آیا با سرمایه گذاری در مالزی می توان اقامت این کشور را گرفت؟

کشور مالزی به دلیل رشد صنعتی مداوم و ثبات سیاسی، یکی از فعال ترین اقتصادهای آسیا است. این کشور که پس از کسب استقلال، به کشورهای مشترک المنافع بریتانیا پیوست، یکی از اعضای سازمان ملل متحد و APEC و همچنین یکی از اعضای موسس ASEAN می باشد. همه این فاکتورها حاکی از آن است که مالزی مقصدی عالی برای سرمایه گذاری بوده و از این طریق، مزایای بسیاری به سرمایه گذاران اعطا می کند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط سرمایه گذاری در مالزی و کسب اقامت این کشور از این طریق بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مالزی گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در مالزی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای سرمایه گذاری در مالزی
  • روش های سرمایه گذاری در کشور مالزی
  • نحوه اخذ اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری
  • بهترین روش سرمایه گذاری در کشور مالزی

مزایای سرمایه گذاری در مالزی

اقتصاد مالزی در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال رشد بوده که میزان آن حدود 5 درصد در سال است. این امر مالزی را به یکی از باثبات ترین اقتصادها در جنوب شرقی آسیا تبدیل می کند. علاوه بر این، کشور مالزی دارای نرخ بیکاری پایین و در حدود 3.3 درصد و همچنین نرخ تورم نسبتا پایین و حدود 2.6 درصد می باشد. برخی از مهم ترین مزایایی که سرمایه گذاران خارجی را در سرتاسر جهان به سرمایه گذاری در مالزی مشتاق کرده است عبارت اند از:

  • مالزی دارای یک محیط حرفه ای جهت بیزنس، زیرساخت های عالی و نیروی کار ماهر است. این عوامل در کنار موقعیت استراتژیک و منابع طبیعی، مالزی را به مکانی ایده آل برای سرمایه گذاری تبدیل می کند.
  • صنایع تولیدی، کشاورزی و گردشگری در مالزی رشد عالی جهت سرمایه گذاری دارند
سرمایه گذاری در مالزی
  • مشوق ها و طرح های متعددی برای جذب سرمایه گذاران خارجی در مالزی ارائه می شود، مانند تعطیلات مالیاتی، کاهش تشریفات اداری و قوانین آزادسازی سرمایه گذاری
  • دولت مالزی، آژانس‌ های اختصاصی را برای کمک به کسب‌ وکارها در مسیر نظارتی و دسترسی به منابع مالی راه‌اندازی کرده است. این ابتکارات به مالزی کمک کرده است تا به یکی از آسان‌ ترین مکان‌ها برای تجارت در جنوب شرقی آسیا تبدیل شود.

روش های سرمایه گذاری در کشور مالزی

از بین روش های موجود جهت سرمایه گذاری در این کشور، روش خرید املاک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه دولتی و از همه مهم تر سرمایه گذاری از طریق طرح MM2H و طرح Premium Visa Programme، از محبوبیت بالایی در بین سرمایه گذاران خارجی برخوردار هستند. در این قسمت، به شرح این روش ها خواهیم پرداخت.

  • خرید ملک در مالزی:

در روش سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، متقاضیان می توانند نسبت به خرید یک ملک به ارزش 1,000,000 رینگیت اقدام کنند. در واقع هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاران خارجی جهت خرید ملک در مالزی وجود ندارد و علاوه بر املاک مسکونی، خرید املاک تجاری نیز ممکن است (تنها خرید املاک کشاورزی برای خارجی ها در مالزی میسر نمی باشد).

  • ثبت شرکت در مالزی:

در روش ثبت شرکت نیز علاقه مندان می توانند با ارائه یک طرح تجاری خلاقانه و سودآور، نسبت به ثبت یکی از انواع شرکت ها با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی عام اقدام کنند. سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود، حداقل 500000 رینگیت است.

  • خرید اوراق قرضه دولتی در مالزی:

در این روش، متقاضیان می توانند با خرید اوراق قرضه، سرمایه خود را با یک نرخ بهره مشخص، برای مدت زمان معینی در مالزی سرمایه گذاری کنند.

  • طرح MM2H در مالزی:

باید بدانید که علاوه بر روش های ذکر شده در بالا، طرح اعطای ویزای طلایی مالزی که با نام the Malaysia My Second Home Program شناخته می شود، یکی از پرطرفدارترین و بهترین روش های سرمایه گذاری در مالزی و اخذ اقامت این کشور است. در ادامه مطلب، به شرح جزئیات این طرح خواهیم پرداخت.

  • طرح Premium Visa Programme:

در این طرح که جدیدا توسط دولت مالزی ارائه شده است، شهروندان کلیه کشورهای جهان (به جز اسرائیل) که حداقل 40000 رینگیت در ماه درآمد دارند می توانند با سرمایه گذاری حداقل یک میلیون رینگیت در یکی از بانک های مالزی، ویزای سرمایه گذاری این کشور را دریافت کنند.

نحوه اخذ اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری

همانطور که پیش تر اشاره شد، هیچ محدودیتی برای شهروندان جهان جهت سرمایه گذاری وجود ندارد و این کشور از جذب سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند. خوشبختانه اکثر روش های سرمایه گذاری در این کشور، منجر به اخذ اقامت مالزی می شود. برای مثال، متقاضیان می توانند از طریق خرید ملک، ثبت شرکت، طرح MM2H و طرح Premium Visa Programme، به راحتی اقامت مالزی را کسب کنند. اما توجه داشته باشید که دریافت شهروندی و تابعیت مالزی به این آسانی نخواهد بود و متقاضیان باید از روش های دیگر جهت اخذ شهروندی این کشور اقدام کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش های اخذ شهروندی مالزی، با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا در ارتباط باشید.

بهترین روش سرمایه گذاری در کشور مالزی

طرح “مالزی، خانه دوم من” که با عنوان the Malaysia My Second Home Program شناخته می شود، یکی از بهترین روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری در جهان است. از زمان راه اندازی این طرح در سال 2002، بیش از 35000 مورد ویزای سرمایه گذاری در مالزی برای شهروندان کشورهای مختلف جهان تایید شده است. بسیاری از متقاضیان این طرح از کشور چین هستند، اما این طرح در بین مهاجران ژاپن، بنگلادش و بریتانیا نیز بسیارمحبوب است. این ویزا در واقع پرتقاضاترین نوع ویزای طلایی است که منجر به اخذ اقامت مالزی برای متقاضی اصلی، همسر و فرزندان زیر 21 سال وی می شود. اعتبار ویزای MM2H حدود 10 سال است، به صورت چند بار ورود می باشد و حداقل شرط حضور در مالزی جهت اخذ اقامت از این طریق، 90 روز در سال است. شرکت کنندگان در طرح “مالزی، خانه دوم من” یا همان طرح MM2H، امکان خرید هر تعداد ملک مسکونی در مالزی، از 300,000 رینگیت (تقریبا 70,000 دلار آمریکا) تا 1 میلیون رینگیت (تقریبا 230,000 دلار) را خواهند داشت.

برخی از مهم ترین شروط بهره مندی از طرح MM2H و اخذ اقامت مالزی از این طریق عبارت اند از:

  • متقاضیان باید حداقل 35 سال سن داشته باشند و توانایی حمایت مالی خود را در مالزی بدون درخواست کار یا کمک دولتی نشان دهند.
  • پس از درخواست، متقاضی اصلی موظف است:
  • مدارکی مبنی بر دارایی های قابل سپرده گذاری در مالزی به ارزش حداقل 1.5 میلیون رینگیت (معادل 350000 دلار آمریکا) را ارائه دهد
  • مدارکی مبنی بر درآمد خارج از کشور مالزی به ارزش حداقل 40000 رینگیت (معادل 10000 دلار آمریکا) در ماه را ارائه دهد
  • افتتاح حساب بانکی، ارائه تاییدیه سلامت پزشکی و دریافت بیمه درمانی در مالزی الزامی است
سرمایه گذاری در مالزی

به علاوه، پس از برآورده کردن شروط و دریافت ویزا از این طریق، متقاضی باید:

  • 50000 رینگیت، تقریبا معادل 12,000 دلار آمریکا، برای همسر و هر یک از فرزند وابسته خود در یک حساب سپرده ثابت محلی سرمایه‌ گذاری کند. این سرمایه گذاری باید در طول مدت اقامت متقاضی در مالزی تحت این طرح، حفظ شود.
  • در ضمن، در صورت تمایل متقاضی می تواند تا سقف 500000 رینگیت (تقریبا معادل 115000 دلار آمریکا) پس از سال اول برای هزینه های تایید شده مربوط به خرید خانه، تحصیل فرزندان خود در مالزی و یا جهت درمان پزشکی برداشت کند.
سؤالات متداول
  • بهترین بخش ها جهت سرمایه گذاری کدامند؟

بخش های تولیدی در مالزی که شامل زیرشاخه های برق و الکترونیک، پتروشیمی، ماشین آلات و تجهیزات، غذا و نوشیدنی، نساجی و پوشاک است، جهت سرمایه گذاری بسیار مناسب خواهد بود.

  • آیا در طرح MM2H، امکان کار در مالزی وجود دارد؟

خیر. متقاضیان مجاز به کار در مالزی و دریافت دستمزد نخواهند بود.

  • تفاوت دو طرح MM2H و Premium Visa Programme در مالزی چیست؟

در طرح Premium Visa Programme، افراد اجازه کار، تحصیل و سرمایه گذاری در کشور مالزی را دارند اما در طرح MM2H، افراد صرفا می توانند اقامت مالزی را کسب کنند.

  • آیا اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در مالزی، شرط حضور دارد؟

بله. متقاضیان باید 90 روز در سال را در مالزی بوده باشند. البته این قاعده شامل فرزندان و والدین متقاضی اصلی نمی شود.

  • دریافت ویزای سرمایه گذاری مالزی چقدر طول می کشد؟

معمولا بین 3 تا 6 ماه طول خواهد کشید.

  • اخذ شهروندی مالزی پس از چند سال ممکن است؟

معمولا باید حداقل 12 سال از کار و زندگی مستمر شما در مالزی گذشته باشد.

سخن پایانی

کشور مالزی با داشتن اقتصاد با ثبات و رو به رشد، یکی از جذاب ترین مکان ها جهت سرمایه گذاری در آسیا است. این کشور با ارائه طرح های سرمایه گذاری جذاب و پرطرفدار، به سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه در جهان، اقامت اعطا می کند. طرح “مالزی، خانه دوم من”، یکی از بهترین طرح های سرمایه گذاری در جهان می باشد که بر طبق آن، اقامت مالزی به متقاضی اصلی و خانواده وی اعطا می گردد. ما در این مقاله به بررسی شرایط سرمایه گذاری در مالزی و اخذ اقامت این کشور از این طریق پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور مالزی را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *