جدیدترین شرایط تحصیل رایگان در دانمارک 2024 

تحصیل در کشور دانمارک برای شهروندان اتحادیه اروپا و دانمارک، رایگان می باشد. اما دانشجویان بین المللی میبایست به جهت تحصیل در دانمارک، شهریه و سایر هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه را پرداخت نمایند. با این حال، دانمارک همچنان به دلیل داشتن دانشگاه های برتر و سیستم آموزشی با کیفیت و همچنین رفاه و آزادی های اجتماعی در این کشور، مقصدی محبوب و پرطرفدار برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. اگرچه دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه می باشند اما همچنان راه هایی جهت کاهش هزینه های تحصیل در دانمارک و یا حتی تحصیل رایگان در این کشور وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط و روشهای تحصیل رایگان در دانمارک بپردازیم. اگر شما نیز به تحصیل مقرون به صرفه در این کشور علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

تحصیل رایگان در دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آیا امکان تحصیل رایگان در کشور دانمارک وجود دارد؟
  • شرایط تحصیل رایگان در کشور دانمارک
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک
  • تحصیل در دانشگاه های مقرون به صرفه دانمارک
  • برترین دانشگاه های مقرون به صرفه دانمارک

آیا امکان تحصیل رایگان در کشور دانمارک وجود دارد؟

شهروندان دانمارک، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و دانشجویانی که خود یا والدین آنها اقامت دانمارک را دریافت کرده باشند، قادر خواهند بود در دانشگاه های دولتی دانمارک به صورت رایگان به تحصیل بپردازند. این در حالیست که شهروندان سایر کشورهای جهان میبایست برای تحصیل در دانمارک، هزینه های تحصیل را پرداخت نموده و شهریه بپردازند. اگرچه هزینه تحصیل در دانمارک نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است، اما همچنان بسیاری از دانشجویان بین المللی با مشکل تامین هزینه ها مواجه می شوند. در این صورت، راه هایی مانند اخذ بورسیه های تحصیلی و همچنین انتخاب دانشگاه های مقرون به صرفه، می تواند شرایط تحصیل رایگان در دانمارک را برای آنان فراهم کند. در ادامه مطلب، به شرح این روش ها خواهیم پرداخت.

تحصیل رایگان در دانمارک

شرایط تحصیل رایگان در کشور دانمارک

همانطور که پیش تر گفته شد، دانشجویان بین المللی می توانند با دریافت بورسیه های تحصیلی، به صورت رایگان در دانمارک تحصیل نمایند. یکی از شروط اصلی اخذ بورسیه و تحصیل رایگان در دانمارک ، داشتن سوابق علمی پژوهشی عالی می باشد. سوابق علمی دانشجویان در مقاطع قبلی، می تواند به اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک کمک کرده و شرایط تحصیل رایگان را فراهم نماید. دانشگاه های دانمارک همواره پس از بررسی های فراوان، دانشجویان بین المللی برتر را که به شهرت علمی دانشگاه کمک می کنند انتخاب می نمایند. از طرفی دیگر، ارسال به موقع درخواست برای اخذ پذیرش و یا دریافت بورسیه های تحصیلی، کمک شایانی به دانشجویان بین المللی در فراهم شدن شرایط تحصیل رایگان خواهد کرد. به علاوه، لازم به ذکر است که دانشجویان قادر می باشند با کار در حین تحصیل، برخی از هزینه های خود را در دانمارک پوشش دهند. دانشجویان بین المللی می توانند تا سقف 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک

اخذ بورسیه تحصیلی، یکی از بهترین روشهای تحصیل رایگان و یا حتی تحصیل مقرون به صرفه در بسیاری از کشورها می باشد. میزان پوشش هزینه ها در بورسیه های مختلف معمولا متفاوت بوده و به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متقاضیان بستگی خواهد داشت. بورسیه های فول فاند، هزینه تحصیل و زندگی را کاملا پوشش داده و بورسیه های جزئی، تنها بخشی از هزینه ها را پوشش می دهند. دانشجویانی که بتوانند برتری و شایستگی علمی خود را از طریق ارائه نمرات و معدل بالا در مقاطع قبلی، مدرک زبان با نمره عالی، سوابق علمی پژوهشی و مقالات چاپ شده در ژورنالهای معتبر اثبات نمایند، شانس دریافت بورسیه تحصیلی را خواهند داشت. در حال حاضر، دانشگاه کوپنهاگ و دانشگاه فنی دانمارک، بورسیه های مناسبی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. در ضمن، دولت دانمارک، برخی بورسیه های دولتی را به شهروندان کشورهایی که قرارداد دوجانبه با دانمارک دارند اعطا می کند. توصیه می شود دانشجویان در صورت اطمینان از داشتن شرایط، وبسایت دانشگاه های دانمارک را بررسی نموده و از بورسیه های ارائه شده، شرایط دریافت و مهلت درخواست آنها اطلاع کسب نمایند.

تحصیل در دانشگاه های مقرون به صرفه دانمارک

چنانچه به تحصیل رایگان در دانمارک علاقه مند بوده اما موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک نشده اید، ناامید نباشید. همچنان گزینه تحصیل در دانشگاه های مقرون به صرفه دانمارک و کاهش هزینه های تحصیل در دانمارک از این طریق، برای شما وجود دارد. حضور در این دانشگاه های مقرون به صرفه قطعا می تواند همراه با استفاده از سایر روش ها، کمکی شایان برای فراهم شدن شرایط تحصیل رایگان در دانمارک باشد. شهریه سالانه دانشگاه های دانمارک به طور متوسط از 7000 یورو تا 18000 یورو در مقطع کارشناسی و از 5000 یورو تا 18000 یورو در مقطع کارشناسی ارشد متغیر است. شما می توانید دانشگاه های ارزان تری را بیشتر در مناطق روستایی که هزینه های زندگی در آن ها کمتر است، پیدا کنید.

برترین دانشگاه های مقرون به صرفه دانمارک

برخی از برترین دانشگاه های مقرون به صرفه در دانمارک که انتخاب آنها می تواند به دانشجویان بین المللی در کاهش هزینه های تحصیل کمک کند عبارتند از:

  • مدرسه تجارت کپنهاگ (CBS)

شهریه این دانشگاه بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت بوده ولی به طور کلی، جهت تحصیل در مقطع کارشناسی شما باید 5600 یورو در هر ترم بپردازید. در دوره های کارشناسی ارشد نیز شما 16500 کرون در هر ترم پرداخت خواهید کرد.

  • دانشگاه آرهوس (AU)

آرهوس بزرگترین و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دانمارک است و به طور مداوم در بین 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده است. بسته به مقطع و رشته تحصیلی، شهریه این دانشگاه از 8000 یورو تا 15300 یورو در هر سال تحصیلی (60 واحد) متفاوت می باشد.

  • دانشگاه فناوری اطلاعات کپنهاگ (ITU)

این دانشگاه، یکی از جدیدترین و کوچک ترین دانشگاه های دانمارک است. شهریه این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود 50000 کرون در هر ترم می باشد.

  • دانشگاه روسکیلد (RUC)

دانشگاه روسکیلد سه دوره تحصیلی در مقطع لیسانس را در رشته های علوم طبیعی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، منحصرا به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. شهریه این دانشگاه برای رشته های علوم انسانی و اجتماعی، 4350 یورو در هر ترم خواهد بود. هزینه تحصیل در علوم طبیعی نیز 9000 یورو در هر ترم است.

  • دانشگاه آلبورگ (AAU)

هزینه های تحصیل در دانشگاه آلبورگ که یکی از دانشگاه های ارزان دانمارک است، در مقطع کارشناسی از 48450 کرون تا 100800 کرون در هر سال تحصیلی می باشد. در مورد دوره های کارشناسی ارشد نیز شهریه ها از 24225 کرون تا 50400 کرون در هر ترم متفاوت خواهد بود.

  • کالج دانشگاه شمال دانمارک (UCN)

تحصیل در این دانشگاه تازه تاسیس (2008)، در مقطع کارشناسی و دوره های کوتاه مدت ممکن می باشد. هزینه های تحصیل در این دانشگاه به نوع دوره تحصیلی (1.5 سال، دو سال یا 3.5 سال) و رشته تحصیلی بستگی دارد اما معمولاً از 3200 یورو تا 6300 در هر ترم یورو متفاوت می باشد.

  • کالج دانشگاه VIA

و در نهایت، هزینه تحصیل در این دانشگاه تازه تاسیس نیز از 6000 یورو تا 7500 یورو در ترم متفاوت است.

تحصیل رایگان در دانمارک
سؤالات متداول
  • آیا دانشجویان اجازه کار در حین تحصیل در دانمارک را خواهند داشت؟

بله. دانشجویان می توانند تا سقف 20 ساعت در هفته و به صورت پاره وقت به کار مشغول شوند. در فصل تعطیلات نیز اجازه کار تمام وقت را خواهند داشت.

  • هزینه تحصیل در دانمارک چقدر است؟

به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. اما به طور کلی، بین 6000 تا 16000 یورو در هر ترم می باشد. توصیه می شود جهت کسب اطلاعات دقیق، به وبسایت دانشگاه انتخابی خود در دانمارک مراجعه نمایید.

  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی دانمارک در مقطع کارشناسی وجود دارد؟

معمولا خیر. اکثر بورسیه های تحصیلی دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه شده و شانس تحصیل رایگان در دانمارک در این مقاطع بیشتر خواهد بود.

  • برترین بورسیه های تحصیلی دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد کدامند؟

برخی از محبوب ترین بورسیه ها که امکان تحصیل رایگان در دانمارک را فراهم می کنند عبارتند از: بورسیه Nordplus، بورسیه Fulbright، بورسیه Erasmus+ و یا EMJMD، و بورسیه های دولتی دانمارک

سخن پایانی

دانمارک یکی از محبوب ‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌ المللی در اروپا است که به دلیل هزینه‌های پایین تحصیل، ارائه مدرک‌های تحصیلی با کیفیت بالا و روش‌های آموزشی نوآورانه مشهور می باشد. دانشجویان بین المللی دانمارک را به دلیل استاندارد بالای زندگی و تنوع زیاد رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه های دانمارک انتخاب می کنند. تحصیل در دانمارک رایگان نبوده و کلیه دانشجویان خارج از دانمارک و اتحادیه اروپا میبایست به جهت تحصیل در این کشور، شهریه بپردازند. با این حال، گزینه دریافت بورسیه های تحصیلی و انتخاب دانشگاه های مقرون به صرفه برای تحصیل رایگان در این کشور وجود دارد. دانشجویان برتر می توانند با داشتن سوابق علمی عالی، بورسیه فول فاند دریافت نموده و رایگان در دانمارک تحصیل کنند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رایگان در دانمارک در سال 2022 پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *