صفر تا صد مهاجرت به مالزی

آب و هوای عالی، سواحل زیبا، هزینه کم زندگی و تعادل بین کار و زندگی، برخی از دلایلی هستند که مالزی را به مقصدی جذاب برای مهاجران و علاقه مندان به زندگی در یک بهشت گرمسیری تبدیل کرده است. مالزی از نظر سیاسی یک کشور با ثبات و با جمعیتی متشکل از نژادهای مختلف است. اکثر مردم مالزی به انگلیسی صحبت می کنند و این امر باعث می شود که مهاجران به راحتی با جمعیت بومی ارتباط برقرار کنند. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی همه چیز درباره مهاجرت به مالزی بپردازیم. چنانچه شما نیز به زندگی در این کشور آسیایی علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.  کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مالزی گردآوری شده است.

مهاجرت به مالزی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای مهاجرت به مالزی
  • روش های مهاجرت به کشور مالزی
  • شرایط مهاجرت تحصیلی به مالزی
  • شرایط مهاجرت کاری به مالزی
  • شرایط سرمایه گذاری در مالزی
  • شرایط پیوستن به اعضای خانواده خود در مالزی

مزایای مهاجرت به مالزی

اطلاع از مزایای مهاجرت به کشور مالزی می تواند انگیزه شما را برای نقل مکان به این کشور زیبا بیشتر کند. ما در این قسمت برخی از مهم ترین دلایلی که مهاجران را به مالزی می کشاند برای شما آورد ه ایم.

  • مالزی دارای یک سیستم اقتصادی باثبات و رو به رشد است

مالزی چهارمین اقتصاد بزرگ در جنوب شرقی آسیا می باشد و در سال 2021، به عنوان سی و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان شناخته شده است. اقتصاد مالزی رو به رشد می باشد و نرخ بهره وری نیروی کار در این کشور به میزان قابل توجهی در مقایسه با همسایگان مالزی بالاتر است.

مهاجرت به مالزی
  • فرصت های شغلی متعددی در مالزی وجود دارد

شانس اشتغال برای نیروی کار با تجربه و تحصیلکرده در مالزی بسیار زیاد است. این کشور دارای یک “فهرست مشاغل حیاتی” می باشد که بر طبق آن مشاغلی را معرفی می‌ کند که به دنبال جذب نیروی ماهر هستند و یا جذب نیروی ماهر در آن بخش ها با دشواری همراه است.

  • مالزی کشوری ارزان است

پایین بودن هزینه های زندگی در مالزی، یکی از مهم ترین دلایلی است که افراد را به مهاجرت به مالزی ترغیب می کند. بر طبق جدیدترین آمار، هزینه های زندگی در مالزی و میزان اجاره خانه در این کشور، بسیار ارزان تر از ایران است.

  • مالزی یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در آسیا را دارد

سرمایه گذاری زیاد دولتی مالزی در بخش های مرتبط با بهداشت و سلامت باعث شده است تا استفاده از این سیستم در دسترس عموم باشد و مراکز درمانی در این کشور با مراکز موجود در آمریکا و اروپای غربی در حال رقابت باشند.

  • مالزی دارای سیستم آموزشی با کیفیت و برخی از برترین دانشگاه های جهان است

اکثر دانشگاه های مالزی در رنکینگ جهانی، در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. در سال 2023، حدود 9 دانشگاه در این کشور، رتبه های زیر 500 را در رنکینگ جهانی QS به خود اختصاص داده اند.

  • مالزی کشوری بسیار امن و آرام و دارای سیاستی با ثبات است

اگرچه ممکن است جنوب شرقی آسیا به لحاظ امنیت دارای شهرت مناسبی نباشد، اما چنانچه مهاجرت به مالزی را انتخاب نموده اید مطمئن باشید که در این کشور احساس خطر نخواهید کرد. باید بدانید که شاخص جهانی صلح، مالزی را در بین 163 کشور، در رده 30 قرار داده است. این در حالیست که بریتانیا در رتبه 41 قرار دارد!

روش های مهاجرت به کشور مالزی

متقاضیان مهاجرت به مالزی می توانند از روش های مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه گذاری در مالزی و یا پیوستن به اعضای خانواده خود در مالزی استفاده کنند. شرایط و الزامات مهاجرت به کشور مالزی از طریق هر یک از روش های بالا، در وبسایت رسمی اداره مهاجرت این کشور موجود است و متقاضیان می توانند با مراجعه به آن، اطلاعات جامعی کسب کنند. توجه داشته باشید که در هر یک از روش های ذکر شده، علاوه بر اخذ ویزای مالزی، متقاضیان ملزم به دریافت مجوز ورود به این کشور (Malaysia Pass) نیز می باشند. در واقع، ویزای مالزی تنها مجوزی برای سفر به مالزی است و بدون اخذ مجوز ورود، امکان اقامت در مالزی وجود ندارد. برخی از مجوزهای ورود به مالزی، در نقطه ورود به این کشور (entry point) توسط آفیسر مهاجرت صادر می شوند، در حالی که برخی دیگر از مجوز ها مانند مجوز اقامت کاری در مالزی (employment pass)، باید قبل از درخواست ویزا دریافت شوند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به مالزی

متقاضیان مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل، باید ابتدا از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای تحصیلی و مجوز ورود به مالزی برای تحصیل (student pass) اقدام کنند. معمولا مجوز ورود تحصیلی به مالزی، از جانب دانشگاه برای دانشجو دریافت می شود. لازم به ذکر است که صرف تحصیل در مالزی، منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود و لازم است فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور از یک کارفرما در مالزی پیشنهاد شغلی دریافت کنند و مجوز اقامت کاری مالزی را به دست آورند. پس از چند سال کار و زندگی مستمر در این کشور نیز واجد شرایط دریافت اقامت دائم و حتی شهروندی خواهند بود.

شرایط مهاجرت کاری به مالزی

کار در مالزی، یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور است که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و شهروندی این کشور خواهد شد. اخذ جاب آفر در مالزی و سپس دریافت ویزای کار و مجوز کار در مالزی، یکی از مهم ترین شروط کار در این کشور است. برخی از انواع ویزای کار و مجوز کار در مالزی عبارت اند از:

  • مجوز استخدام در مالزی (employment pass)

این مجوز به شما امکان می دهد در یک شرکت یا سازمان در مالزی مشغول به کار شوید. کمیته مهاجرت مالزی (EC) یا یکی دیگر از مقامات مالزی باید موقعیت شما در شرکت مربوطه را قبل از اینکه بتوانید درخواست دهید تأیید کند. البته لازم است درآمد متقاضی در موقعیت شغلی مربوطه، حداقل 3000 رینگیت در ماه باشد.

  • مجوز پیوست در مالزی (dependent pass)

این مجوز برای افراد تحت تکفل شخصی که مجوز استخدام در مالزی را دارد، مانند همسر و فرزندان متقاضی، صادر می گردد.

  • مجوز استخدام موقت (visitor’s pass, temporary employment)

این مجوز برای آن دسته از متقاضیان مهاجرت به مالزی صادر می گردد که از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت نموده اند.

  • مجوزهای ویزای حرفه ای (PVP)

این مجوز به آن دسته از اتباع خارجی اعطا می شود که می خواهند پروژه های کوتاه مدت را در مالزی و حداکثر به مدت 12 ماه انجام دهند.

  • مجوز اقامت در مالزی (residence pass)

این مجوز برای افرادی صادر می گردد که قرار است حداقل 10 سال در مالزی کار کنند. در واقع درخواست این مجوز در صورتی ممکن است که قبلا به مدت حداقل 3 سال در مالزی کار کرده باشید.

شرایط سرمایه گذاری در مالزی

دولت مالزی بر طبق طرحی به نام Malaysia My Second Home Program که معمولا مناسب بازنشستگی در مالزی است، به متقاضیان مهاجرت به مالزی این امکان را می دهد که تحت شرایط زیر، اقامت بلند مدت مالزی را برای خود و اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال به دست آورند:

  • برای متقاضیان زیر 50 سال:
  • متقاضی باید دارایی های نقدی به ارزش حداقل 500000 رینگیت داشته باشد
  • متقاضی باید حداقل 10000 رینگیت در ماه درآمد داشته باشد
  • متقاضی باید یک سپرده ثابت در هر بانکی در مالزی به مبلغ 300000 رینگیت باز کند.
  • متقاضی ممکن است پس از یک سال تا سقف 150000 رینگیت برای هزینه های خاص برداشت کند اما باید حداقل مانده 150000 رینگیت را برای 9 سال باقی مانده حفظ کند.
  • برای متقاضیان بالای 50 سال:
  • متقاضی باید حداقل 10000 رینگیت حقوق بازنشستگی یا درآمد ماهانه داشته باشد
  • متقاضی باید یک سپرده ثابت در هر بانکی در مالزی به مبلغ 350000 رینگیت باز کند.
  • متقاضی ممکن است پس از یک سال تا سقف 50000 رینگیت برای هزینه های خاص برداشت کند اما باید حداقل 100000 رینگیت را برای 9 سال باقی مانده حفظ کند.
  • متقاضی باید ثابت کند که بودجه کافی برای رسیدگی به هزینه های شخصی در طول اقامت خود در مالزی دارد
مهاجرت به مالزی
شرایط پیوستن به اعضای خانواده خود در مالزی

یک فرد خارجی که با یک شهروند مالزی ازدواج کرده است می تواند جهت اخذ ویزای همسر یا مجوز بازدید اجتماعی طولانی مدت (long-term social visit pass) درخواست دهد. این ویزا معمولاً ابتدا برای یک دوره یک ساله صادر می شود اما ممکن است بعداً برای 4 سال دیگر تمدید شود. همچنین، این ویزا به فرد اجازه می دهد که بدون نیاز به درخواست ویزای کاری جداگانه، در مالزی کار کند.

سؤالات متداول
  • آیا مالزی کشوری مناسب برای مهاجرت ایرانیان است؟

مهاجرت به کشورهای آسیایی نظیر مالزی معمولا نمی تواند توقعات ایرانیان را از یک کشور خوب برآورده نماید.

  • آیا ممکن است حتی در صورت اخذ ویزای مالزی، مجوز ورود به این کشور صادر نگردد؟

بله. دریافت ویزای مالزی، اخذ مجوز را تضمین نمی کند و این امر کاملا به نظر آفیسر مهاجرت بستگی دارد.

  • بهترین شهرهای مالزی برای زندگی کدامند؟

شهرهای کوآلالامپور، Johor Bahru و پنانگ، جزو بهترین ها هستند.

  • آیا برای مهاجرت به مالزی، اثبات تمکن مالی لازم است؟

بله. در کلیه روش های مهاجرت به این کشور، اثبات تمکن مالی الزامی می باشد. میزان آن نیز به روش مهاجرتی شما بستگی دارد.

  • اخذ اقامت دائم مالزی پس از چند سال ممکن است؟

معمولا پس از 5 سال، شما واجد شرایط درخواست اقامت دائم (PR) خواهید بود.

سخن پایانی

کشور مالزی برای متقاضیان مهاجرت در آسیا، یکی از بهترین گزینه ها است. پایین بودن هزینه های زندگی در مالزی، کیفیت بالای زندگی، اقتصاد رو به رشد و با کیفیت بودن سیستم آموزشی، برخی از مهم ترین دلایل مهاجرت به کشور مالزی هستند. ما در این مقاله به بررسی روش های مهاجرت به مالزی پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور مالزی را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *