هرآنچه در مورد مهاجرت خوداشتغالی کانادا باید بدانید

یکی از روش های اخذ اقامت دائم در کانادا، مهاجرت به کانادا به عنوان یک فرد خوداشتغال است. افرادی که در زمینه های ورزشی، فرهنگی و هنری فعالیت می کنند و در این زمینه ها کسب درآمد کرده اند و همچنین فعالیت آن ها یک خصیصه بین المللی دارد  و قصد دارند در کانادا یک باشگاه ورزشی یا یک شرکت فرهنگی یا هنری راه اندازی کنند، می توانند از این طرح استفاده کنند. در این مقاله شرایط مهاجرت خوداشتغالی کانادا را توضیح خواهیم داد. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور کانادا گردآورى شده است.

مهاجرت خوداشتغالی کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مهاجرت خوداشتغالی کانادا
  • مزایا و معایب ویزای خود اشتغالی کانادا
  • ویزای خوداشتغالی برای هنرمندان
  • ویزای خود اشتغالی برای ورزشکاران
  • ویزای خود اشتغالی برای فریلنسرها
  • شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا
  • مدارک لازم برای ویزای خود اشتغالی کانادا
  • مراحل درخواست خوداشتغالی کانادا
  • هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق ویزای خود اشتغالی

مهاجرت خوداشتغالی کانادا

ویزای خوداشتغالی در واقع یکی از زیر مجموعه ویزاهای سرمایه گذاری محسوب می شود. برای درخواست مهاجرت خوداشتغالی کانادا که اغلب به عنوان ویزای هنرمندان یا ورزشکاران نیزشناخته می شود، باید تجربه در زمینه کاری خود را نشان دهید. این را می توان با داشتن حداقل دو سال تجربه در سطح بین المللی یا دو سال خوداشتغالی در این زمینه نشان داد. همچنین داشتن رزومه یک ساله و خوداشتغالی یک ساله برای شرکت در رویدادها و مسابقات بین المللی قابل قبول است. البته این حداقل تجربه است و هر چه بیشتر نشان داده شود، امتیاز شما بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، تحصیلات، سن، مهارت زبان و شرایط همسر نیز در این فرآیند نقش دارد. شما می توانید از طریق طرح مهاجرتی خوداشتغالی، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. اگر می‌خواهید از طریق خوداشتغالی به کانادا مهاجرت کنید، باید یک طرح توجیهی یا همان بیزنس پلن ارائه دهید که تخصص، شغل، نوع کسب‌وکار، تعهد یا ماهیت کسب‌وکارتان را نشان دهد.

مهاجرت خوداشتغالی کانادا

اگر می خواهید از این روش استفاده کنید، باید روی یکی از استراتژی های زیر کار کنید:

  • مشارکت در فعالیت های فرهنگی
  • تجربه مرتبط با ورزش
  • ابراز علاقه و توانایی برای همکاری در زمینه های فرهنگی، هنری و ورزشی در کانادا.

تجربه مرتبط برای یک فرد خود اشتغال به معنای حداقل دو سال سابقه است.این تجربه باید در طول دوره ای باشد که از 5 سال قبل از درخواست شما شروع می شود و در روزی که در مورد درخواست شما تصمیم گرفته می شود به پایان می رسد. در صورت داشتن 3، 4 یا 5 سال سابقه می توانید امتیاز بیشتری کسب کنید. برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت خوداشتغالی کانادا باید سوابق و تجربه کاری عالی داشته باشید. برای دریافت این ویزا به رزومه قوی و همچنین امتیاز بالا در سیستم امتیاز بندی پرونده مهاجرت نیاز دارید. یکی از موارد زیر باید در تجربه کاری کلی شما گنجانده شود:

  • ۲ سال تجربه ی کاری به صورت خوداشتغالی در حوزه ی فعالیت های هنری و یا ورزشی
  • ۲ سال تجربه ی رقابت در حوزه های فرهنگی و ورزشی در سطح جهانی
  • ۱ سال تجربه ی رقابت در سطح جهانی و ۱ سال سابقه ی کاری خوداشتغالی در حوزه های فرهنگی یا ورزشی

مزایا و معایب ویزای خود اشتغالی کانادا

هر طرح مهاجرتی کانادا دارای مزایا و معایب خاص خود است. یکی از جنبه های مربوط به روش های مهاجرت به کانادا، سیستم امتیازدهی است. به این معنی که اگر امتیاز کافی کسب نکنید، تایید نخواهید شد. مهمترین مزیت ویزای خوداشتغالی کانادا این است که می توانید فوراً اقامت دائم کانادا را بگیرید. البته، باید در نظر داشته باشید که طبق تجربه، این یک روند طولانی است که ممکن است تا ۲۴ الی ۳۶  ماه طول به طول بکشد. روند طولانی اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا یکی از معایب این روش است. با این روش شما می بایست حتماً در زمینه کاری خود، به صورت خوداشتغالی در کانادا فعالیت اقتصادی داشته باشید که شاید این نکته نیز از نظر برخی متقاضیان منفی تلقی شود چرا که نیازمند سرمایه مناسب است. نهایتاً امکان همراهی همسر و فرزندان زیر 21 سال از مزیت های این روش به شمار می رود.

ویزای خوداشتغالی برای هنرمندان

ویزای هنرمندی کانادا به عنوان ویزای خوداشتغالی در کانادا نیز شناخته می شود. زیرا بیشتر رشته های خلاقانه را می توان در میان رشته های آن یافت. هنرمندانی که می خواهند با ویزای هنری به کانادا سفر کنند باید نشان دهند که در سطح بین المللی شناخته شده هستند، در ایران خوداشتغال هستند و منبع درآمدی از کار خود دارند. رزومه افراد می تواند از طریق شرکت در مسابقات بین المللی، نمایشگاه ها و گالری های هنری تقویت شود. متقاضیان همچنین باید نشان دهند که می توانند به طور مستقل در زمینه هنر در کانادا فعالیت کنند. این استراتژی همچنین مستلزم درک اولیه زبان انگلیسی است و داشتن حداقل نمره آيلتس ۵ جنرال توصیه می شود.

کانادا از هنرمندان سراسر جهان استقبال می کند به این صورت که افرادی که دارای پیشینه هنری و فرهنگی قوی هستند می توانند برای ویزای هنری کانادا اقدام کنند. کانادا کشوری چند فرهنگی است که در آن شرایط اقتصادی مطلوب و کیفیت زندگی بالایی وجود دارد. دولت کانادا از تلاش‌ها برای گرد هم آوردن فرهنگ‌های مختلف استقبال می کند. در نتیجه، جای تعجب نیست که هنرمندانی از سراسر جهان به کانادا می روند.

ویزای خود اشتغالی برای ورزشکاران

کانادا به دلیل توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود، ورزشکاران را از سراسر جهان جذب می کند. ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی می توانند به این کشور مهاجرت کنند. یکی از راحت ترین راه ها برای مهاجرت ورزشکاران به کانادا ویزای خوداشتغالی است. افرادی که امتیاز لازم را کسب می کنند، می توانند به این کشور پیشرفته مهاجرت کنند.

خوداشتغالی یکی از گزینه های ورود به کانادا است که در این میان ورزشکاران نیز جزء این گروه هستند. متقاضیان مهاجرت ورزشی به کانادا باید سابقه درخشان ملی و بین المللی داشته باشند. پس از آن، باید بتوانند حداقل امتیاز لازم را بر اساس سن، تجربه ورزشی و مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی کسب کند. یکی دیگر از نیازهای ورزشکارانی که مایل به مهاجرت به کانادا هستند این است که منابع مالی لازم برای نگهداری خود و خانواده خود را داشته باشند. متقاضیان ورزشکار باید حداقل معادل ریالی ۱۴۰۰۰ دلار کانادا در حساب بانکی خود در ایران برای پوشش هزینه های خود داشته باشد.

شایان ذکر است که حتی اگر پیشنهاد کاری نداشته باشید، می توانید ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

شرایط عمومی برای ورزشکارانی که قصد مهاجرت خوداشتغالی کانادا را دارند عبارت اند از:

  • نشان دادن توانایی خاص و خصیصه بین المللی ورزشکار مانند قهرمانی در یک رویداد بین المللی معتبر
  • سابقه مربی گری تایید شده توسط فدراسیون ورزشی مرتبط
مهاجرت خوداشتغالی کانادا
ویزای خود اشتغالی برای فریلنسرها

ویزای فریلنسری جزئی از شاخه‌های ویزای خود اشتغالی کانادا محسوب می‌شود. بازار کار آزاد در سراسر جهان به ویژه در کشورهای صنعتی مانند کانادا در حال رشد است. ساعات کاری منعطف، افزایش استقلال و هزینه های مناسب زندگی دلیل این امر است. در کانادا، فریلنسرها دو برابر کارمندان معمولی کار مفید می کنند. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که طی ده سال آینده، حدود 45 درصد از کانادایی‌ها به صورت آزاد اشتغال داشته باشند. در نتیجه این رشد و افزایش درخواست ها، علاقه مندان به مهاجرت هم اکنون می توانند برای ویزای فریلنسر کانادا اقدام کنند. برای کارآفرینان و مشاغل آزاد، کانادا طرح های استخدام خارجی دارد. مشاغل فناوری اطلاعات، مانند توسعه دهندگان وب و موبایل، بازاریابی دیجیتال، طراحی و معماری، بازاریابی تلفنی ، اکثر مشاغل آزاد در کانادا را تشکیل می دهند. طراحی لوگو، انیمیشن، موشن گرافیک و سایر هنرهای مشابه را نیز می توان به صورت آزاد در کانادا انجام داد.

شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا

متقاضیان براساس یک سیستم امتیازبندی برای ارزیابی بهتر واجد شرایط بودن آنها برای ویزای خوداشتغالی درجه بندی می شوند.

امتیاز
معیار
25تحصیلات
35تجربه کاری
10سن
24مهارت انگلیسی یا فرانسوی
6انطباق پذیری

به متقاضیان برای تحصیلات (25)، تجربه (35)، سن (10)، مهارت زبان (24) و سازگاری (6) و در مجموع امتیاز کلی از 100 تعلق می گیرد. نامزدهای موفق حداقل نمره قبولی 35 را خواهند داشت. کاندیداها بر اساس نمرات آنها برای هر دسته، مدارکی که همراه با درخواست خود ارائه می دهند و اینکه آیا استانداردهای یک فرد خوداشتغال در کانادا را دارند یا خیر انتخاب می شوند.

برای مهاجرت خوداشتغالی کانادا ، ابتدا باید نشان دهید که توانایی مالی برای کار در مشاغل پردرآمد را دارید. مهم ترین شرایط برای مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی به شرح زیر است:

  1. در پنج سال اخیر، شما باید حداقل دو تجربه کاری مرتبط داشته باشید.
  2. در سیستم امتیازدهی شما باید حداقل 35 امتیاز (بر اساس معیارهای سن، توانایی زبان، تجربه، سازگاری و تحصیلات) کسب کنید.
  3. تطبیق توانایی ها و مشاغل متقاضی با مشاغلی که امکان خوداشتغالی را فراهم می کند (ورزشکاران و هنرمندان)

اداره مهاجرت متقاضی ممکن است به عنوان بخشی از روند مهاجرت با متقاضی مصاحبه کند. در طول مصاحبه، یک افسر ویزا هرگونه ابهام یا نقص در رزومه و مدارک متقاضی را جویا می شود.

همه داوطلبان در صورتی که بین 14 تا 79 سال سن دارند باید اطلاعات احراز هویت را ارائه دهند. بیومتریک شامل عکاسی و ثبت اثر انگشت متقاضی در کنسولگری کانادا است. اگر مشکل جدی در مورد پرونده شما وجود نداشته باشد، افسر بررسی پرونده برای شما ایمیلی ارسال می کند که از شما برای شرکت در یک فرایند بیومتریک در یکی از سفارت های کانادا دعوت می کند که باید شخصا و به موقع انجام شود. پس از انجام تمام مراحل، باید پاسپورت خود را برای دریافت ویزا به سفارت کانادا ارسال کنید.

مدارک لازم برای ویزای خود اشتغالی کانادا

برخی از مدارک لازم برای دریافت ویزای خود اشتغالی یا Self-Employed کانادا شامل موارد زیر است:

  • تکمیل فرم مورد نیاز برای درخواست ویزای کانادا
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • ارائه مدرک آیلتس جنرال
  • رزومه کاری مرتبط
  • اثبات سازگاری با فرهنگ کانادا
  • گذرنامه معتبر
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • رسید پرداخت هزینه ویزای کانادا
  • ترجمه رسمی سند ازدواج
مهاجرت خوداشتغالی کانادا
مراحل درخواست خوداشتغالی کانادا

برای شروع، باید مطمئن شوید که الزامات مسیر مهاجرت خوداشتغالی کانادا را برآورده کرده اید و واجد شرایط دریافت این ویزا هستید. ابتدا باید یک ایمیل به اداره مهاجرت کانادا بفرستید و وضعیت خود را شرح دهید. اگر اداره مهاجرت کانادا تمامی شرایط شما را تایید کرد، بسته ای حاوی فرم های درخواست ویزا و همچنین ارجاع کامل به مراحل و زمان بندی مورد نیاز دریافت خواهید کرد. پس از دریافت این ایمیل می توانید مدارک خود را به صورت آنلاین به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. برای انجام این کار، ابتدا باید مدارک بیومتریک را ارائه دهید. شما باید اثر انگشت و همچنین یک عکس جدید ارسال کنید. به یاد داشته باشید که تمام فرم ها، اطلاعات، مدارک، امضاها، مدارک زبان و پرداخت های درخواستی از شما باید به طور کامل به سفارت کانادا ارسال شود. پاسخ به سوالات باید دقیق و جامع باشد. در صورت کمبود اطلاعات درخواست شما ناقص خواهد بود و بدون رسیدگی به آن بازگردانده می شود. پر کردن فرم ها و ارسال مقالات باید با احتیاط کامل انجام شود. اگر اداره مهاجرت کانادا متوجه شود که شما آگاهانه اطلاعات یا مدارک نادرست ارائه کرده اید، درخواست شما رد می شود و برای مدت پنج سال از درخواست مهاجرت به کانادا منع خواهید شد.

در صورت اعطای ویزا، روی پاسپورت شما استیکر چسبانده می شود. با پاسپورت و ویزای خود می توانید به کانادا بروید. لطفاً به خاطر داشته باشید که هنگام ورود به کانادا باید تمام مدارک مهاجرت خود از جمله مدارک کمک مالی سال اول را همراه داشته باشید. مدارک و ویزای شما در بدو ورود بررسی می شود و همچنین مدارک مالی شما بررسی می شود. اگر اطلاعات ناهماهنگی وجود داشته باشد، افسر مهاجرت ممکن است از شما سؤالاتی برای تأیید آن بپرسد.

هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق ویزای خود اشتغالی

یکی از شرایط مهاجرت خوداشتغالی کانادا این است که نشان دهید می توانید با پول موجود در حساب بانکی خود در شش ماه اول زندگی خود امرار معاش کنید. یکی از الزامات کلیدی کشور کانادا برای پذیرش این است که در این مدت بتوانید روی پای خود بایستید و کمک مالی دولت نیازی نداشته باشید.

  • هزینه های پردازش اطلاعات شما و هر شخص دیگری که با درخواست شما همراهتان است.
  • حق اقامت دائم (RPRF)
  • بیومتریک: مربوط به اثر انگشت و عکس دیجیتالی شماست. بیومتریک باید به صورت شخصی ارسال شود، و در صورت پذیرش، قرار ملاقات ذخیره شود.
  • هزینه های شخص ثالث: با توجه به موقعیت شما ممکن است هزینه های شخص ثالث به شما تعلق گیرد، همچون:امتحانات پزشکی، گواهینامه پلیس و آزمون زبان.
سؤالات متداول
  • چه کسانی می توانند ویزای خود اشتغالی کانادا دریافت کنند؟

متقاضیانی که سابقه فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در عرصه بین المللی داشته باشند.

  • حداقل امتیاز لازم برای دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا چقدر باید باشد؟

حداقل امتیاز 35 و حداکثر 100 امتیاز لازم است.

  • معیارهای امتیازدهی در مهاجرت خوداشتغالی کانادا کدام اند؟

معیارها شامل سن، تحصیلات، تجربه و سوابق کاری، مهارت‌های زبانی (انگلیسی یا فرانسوی) و توانایی راه‌اندازی و اداره مشاغل در کانادا هستند.

  • مدت زمان پردازش ویزای خود اشتغالی کانادا چقدر است؟

معمولا زمان پردازش حدود 21 ماه برای اعلام نتیجه درخواست ویزای خود اشتغالی مورد نیاز است اما با توجه به تعداد درخواست ها می تواند بیشتر طول بکشد.

  • آیا ویزای خود اشتغالی کانادا نیاز به داشتن سرمایه دارد؟

بله این نوع ویزا از زیر شاخه های ویزاهای سرمایه گذاری می باشد  و شخص باید اثبات کند بعد از ورود به کانادا می تواند در زمینه کاری خود به صورت خوداشتغال مشغول به کار شود.

سخن پایانی

 ورزشکاران و هنرمندان از جمله افرادی هستند که مخاطب مهاجرت خوداشتغالی کانادا محسوب می شوند. توجه داشته باشید که از سال 2018 برای فعالیت های دامپروری و کشاورزی مسیر مهاجرتی جدیدی تحت عنوان مسیرهای مهاجرت سرمایه گذاری و کارآفرینی ایالتی و فدرال ایجاد شده است و دیگر خوداشتغالی محسوب نمی شوند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به کانادا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “هرآنچه در مورد مهاجرت خوداشتغالی کانادا باید بدانید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *