نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رایگان کانادا

کشور کانادا به دلایل زیادی به یک مقصد محبوب برای تحصیل تبدیل شده است. دانشگاه های این کشور در سطح جهانی مطرح بوده و حتی پنج دانشگاه کانادا در لیست 100 دانشگاه برتر در جهان فهرست شده اند. فرصت های شغلی متعددی نیز پس از فارغ التحصیلی وجود دارد که یک آینده امیدوار کننده ای را برای دانشجویان بین المللی که به دنبال اقامت در کانادا هستند، نشان میدهد. بسیاری از دانشجویان بین المللی که مشتاق تحصیل در کانادا هستند، دلایل مالی را عاملی بازدارنده ای برای تحصیل خود در خارج از کشور می دانند. اما خوشبختانه دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که با عملکرد عالی تحصیلی خود، حتی شرایط تحصیل رایگان در این کشور را داشته باشند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رایگان کانادا بپردازیم. پس اگر شما نیز قصد تحصیل رایگان در کانادا را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور کانادا گردآوری شده است.

دانشگاه های رایگان کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آیا تحصیل در کانادا کاملا رایگان است؟
  • چگونه در کانادا رایگان تحصیل کنیم؟
  • دانشگاه های رایگان کانادا کدامند؟
دانشگاه های رایگان کانادا

آیا تحصیل در کانادا کاملا رایگان است؟

به زبان ساده، هیچ دانشگاه بدون شهریه ای در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. هیچ دانشگاه بدون شهریه ای حتی برای دانشجویان کانادایی نیز وجود ندارد. با این حال، شما می توانید بدون پرداخت شهریه، با دریافت بورسیه، به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنید. برخی از این بورسیه ها علاوه بر تامین هزینه تحصیل، هزینه زندگی شما در کانادا را نیز پوشش میدهند. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت و دانشگاه های کانادا که بورسیه کامل ارائه میدهند را تحت عنوان دانشگاه های رایگان کانادا به شما معرفی خواهیم کرد. باید بدانید که دانشگاه های بسیار بسیار مقرون به صرفه ای در کانادا حتی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. لازم به ذکر است که متقاضیان میتوانند برای کسب اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت این کشور که لینک آن موجود میباشد مراجعه کرده و یا با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/study-canada.html

چگونه در کانادا رایگان تحصیل کنیم؟

کانادا بدون شک مکانی عالی برای تحصیل در دانشگاه است. همچنین اگر می خواهید برای همیشه در این کشور بمانید، پس از فارغ التحصیلی فرصت های شغلی زیادی پیش روی شما خواهد بود. با این حال، ممکن است نگران تامین هزینه های تحصیل خود در این کشور باشید. ما در اینجا به شما روش هایی پیشنهاد میکنیم که بتوانید به طور مقرون به صرفه و یا حتی رایگان در کانادا تحصیل کنید.

  1. جهت اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا اقدام کنید.

یکی از راه های تحصیل رایگان در کانادا، اخذ بورسیه تحصیلی میباشد. دریافت بورسیه های تحصیلی در کانادا می تواند کمک زیادی به امور مالی شما در این کشور باشد. دانشگاه ها و موسسات خصوصی مختلفی در این کشور از طریق ارائه بورسیه های تحصیلی، دانشجویان بین المللی را به خود جذب می کنند. علاوه بر این، دولت کانادا با ارائه بورسیه تحصیلی و جوایز برتر به دانشجویان ممتاز، از مطالعات بین المللی حمایت می کند.

  1. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مقرون به صرفه درخواست دهید.

اگر درخواست شما برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا شما پذیرفته نشد، همچنان می توانید با تلاش برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مقرون به صرفه کانادا، به اهداف تحصیلی خود برسید. هزینه های تحصیل در کانادا ممکن است بسته به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر شما متفاوت باشد، اما پزشکی و دندانپزشکی پرهزینه ترین، و رشته های علوم انسانی ارزان ترین رشته ها در کانادا هستند. به طور معمول، دانشگاه های کانادا برای تحصیل در مقطع  کارشناسی، سالانه بین 20000 تا 30000 دلار کانادا، شهریه دریافت می کنند. شما همچنین می توانید برای تحصیل در دانشگاه های مقرون به صرفه در کانادا درخواست دهید. بهترین دانشگاه های مقرون به صرفه، دانشگاه مموریال نیوفاندلند، دانشگاه رجینا و دانشگاه آتاباسکا هستند. تحصیل در این دانشگاه ها در کانادا به شما کمک می کند تا با هزینه ای کم در کانادا تحصیل کنید. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها از 1700 تا 20000 دلار کانادا در سال متغیر است.

  1. مطمئن شوید که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های رایگان کانادا، متقاضی واجد شرایطی هستید.

یکی از اولین الزاماتی که هر دانشگاه به آن توجه می کند، توانایی و استعداد تحصیلی دانشجو است. بنابراین، شما باید مطمئن شوید که یک متقاضی عالی هستید، زیرا داشتن یک سابقه تحصیلی عالی شانس گرفتن بورسیه تحصیلی در هر دانشگاه را به شدت افزایش می دهد. این یک مرحله بسیار مهم برای تحصیل رایگان در این کشور و اخذ پذیرش از دانشگاه های رایگان کانادا میباشد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از دریافت یک بورسیه تحصیلی خوب در کانادا اطمینان حاصل کنید، حفظ جایگاه علمی عالی در دانشگاه و یا مدرسه فعلی شما است. داشتن معدل بالا و نمرات آزمون می‌تواند مهارت‌های شما را در انواع دروس ثابت کند و توانایی شما را در برآورده کردن شروط دانشگاه های کانادا نشان دهد.

دانشگاه های رایگان کانادا کدامند؟

کشور کانادا یکی از اولویت های اصلی خود را در نظام آموزشی، ارائه سیستمی قرار داده است که در آن، دولت، افراد ثروتمند و سازمان ها گرد هم می آیند تا بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان ارائه دهند. این عمل، ارزش بیشتری به سیستم آموزشی در سراسر جهان اضافه کرده است. این بورسیه ها به اشکال مختلفی ارائه میشوند و هرکدام بخش خاصی از هزینه ها را پوشش میدهند، حتی ممکن است برخی بورسیه ها، علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی و محل اقامت شما را نیز تامین کنند. پس امکان تحصیل رایگان در کانادا، تنها از طریق اخذ بورسیه تحصیلی امکان پذیر میباشد. در اینجا لیستی از برترین دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی کانادا برای شما فراهم شده است.

تحصیل رایگان در هلند
1. دانشگاه Saint Mary

دانشگاه سنت مری یک دانشگاه دولتی کاتولیک واقع در هالیفاکس، نوا اسکوشیا کانادا است. این دانشگاه بیشتر به دلیل تحصیل در رشته های تجارت و شیمی معروف است و در حدود 25 درصد جمعیت دانشجویان آن را، دانشجویان بین المللی از 100 کشور دنیا تشکیل داده اند. دانشگاه سنت مری در لیست دانشگاه های رایگان کانادا گنجانده شده است و سالانه بیش از 7.69 میلیون دلار بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه میدهد.

2. دانشگاه York

برترین بورسیه های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه شامل موارد زیر میباشد:

  • York University Automatic Entrance Scholarships
  • Global Leader of Tomorrow Award for International Students

این بورسیه‌ها فقط برای آن دسته دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند دوره کارشناسی را در دانشگاه یورک دنبال کنند و برای دانشجویانی که موفق به دریافت آن می‌شوند، برای سه سال دیگر قابل تمدید است. به همین دلیل است که دانشگاه یورک در لیست دانشگاه‌های رایگان کانادا برای دانشجویان بین‌المللی قرار دارد.

3. دانشگاه Concordia

بورسیه ریاست جمهوری، یکی از برترین بورسیه های دانشگاه کنکوردیا است که برای حمایت از دانشجویان بین المللی که سوابق تحصیلی خوبی دارند و مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی هستند، ارائه شده است. بورسیه های ریاست جمهوری هزینه های تحصیل، کتاب و هزینه های زندگی را نیز پوشش می دهد. بخش جالب این است که این بورسیه تحصیلی، تا چهار سال قابل تمدید است و دانش آموزان باید عملکرد برجسته ای داشته باشند.

4. دانشگاه فناوری آلبرتای جنوبی

این دانشگاه سالانه 5 میلیون دلار را برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی در تمام مقاطع تحصیلی اختصاص میدهد. تقریبا 80 درصد از تمام دانشجویان ورودی این دانشگاه، کمک های مالی و بورسیه دریافت می کنند. بنابراین، دانش‌آموزانی که سوابق تحصیلی خوبی دارند، تا چهار سال واجد شرایط تمدید بورسیه خود خواهند بود.

5. دانشگاه تورنتو

بورسیه تحصیلی بین المللی Lester B. Pearson، یکی از بهترین بورسیه های ارائه شده در دانشگاه تورنتو میباشد. این بورسیه به طور کامل هزینه ها را تامین کرده و حتی شهریه، کتاب، هزینه های جانبی و هزینه اقامت برای بهترین دانشجویان در دانشگاه تورنتو را پوشش می دهد.

سایر دانشگاه های کانادا که امکان تحصیل مقرون به صرفه و ارزان را فراهم میکنند، شامل موارد زیر میباشند:

  • دانشگاه Calgary
  • دانشگاه Waterloo
  • دانشگاه Carleton
  • دانشگاه British Columbia
سؤالات متداول
  • جهت تحصیل رایگان در کانادا در مقطع دکتری، کدام دانشگاه را برای اخذ بورسیه در این مقطع پیشنهاد میدهید؟

محبوب ترین آنها عبارتند از:

– دانشگاه Manitoba: بورسیه های تحصیلی بین 18000 تا حتی 50000 دلار کانادا در سال ارائه میدهد.

– دانشگاه Calgary: بورسیه های تحصیلی بین 12000 تا حتی 36000 دلار کانادا در سال ارائه میدهد.

– دانشگاه British Columbia: بورسیه های تحصیلی حدود 18000دلار کانادا در سال ارائه میدهد.

  • آیا متقاضیان تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه های کانادا، اجازه کار حین تحصیل را خواهند داشت؟

بله. دانشجویان میتوانند تا سقف 20 ساعت در هفته کار کنند.

  • آیا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی میتوانند در کانادا بمانند و کار کنند؟

بله. دانشجویان میتوانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا، بین 9 ماه تا 3 سال فرصت یافتن شغل داشته باشند. آنها سپس میتوانند با اخذ مجوز کار PGWPP، که همان مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی میباشد، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند و در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شوند.

  • آیا تحصیل در دانشگاه های کانادا با اخذ بورسیه و به صورت رایگان، نیاز به ارائه مدرک زبان دارد؟

بله. چنانچه مدرک زبان ارائه ندهید شانس شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور پایین خواهد آمد. 

سخن پایانی

کانادا، یکی از امن ترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان با دارا بودن سیستم آموزشی بی نظیر و کیفیت بالای زندگی، همواره دانشجویان بسیاری را در سرتا سر جهان به تحصیل در این کشور مشتاق کرده است. دانشگاه های کانادا با ارائه بورسیه های تحصیلی، شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند. این بورسیه ها ممکن است علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی در کانادا را نیز پوشش دهند. خوشبختانه، حتی در صورت عدم موفقیت برای اخذ بورسیه، همچنان فرصت تحصیل در دانشگاه های مقرون به صرفه برای دانشجویان وجود خواهد داشت. ما در این مقاله به بررسی نحوه تحصیل در دانشگاه های رایگان کانادا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری برای تحصیل و فراهم شدن شرایط مهاجرت به کانادا برای شما مخاطب عزیز کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور کانادا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *