فرصت ویژه تحصیل دندان پزشکی در فنلاند

اگر خواستار تحصیل مقرون‌به‌صرفه در دانشگاه‌های با رتبه‌بندی بسیار بالا در سطح جهانی هستید که منجر به مدرکی معتبر و شغلی پردرآمد شود، تحصیل دندان پزشکی در فنلاند ، ایده بی‌نظیری برای شماست. دانشکده‌های علوم پزشکی فنلاند، برای تحصیل دندان پزشکی در فنلاند در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، دوره‌هایی کاملاً مطابق با استانداردهای بین‌المللی و با استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی برگزار می‌کنند. دانشکده‌های دندان پزشکی در فنلاند، در سطح جهانی با بهترین دانشگاه‌های اروپا و آمریکا رقابت می‌کنند. جدای از سیستم آموزشی قوی، هزینه‌های تحصیل مناسب و زندگی در کشوری امن با طبیعت زیبا و هوایی پاک، تحصیل در فنلاند به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری این کشور و داشتن دانشگاه‌های معتبر جهانی، می‌تواند آینده شغلی شما را کاملاً متحول کند. بااین‌حال، برای اخذ پذیرش از دانشکده‌های علوم پزشکی این کشور در رشته دندان پزشکی باید شرایط خاصی ازجمله آشنایی با زبان فنلاندی را رعایت کنید. ما در این مقاله به جزئیات برنامه‌های دندان پزشکی در فنلاند می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور فنلاند، گردآوری‌شده است.

تحصیل دندان پزشکی در فنلاند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل دندانپزشکی در فنلاند
  • بهترین دانشکده‌های دندان پزشکی در فنلاند
  • مدارک موردنیاز برای تحصیل دندان پزشکی در فنلاند
  • چطور در فنلاند دندانپزشک شویم؟
  • مدارک موردنیاز برای اخذ مجوز دندانپزشکی در فنلاند
  • نرخ بیکاری در فنلاند
  • حقوق دندانپزشک در فنلاند

تحصیل دندانپزشکی در فنلاند

آموزش‌های تخصصی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند توسط وزارت امور اجتماعی و بهداشت این کشور برنامه‌ریزی شده و توسط دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های منتخب سازمان‌دهی و تدریس می‌شود. تحصیل دندان پزشکی در فنلاند ، معمولاً بین 5 الی 6 سال زمان می‌برد و شامل حداقل 9 ماه آموزش عملی و خدمت در مراکز بهداشتی عمومی و بیمارستان‌های این کشور است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های علوم پزشکی فنلاند که رشته دندان پزشکی را تدریس می‌کنند، قبولی در آزمون ورودی و تسلط به زبان فنلاندی یا سوئدی، لازم است. بنابراین، تنها متقاضیانی که به زبان فنلاندی یا سوئدی تسلط دارند، می‌توانند برای تحصیل در رشته دندانپزشکی اقدام کنند. همچنین برخی از دانشگاه‌های این کشور ازجمله دانشگاه تورکو، در برخی موارد، به دانشجویان دندان پزشکی سایر کشورها ازجمله کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، انتقالی می‌دهد. پس از پایان تحصیلات خود در فنلاند، برای کار به‌عنوان دندان‌پزشک باید از سازمان ملی نظارت بر رفاه و سلامت Valvira)) مجوز دریافت کنید. درصورتی‌که بدون مجوز حرفه‌ای، مشغول به کار به‌عنوان دندانپزشک در فنلاند شوید، مجرم محسوب می‌شوید و ممکن است محکوم ‌به حبس شوید. به همین جهت، برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را تا انتها بخوانید.

تحصیل دندان پزشکی در فنلاند

بهترین دانشکده‌های دندان پزشکی در فنلاند

تقاضا برای اخذ مدارک تحصیلی دانشگاه‌های فنلاند، به دلیل بالا بودن رتبه‌های جهانی این دانشگاه‌ها به‌ویژه در رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی، هرسال افزایش می‌یابد. بااین‌حال، ازآنجاکه دوره‌های دندان پزشکی به زبان فنلاندی و سوئدی تدریس می‌شود، می‌توانید با آموزش این زبان‌ها، شانس خود را برای پذیرش در بهترین دانشگاه‌های دندان پزشکی فنلاند بالا ببرید. هزینه تحصیل در فنلاند، بسته به رشته و دانشگاه شما، بین 4000 تا 18000 یورو در سال است. همچنین هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند، بین 700 تا 1000 یورو در ماه خواهد بود. البته، درصورتی‌که در دانشگاه‌های دولتی پذیرش بگیرید، ممکن است شانس دریافت بورسیه تحصیلی نیز داشته باشید. جدول زیر بهترین دانشگاه‌های فنلاند را که دوره‌های دندانپزشکی را ارائه می‌دهند، معرفی می‌کند:

 نام دانشگاه رتبه در فنلاند رتبه در اروپا رتبه جهانی
 دانشگاه هلسینکی  1 14 44
 دانشگاه تورکو  2 27 84
 دانشگاه اولو 3 45 126
 دانشگاه فنلاند شرقی  4 63 168
 دانشگاه تامپره  5 187 582

مدارک موردنیاز برای تحصیل دندان پزشکی در فنلاند

برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های فنلاند، معمولاً به مدارک زیر نیاز دارید، بااین‌حال، توصیه می‌کنیم جزئیات مربوط به مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش را در سایت رسمی دانشگاه موردنظر خود، بررسی کنید.

  • ریزنمرات قبلی
  • مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی با معدل بالا در رشته تجربی
  • مدرک زبان فنلاندی
  • گذرنامه معتبر
  • تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل خود
  • انگیزه نامه تحصیلی

چطور در فنلاند دندانپزشک شویم؟

اگر به دندانپزشکی علاقه‌مند هستید، می‌توانید پس از تحصیل در دانشگاه‌های فنلاند، در این کشور کار کنید. بااین‌حال، لطفاً توجه داشته باشید که آموزش تخصصی و تحصیل دندان پزشکی در فنلاند مستلزم تسلط بالا به زبان فنلاندی است و هیچ فرصتی برای آموزش به زبان انگلیسی وجود ندارد. برای کار به‌عنوان دندانپزشک در فنلاند، باید از Valvira مجوز داشته باشید. برای اینکه واجد شرایط دریافت مجوز کار به‌عنوان دندان‌پزشک در فنلاند باشید، باید آزمون اجباری را که توسط Valvira برگزار می‌شود، بگذرانید، در یک دوره کارآموزی 3 ماهه شرکت کنید و مدرک آشنایی با زبان فنلاندی ارائه کنید. حتی اگر تحصیلات خود را در خارج از اتحادیه اروپا به‌عنوان یک دندانپزشک به پایان رسانده‌اید، قبل از اینکه سازمان نظارت بر رفاه و سلامت فنلاند، مدارک، گواهی‌ها و تحصیلات شما را بررسی و تأیید نکرده است، به‌هیچ‌عنوان نباید استخدام شوید یا در مقاطع بالاتر مشغول به تحصیل دندان پزشکی در فنلاند شوید. کار به‌عنوان دندانپزشک بدون مجوز در فنلاند، یک جرم کیفری است که مجازات آن جریمه و حتی در برخی موارد حبس است.

تحصیل دندان پزشکی در فنلاند

مدارک موردنیاز برای اخذ مجوز دندانپزشکی در فنلاند

 پس از پایان تحصیلات خود، برای اخذ مجوز کار از فنلاند، باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • یک کپی از گذرنامه معتبر یا مدرک رسمی مشابه برای تأیید هویت و داشتن مجوز اقامت یا شهروندی شما در فنلاند
  • ارائه مدارک دیپلم، پیش‌دانشگاهی و لیسانس
  • درصورتی‌که قبلاً به‌عنوان دندانپزشک در کشوری خارج از اتحادیه اروپا مشغول به کار بوده‌اید، باید مجوز فعالیت خود را ارائه کنید.
  • ارائه مدرک زبان فنلاندی
  • تمامی مدارک شما باید به زبان فنلاندی، سوئدی یا انگلیسی توسط مترجم معتبر، ترجمه شود.

نرخ بیکاری در فنلاند

یکی از فاکتورهای مهمی که هنگام تصمیم‌گیری برای تحصیل دندانپزشکی در فنلاند، باید در نظر داشته باشید، نرخ بیکاری فنلاند و متوسط حقوق دندان‌پزشکان در این کشور است. این معیارها، می‌توانند آینده شغلی شما را تا حدودی پیش‌بینی کنند. جدول زیر نرخ بیکاری فنلاند را نشان می‌دهد:  

تحصیل دندان پزشکی در فنلاند

همان‌طور که می‌بینید، در دوره بین سال‌های 2011 تا 2021، نرخ بیکاری در فنلاند در سال 2015 به اوج 9.6 درصد رسید و از آن زمان تا سال 2020 به‌طور پیوسته کاهش یافت. در سال 2021، نرخ بیکاری 7.7 درصد بوده است. دولت فنلاند، همواره سطح بالایی از خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان و ساکنان خود ارائه می‌دهد که موجب می‌شود افزایش نرخ بیکاری، هیچ‌گونه تأثیر منفی بر اشتغال پزشکان و دندان‌پزشکان در این کشور نداشته باشد.

حقوق دندانپزشک در فنلاند

اگر قصد تحصیل دندان پزشکی در فنلاند را دارید، بد نیست بدانید که یک دندانپزشک در فنلاند، معمولاً حدود 10800 یورو در ماه درآمد دارد. حقوق دندان‌پزشکان در فنلاند از 5300 یورو در ماه (حداقل حقوق) تا 16900 یورو در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. دستمزد دندان‌پزشکان در فنلاند بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به‌شدت متفاوت است. سطح تجربه مهم‌ترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سال‌های تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می‌شود. جدول زیر مقایسه درآمد دندان‌پزشکان فنلاندی بر اساس میزان تجربه را نشان می‌دهد:

 میزان تجربه و سال‌های فعالیت متوسط درآمد ماهانه به یورو
 کمتر از 2 سال 6290
 2 تا 5 سال 8080
 5 تا 10 سال 11200
 10 تا 15 سال 13800
 15 تا 20 سال 14800
 بیش از 20 سال 15800
سؤالات متداول
  • آیا امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در فنلاند وجود دارد؟

بله. برای تحصیل دندان پزشکی به زبان انگلیسی باید در دانشگاه‌های خصوصی فنلاند، پذیرش بگیرید و شهریه پرداخت کنید. اگر قصد تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه‌های دولتی فنلاند را دارید، حتماً باید به زبان فنلاندی مسلط باشید.

  • هزینه تحصیل در فنلاند، چقدر است؟

هزینه‌های تحصیل در این کشور بسته به دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه، داشتن بورسیه تحصیلی، مکان دانشگاه و رشته تحصیلی بین 4000 تا 18000 یورو در سال متفاوت است.

  • بهترین دانشگاه‌های فنلاند برای رشته دندانپزشکی کدام‌اند؟

دانشگاه هلسینکی، تورکو و اولو، برای تحصیل دندانپزشکی پیشنهاد می‌شوند.

  • متوسط حقوق یک دندانپزشک در فنلاند چقدر است؟

بسته به میزان تجربه، جنسیت و مهارت دستمزد دندان‌پزشکان متفاوت است بااین‌حال، یک دندانپزشک معمولاً حدود 11000 یورو در ماه درآمد دارد.

  • من در حال حاضر دندانپزشک هستم، آیا می‌توانم به‌عنوان دندانپزشک در فنلاند مشغول به کار شوم؟

بله اما باید مجوز فعالیت از سازمان نظارت بر رفاه و سلامت فنلاند دریافت کنید که شرایط دریافت آن در مقاله آمده است.

سخن پایانی

مؤسسات آموزشی فنلاند در خارج از کشور، شهرت زیادی دارند و معمولاً در رتبه‌بندی دانشگاه‌های بین‌المللی بسیار خوب عمل می‌کنند. 5 دانشگاه‌ فنلاند، دوره‌هایی را برای تحصیل دندان پزشکی در فنلاند ارائه می‌دهند که حتی با برخی از دانشگاه‌های آمریکا قدرت رقابت دارد. دوره‌های دندان پزشکی معمولاً بین 5 تا 6 سال طول می‌کشد و نیازمند تسلط کامل بر زبان فنلاندی است و به زبان انگلیسی تدریس نمی‌شود. بااین‌حال، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه تحصیل در فنلاند، در کنار نرخ بیکاری پایین این کشور، بسیاری از افراد را به فنلاند جذب می‌کند. بااین‌حال، اگر قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را دارید و با زبان فنلاندی آشنا نیستید، می‌توانید از طریق اخذ پذیرش در رشته‌های دیگر به فنلاند بیایید و در طول تحصیل خود، زبان فنلاندی را بیاموزید و سپس از طریق آزمون ورودی، مشغول به تحصیل دندان پزشکی در فنلاند شوید.

از طرفی دیگر، تحصیل دندان پزشکی در کشور فنلاند، برای ایرانیان ساده نیست و نیازمند حضور در محیط، اخذ ویزا و شرکت در آزمون ورودی به زبان فنلاندی است. به همین جهت، عالیان ویزا توصیه می‌کند برای تحصیل دندان پزشکی، کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا، مجارستان و چک که دوره زبان یا آماده‌سازی ورود به دانشگاه برگزار و امکان تحصیل تقریباً رایگان را ممکن می‌کنند، در نظر داشته باشید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهم‌ترین نکات در تحصیل در فنلاند را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *