صفر تا صد مهاجرت به برزیل

برزیل، بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین است که در سال های اخیر به یکی از قطب های اقتصادی جهان تبدیل شده است. این کشور، به دلیل موفقیت اقتصادی و رشد مداوم، یک مکان ایده آل برای مهاجرین و نیروی کار حرفه ای در نظر گرفته می شود و همچنین یکی از بالاترین استانداردهای آموزش عالی را ارائه می دهد. علاوه بر این، برزیل دارای طبیعتی مجذوب کننده با سواحل، جنگل های بارانی و خط ساحلی فوق العاده ای است که در حال حاضر، خانه جمعیت بزرگی از مهاجرین سراسر دنیا است. در ادامه این مقاله قصد داریم صفر تا صد چگونگی مهاجرت به برزیل را مورد بررسی قرار دهیم.  کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور برزیل گردآوری شده است.

مهاجرت به برزیل

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چه کسانی برای مهاجرت به برزیل به ویزا نیاز دارند؟
  • مهاجرت به کشور برزیل برای کار
  • مهاجرت به کشور برزیل برای تحصیل
  • مهاجرت به کشور برزیل برای پیوستن به اعضای خانواده

چه کسانی برای مهاجرت به برزیل به ویزا نیاز دارند؟

اگر می خواهید به صورت قانونی در برزیل اقامت داشته باشید، باید قبل از سفر به این کشور ویزای خود را دریافت کنید، در غیر این صورت مقامات برزیلی از ورود شما منع می شوند. به طور کلی، اتباع خارجی که مایل به مهاجرت به برزیل برای مدت زمان بیش از 90 روز (سه ماه) هستند باید برای ورود به این کشور ویزای خود را دریافت کنند.

برای اقامت در برزیل، ابتدا باید برای ویزای موقت برزیل (VITEM) اقدام کنید. این ویزاها با توجه به دلیل سفر و شرایط شما به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. هنگامی که ویزای موقت (VITEM) خود را دریافت کردید، می توانید وارد کشور شوید و ظرف 90 روز برای اجازه اقامت خود ثبت نام کنید.

مهم‌ترین دلایلی که امکان اخذ ویزا و اقامت بلند مدت برزیل را به متقاضیان می دهد:

  • کار
  • تحصیل
  • مهاجرت به برزیل برای الحاق خانواده
  • مهاجرت به کشور برزیل برای بازنشستگی
مهاجرت به برزیل

همچنین انواع ویزاهای موقت برزیل عبارت اند از :

پس از اخذ ویزای مورد نظر خود، شما می توانید برای اخذ اقامت بلند مدت برزیل نیز درخواست دهید. مجوز اقامت بلند مدت برزیل معمولاً برای 9 سال اعتبار دارد، با این حال، دسته خاصی از افراد از جمله سرمایه گذاران باید پس از سه سال وضعیت اقامت دائم خود را تمدید کنند. این مدت برای اتباع خارجی که اقدام به ایجاد یک استارت آپ در برزیل کرده اند نیز به دو سال کاهش می یابد.

در صورتی که فرد دارای مجوز اقامت بلند مدت برزیل، این کشور را برای مدت بیش از دو سال متوالی ترک کند، مجوز او منقضی خواهد شد. اما، امکان درخواست ویزای دائمی جدید وجود دارد.

پس از چهار سال اقامت قانونی در برزیل، می توان برای شهروندی برزیل اقدام کرد. این مدت برای کسانی که با یک شهروند برزیلی ازدواج می کنند یا دارای فرزند برزیلی هستند به یک سال کاهش می یابد. دانشمندان و محققان نیز ممکن است پس از دو سال اقامت قانونی واجد شرایط شهروندی برزیل شوند.

در نظر داشته باشید که سیستم بوروکراتیک برزیل نیز به کندی و پیچیده بودن شهرت دارد. به همین دلیل است که اکثر مردم استفاده از خدمات مشاور مهاجرت برزیل را انتخاب می کنند. یک کارشناس می تواند اطلاعات بیشتری در مورد معیارهای واجد شرایط بودن ارائه دهد و فرآیند را از طرف متقاضی مدیریت کند.

مهاجرت به کشور برزیل برای کار

اتباع خارجی که در کشور برزیل شغلی پیدا کرده اند و یا با یک کارفرما در این کشور، قرارداد کاری بسته اند و می خواهند برای استخدام به برزیل مهاجرت کنند، باید ویزای کار برزیل (VITEM V) دریافت کنند. با این حال، قبل از درخواست برای ویزای کار، کارفرمای شما باید درخواست را برای تایید به وزارت کار برزیل ارسال کند.

پس از اینکه کارفرمای شما مجوز وزارت کار برزیل را دریافت کرد، اطلاعات شما در اختیار سفارت یا کنسولگری برزیل مورد نظر شما، قرار می گیرد و بنابراین می توانید برای درخواست ویزای کاری برزیل اقدام نمایید. انواع مختلفی از ویزای کاری وجود دارد که با توجه به موقعیت و حرفه خود می توانید برای آن‌ها درخواست دهید. مدت زمان اعتبار ویزاهای کاری حداکثر 2 سال است و پس از آن در صورتی که بخواهید در برزیل بمانید، می توانید اقدام به تمدید آن نمایید.  

سائوپائولو پرجمعیت ترین شهر و پایتخت برزیل است. این کلان شهر با مجتمع های تجاری بزرگ و آسمان خراش های منحصر به فرد خود شناخته می شود و یک جاذبه فرهنگی برای مردم در سراسر جهان است. با توجه به اقتصاد و فرصت های شغلی متنوع شهر، تعداد مهاجرانی که برای کار به سائوپائولو مهاجرت می کنند، افزایش یافته است. تقاضای نیروی کار در سائوپائولو به نسبت سایر شهرهای برزیل بالا بوده و همچنین درآمد نیروی کار ماهر نیز در این شهر قابل توجه است.  مهاجرت به برزیل از طریق کار می تواند یکی از بهترین روش های زندگی در این کشور به شمار بیاید، زیرا کشور برزیل در سال های اخیر نیاز شدیدی به نیروی کار ماهر و متخصص در صنایع مختلف دارد و فرصت رشد و شکوفایی بسیاری برای علاقه‌مندان ایجاد کرده است.

مهاجرت به کشور برزیل برای تحصیل

دانشجویان خارجی که مایل به مهاجرت به برزیل برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی برزیلی هستند باید ویزای دانشجویی برزیل (VITEM IV) دریافت کنند. برای آن که واجد شرایط اخذ این نوع ویزا شوید، باید ابتدا در یک دانشگاه برزیلی ثبت نام کرده باشید و نامه پذیرش خود را به عنوان مدرک ثبت نام ارائه دهید.

پس از دریافت ویزای دانشجویی، می توانید به برزیل سفر کرده و تحصیلات خود را ادامه دهید. تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در برزیل امکان پذیر است و امکانات تحصیلی و خوابگاه های مناسبی در این کشور برای دانشجویان فراهم شده است.

مهاجرت به کشور برزیل برای پیوستن به اعضای خانواده

اگر یکی از اعضای خانواده شما به طور قانونی در برزیل اقامت دارد و شما نیز قصد دارید با آن‌ها زندگی کنید، باید برای ویزای پیوست به خانواده برزیل (VITEM XI) درخواست دهید. کشور برزیل شرایط مناسبی را برای افرادی که مایل به دریافت این نوع ویزا هستند فراهم آورده است. به طور کلی، ویزای پیوست به خانواده تا یک سال (12 ماه) صادر می شود.

اعضای خانواده ای که می توانند برای دریافت ویزای پیوست به خانواده (VITEM XI) درخواست دهند عبارت‌اند از:

  • همسر (برای زوج های همجنس تفاوتی وجود ندارد)
  • یک شریک زندگی که متقاضی با او رابطه پایداری دارد
  • کودک زیر 18 سال
  • فرزند زیر 24 سال، در صورت حضور در کالج یا تحصیلات تکمیلی/فوق لیسانس
  • کودکی با نیازهای ویژه
  • خواهر یا برادر، نوه که زیر 18 سال سن دارند
  • خواهر یا برادر یا نوه که زیر 24 سال سن دارد و در حال تحصیل در کالج یا تحصیلات تکمیلی/فوق لیسانس است.
  • والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شخصی که مجوز اقامت در برزیل را دارد
  • والدین، پدربزرگ و مادربزرگ که حضانت فرزند برزیلی را بر عهده دارند
بازنشستگی در برزیل

اتباع خارجی که در کشور خود بازنشسته شده اند و حقوق بازنشستگی خود را دریافت می کنند و قصد مهاجرت به برزیل را دارند، می توانند با درخواست ویزای بازنشستگی برزیل (VITEM XIV) این کشور را به عنوان خانه جدید خود در نظر بگیرند. با این حال، برای آن که بتوانید ویزای بازنشستگی برزیل خود را دریافت نمایید باید شرایط خاصی داشته باشید. برخی از مهم‌ترین این پیش نیازها عبارت اند از :

  • شما باید بازنشسته باشید
  • باید از حمایت مالی مناسبی برخوردار باشید
  • سابقه کیفری نداشته باشید
مهاجرت به برزیل
سؤالات متداول
  • راحت ترین راه برای مهاجرت به برزیل چیست؟

کسانی که قصد زندگی و کار در برزیل را دارند می توانند برای ویزای موقت V (VITERM) یا ویزای دائم (VIPER) درخواست دهند. ویزاهای موقت در دسته V برای متقاضیانی در نظر گرفته شده است که قرارداد کار موقت با یک کارفرمای برزیلی دارند.

  • آیا خارجی ها می توانند در برزیل کار کنند؟

هر فرد خارجی که قصد کار در برزیل را دارد نیاز به ویزای کار دارد. ویزای کار در کشور مبدأ شما صادر می شود و باید مدارک و الزامات مورد نیاز آن از جمله قرارداد کار امضا شده از طرف یک شرکت فعال در برزیل و یا پیشنهاد کار را به کنسولگری برزیل ارائه دهید.

  • آیا پیدا کردن کار در برزیل برای اتباع خارجی آسان است؟

خیر. اگر علاقه‌مند به کار در کشور برزیل هستید، باید بدانید که معمولاً کارفرمایان این کشور ترجیح می دهند نیروی داخلی را به جای افراد بین المللی در موقعیت های شغلی مختلف استخدام کنند. همچنین در برخی موارد ممکن است دریافت ویزای کار شما پروسه نسبتاً طولانی داشته باشد. با این حال، نیروی متخصص خارجی همیشه امکان پیدا کردن کار در این کشور را خواهد داشت.

  • ماهانه چقدر می توانم در برزیل درآمد داشته باشم؟

حداقل دستمزد نیروی کار برزیل در فوریه 2023 حدود 1302 BRL در ماه (247.83 USD در ماه) برآیند شده است. حداکثر نرخ حداقل دستمزد برای کارکنان نیز در حدود 1100 BRL در ماه و حداقل 64.79 BRL در ماه است.

  • صنایع برجسته کشور برزیل کدم‌اند؟

صنایع عمده در برزیل که معمولاً تقاضای شغلی بالایی نیز دارند شامل صنایع کشاورزی، بانکداری،  نفت و گاز و خدمات هتلداری می شوند.

سخن پایانی

به طور کلی، برزیل کشوری است که مهاجران بسیاری را همه ساله به خود جذب می کند. متقاضیانی که علاقه‌مند رشد و پیشرفت در مسیر شغلی و یا تحصیلی خود هستند، مشروط بر داشتن شرایط لازم و رعایت پیش نیازها، می توانند ویزای مورد نظر خود را دریافت کرده و در این کشور زندگی کنند. اخذ اقامت برزیل از طریق سرمایه گذاری در املاک و ثبت شرکت یکی دیگر از روش های جذاب برای اخذ اقامت این کشور می باشد. در این مقاله با روش های مهاجرت به برزیل آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری برزیل را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *