نکاتی که پیش از سرمایه گذاری در نروژ باید بدانید

نروژ اقتصادی قوی و باز دارد، به طوری که مقامات این کشور مزیت های بازار آزاد را به خوبی درک کرده و در جهت رشد و شکوفایی بیشتر آن قدم بر می دارند. یکی از راه هایی که برای رشد اقتصاد این کشور در نظر گرفته شده است، بهره‌مندی از مزایای سرمایه گذاری خارجی ها است. مقامات نروژ با آغوش باز از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کنند و ویزای سرمایه گذاری در نروژ را برای جذب سرمایه به این کشور در نظر گرفته اند. دریافت این ویزا نیازمند داشتن برخی شرایط و الزامات است و برای شهروندان خارجی که می خواهند با سرمایه گذاری وارد نروژ شوند، انواع مختلفی از مجوزهای اقامت را در نظر گرفته شده است. برای آشنایی بیشتر با نحوه سرمایه گذاری نروژ در ادامه همراه ما باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است. 

سرمایه گذاری در نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری در نروژ
  • چه کسب و کارهایی را می توان با ویزای سرمایه گذاری نروژ افتتاح کرد؟
  • چه کسانی واجد شرایط ویزای سرمایه گذاری نروژ هستند؟
  • مزایای برنامه اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری
  • مدارک و الزامات درخواست شهروندی نروژ

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری در نروژ

قوانین مربوط به شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئد که به دنبال مهاجرت به نروژ از طریق ویزای سرمایه گذاری هستند، نسبتا سخت‌گیرانه است. اما شهروندان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند اقامت نروژ را از این طریق دریافت کنند، با شرایط ساده تری می توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند. شهروندان غیر اروپایی با سرمایه گذاری در نروژ علاوه بر زندگی در این کشور، امکان کار یا مالکیت شرکت در نروژ را خواهند داشت. در اینجا برخی از شرایط اصلی که تحت آن شهروندان خارجی می توانند تابعیت نروژ را از طریق سرمایه گذاری به دست آورند، آورده شده است :

  • این طرح برای افرادی که به سن قانونی 18 رسیده اند آزاد است.
  • این افراد باید پس از ثبت نام برای اقامت، بدون سوابق کیفری باشند.
  • مقدار پولی که باید سرمایه گذاری شود از 100000 یورو شروع می شود و برای کسانی که مایل به سرمایه گذاری بیشتر هستند، محدودیتی ندارد.
  • پول باید در یک تجارت واجد شرایط سرمایه گذاری شود و همچنین باید از ایجاد شغل حمایت کند.
سرمایه گذاری در نروژ

چه کسب و کارهایی را می توان با ویزای سرمایه گذاری نروژ افتتاح کرد؟

نروژ از شمال و شرق توسط فنلاند و روسیه و از جنوب توسط تنگه اسکاگراک و دانمارک در طرف مقابل احاطه شده است. اقیانوس اطلس شمالی و دریای بارنتز هر دو از خط ساحلی طولانی نروژ قابل مشاهده هستند. شهرستان و شهرداری دو سطح زیرمجموعه اداری و سیاسی در نروژ هستند. بر اساس گزارش بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، درآمد سرانه این کشور چهارمین بالاترین درآمد در جهان است. از سال 2009، نروژ به عنوان کشوری با بالاترین شاخص توسعه انسانی در جهان رتبه بندی شده است، موقعیتی که از سال 2001 تا 2006 نیز در اختیار داشت. در حالی که سایر کشورها گزینه های متعددی را برای مهاجرانی که می خواهند به آن کشور نقل مکان کنند و اقامت بگیرند ارائه می دهند، طرح شهروندی نروژ از طریق سرمایه گذاری برای سال 2023 تنها یک گزینه را ارائه می دهد که شامل افتتاح یک شرکت برای سرمایه گذاری در یک کسب و کار موجود، است. با این حال، فعالیت هایی که این شرکت می تواند انجام دهد باید شامل یکی از موارد زیر باشد:

  • آی تی
  • حمل دریایی
  • نفت و گاز
  • انرژی سبز یا پاک
  • صید ماهی

چه کسانی واجد شرایط ویزای سرمایه گذاری نروژ هستند؟

برای آن که واجد شرایط سرمایه گذاری در نروژ باشید، باید چند شرط را رعایت کنید. مهم‌ترین مورد لیست، این است که تمامی شرایط لازم برای اجازه ورود به کشور نروژ را داشته باشید. برای این کار، ارائه پاسپورت معتبر از کشور مبدا شما الزامی خواهد بود. عدم وجود سابقه کیفری نیز دومین شرط اصلی برای ورود به نروژ است. در صورتی که به جرمی محکوم شده باشید و نتوانید سابقه خوبی از خود ارائه دهید، با ورود شما به نروژ مخالفت خواهد شد. متقاضیان ویزای سرمایه گذاری نروژ باید بودجه کافی برای سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند. حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در نروژ 100000 یورو است. برای ان که بتوانید واجد شرایط شوید، کافیست ثابت کنید حداقل مبلغ مورد نیاز را دارا هستید. 

به غیر از وجه اولیه برای سرمایه گذاری، باید پول کافی برای پوشش هزینه های خود در نروژ را داشته باشید. نروژ کشوری بسیار گران است و استقلال مالی برای زندگی در این کشور یک امر ضروری است. اگر خانواده شما با شما سفر می کنند، باید بتوانید از آن‌ها نیز حمایت کنید. دولت نروژ ممکن است قوانین جدیدی را برای سرمایه گذاران وضع کند و یا شرایط و الزامات بیشتری را از شما درخواست کند؛ برای به دست آوردن شرایط دقیق سرمایه گذاری در نروژ، توصیه می شود به وب سایت رسمی این کشور مراجعه نمایید.

مزایای برنامه اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری

نروژ به عنوان یکی از کشورهای اسکاندیناوی از طبیعتی چشم نواز و مردمانی با سبک زندگی بی آلایش برخوردار است. این کشور دارای محیط تجاری قوی و سازنده ای نیز می باشد که آن را به دومین کشور ثروتمند روی زمین تبدیل کرده است. بنابراین، جای تعجب نیست که این کشور، مکانی مورد توجه برای افرادی است که مایل به راه اندازی و رشد کسب و کار هستند. اجازه اقامت در نروژ برای یک فرد خود اشتغال، تنها به شرکت مربوطه مرتبط است و دارنده مجوز مجاز به کار در نروژ در هیچ عنوان دیگری نیست. برخی از قوانینی که برای سرمایه گذاران خارجی در نروژ اعمال می شود به شرح زیر است :

  • مدت اولیه مجوز اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور یک سال است.
  • دارنده مجوز در مدت اقاکت خود آزاد است هر چند وقت یک بار که می خواهد از نروژ بازدید کرده و آن را ترک کند.
  • با دریافت این مجوز امکان درخواست برای اقامت دائم را نیز خواهید داشت
  • اعضای خانواده متقاضی نیز می توانند برای اقامت درخواست دهند.
  • هدف اصلی از اقامت در نروژ باید مدیریت کسب و کار باشد.
  • به عنوان فردی که مسئولیت انجام تعهدات تجاری را بر عهده دارد، باید نقش محوری و مفیدی را در کار به عهده بگیرید.
  • متقاضی باید از منبع مالی مناسب برخوردار باشد
مدارک و الزامات درخواست شهروندی نروژ

شما باید فرآیند درخواست شهروندی نروژ را در وب سایت اداره مهاجرت (UDI) شروع کنید. هنگامی که فرآیند درخواست را به صورت آنلاین شروع کردید، UDI مدارکی را که باید تحویل دهید به شما اطلاع می دهد تا بتوانند درخواست شما را پردازش کنند. مدارک با توجه به شرایط مهاجرت شما متفاوت خواهد بود.

پس از جمع آوری مدارک، تکمیل درخواست آنلاین و پرداخت هزینه درخواست شهروندی، باید مدارک را در ایستگاه پلیس محلی (خدمات مهاجرت) تحویل دهید. این قرار ملاقات را به صورت آنلاین از طریق وب سایت UDI برنامه ریزی خواهید کرد. اگر بین 18 تا 67 سال سن دارید، قبل از اینکه بتوانید برای شهروندی نروژ درخواست دهید، باید آزمونی را با عنوان آزمون شهروندی پشت سر بگذارید و قبل از ورود به آزمون نیز باید دروس زبان نروژی و مطالعات اجتماعی را نیز تکمیل کنید.

بسته به وضعیت مهاجرت خود، ممکن است مجبور باشید تا 300 ساعت مبحث درسی را آموزش ببینید. همچنین، باید ثابت کنید که دانش کافی از زبان نروژی را حداقل به اندازه سطح A2 دارید و با جامعه، قوانین، هنجارها و تاریخ نروژ آشنا هستید. مدارک دقیقی که هنگام درخواست شهروندی نروژ باید تحویل دهید به وضعیت شما (سن، وضعیت مهاجرت، مدت زمان اقامت در نروژ) بستگی دارد. اما به طور کلی، برای اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در نروژ شما باید موارد زیر را ارسال کنید :

  • گذرنامه و شناسنامه شما
  • گواهی ازدواج (اگر متاهل هستید).
  • مدارک اقامت (مثلاً صفحات گذرنامه که نشان دهنده زمان ورود و خروج شما از نروژ، ثبت نام در پلیس و غیره باشد).
  • صورت‌های مالیاتی شما برای زمانی که در نروژ زندگی کرده ‌اید (در صورت لزوم).
  • سوابق جنایی
  • مدرک قبولی در دروس زبان و مطالعات اجتماعی در آزمون شهروندی
سرمایه گذاری در نروژ

به طور معمول، مدت زمان پردازش درخواست های شهروندی نروژ، حداقل 12 ماه از زمانی که مدارک خود را ارسال می کنید، به طور می انجامد. این احتمال وجود دارد که در طول دوره پردازش، UDI نیاز به مدارک و اسناد اضافی داشته باشد که این موضوع ممکن است زمان پردازش را افزایش دهد.

سؤالات متداول
  • حداقل مبلغ لازم برای سرمایه گذاری در نروژ چقدر است؟

مقدار سرمایه مورد نیاز از 100000 یورو شروع می شود و برای کسانی که مایل به سرمایه گذاری بیشتر هستند محدودیتی ندارد.

  • چگونه می توان اقامت دائم نروژ دریافت کرد؟

برای درخواست اجازه اقامت دائم، باید حداقل سه سال اقامت موقت در نروژ داشته باشید.

  • آیا نروژ کشور خوبی برای سرمایه گذاری است؟

بله، نروژ از نظر سیاسی باثبات است و حمایت قوی از حقوق مالکیت و سیستم قانونی موثر سبب شده تا این کشور به یک کشور مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل شود.

  • آیا امکان دریافت شهروندی نروژ وجود دارد؟

بله، شما باید بالای 12 سال سن داشته باشید و مجوز اقامت دائم در این کشور را داشته باشید.

  • آیا می توان در نروژ با زبان انگلیسی کار پیدا کرد؟

بله، بسیاری از نروژی های تحصیل کرده می توانند انگلیسی را روان صحبت کنند و برخی از شرکت های بزرگ از انگلیسی به عنوان زبان کاری خود استفاده می کنند. با این حال، بیشتر مشاغل مستلزم داشتن دانش روان از زبان نروژی هستند.

سخن پایانی

نروژ یکی از پربارترین اقتصادهای اروپای شمالی را دارا است که تجار و نیروی کار خارجی را به خود جذب می کند. حدود 38075 مهاجر خارجی در این کشور زندگی می کنند که این آمار همه ساله رو به افزایش است. برای سرمایه گذاری در نروژ به عنوان یک فرد خارجی، بهتر است از متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا خطرات احتمالی را کاهش دهید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای سرمایه گذاری نروژ را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید. در پایان امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *