفه ای در دانمارک سه تا چهار سال و نیم طول می کشند و برای ورود به یک حرفه خاص طراحی شده اند. اگر می خواهید در رشته های پروژه محور شروع به تحصیل در دانمارک کنید، شرکت در کالج های فنی و حرفه ای این کشور، انتخاب مناسبی برای شما به شمار می آیند.
  • لیسانس دانشگاه : این دوره های سه ساله، با تمرکز بر یک یا دو حوزه موضوعی، از طریق آموزش مبتنی بر پژوهش به دانشجویان ارائه می شوند. شرکت در دانشگاه های دانمارک زمینه علمی را برای ورود به بازار کار یا ادامه تحصیل در سطوح تحصیلات تکمیلی ایجاد می کنند.

شرایط تحصیل در دانمارک برای ورود به مقاطع کارشناسی تفاوت هایی با مقطع کارشناسی ارشد دارد. برای تحصیلی در دوره لیسانس، شما درخواست خود را از طریق optalgese.dk ارسال می کنید که می توانید برای حداکثر هشت دوره در هر دوره درخواست دهید و موسسات را به ترتیب اولویت، فهرست کنید. آخرین مهلت ارسال درخواست 15 مارس است و در صورت قبولی، تاریخ شروع تحصیلات به شما اعلام خواهد شد. برای تحصیل در مقطع لیسانس به شرکت در آزمون ورودی نیاز خواهید داشت و باید مدارک مربوط به مهارت های زبان انگلیسی خود را نیز ارائه دهید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های دانمارک

مقطع کارشناسی ارشد دانمارکی که به عنوان مقطع Candidatus شناخته می شوند، یک تا دو سال طول می کشند. رشته های مقطع ارشد دانشگاه های این کشور طیف وسیعی از موضوعات را شامل می شوند. در پایان دوره های کارشناسی ارشد، شما می توانید یک پایان نامه ارسال کنید و یا بر روی یک پروژه عملی را کار کنید.

برخلاف دوره های کارشناسی، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید درخواست خود را مستقیماً به مؤسسه ارایه دهید. ارسال درخواست ها معمولاً از طریق وب سایت رسمی دانشگاه انجام می شود. مؤسسات و دانشگاه ها معمولا مهلت‌ های زمانی خود را اعلام می ‌کنند. اما به طور کلی، مهلت ارائه درخواست برای دانشجویان اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و دانشجویان ملی سوئیس، معمولاً در ماه مارس است که برای ورود به ترم پاییزی انجام می شود و مهلت درخواست دانشجویان بین المللی اغلب تا اوایل ژانویه صورت می گیرد.

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد مستلزم ارائه مدرک لیسانس معتبر خواهید بود. علاوه بر این، مدارک و شرایط دیگری نیز مورد نیاز است که می توانید آنها را در وب سایت دانشگاه مورد نظر خود بررسی نمایید.

تحصیلات دکترا در دانمارک شامل سه سال تحقیق مستقل، تحت نظارت متخصص است. در طول تحصیل مقطع دکتری، دانشجویان به آخرین تجهیزات و اطلاعات برای تکمیل پایان نامه خود دسترسی خواهند داشت. تدریس و مشارکت در شبکه های تحقیقاتی از دیگر بخش های جدایی ناپذیر برنامه های دکتری در دانمارک است.

برای آن که بتوانید وارد مقطع دکتری دانشگاه های دانمارک شوید، باید مدرکی معادل مدرک کارشناسی ارشد دانمارکی را ارائه دهید.

دریافت ویزای دانشجویی دانمارک

اگر شما یک شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا و EEA هستید، برای تحصیل در دانمارک به ویزا نیاز دارید. نوع ویزا بستگی به مدت اقامت شما دارد. اگر قصد دارید کمتر از سه ماه تحصیل کنید، باید برای ویزای توریستی کوتاه مدت اقدام کنید. اگر قصد دارید بیش از سه ماه تحصیل کنید، باید قبل از ورود به کشور برای اجازه اقامت اقدام کنید. لطفا توجه داشته باشید که زمان پردازش مجوز اقامت می تواند تا سه ماه به طول بی انجامد.

همچنین علاوه بر پرداخت هزینه پردازش 1890 کرون (211 پوند) مستلزم ارائه مدارک زیر خواهید بود :

  • پاسپورت معتبر و عکس پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه مقصد
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • اثبات مالی
  • گواهی بیمه مسافرتی و سلامت

برای تحصیل در دانمارک اگر از کشورهای اتحادیه اروپا و EEA یا سوئیس هستید، نیازی به ویزا ندارید. با این حال، در صورت اقامت بیش از سه ماه در این کشور، پس از ورود، باید برای اجازه اقامت درخواست دهید.

از جمله مدارکی که برای تحصیل در کشور دانمارک باید ارائه دهید می توان به مدارکی از تحصیلات قبلی، کپی ریز نمرات دانشگاهی و گواهی لیسانس، فتوکپی پاسپورت، رزومه و مدرکی مبنی بر مهارت خود در زبانی که دوره آموزشی شما تدریس می شود، اشاره کرد.

پیش نیاز زبان برای ورود به دانشگاه های دانمارک

برای پذیرش در یک دوره آموزش عالی در دانمارک، باید مهارت خود را در زبان انگلیسی اثبات کنید. اثبات مهارت های زبان برای اخذ پذیرش در دانشگاه های دانمارک از طریق ارائه مدارک و نمرات آزمون های بین المللی زبان صورت می گیرد. شهروندانی که از کشورهای انگلیسی زبان قصد شرکت در دانمارک را دارند، از شرکت در آزمون ها معاف هستند. موسسات و دانشگاه های مختلف، شرایط متفاوتی را برای قبولی متقاضیان اعمال می کنند. اما به طور کلی، آزمون های تایید شده توسط دانشگاه های دانمارک عبارت اند از :

  • انگلیسی کمبریج – پیشرفته (CAE)
  • آیلتس
  • تافل

اگر می خواهید به زبان دانمارکی تحصیل کنید، باید مهارت خود را با شرکت در آزمون های زبان دانمارکی ثابت کنید. به عنوان یک دانشجوی بین المللی که در دوره آموزشی انگلیسی زبان ثبت نام کرده اید، این فرصت را خواهید داشت که زبان دانمارکی را به صورت رایگان در کنار تحصیلات خود بیاموزید.

در کدام دانشگاه ها و کالج های دانمارک تحصیل کنیم؟

سیستم آموزش عالی در دانمارک با توجه به تخصص یا مهارت های عملی به چند نوع موسسه تقسیم بندی می شوند. روند آموزش در این موسسات با یکدیگر متفاوت است اما به طور کلی، سال تحصیلی در هر یک از آنها از سپتامبر تا ژوئن است و امتحانات در ژانویه و ژوئن برگزار می شوند. برای تحصیل در دانمارک نیازی به تسلط به زبان دانمارکی نخواهید داشت. همه موسسات فعال دانمارکی دوره های متنوعی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. موسسات آموزشی دانمارکی به انواع زیر تقسیم بندی می شوند :

  • دانشگاه‌های سنتی : در این دانشگاه ها تقریباً هر رشته ‌ای که تصور کنید، از روان‌ شناسی گرفته تا علوم رایانه را در مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند.
  • کالج های دانشگاهی : این موسسات، برنامه های کارشناسی حرفه ای را در زمینه هایی مانند تربیت معلم، مهندسی، تجارت، پرستاری یا مددکاری اجتماعی ارائه می دهند. تحصیل در کالج های دانمارک می تواند راهی برای استخدام در مشاغل فنی و حرفه ای این کشور باشد.
  • موسسات آموزش عالی هنری : با تحصیل در این موسسات می توانید مدارک هنر، موسیقی، معماری یا طراحی را دریافت کنید.
  • مدارس آموزش و پرورش دریانوردی : مدارسی که به شدت بر مهارت های تحقیق و عملی تمرکز دارند و به دانشجویان علاقه‌مند به مهندسی فنی و دریایی اختصاص داده شده است.
تحصیل در دانمارک

پنج دانشگاه برتر دانمارک که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارند عبارت اند از :

  • دانشگاه کپنهاگ (79)
  • دانشگاه فنی دانمارک (99)
  • دانشگاه آرهوس (155)
  • دانشگاه جنوب دانمارک (309)
  • دانشگاه آلبورگ (326)
سؤالات متداول
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی دانمارک چیست؟

– یک پاسپورت معتبر و عکس های پاسپورتی

– فرم ST1 تکمیل شده

– مدرکی مبنی بر مهارت زبان انگلیسی یا دانمارکی

– مدارکی مبنی بر اینکه منابع مالی لازم برای زندگی در دانمارک را دارید.

  • زندگی دانشجویی در دانمارک چگونه است؟

به طور معمول، دانشجویان سه تا چهار بار در هفته و 4-6 ساعت در روز کلاس دارند. حتی در شهرهای کوچک، اوقات فراغت شما می تواند واقعا مفید و حتی سرگرم کننده باشد. باشگاه ها و انجمن های زیادی وجود دارند که متناسب با علایق اجتماعی شما طراحی شده اند.

  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در کشور دانمارک کار کنند؟

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در دانمارک حق دارید تا زمانی که در این کشور زندگی می کنید کار کنید. همچنین می توانید پس از اتمام تحصیلات خود به دنبال کار تمام وقت باشید.

  • چه معدلی برای دانمارک مورد نیاز است؟

حداقل GPA برای قبولی در دانشگاه فنی دانمارک 3 است.

  • یک دانشجو در دانمارک چقدر می تواند درآمد داشته باشد؟

حداقل حقوق هر ساعت کاری در دانمارک به طور کامل اعلام نشده است، اما دانشجویان می توانند بین 75 تا 90 کرون در ساعت حقوق دریافت می کنند.

سخن پایانی

اکنون که با شرایط تحصیل در دانمارک و نحوه پذیرش از دانشگاه های این کشور آشنا شدید، این فرصت را دارید تا پیش از اتمام مهلت ثبت نام دانشگاه های این کشور، درخواست خود را ارسال کنید. اما پروسه مهاجرت تحصیلی می تواند چالش برانگیز باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و سرمایه گذاری کشورها دانمارک را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید. در پایان امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *