فرصت ویژه تحصیل در مدارس دولتی اتریش

اتریش با ارائه آموزش سطح بالا و ارزان‌قیمت فرصتی را برای دانش‌آموزان بین‌المللی فراهم کرده است تا با صرف هزینه بسیار کم شانس تحصیل در مدارس دولتی اتریش و برخورداری از کیفیت بالای زندگی در این کشور را داشته باشند. در این مقاله راهنمای کاملی در مورد تحصیل در مدارس اتریش در مقاطع مختلف در اختیار شما قرار می‌‎دهیم. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور اتریش گردآورى شده است.

مدارس دولتی اتریش
عناوین و موضوعات این مقاله

سیستم آموزشی اتریش

در اتریش کودکان از سن 3 تا 6 سال می‌توانند به مهدکودک بروند و بعد از 6 سالگی تحصیلات خود را در مدارس ابتدایی ادامه بدهند، دوره ابتدایی 4 سال طول می‌کشد و بعد از آن دانش‌آموزان باید وارد 4 ساله دوره دبیرستان شوند. در این مرحله دانش‌آموزها را بر اساس اینکه استعداد آن‌ها بیشتر در زمینه کاری است یا تحصیلی جدا می‎کنند. بسیاری از دانش‌آموزان در 17 سالگی راهی دانشگاه می‌شوند؛ اما برخی از دانش‌آموزها هم قبل از فارغ‌التحصیلی یک دوره پیشرفته در یک کالج فنی بر اساس اهداف کاری خود در آینده می‎گذرانند.

مدارس دولتی اتریش

زبان آموزش مدارس اتریش

زبان آموزشی در مدارس دولتی اتریش آلمانی است؛ با این حال بیشتر مدارس کلاس‌های تقویتی و دوره‌های جداگانه‌ای برای دانش‌آموزانی که هنوز در حال یادگیری زبان آلمانی هستند ارائه می‌دهند. در اتریش مدارس دو زبانه هم وجود دارد؛ اما تعداد آن‌ها بسیار کم است و بیشتر آن‌ها در وین و سایر شهرهای بزرگ قرار دارند و ظرفیت آن‌ها هم به سرعت پر می‌شود.

انواع مدارس اتریش

در اتریش حدود 1200 مدرسه دولتی و 72 مدرسه خصوصی وجود دارد که تحت حمایت دولت هستند؛ همچنین تعداد زیادی دبیرستان آکادمیک و موسسه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی هم در این کشور وجود دارد. مدارس دولتی اتریش رایگان هستند، به همین دلیل هم افراد زیادی قصد تحصیل در مدارس دولتی اتریش را دارند.

مهم‌ترین تفاوت مدارس دولتی و خصوصی اتریش این است که برای تحصیل در مدارس خصوصی باید هزینه پرداخت کنید؛ اما پرداخت هزینه به معنای دریافت آموزش بهتر نیست و بسیاری از مدارس دولتی اتریش استانداردهای آموزشی بالایی دارند و حتی برخی از آن‌ها نسبت به مدارس خصوصی بهتر هستند. در ادامه با انواع مدارس اتریش بیشتر آشنا خواهید شد.

تحصیل در مدارس دولتی اتریش

همانطور که ذکر کردیم تحصیل در مدارس دولتی کشور اتریش رایگان است و کیفیت آموزش در آن‌ها در سراسر کشور بالا است. با این وجود اگر فرزند شما آلمانی صحبت نمی‌کند گزینه‌های شما کمی محدودتر می‌شود. اگر فرزند شما سن زیادی ندارد و قادر است در یک مدرسه آلمانی زبان پیشرفت کند، می‌توانید او را در یک مدرسه دولتی عادی ثبت‌نام کنید. گزینه دیگری هم که پیش رو دارید ثبت‌نام در مدارس دو زبانه است.

مدارس دو زبانه دولتی هم رایگان هستند و آموزش‌ را به صورت آلمانی و انگلیسی ارائه می‌دهند. این مدارس بیشتر برای افرادی مناسب هستند که در شهرهای بزرگی مانند وین زندگی می‌کنند.  

مدارس دولتی اتریش

بهترین مدارس دولتی اتریش

اگر قصد تحصیل در مدارس دولتی اتریش را دارید باید با بهترین مدارس این کشور آشنا شوید. برخی از بهترین مدارس دولتی اتریش که برای دانش‌آموزان بین‌المللی آموزش رایگان ارائه می‌دهند شامل موارد زیر هستند:

  • State Economic College Ecole Güssing
  • BAfEP OBERWART
  • HAK Oberwart
  • GYM Oberschützen
  • HBLA-Obewart
  • HTL Pinkalfeld
  • Gumnasium Güssing
  • HLW Pinkalfeld
  • BSSM Oberschützen
  • FH Burgenland
  • Das Institut Obershützen
  • Zweisprachiges Bundesgymnasuim Oberwart
  • Wimmer Gymnasium
  • NMS Obershützen.

تحصیل در مدارس خصوصی اتریش

مدارس خصوصی حدودا 8 درصد از مدارس کل کشور اتریش را تشکیل می‎دهند. به عنوان یک دانش‎آموز مهاجر احتمالا به مدارس بین‌المللی علاقه‌مند خواهید بود که به زبان انگلیسی هم آموزش‌ها را ارائه می‌دهند؛ زیرا در مدارس خصوصی که بین‌المللی نیستند آموزش‌ها به زبان آلمانی ارائه می‌شود.

هزینه تحصیل در مدارس اتریش

تحصیل در مدارس دولتی اتریش رایگان است؛ این مدارس تحت حمایت دولت قرار دارند و سالانه هزینه‌ زیادی صرف تجهیز آن‌ها می‌شود. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی اتریش با توجه به نوع مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد؛ متوسط هزینه برای مدارس خصوصی و بین‌المللی بین 45 الی 55 هزار یورو در سال است.

وضعیت دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی در مدارس اتریش

دانش‌آموزان بعد از فراغ‌التحصیلی در مدارس اتریش می‌توانند از طریق روش‌های مختلفی مانند تحصیل در مقاطع بالاتر یا کار کردن، اقامت این کشور را دریافت کنند. دانشگاه‌های بسیار خوبی در اتریش وجود دارند و دانش‌آموزانی که در اتریش فارغ‌التحصیل شده باشند راحت‌تر در دانشگاه‌ پذیرفته می‌شوند. بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، دانشجوها می‌توانند در اتریش مشغول به کار شوند و سپس بعد از مدتی اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

مدارس دولتی اتریش

بورسیه تحصیلی برای دانش‌آموزان

دولت اتریش به شکل‌های مختلفی مانند ارائه بورسیه تحصیلی و کمک‌های مالی از والدین کودکانی که قصد تحصیل در مدارس دولتی اتریش را ندارند حمایت می‌کند. اگر قصد دریافت کمک مالی از دولت اتریش را دارید ابتدا باید مدرسه بین‌المللی موردنظر خود را انتخاب کنید، سپس باید از طریق مدرسه برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنید؛ زیرا بورسیه‌ها فقط از طریق مدارس ارائه می‌شوند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش

برای تحصیل در مدارس دولتی اتریش باید ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. برای دریافت این ویزا فرزند شما باید در یکی از مدراس اتریش پذیرفته شود، تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی او را داشته باشید و مدارک زیر را برای سفار یا کنسولگری اتریش ارسال کنید:

  • ارائه اصل و کپی پاسپورت دانش‌آموز
  • عکس پاسپورتی
  • فرم پر شده درخواست
  • مدرکی مبنی بر پذیرش در یکی از مدارس اتریش
  • ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات قبلی متقاضی و ترجمه آن‌ها به زبان آلمانی
  • پرداخت هزینه ویزا و شهریه مدرسه
  • ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی خانواده

سؤالات متداول

  • آیا خانواده دانش‌آموزان می‌توانند در زمان تحصیل فرزندان خود اقامت اتریش را دریافت کنند؟

خیر، ویزای تحصیلی اتریش فقط به خود دانش‌آموز اعطا می‌شود و والدین نمی‌توانند از طریق فرزند خود اقامت اتریش را دریافت کنند؛ اما والدین می‌توانند از طریق روش‌های دیگری مانند دریافت ویزای توریستی، کاری، سرمایه‌گذاری و… در اتریش اقامت کنند.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در مدارس اتریش وجود دارد؟

بله، امکان تحصیل در مدارس دولتی اتریش به صورت رایگان وجود دارد؛ ولی برای این کار لازم است که دانش‌آموزان دانش پایه از زبان آلمانی داشته باشند (البته ذکر این نکته الزامی است که در سال اخیر اخذ پذیرش از مدارس دولتی کشور اتریش برای متقاضیان ایرانی کمی دشوار شده است.)

  • هزینه تحصیل در مدارس خصوصی اتریش چقدر است؟

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی اتریش با توجه به نوع مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است؛ اما متوسط هزینه مدارس خصوصی و بین‌المللی بین 45 تا 55 هزار یورو در سال است.

سخن پایانی

اتریش به دلیل ارائه آموزش سطح بال و رایگان، کیفیت زندگی بالا، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و کار کردن بعد از فارغ‌التحصیلی و… یکی از بهترین مقاصد برای انش‌آموزان بین‌المللی محسوب می‌شود؛ همچنین درصورتی‌که دانش‎‌آموزان شرایط خاصی داشته باشند می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی این کشور بهره‌مند شوند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به تحصیل در مدارس دولتی اتریش را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *