فرصت محدود تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی

سوئد به دلیل فرهنگ غنی و سطح کیفیت بالای زندگی، در جوامع بین المللی شناخته شده است. سیستم آموزشی کارآمد این کشور باعث شده تا دانشجویان بین المللی بسیاری علاقمند به تحصیل در دانشگاه های آن باشند. بیش از ۴۰ دانشگاه در کشور سوئد وجود دارد که حدود ۱۰۰۰ دوره آموزشی را کاملا به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. دانشجویان برای شرکت در این دوره ها مستلزم ارائه مدارک معتبر زبان هستند. علاوه بر این، تحصیل در سوئد به عنوان یک دانشجوی بین المللی، مزایای دیگری نیز به همراه خواهد داشت. برخلاف بسیاری از کشورها، سوئد به دانشجویان بین المللی خود این امکان را می دهد تا در طول تحصیل خود به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. این کشور به عنوان پایتخت نوآوری اروپا، فرصت های کاری و تحصیلی متعددی را در اختیار مهاجرین و علاقمندان خارجی قرار دهد. اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی هستید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا برخی از پیش نیازها و الزامات مربوط به تحصیل در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور سوئد گردآوری شده است.

تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط لازم برای تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد
  • تحصیل به زبان انگلیسی در شهرهای مختلف سوئد
  • هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد

شرایط لازم برای تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی

تسلط به زبان انگلیسی در بین شهروندان سوئد بسیار بالا است و زندگی در این کشور به عنوان یک انگلیسی زبان آسان است. به علاوه، برنامه های تحصیلی زیادی وجود دارند که در دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی به روش های مختلفی امکان پذیر است. برای پذیرش در یکی از دانشگاه های سوئد، می توانید به صورت مستقیم در دانشگاه مورد نظر خود ثبت نام کنید.

برای آن که بتوانید از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید، مستلزم ارائه مدرک زبان هستید. در این شرایط، ممکن است مجبور شوید در آزمون انگلیسی شرکت کنید و نمره آزمون انگلیسی خود را همراه با درخواست دانشگاه خود ارسال کنید.

تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی

خوشبختانه، فرآیند ارسال درخواست در سوئد به صورت متمرکز و سازماندهی شده است و الزامات مربوط به زبان انگلیسی که باید رعایت کنید به راحتی قابل درک هستند. به طور کلی، تمام آزمون های اصلی انگلیسی از جمله آیلتس آکادمیک، تافل، کمبریج و پیرسون PTE توسط دانشگاه های سوئد پذیرفته می شوند.

تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد آسان تر خواهد بود چرا که دوره های انگلیسی زبان بسیاری در این مقطع ارائه می شوند. اما بازهم می توانید دوره هایی را در مقطع لیسانس پیدا کنید که در دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد

بیشتر دانشگاه‌ های سوئد الزامات انگلیسی خود را در سطوحی تنظیم می ‌کنند که به آن‌ها «انگلیسی 5»، «انگلیسی 6» یا «انگلیسی 7» می ‌گویند. این سطوح به نحوه تدریس زبان انگلیسی در سیستم مدارس سوئد مربوط می ‌شود. “انگلیسی 6” که گاهی اوقات “انگلیسی B” نیز نامیده می شود، تا حد زیادی رایج ترین شرط لازم برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا لیسانس دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی است. برای تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی ، اگر سطح مورد نیاز دانشگاه را بدانید، به راحتی می توانید حداقل نمرات مورد نیاز را بررسی کنید و آن‌ها را دریافت نمایید. در ادامه، حداقل نمرات لازم برای هر سطح زبان انگلیسی آورده شده است :

حداقل نمرات لازم برای قبولی در سطح “انگلیسی 5”:

  • نمره آیلتس 5.5
  • نمره تافل PBT 4.0 در آزمون کتبی با نمره کلی 530
  • نمره تافل iBT 17 در آزمون کتبی با نمره کلی 72
  • اولین مدرک زبان انگلیسی کمبریج (“FCE”)
  • نمره Person PTE 47

حداقل نمرات لازم برای قبولی در سطح “انگلیسی 6”:

  • نمره آیلتس 6.5
  • نمره تافل PBT 4.5 در آزمون کتبی با نمره کلی 575
  • نمره تافل iBT 20 در آزمون کتبی با نمره کلی 90
  • گواهی انگلیسی کمبریج در زبان انگلیسی پیشرفته (“CAE”)
  • نمره Person PTE 62

حداقل نمرات لازم برای قبولی در سطح “انگلیسی 7”:

  • نمره آیلتس 7.0
  • نمره تافل PBT 4.5 در آزمون کتبی با نمره کلی 600
  • نمره تافل iBT 20 در آزمون کتبی با نمره کلی 100
  • گواهی مهارت انگلیسی کمبریج در زبان انگلیسی (“CPE”)
  • نمره Person PTE 68

تحصیل به زبان انگلیسی در شهرهای مختلف سوئد

سوئد پنجمین کشور بزرگ در اروپا است و از اورسوند در مرز دانمارک تا نواحی قطب شمال، هم مرز با نروژ و فنلاند گسترده شده است. جنوب این کشور عمدتاً از زمین های کشاورزی تشکیل شده و شمال آن، مملو از جنگل های وسیع است. جمعیت انگلیسی زبان در برخی از شهرهای این کشور زیاد است و از همین رو، دانشجویان بین المللی در صورتی که علاقه‌مند به تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی باشند، می توانند شهرهای انگلیسی زبان سوئد را مقصد تحصیلی خود قرار دهند. از جمله شهرهای سوئد که درصد بالایی از انگلیسی زبانان را در خود جای داده اند، عبارت اند از :

  • لوند

لوند یک شهر دانشگاهی جذاب در سوئد است. دانشگاه لوند که در این شهر واقع شده است، یکی از بهترین و بزرگ‌ترین دانشگاه های کشور سوئد به شمار می رود. رشته های انگلیسی زبان بسیاری در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه در دسترس هستند. اما دانشجویان مقطع لیسانس نیز می‌ توانند در رشته ‌های فیزیک، هنرهای زیبا و موسیقی به زبان انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کنند.

  • استکهلم

استکهلم، پایتخت زیبای سوئد است و تعدادی از موسسات آموزشی عالی سوئد از جمله دانشگاه استکهلم، موسسه سلطنتی فناوری KTH، موسسه کارولینسکا و دانشکده اقتصاد استکهلم را در خود جای داده است. دانشگاه استکهلم مطالعات آمریکای لاتین، علوم زمین، و تجارت و سیاست بین المللی را در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

  • اومئو

اومئو در شمال شرقی سوئد قرار دارد و دانشگاه اومئو و دانشگاه علوم کشاورزی سوئد را در خود جای داده است. این دو دانشگاه، دوره های مختلفی را در سطح کارشناسی ارشد و لیسانس به زبان انگلیسی در موضوعات مختلفی پزشکی و علوم به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در کشور سوئد

برخی از دانشجویان خارجی حتی می توانند بدون پرداخت شهریه در سوئد تحصیل کنند. به عنوان مثال، اگر شما دارای مجوز اقامت موقت سوئد هستید، یا یک شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید و یا خانواده ‌ای دارید که شهروند اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا و دارای حق اقامت در سوئد هستند، امکان تحصیل رایگان در کشور سوئد را خواهید داشت. علاوه بر این، در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا در سوئد را دارید، نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

همچنین فرصت ‌هایی برای دریافت بورسیه‌ های تحصیلی از سوی دانشگاه‌ ها و موسسات دولتی سوئد وجود دارد. برای دریافت بورسیه باید وب سایت دانشگاه‌ها را بررسی کنید تا ببینید چه بورسیه هایی برای دانشجویان بین‌المللی در دسترس است. به عنوان مثال، دانشگاه لوند یک بورس تحصیلی رقابتی برای دانشجویانی که ثبت نام مستقیم دارند ارائه می دهد که 25 تا 100٪ هزینه های دوره آن‌ها را پوشش می دهد. دانشگاه اوپسالا نیز برای دانشجویان بین المللی بورسیه هایی ارائه می دهد که عموماً برای دانشجویان کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است.

اگر واجد شرایط تحصیل رایگان نیستید و نمی توانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید، همچنان ممکن است پرداخت شهریه کامل در موسسات سوئدی ارزان تر از پرداخت هزینه کالج در برخی دیگر از کشورهای اروپایی باشد. اگر چه هزینه دوره ها بسته به دوره و موسسه متفاوت است.

به طور کلی، شهروندان اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس مجبور به پرداخت شهریه نیستند و می توانند به صورت رایگان در سوئد تحصیل کنند.

با این حال، شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس ممکن است مجبور به پرداخت هزینه تحصیل شوند. شهریه سالانه برای تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی معمولاً در محدوده های زیر است:

  • بین 80000 کرون (8000 یورو) و 110000 کرون (11000 یورو) برای مدارک علوم اجتماعی
  • بین 120000 کرون (12000 یورو) تا 150000 کرون (15000 یورو) برای مدارک فنی و مهندسی
  • بین 190000 (19000 یورو) تا 270000 کرون (27000 یورو) برای مدارک معماری و طراحی
تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی
سؤالات متداول
  • آیا تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

بله، سوئد در حال حاضر دارای 39 دانشگاه است که بسیاری از دوره ها و رشته ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

  • آیا برای تحصیل در سوئد به مدرک آیلتس یا تافل نیاز است؟

بله، از آنجایی که برنامه ها در سوئد به زبان انگلیسی تدریس می شوند، باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی ارائه دهید. علاوه بر این، برای دریافت ویزای دانشجویی سوئد به آیلتس 6.0 و نمره تافل 72 یا نمرات معادل آن نیاز خواهید داشت.

  • هزینه تحصیل در سوئد چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد از 7530 یورو تا 12240 یورو در سال متغیر است. دانشجویان در سوئد باید برای هر ترم کتاب خود را خریداری کنند که ممکن است حدود 75 تا 100 کرون هزینه داشته باشد.

  • یک دانشجوی بین المللی چقدر می تواند در سوئد درآمد داشته باشد؟

یک دانشجوی بین المللی می تواند به طور متوسط 8000-10000 کرون در ماه درآمد کسب کند. این مقدار ممکن است بسته به شرکت، تجربه شما و نوع کاری که انجام می دهید متفاوت باشد. گرفتن شغل پاره وقت در سوئد برای دانشجویان بین المللی می تواند دشوار باشد، اما کاملاً غیرممکن نیست.

  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در سوئد کار کنند؟

بله، سوئد به دانشجویان بین المللی حق کار به میزان ۲۰ ساعت در هفته در حین تحصیل را می دهد.

سخن پایانی

با اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردیم، دریافتیم که برای تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی ، تنها کافیست مدرک معتبر زبان انگلیسی خود را به دست آورید و مراحل اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی را به دقت طی کنید. البته تحصیل زبان انگلیسی در سوئد نیز امکان پذیر است که مستلزم ارائه آیتلس با نمره ۵ می باشد. فرآیند مهاجرت به یک کشور می تواند برای اغلب افراد چالش برانگیز باشد. در این خصوص، عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری کشور سوئد را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید. در پایان امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *