بررسی شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال

تحصیل پزشکی در دانشگاه های معتبر دنیا همواره یکی از دغدغه علاقه مندان به تحصیل در رشته پزشکی در اروپا بوده است. هزینه های زندگی و تحصیل در پرتغال در مقایسه ب بسیاری از کشورهای اروپای غربی کمتر است. پرتغال کشوری در جنوب غربی اروپا با پایتخت لیسبون و زبان رسمی پرتغالی است. این کشور تقریباً 11 میلیون نفر جمعیت دارد واحد پول این کشور نیز یورو است. بسیاری از دانشگاه های برتر این کشور دانشجوی بین المللی می پذیرند. البته دانشجویان در رشته های مختلف برای پذیرش باید شرایط خاص و منحصر به فردی را داشته باشند. در این مقاله به شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال خواهیم پرداخت و كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور پرتغال گردآورى شده است.

تحصیل پزشکی در پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل پزشکی در کشور پرتغال
  • بورسیه تحصیلی پرتغال
  • درآمد پزشکی در پرتغال
  • مدارک لازم برای تحصیل پزشکی
  • هزینه تحصیل در پرتغال
  • شرایط کار در پرتغال
  • دانشگاه های پزشکی پرتغال

دانشجویان باید پیش نیازهای تحصیل پزشکی در کشور پرتغال را برآورده کنند. متقاضیان باید دارای مدرک زبان آیلتس ۶ و یا بالاتر برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی، دیپلم 12 ساله و دانش زبان پرتغالی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی باشند. متقاضیان در هنگام درخواست پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی ابتدا باید دوره یک ساله پیش پزشکی را بگذرانند و دروس پایه را مطالعه کنند و سپس در صورت کسب نمره لازم از دروس ارائه شده می توانند وارد دانشگاه شوند. افرادی که قصد تحصیل پزشکی در پرتغال را دارند باید شرایط چالش برانگیزی از جمله تسلط به زبان پرتغالی داشته باشند، بنابراین این جایگزین برای افراد پیشنهاد نمی شود زیرا پرتغالی در ایران تدریس نمی شود و دانشجویان نمی توانند به سادگی این زبان دشوار را یاد بگیرند. دانش‌آموزان می‌توانند پزشکی و دندان‌پزشکی را در کشورهایی با مشکل کمتر تحصیل کنند.

تحصیل پزشکی در پرتغال

یکی از مزایای تحصیل پزشکی در پرتغال این است که هزینه کمتری نسبت به سایر کشورها دارد. برخی از دانشگاه های علوم پزشکی این کشور نیز جزو 500 دانشگاه برتر دنیا هستند. به عنوان مثال دانشگاه پورتو و دانشگاه لیسبون به ترتیب در رتبه های 205 و 254 جهان قرار دارند. با این حال، یکی از مهم‌ترین مشکلات تحصیل پزشکی در پرتغال ، نیاز به فراگیری زبان پرتغالی و همچنین سختی و کمیاب بودن برنامه‌های زبان پرتغالی در ایران است. در نتیجه، توصیه می کنیم شرایط تحصیل را در کشورهای دیگری که آموزش کم هزینه یا رایگان ارائه می دهند، مانند اتریش، آلمان، اسپانیا و فرانسه، بررسی کنید.

دانشجویان می توانند در پرتغال پزشکی را به زبان انگلیسی بخوانند. با این حال، تحصیل به زبان انگلیسی در پرتغال نیاز به شهریه دارد.

بورسیه تحصیلی پرتغال

کسانی که شرایط لازم را دارند و مایل به تحصیل در دانشگاه های پرتغال در رشته پزشکی هستند، ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه باشند. در اعطای بورسیه تحصیلی بین اتباع اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا تمایزی قائل نمی شود. اکثر بورسیه ها در این کشور به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد. کسانی که مایل به تحصیل پزشکی هستند می توانند برای بورسیه Erasmus Mundus اقدام کنند که بخشی از هزینه های تحصیل آنها را پرداخت می کند. علاقه مندان به دریافت بورسیه باید همزمان با درخواست پذیرش برای دریافت بورسیه اقدام کنند تا قبل از شروع سال تحصیلی صلاحیت آنها برای بورسیه مشخص شود.

درآمد پزشکی در پرتغال

یکی از مهمترین مسائل برای افرادی که قصد تحصیل پزشکی را دارند، اطلاع از حقوق و دستمزد مشاغل مختلف پزشکی در این کشور است. بررسی این موضوع به داوطلب این امکان را می دهد که تصمیم آگاهانه تری در مورد مهاجرت تحصیلی و اشتغال در این کشور بگیرد. حقوق پزشکان در پرتغال به طور قابل توجهی بالاتر از سایر مشاغل در این کشور است. حقوق ماهیانه یک پزشک در پرتغال تقریباً 6470 یورو ناخالص است.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی

مدارک خاصی برای تحصیل پزشکی در پرتغال لازم است و این مدارک باید توسط دانشگاه های علوم پزشکی این کشور تایید شود. از آنجایی که پذیرش دانشگاه یکی از مدارک ضروری برای اخذ ویزای دانشجویی پرتغال است، دانشجویان تا زمانی که پذیرش نشوند نمی توانند برای این ویزا اقدام کنند. مدارک لازم عبارت اند از:

  • ارائه پاسپورتی که حداقل ۳ ماه دارای اعتبار باشد.
  • ارائه سه قطعه عکس رنگی ۵ * ۴
  • ارائه ترجمه مدارک تحصیلی 12 ساله دبیرستان، یعنی مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی و ترجمه آن ها
  • ارائه ریز نمرات تحصیلی و ترجمه آن
  • ارائه انگیزه نامه قوی، جهت اینکه دانشگاه برای تحصیل شخص دانشجو متقاعد شود که دلیل قانع کننده ای برای تحصیل وی وجود دارد.
  • پر نمودن فرم های مخصوص دانشگاه و پرداخت هزینه های مورد نیاز به دانشگاه
  • ارائه پرینت حساب بانکی و نشان دادن پشتوانه مالی
تحصیل پزشکی در پرتغال
هزینه تحصیل در پرتغال

 افرادی که به زبان پرتغالی تحصیل می کنند بین 400 تا 600 یورو در سال پرداخت می کنند، در حالی که افرادی که به زبان انگلیسی با نمره آیلتس 6.5 تحصیل می کنند بین ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال پرداخت خواهند کرد. شهریه بر اساس نوع دانشگاه متفاوت است. همانطور که قبلاً گفته شد، یادگیری پرتغالی دشوار است و این زبان در ایران تدریس نمی شود، بنابراین انتخاب پرتغال برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی منطقی به نظر نمی رسد و توصیه می شود افراد دیگر کشورهای برتر مانند انگلستان، کانادا، آلمان، اتریش، و…که شرایط بسیار خوبی اعمال می شود را انتخاب کنند. به طور کلی هزینه زندگی در پرتغال حدود 26 درصد بیشتر از هزینه زندگی در ایران است.

شرایط کار در پرتغال

افرادی که مایل به تحصیل پزشکی در پرتغال هستند ممکن است پس از پایان تحصیلات خود به دنبال یافتن کار و اخذ ویزای اقامت باشند. دانشجویان اجازه دارند در حین تحصیل 20 تا 30 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند و پس از فارغ التحصیلی به مدت 6 تا 8 ماه فرصت شغلی برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند. با این حال، نرخ بیکاری در این کشور بیش از 7 درصد است. و به دلیل این نرخ بالا، مردم برای یافتن کار مشکل پیدا می کنند. در نتیجه، افراد ممکن است برای به دست آوردن شغل مناسب در این کشور دچار مشکل شوند.

دانشگاه های پزشکی پرتغال

یکی از مهمترین جنبه های آموزش پزشکی در پرتغال، آشنایی با برترین دانشگاه های پزشکی این کشور است. در این بخش، برخی از بزرگترین دانشگاه های پزشکی پرتغال را که دارای رتبه ها و مدارک بالایی هستند که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند، مورد بحث قرار می دهیم.

دانشگاه لیسبون: این دانشگاه در لیسبون یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های پرتغال است که بیش از 4000 دانشجوی بین المللی در رشته های مختلف تحصیل می کنند.

دانشگاه پورتو: این دانشگاه بهترین دانشگاه پرتغال است و بیشترین دانشجو را دارد. این دانشگاه دروس پزشکی، علوم آموزشی و مهندسی را ارائه می دهد.

دانشگاه کویمبرا: این دانشگاه که یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های اروپاست، در کویمبرا قرار دارد و دوره‌های داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی را همراه با موارد دیگر ارائه می‌کند.

دانشگاه مینهو: این دانشگاه که در شمال پرتغال واقع شده است، رشته های مختلفی از جمله پزشکی را ارائه می دهد و دارای پردیس هایی در براگا و گیماراس است.

سؤالات متداول
  • آموزش پزشکی در کشور پرتغال چگونه است؟

تحصیل پزشکی در این کشور 6 سال (12 ترم) به طول می انجامد. دوره های پایانی آن شامل فعالیت های بیمارستانی و اصطلاحا انترنی است که به طور کلی به زبان پرتغالی کل دوره تحصیل آموزش داده می شود.

  • آزمون MCAT چیست؟

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آمریکایی و کانادایی کشور پرتغال را دارند باید در این آزمون شرکت کنند و نمره لازم را کسب کنند.

  • شرایط ورود به رشته پزشکی پرتغال چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم ۱۲ ساله و دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس و زبان پرتغالی از جمله شرایط مهم اخذ پذیرش در رشته پزشکی پرتغال می باشد.

تحصیل در دانشگاه های دولتی تقریبا رایگان و در دانشگاه های خصوصی سالانه حدود ۸ الی ۱۵ هزار یورو هزینه دارد.

  • اخذ ویزای تحصیلی پرتغال چقدر طول می کشد؟

حدود ۶ ماه

سخن پایانی

در این مقاله به موضوع تحصیل پزشکی در پرتغال پرداختیم. ممکن است افراد کمتری به دلیل دردسرهای تحصیل در این کشور و الزام به یادگیری زبان پرتغالی به تحصیل پزشکی در این کشور فکر کنند، اما دانشجویان ممکن است همچنان به آن فکر کنند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله ای در مورد تحصیل پزشکی در کشور پرتغال بنویسیم. شما عزیزان می توانید به جای تحصیل در این کشور، کشورهای راحت تر و سطح بالاتری مانند تحصیل پزشکی در کانادا، تحصیل پزشکی در انگلستان، تحصیل پزشکی در آلمان و اتریش و… را انتخاب کنید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به پرتغال را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *