چگونگی اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در برزیل

برخی از کشورهای توسعه یافته مانند کشور برزیل شرایطی را برای خانواده ها به وجود آورده اند تا با تولد فرزند در این کشور اقامت و تابعیت فرزند خود را اخذ کرده و آینده او را در کشوری پیشرفته تضمین کنند. به دنیا آوردن فرزند در کشور برزیل برای افرادی که از شرایط مالی مناسبی برخوردار هستند و سرمایه کافی برای بزرگ کردن فرزند خود در کشوری مانند برزیل را دارند، می تواند یک گزینه ایده آل به شمار بیاید. با این حال، برای تولد فرزند در این کشور باید با همه الزامات و قوانین آشنایی داشته باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم به طور کامل قوانین و شرایط لازم برای تولد فرزند در برزیل را مورد بررسی قرار دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور برزیل گردآوری شده است.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • قوانین مربوط به تولد فرزند در برزیل
  • مزایای شهروندی برزیل
  • اخذ تابعیت با تولد فرزند در کشور برزیل

قوانین مربوط به تولد فرزند در برزیل

برزیل با داشتن قوانین ایده آل در زمینه ارائه شهروندی و اقامت، یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت، کار و زندگی به شمار می آید. از همین رو، خانواده ها به دلیل تسهیلات و امکانات مناسب برزیل، ترغیب می شوند فرزندان خود را در این کشور به دنیا آورند و آینده فرزند خود را در برزیل رقم بزنند. پدر و مادرهایی که فرزند خود را در کشور برزیل به دنیا بیاورند امکان اخذ شهروندی این کشور را نیز خواهند داشت. 

از مزایای تولد فرزند در کشور برزیل می توان به هزینه های کم آن اشاره کرد. در واقع، زایمان در برزیل برای خانواده ها بار مالی کمتری نسبت به سایر روش های اخذ تابعیت برزیل مانند سرمایه گذاری دارد. افرادی که فرزند خود را در برزیل به دنیا می آورند به طور خودکار شهروند برزیل خواهند شد که همین موضوع یک فرصت ایده آل برای خانواده ها است.   

تولد فرزند در برزیل

همچنین کشور برزیل از نظر امکانات پزشکی بسیار پیشرفته و با کیفیت است و یکی از بهترین مکان ها برای فرزندآوری و مراقبت های بعد از آن به شمار می آید. هزینه زایمان و تولد فرزند در برزیل تقریباً رایگان است؛ درواقع اگر زایمان در یک بیمارستان دولتی صورت بگیرد، هزینه های ناچیزی به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر بیمارستان های خصوصی مبلغی را از شما دریافت می کنند که همواره این هزینه به نسبت هزینه های زایمان در کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا و کانادا و غیره کمتر است.

مادری که در کشور برزیل زایمان خود را انجام می دهد، واجد شرایط اقامت دائم تا 10 سال در برزیل است، به شرطی که حداقل یک سال پس از زایمان در برزیل زندگی کند. همچنین، سایر کودکان کمتر از 10 ساله ای که خواهر یا برادر فرزند متولد شده به حساب می آیند، به دلیل تولد فرزند جدید در خانواده خود، اقامت دائم برزیل را دریافت خواهند کرد.

به صورت کلی، اخذ تابعیت برزیل از طریق تولد فرزند نسبتاً سریع است و مادری که در این کشور زایمان می کند می تواند در کمتر از 2 سال اقامت دائم خود را به همراه سایر اعضای خانواده خود دریافت کند.

مزایای شهروندی برزیل

به طور کلی، از بین تمام کشورهایی که از طریق تولد تابعیت ارائه می دهند، برزیل بهترین گزینه است. اکثر کشورهای قاره آمریکا تابعیت و شهروندی در کشور را از طریق تولد فرزند اعطا می کنند، با این حال، تولد فرزند در برخی از کشورها مانند ایالات متحده با بارهای مالیاتی بسیاری همراه است و یا کشوری مانند کاستاریکا مکان مناسب و راحتی برای فرزندآوری شمرده نمی شود.

از سوی دیگر، تولد فرزند در برزیل با وجود امکانات و خدمات پیشرفته و به روز پزشکی بسیار راحت است و علاوه بر این، در اختیار داشتن پاسپورت برزیل پس از زایمان مزایای بسیاری را برای فرزند متولد شده و خانواده او خواهد داشت. شایان ذکر است که پاسپورت برزیل به عنوان هفدهمین پاسپورت قدرتمند جهان در نظر گرفته می شود و به دارندگان اجازه می دهد بدون ویزا به بیش از 127 کشور از جمله نیوزلند دسترسی داشته باشند.

فرزند شما با داشتن پاسپورت برزیلی خود می تواند از فرصت ها و مزایای بسیار زندگی در برزیل و رشد در جامعه ای غنی از فرهنگ و تمدن، برخوردار شود. 

شهروندان برزیلی امکان سفر به کشورهای مختلف را بدون نیاز به اخذ ویزا خواهند داشت. پاسپورت برزیل یکی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان است و از همین رو، پاسپورت برزیلی می ‌تواند دارایی بزرگ فرزند متولد شده در برزیل به شمار بیاید که مزایای بسیاری برای پدر و مادر فرزند متولد شده نیز خواهد داشت.

اخذ تابعیت با تولد فرزند در کشور برزیل

اگرچه اخذ شهروندی با تولد فرزند در کشور برزیل فرآیند نسبتاً ساده ای دارند، اما به این معنی نیست که می توانید تنها چند روز قبل از تولد فرزند خود به برزیل سفر کنید. شما باید پیش از اینکه چمدان های خود را ببندید، برنامه ریزی دقیقی در مورد شرایط ویزاها، بیمارستان ها و یا محل اقامت خود در طول این مدت داشته باشید. زمانی که تمامی موارد را پشت سر گذاشتید، می توانید در یک بیمارستان دولتی یا خصوصی برزیلی فرزند خود را به دنیا بیاورید. بلافاصله پس از تولد کودک، حق شهروندی به او اعطا می شود.  

بنابراین، اولین گام در فرآیند اعطای شهروندی از طریق تولد فرزند در برزیل ، تنظیم ویزا است. اگر تابعیت اتحادیه اروپا یا پاسپورت دیگری دارید که اجازه سفر بدون ویزا به برزیل را به شما می دهد، می توانید به راحتی از این مرحله بگذرید.

از طرفی اگر شهروند کشوری هستید که امکان ورود به کشور برزیل بدون ویزا را ندارید، باید اقدام به دریافت ویزای توریستی کنید و هزینه های آن را پرداخت نمایید. برای این کار، کافی است به سادگی ویزای توریستی 90 روزه خود در هنگام ورود به برزیل دریافت کنید و در صورت لزوم آن را در اداره مهاجرت تمدید کنید. در نظر داشته باشید که فرآیند تمدید ویزا در کشور برزیل می تواند تا حدودی طاقت فرسا و طولانی باشد، بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز به تمدید، برنامه ریزی دقیقی برای آن انجام دهید.

تولد فرزند در برزیل

فرآیند اخذ ویزای توریستی برزیل برای شهروندان برخی کشورها می تواند تا حدودی طولانی و یا پر زحمت باشد. بنابراین، مشورت با یک وکیل خبره می تواند به تسریع این فرآیند کمک کند. علاوه بر دریافت ویزا، برای تسهیل ورود راحت به برزیل، باید اطمینان حاصل کنید که سایر مدارک و اسناد را نیز در اختیار دارید.

از آنجایی که ممکن است سفر شما در زمانی برنامه ریزی شود که مادر فرزند در 6 یا 7 ماهگی بارداری خود قرار دارد، ممکن است به تاییدیه کتبی یک پزشک نیاز داشته باشید که تأیید کند شما یا همسرتان می‌ توانید با خیال راحت در دوران بارداری سفر کنید. برای جمع آوری مدارک و اسناد مورد نیاز، توصیه می شود از قبل با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز برای سفر را دارید.

علاوه بر این، در طول فرآیند درخواست ویزا، باید برخی از الزامات مانند سیم کارت محلی، حساب بانکی یا آپارتمان اجاره شده را برای زندگی در برزیل فراهم کنید. برای دریافت این ملزومات، پس از آن که وارد کشور برزیل شدید باید یک CPF دریافت کنید که از طریق اداره مالیات دولت برزیل قابل دریافت است.

پس از طی مراحل ویزا، می توانید تصمیم بگیرید که در کدام شهرمی خواهید فرزند خود را به دنیا آورید. هنگام یافتن شهر ایده آل برای تولد فرزند در برزیل باید عواملی مانند راحتی و در دسترس بودن مسکن را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال، شهر ریو از نظر تجهیزات بیمارستانی و مراقبتی رتبه یک را در بین شهرهای برزیل به خود اختصاص داده است و از سوی دیگر، اگر بخواهید پس از به دنیا آوردن فرزند خود در یک شهر بزرگ و امن اقامت داشته باشید، شهر سائوپائولو انتخاب مناسب تری برای شما خواهد بود.  

سؤالات متداول
  • آیا امکان اخذ تابعیت با تولد فرزند در برزیل وجود دارد؟

بله، در صورتی که مادر و پدر کودک با ویزای توریستی یا دانشجویی فرزند خود را در برزیل به دنیا بیاورند، فرزند آنها تابعیت برزیل را به دست خواهد آورند.

  • آیا برزیل کشور خوبی برای زایمان است؟

برزیل به دلیل هزینه کم و مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا، مقصد بسیار محبوبی برای غربی ها و اتباع خارجی است که به دنبال خدمات با کیفیت و ارزان قیمت هستند. علاوه بر این، زایمان در کشور برزیل بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

  • پس از چند سال زندگی در برزیل می توان تابعیت این کشور را به دست آورد؟

برای اخذ تابعیت کشور برزیل متقاضی باید حداقل چهار سال با CRNM در برزیل اقامت داشته باشد و در صورتی که دارای یک فرزند، همراه یا همسر برزیلی باشد این مدت زمان به یک سال کاهش می یابد.

  • هزینه تولد فرزند در برزیل چقدر است؟

به طور متوسط، برای تولد فرزند در کشور برزیل به حدود 5000 دلار تا 15000 دلار نیاز است. با این حال روش زایمان و یا تعداد فرزندانی که به دنیا می آیند بر روی این هزینه تاثیر گذار خواهند بود.

  • آیا با ویزای توریستی امکان زایمان در کشور برزیل وجود دارد؟

بله، طبق قوانین کشور برزیل افرادی که با ویزای توریستی و یا ویزای دانشجویی در کشور برزیل زایمان می کنند می توانند تابعیت برزیل را برای فرزندان خود دریافت کنند.

سخن پایانی

با تولد فرزند خود در کشوری توسعه یافته و غنی مانند برزیل می توانید تابعیت برزیل دریافت کرده و این ترتیب آینده فرزند خود را تضمین کنید. در این مقاله با قوانین مربوط به تولد فرزند در برزیل و اخذ تابعیت این کشور آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و سرمایه گذاری برزیل را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۴ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *