همه چیز در مورد مهاجرت به مجارستان

آیا تاکنون، به مهاجرت به مجارستان به عنوان گزینه ای ایده آل جهت اخذ ویزا و اقامت اروپا فکر کرده اید؟ اگر جواب شما منفیست، باید بگوییم که لازم است مجدد درباره مقاصد مهاجرتی عالی در اروپا اطلاع کسب نموده و گزینه های مناسب را بررسی کنید. اغلب افرادی که رویای مهاجرت به یک کشور شاد و مملو از فرهنگ را در ذهن خود می ‌پروراند، مجارستان را در صدر لیست مقاصد مهاجرتی خود قرار می دهند. کشور مجارستان از اقتصاد رو به رشدی برخوردار است و نرخ بیکاری در این کشور، پس از گذر از رکود اقتصادی که در دوران کرونا متحمل آن شده بود، به سرعت کاهش یافته است. 

این امر، باعث شده تا تقاضا برای اخذ اقامت مجارستان، رو به افزایش باشد. حال از آنجایی که ممکن است شما اطلاعات کافی در خصوص روش های مهاجرت به کشور مجارستان نداشته باشید، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، همه چیز را درباره مهاجرت به این کشور اروپایی، برایتان شرح دهیم. پس اگر قصد مهاجرت به اروپا را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مهاجرت به مجارستان

عناوین و موضوعات این مقاله

آشنایی با مزایای مهاجرت به مجارستان

پیش از بررسی شرایط و روش های مهاجرت به مجارستان، بهتر است ابتدا با برخی از مهم ترین مزایای آن آشنا شوید و بدانید که زندگی در این کشور اروپایی، چه امتیازاتی به همراه دارد. 

برخی از مزایای مهم آن عبارت اند از:

  • کشور مجارستان، یکی از پایین ترین هزینه های زندگی در اروپا را دارد و شما قادر خواهید بود با هزینه ای مقرون به صرفه در این کشور زندگی کنید
  • میزان اجاره خانه در مجارستان، نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، ارزان تر است.
مهاجرت به مجارستان
  • ویزای مجارستان از نوع شنگن است و به شما امکان می دهد تا با آن، به کلیه کشورهای شنگن سفر نمایید
  • موقعیت جغرافیایی مجارستان به گونه ای است که شما را قادر می سازد به راحتی به اکثر کشورهای اروپایی از طریق اتومبیل دسترسی داشته باشید
  • دارندگان اقامت مجارستان می توانند برای اعضای خانواده خود نیز ویزای همراه دریافت کنند
  • سیستم آموزشی در مجارستان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دانشگاه های این کشور اکثرا در رنکینگ جهانی، رتبه های برتر را به خود اختصاص داده اند
  • نرخ بیکاری در مجارستان پایین است و این امر، شانس یافتن شغل برای مهاجران را افزایش می دهد
  • نرخ مالیات در مجارستان، برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار، پایین می باشد
  • کیفیت زندگی در مجارستان بسیار بالا است
  • در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، مجارستان دارای سیستم بیمه و سلامت مقرون به صرفه و کارآمد است

راهنمای کامل روش های مهاجرت به مجارستان

با توجه به مزایای مهاجرت به مجارستان ، این کشور یک گزینه جذاب برای افرادی است که به دنبال فرصت‌های شغلی، تحصیلی یا زندگی بهتر در یک کشور اروپایی هستند. مجارستان یک کشور با تاریخ و فرهنگ غنی است که از نظر اقتصادی و اجتماعی نیز پتانسیل‌های بسیاری دارد. برای مهاجرت به این کشور، افراد می‌توانند از روش های مختلفی مثل تحصیل در دانشگاه های مجارستان ، دریافت جاب آفر و استخدام در یک شرکت در این کشور و یا حتی تاسیس یک کسب و کار در مجارستان اقدام کنند. اما قبل از شروع فرآیند مهاجرت، مهم است که اطلاعات کافی در مورد قوانین و مقررات مهاجرت به این کشور را کسب کنید و برنامه‌ریزی دقیقی برای این مسیر داشته باشید. با ما همراه باشید تا روش های مهاجرت به این کشور را بررسی کنیم.

1- مهاجرت تحصیلی به مجارستان

همانطور که قبلا اشاره کردیم، کشور مجارستان دارای یک سیستم آموزشی عالی و برخی از بهترین دانشگاه های اروپا است. هزینه تحصیل در مجارستان نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپا، بسیار مناسب تر می باشد. علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به مجارستان باید از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس نسبت به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کنند. در این روش، امکان اخذ ویزای همراه نیز برای همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی اصلی، وجود خواهد داشت.

علاقه مندان به تحصیل در مجارستان باید پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود در این کشور، الزامات تعیین شده جهت اخذ پذیرش تحصیلی در آن دانشگاه را مطالعه نموده و سپس آنها را برآورده کنند. معمولا، ارائه ریزنمرات و معدل مقاطع قبلی، مدرک زبان، رزومه و سوابق علمی متقاضی، انگیزه نامه و توصیه نامه برای اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های مجارستان لازم است.

معرفی بهترین روش مهاجرت به مجارستان

 مهاجرت تحصیلی به مجارستان یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است که علاوه بر امکان دسترسی به آموزش‌های برتر، امکانات و فرصت‌های شغلی مناسب را نیز فراهم می‌کند. با توجه به سیستم آموزشی معتبر و متنوع مجارستان، دانشجویان می‌توانند از برنامه‌های تحصیلی متنوع در رشته‌های مختلف بهره‌مند شوند و مهارت‌ها و دانش خود را گسترش دهند. با انتخاب مجارستان برای تحصیل، دانشجویان به یک محیط دوستانه و پذیرایی خوب و هزینه‌های تحصیلی مناسب دست خواهند یافت. علاوه بر این، فرصت‌های شغلی پس از فارغ التحصیلی نیز در این کشور بسیار متنوع و جذاب هستند. 

همچنین، با اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر مجارستان، فرصت‌های شغلی بین‌المللی برای فارغ التحصیلان نیز گسترده خواهد بود. بنابراین، مهاجرت تحصیلی به مجارستان به عنوان یک روش جذاب و مناسب برای دستیابی به آینده‌ای روشن و حرفه‌ای شما مطرح است. این فرصت را از دست ندهید و با آغاز فرآیند مهاجرت تحصیلی به مجارستان، قدم اول را در جهت تحقق آرزوهای خود بگذارید.

2- مهاجرت کاری به مجارستان

از زمان پیوستن مجارستان به اتحادیه اروپا، شرکت‌ های بین ‌المللی بسیاری اقدام به راه ‌اندازی کسب و کارهای مختلف در این منطقه کرده اند. اما یافتن شغل به عنوان یک مهاجر در مجارستان بستگی به حوزه کاری و تخصص شما دارد و حتی با وجود یک بازار کار پر رونق، پیدا کردن شغل در این کشور می تواند چالش برانگیز باشد. دولت مجارستان قانونی را وضع کرده است که به شهروندان خود در زمینه تخصیص مشاغل اولویت می دهد. 

علاوه بر این، شرکت ها موظفند قبل از بررسی مهاجران، مدرکی ارائه دهند که نشان دهد نمی توانند یک شهروند مجارستان را برای موقعیت شغلی مورد نظر، استخدام کنند و یا نیروی کار ماهر برای آن موقعیت شغلی، در مجارستان و اتحادیه اروپا پیذل نشده است. به همین دلیل، اکثر شرکت ها در مجارستان، تمایلی به انجام مراحل مربوط به کسب مجوز برای کارگران بین المللی ندارند. با این حال، در صورتی که مدارک لازم را برای استخدام در یک شغل در اختیار داشته باشید و از دانش کافی در حوزه فعالیت خود برخوردار باشید، احتمال پیدا کردن کار برای شما بالا خواهد بود.

به طور معمول، دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر) از یک کارفرما در مجارستان، مهم ترین شرط لازم جهت مهاجرت کاری به این کشور است. کارفرمایان در مجارستان، با توجه به نوع کار، حیطه تخصصی و مهارتی که لازم است، شرایطی را برای جذب کارگران بین المللی تعیین می نمایند. در آن میان، داشتن رزومه عالی، سوابق و تجربه کاری بالا و همچنین ارائه مدرک زبان، در اولویت کارفرمایان قرار دارند. توصیه می کنیم برای بررسی شرایط خود و اطمینان از واجد شرایط بودن جهت مهاجرت کاری به مجارستان، با کارشناسان مجرب عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت کنید.

نحوه یافتن کار در مجارستان به عنوان یک مهاجر

با وجود موانع موجود در این مسیر، همچنان راه هایی برای یافتن شغل در مجارستان به عنوان یک مهاجر وجود دارد. یکی از روش ها آن است که از شرکت خود به شرکتی در مجارستان، انتقالی بگیرید. اگر شرکت کشور شما دفاتری در مجارستان داشته باشد، انتقال شما آسان تر است. از طرف دیگر، بررسی کنید که آیا شرکت های بین المللی مرتبط با سازمان شما در مجارستان وجود دارند که کسب و کار راه اندازی کرده باشند. در این صورت، احتمال اینکه بتوانید در این شرکت ها استخدام شوید بالا خواهد بود.

همچنین برخی موقعیت های شغلی در بازار مجارستان، تقاضای زیادی برای جذب نیروی کار بین المللی دارند. اکثریت نیروی کار مهاجری که در مجارستان کار پیدا می کنند، موقعیت هایی را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات راه دور، مشاغل حسابداری ACCA، مدیریت پروژه و مشاغل حسابرس معتبر به دست می آورند. برای مهاجرت به مجارستان از طرق کار می توانید مشاغل مدیریتی و پذیرش را نیز در نظر بگیرید. برای اغلب این مشاغل، شما فقط باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و با زبان مجارستانی به عنوان زبان دوم آشنایی داشته باشید. 

سایت های کاریابی در مجارستان

مجارستان دارای چندین پورتال آنلاین است که مهاجران می توانند از طریق آن، درخواست خود را برای استخدام ارسال کنند. برخی از این وب سایت ها عبارتند از :

  • Jobs Info
  • Jobs Monitor
  • CV Online
  • Career Het
  • Workania
  • Learn4Good

شما می توانید با مراجعه به این سایت ها، از مشاغل و موقعیت های شغلی موجود در حوزه فعالیت خود باخبر شوید. پیش از ارسال درخواست استخدام، بررسی کنید که کارمندان مهاجر در زمینه کاری شما چه وظایفی انجام می دهند و حقوق دریافتی آن‌ها برای موقعیت های شغلی مختلف چقدر است. به طور کلی، محدوده حقوق شما به شرح شغل و رتبه آن در بازار کار مجارستان بستگی دارد. کارمندانی که در مشاغل مدیریتی کار می کنند ممکن است حقوقی بین 773 تا 889 دلار آمریکا در ماه دریافت کنند و افرادی که در مشاغل تخصصی مانند مشاوران فناوری اطلاعات مشغول می‌ شوند ممکن است حقوقی بالغ بر 1200 دلار آمریکا در ماه به دست آورند.

شرایط مهاجرت کاری برای مدرسان زبان انگلیسی

تدریس زبان انگلیسی در مجارستان، یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به مجارستان به شمار می آید. در اکثر شرکت ها و موسسات آموزش زبان انگلیسی در مجارستان، کارمندان موظفند حداکثر 40 ساعت در هفته کار کنند. اگر یک کارمند بین المللی با شماره امنیت ملی مجارستان هستید، از مرخصی استعلاجی، مرخصی زایمان و مرخصی سالانه نیز برخوردار خواهید شد. مهاجرانی که به دنبال شغل آموزش زبان انگلیسی در این کشور هستند، می توانند از طریق وب سایت های رسمی برای پیدا کردن شغل اقدام کنند. از جمله معتبرترین وب سایت ها برای پیدا کردن مشاغل مربوط با آموزش زبان عبارت اند از :

  • ESL
  • ESL café
  • Total ESL
  • Tesall

به یاد داشته باشید که شما برای تدریس زبان در کشورهای خارجی، به داشتن مدرک آیلتس، مدرک سلتا، TESOL و دیگر مدارک بین المللی نیاز خواهید داشت. در صورت تمایل، کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

3- سرمایه گذاری در مجارستان

روش سرمایه گذاری نیز می تواند گزینه ای مناسب برای مهاجرت به مجارستان باشد. کلیه شهروندان جهان، فارغ از ملیت آنها، می توانند نسبت به سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنند. برخی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در کشور مجارستان عبارت اند از:

  • خرید ملک
  • ثبت شرکت
  • کارآفرینی و استارت آپ
  • خرید سهام و اوراق قرضه

حال اگرچه سرمایه گذاری در مجارستان برای همه متقاضیان امکان پذیر است، اما فراموش نکنید که همه روش ها، منجر به اخذ ویزای مجارستان، اقامت و یا شهروندی این کشور نخواهند شد. پس بهتر است اگر قصد دارید تا از طریق سرمایه گذاری، به مجارستان نقل مکان کنید، ابتدا مطمئن شوید که این امکان در روش انتخابی شما وجود دارد. اما اگر هدف شما صرفا سرمایه گذاری، سودآوری و گسترش کسب و کار است و نیازی به دریافت اقامت مجارستان نخواهید داشت، این گزینه می تواند برایتان مناسب باشد و شما را به سود قابل قبولی برساند.

مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای مجارستان

اداره مهاجرت مجارستان، لیست دقیقی از مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به مجارستان و اخذ انواع ویزای این کشور را تعیین نموده است که شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی اداره مهاجرت این کشور، همه مطالب لازم را مطالعه کنید. در حالت کلی، مدارک لازم، با توجه به نوع ویزای درخواستی و همچنین شرایط متقاضیان، متفاوت است. اما برخی از مدارک، جزو مهم ترین ها هستند و ارائه آنها برای کلیه متقاضیان الزامی است. این مدارک عبارت اند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای مجارستان
  • دو قطعه عکس جدید با فرمت شنگن
  • پاسپورت و کپی ویزاهای قبلی
  • بیمه مسافرتی (شامل پوشش پزشکی)، با تائید حداقل پوشش 30000 یورو در مجارستان و کل منطقه شنگن
  • نامه ای مبنی بر هدف سفر به مجارستان و برنامه سفر
  • مدارک وضعیت مدنی متقاضی (به عنوان مثال، گواهی ازدواج، سند طلاق و یا گواهی تولد فرزندان شما)
  • مدارک رزرو بلیط
  • آدرس محل اقامت یا هتل
  • مدارک اثبات تمکن مالی، مبنی بر اینکه شما قادر به حمایت مالی از خود و اعضای خانواده تان، در طول اقامت خود در مجارستان هستید
  • مدارک عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک پرداخت هزینه ویزا
مهاجرت به مجارستان

در صورتی که فرزندانتان را همراه با خود به مجارستان می برید، باید گواهی تولد کودکان زیر 18 سال خود را نیز ارائه دهید. اگر یک فرد زیر 18 سال  به تنهایی قصد مهاجرت به کشور مجارستان را داشته باشد، نیاز به ارائه رضایت تائید شده از هر دو والدین خواهد داشت. اگر کودک فقط با یکی از والدین خود به مجارستان سفر می کند، والدین دیگر باید رضایت محضری خود را ارائه دهند. 

نگاهی بر شرایط اخذ ویزای همراه در مجارستان

به طور کلی، دارندگان اقامت و شهروندی مجارستان قادر می باشند برای اعضای خانواده خود، شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال، ویزای همراه دریافت کنند. به عبارتی دیگر، از هرکدام از روش های مهاجرت به مجارستان برای اخذ اقامت و یا پاسپورت مجارستان اقدام کرده باشید، امکان دریافت ویزای همراه برای شما وجود دارد. البته این امر، مستلزم داشتن برخی شرایط است که اثبات تمکن مالی، مهم ترین آن می باشد. این بدان معناست که متقاضی اصلی باید ثابت کند که توانایی تامین مخارج اعضای خانواده خود در مجارستان را دارد و با مشکلات مالی مواجه نخواهد شد. برای اثبات این امر، می توان از صورت حساب های بانکی و اثبات منبع درآمد افراد استفاده کرد. بهتر است شما با مراجعه به وب سایت رسمی اداره مهاجرت مجارستان، از میزان تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای همراه مجارستان ، مطلع شوید.

سؤالات متداول

  • آیا تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

بله.

  • آیا برای مهاجرت به مجارستان، باید زبان مجارستانی یاد بگیریم؟

خیر.

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان وجود دارد؟

بله ، به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه انتخابی شما بستگی خواهد داشت. اما معمولا دانشجویان می توانند با ارائه مدرک آیلتس و یا معادل آن، به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

  • پرتقاضا ترین مشاغل در مجارستان کدامند؟

از نظر کارفرمایان، مهندسان برق، برنامه نویسان و توسعه دهندگان برنامه، تعمیرکاران، مهندسان مکانیک، اپراتور ماشین آلات و حسابداران بیشترین درخواست را دارند.

  • سریع ترین راه مهاجرت به کشورمجارستان کدام است؟

مهاجرت تحصیلی و همچنین اقدام برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی و آلمانی در مجارستان، جزو سریع ترین روش ها هستند.

  • آیا برای مهاجرت کاری به مجارستان، ارائه مدرک زبان لازم است؟

به شغل شما و حیطه تخصص آن بستگی دارد. معمولا ارائه مدرک زبان آیلتس و یا مدرک زبان مجارستانی، مورد نیاز است.

  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در مجارستان چیست؟

شما می توانید در صورت داشتن نمرات و معدل عالی، مدرک زبان با نمره بالا و همچنین سوابق علمی قوی، برای اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان اقدام کنید.

سخن پایانی

مهاجرت به مجارستان برای افرادی که به دنبال مهاجرت مقرون به صرفه هستند، یکی از بهترین گزینه ها است. کشور مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه های پایین تری دارد. این در حالیست که کیفیت زندگی در مجارستان بالا بوده و مهاجران می توانند در عین داشتن یک زندگی شاد و آرام، به سرعت پیشرفت کنند. ما در این مقاله، هر آنچه لازم است درباره مهاجرت به کشور مجارستان بدانید را برایتان شرح دادیم. 

با توجه به آنکه اکثر متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور، دغدغه تامین هزینه ها را دارند، تیم عالیان ویزا در تلاش است تا به آنها، برخی از بهترین گزینه های مهاجرتی را پیشنهاد دهد تا هر متقاضی با هر میزان بودجه و سرمایه، بتواند برای پیشرفت و داشتن یک زندگی بهتر، وارد کشور مورد علاقه خود شود. شما متقاضی گرامی می توانید برای بررسی تخصصی شرایط خود و دریافت بهترین راهکار مهاجرتی، با کارشناسان مجرب عالیان ویزا مشاوره حرفه ای دریافت نموده و این مسیر را با همراهی آنان، طی کنید. پس همین حالا با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و یا به منظور ارتباط سریع تر، توصیه می شود فرم ارزیابی رایگان موجود در وبسایت را تکمیل نموده و تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *