همه چیز در مورد مهاجرت به نروژ

آیا نروژ کشور خوبی برای زندگی است؟ این سوالی است که بسیاری از افراد زمانی که قصد مهاجرت به کشور نروژ را دارند، از خود بپرسند. برای آن که دریابیم آیا نروژ واقعا می تواند یک مقصد رویایی برای همه به شمار بیاید یا خیر، ابتدا باید با سبک زندگی نروژی آشنا شویم. مردم نروژ به عنوان شادترین مردمان دنیا نیز شناخته می شوند. دلیل این امر، سبک زندگی سالم و فرهنگ کاری متعادلی است که سالهاست از آن پیروی می‌کنند. آموزش در نروژ تقریبا رایگان است و خدمات درمانی مقرون به صرفه هستند. با در نظر گرفتن همه این مزایا، جای تعجبی نیست که بسیاری از افراد رویای مهاجرت و زندگی در این کشور را در سر می‌پرورانند. اگر شما هم علاقه‌مند به مهاجرت به نروژ هستید، در ادامه مقاله همراه ما باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است.

مهاجرت به نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به نروژ از کشورهای غیر اروپایی
  • روش های مهاجرت به کشور نروژ
  • مهاجرت به کشور نروژ از کشورهای اتحادیه اروپا
  • مهاجرت کاری به کشور نروژ
  • مهاجرت کاری به نروژ برای نیروی کار ماهر و افراد خود اشتغال

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به نروژ از کشورهای غیر اروپایی

نروژ همیشه به عنوان یک مقصد محبوب در بین مهاجران بین المللی شناخته می شود. در سال 2017، 16.8 درصد از جمعیت نروژ را مهاجران تشکیل می دادند که این مهاجران به طور تقریبی از بیش از 200 کشور جهان به این کشور نقل مکان کرده بودند. برای آن که بتوانید به نروژ مهاجرت کنید، روش های مختلفی مقابل شما قرار دارد. یکی از این روش ها، دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای نروژی است که در این صورت باید ابتدا اقدام به دریافت ویزای کار نروژ نمایید. ویزای دانشجویی نروژ نیز یکی از راه های محبوب و پرطرفدار زندگی در این کشور است. با در دست داشتن ویزای دانشجویی نروژ، امکان کار در مشاغل دانشجویی را تا حداکثر 20 ساعت در هفته خواهید داشت که از طریق آن می توانید برخی از مخارج زندگی خود را پوشش دهید. از طرفی، همسر، فرزندان تحت تکفل و زیر 18 سال فردی که مقیم کشور نروژ است میز می توانند با ویزای خانوادگی به نروژ مهاجرت کنند.

فرقی نمی کند از چه راهی قصد مهاجرت به کشور نروژ را دارید، در هر صورت دریافت مجوز اقامت یکی از الزامات زندگی در این کشور به عنوان یک شهروند خارجی، در نظر گرفته می شود. اجازه اقامت نروژ به دو دسته مجوزهای اقامت موقت و مجوزهای اقامت دائم تقسیم بندی می شوند. اجازه اقامت دائم برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که حداقل سه سال در نروژ زندگی کرده اند و می توانند سطح مشخصی از تسلط به زبان نروژی را ثابت کنند در دسترس است.

مهاجرت به نروژ

روش های مهاجرت به کشور نروژ

یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به نروژ استخدام در یکی از مشاغل خالی این کشور است. شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای آنکه واجد شرایط کار در کشور نروژ شوند باید علاوه بر پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای نروژِی، مجوز کار در این کشور را نیز فراهم کنند. به طور کلی، پیشنهاد شغلی باید در گروه «نیروی کار ماهر» قرار گیرد که در این صورت به مدرک دانشگاهی و یا آموزش حرفه ای نیاز خواهید داشت. در صورتی که بخواهید با در دست داشتن مدرک لیسانس مشغول به کار شوید، حداقل حقوق شما 407900 NOK (44000 دلار) خواهد بود و در صورتی که بخواهید با مدرک کارشناسی ارشد خود کار کنید، حقوق شما از 439900 NOK (47000 دلار) محاسبه می شود. افرادی که واجد شرایط دریافت مجوز کار «نیروی کار ماهر» هستند، می ‌توانند برای ویزای جستجوی کار شش ماهه درخواست دهند.

مهاجرت به نروژ از طریق راه اندازی یک تجارت نیز امکان پذیر است، اما این روش، برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا بسیار سخت تر است. یک راه ساده تر دریافت مجوز کار خوداشتغالی است. برای دریافت این مجوز باید مدرکی مبنی بر وجود مقدار درآمد مورد انتظار ارائه شود. به طور کلی، متقاضیان تنها در صورتی می توانند مجوز کار خوداشتغالی دریافت کنند که پس از بررسی های لازم، مقامات محلی پیش بینی کنند که کسب و کار مورد نظر، در سال اول حداقل 265998 NOK (28500 دلار) درآمد خواهد داشت.

مجوزهای تحصیل برای دانشجویانی که پذیرش خود را به صورت موفقیت آمیز از دانشگاه های نروژ دریافت کرده اند و می خواهند به عنوان یک محصل تمام وقت در یک کالج دانشگاهی یا دانشگاه در نروژ مشغول به تحصیل شوند، در دسترس است. متقاضیان این دسته از مجوزها، موظف‌اند ثابت کنند که حداقل از وجوه مالی و یا درآمد 128887 NOK (14000 دلار) در سال برخوردار هستند.

مهاجرت به کشور نروژ از کشورهای اتحادیه اروپا

مهاجرت به نروژ برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا در مقایسه با سایر کشورها بسیار آسان تر است. این به این دلیل است که نروژ یکی از اعضای منطقه اقتصادی اروپا (EEA) است. شهروندان کشورهای اروپایی که بخشی از اتحادیه اروپا و EEA هستند می توانند بدون ویزا به نروژ سفر کنند و حق دارند تا 6 ماه در نروژ بمانند. همچنین این متقاضیان این امکان را دارند تا در مدت زمان اقامت خود در نروژ به دنبال کار بگردند. با این حال، پس از گذراندن سه ماه در نروژ، آنها باید خود را به عنوان کارمند، جویای کار، خوداشتغال، دانشجو و یا یکی از بستگان نزدیک یک شهروند نروژی یا فردی که با سرمایه شخصی خود در نروژ اقامت دارد، در اداره مربوطه ثبت نام کنند.

مهاجرت کاری به کشور نروژ

اگر یکی از شهروندان کشورهای خارج اتحادیه اروپا هستید، برای آنکه بتوانید در نروژ به دنبال کار بگردید، باید ویزای کار و مجوز کار خود را دریافت نمایید. برای درخواست ویزای کار کشور نروژ، باید یک پیشنهاد شغلی تائید شده در این کشور داشته باشید. پس از دریافت پیشنهاد کاری کنید، می توانید برای مجوز اقامت درخواست دهید. به طور کلی، تنها با داشتن مجوز اقامت، امکان زندگی در نروژ را خواهید داشت. برای کار و زندگی در نروژ به عنوان یک شهروند خارجی، باید حداقل یکی از معیارهای زیر را داشته باشید :

  • متقاضی باید مجوز اقامت دانشجویی در نروژ داشته باشد و تحصیلات خود را در نروژ به پایان رسانده باشد.
  • متقاضی باید دارای مجوز اقامت معتبر برای تحصیلات تکمیلی باشد.
  • متقاضی باید دارای مجوز اقامت معتبر به عنوان محقق باشد
  • متقاضی باید دارای مجوز اقامت معتبر به عنوان نیروی کار ماهر باشد.
مهاجرت کاری به نروژ برای نیروی کار ماهر و افراد خود اشتغال

اگر پیشنهاد شغلی دارید یا کسب و کار خود را آغاز کرده اید، می توانید برای ویزای نیروی کار ماهر اقدام کنید. شرایط لازم برای این ویزا با توجه به نوع کاری که انجام خواهید داد متفاوت است و ممکن است کارفرمای شما برخی از مدارک و اسناد اضافی را از شما درخواست کند. به طور کلی، برخی از الزامات دریافت ویزای کار نروژ برای افرادی که قصد استخدام در این کشور را دارند عبارت اند از :

  • شما باید به عنوان کارمند یک شرکت نروژی به نروژ مهاجرت کنید
  • متقاضی باید دارای مدرک از یک دانشگاه معتبر باشد و یا یک برنامه آموزش حرفه ای 3 ساله را گذرانده باشد و یا دارای مدارک ویژه ای باشد که از طریق تجربه کاری به دست آمده است.
  • متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی تمام وقت داشته باشد
  • دستمزد باید با استاندارد متوسط حقوق نروژ مطابقت داشته باشد
مهاجرت به نروژ

افراد خوداشتغال که قصد ایجاد یک شرکت نروژی و یا بین المللی را در کشور نروژ دارند نیز با فراهم نمودن شرایط زیر امکان مهاجرت به نروژ و شروع کار در این کشور را خواهند داشت :

  • متقاضی باید دارای مدرک از یک دانشگاه معتبر باشد و یا یک برنامه آموزش حرفه ای 3 ساله را گذرانده باشد و یا دارای مدارک ویژه ای باشد که از طریق تجربه کاری به دست آمده است.
  • متقاضی باید یک طرح تجاری بلند مدت در نروژ داشته باشد
  • کسب و کار باید یک شرکت مستقل باشد
  • صلاحیت های متقاضی باید با کسب و کار مرتبط باشد
  • تمام مجوزهای لازم باید وجود داشته باشد
  • کسب و کار باید یک آدرس ثبت شده در نروژ داشته باشد
  • دستمزد باید با استاندارد متوسط حقوق نروژ مطابقت داشته باشد
سؤالات متداول
  • آیا امکان دریافت اقامت دائم نروژ وجود دارد؟

بله، شما می توانید یک بار اجازه اقامت موقت برای یک سال دریافت کنید. پس از سه سال تمدید مجوز اقامت موقت خود، می توانید برای اجازه اقامت دائم در نروژ اقدام کنید.

  • آیا نروژ کشور خوبی برای مهاجرت است؟

بله، نروژ یکی از بهترین کشورها از نظر استانداردهای بالای زندگی در نظر گرفت می شود، از همین رو، بسیاری از مهاجران رویای  مهاجرت به نروژ و دریافت شهروندی این کشور را در سر می پرورانند.

  • آیا می توان در نروژ کار پیدا کرد؟

با توجه به نرخ بیکاری کمتر از ۴ درصد این کشور، شانس کاریابی در این کشور بسیار زیاد است.

  • آیا می توان در نروژ به زبان انگلیسی زندگی کرد؟

بله، مردم در کشور نروژ به طور گسترده ای به زبان انگلیسی صحبت می کنند و تقریباً هر نروژی می تواند به زبان انگلیسی به صورت روان صحبت کند.

  • مشاغل پر تقاضا در نروژ کدم‌اند ؟

امروزه شغل پرستاری پرتقاضاترین شغل در نروژ است و بین 211000 تا 729000 کرون درآمد دارد. علاوه بر این، داروسازان، مهندسان HVAC، و مهندسان راه آهن مشاغلی هستند که در نروژ تقاضای زیادی دارند.

سخن پایانی

نروژ، یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که پروسه ساده ای را برای جذب مهاجران خارجی در نظر گرفته است. تحصیل در این کشور در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی رایگان است . با اطلاعاتی که اکنون در مورد مهاجرت به نروژ و زندگی در این کشور به  دست آوردید، می توانید با اطمینان بیشتری برنامه ریزی مهاجرت خود را انجام دهید. در این خصوص، عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری کشور نروژ را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید. در پایان امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *