مراحل اخذ وقت سفارت پرتغال

پرتغال کشوری پیشرفته و با فرهنگ و تاریخ غنی است که طبیعت فوق‌العاده زیبا و سابقه‌ای طولانی و چشمگیر در زمینه‌های هنر و موسیقی دارد. بسیاری از مهاجران برای زندگی، کار و دوران پس از بازنشستگی پرتغال را انتخاب می‌کنند. پرتغال در سال‌های اخیر به‌طور مرتب جز 5 کشور برتر ازنظر میزان رضایت مهاجران در جهان بوده است. علاوه بر این هزینه‌های زندگی و تحصیل مقرون‌به‌صرفه این کشور در کنار دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز باعث توجه دانشجویان بین‌المللی به پرتغال شده است. فرقی نمی‌کند که با چه هدفی قصد ورود به خاک پرتغال را داشته باشید، چه برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک به پرتغال سفر می‌کنید، چه برای تفریح و گشت‌وگذار در جشنواره‌های ساحلی این کشور باید برای اخذ ویزا اقدام کنید. برای دریافت ویزای پرتغال هم به رزرو وقت سفارت پرتغال نیاز دارید که در این مقاله به آن می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور پرتغال، گردآوری‌شده است. 

وقت سفارت پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • گرفتن وقت سفارت پرتغال
  • انواع وقت سفارت پرتغال
  • مراحل دریافت انواع ویزای پرتغال
  • مدارک موردنیاز برای رزرو وقت سفارت
  • نکات مهم هنگام حضور در سفارت پرتغال

گرفتن وقت سفارت پرتغال

متقاضیان اخذ ویزای پرتغال باید جهت عکس‌برداری، انگشت‌نگاری و ارائه مدارک و درخواست ویزای خود به سفارت مراجعه کنند. معمولاً سفارت پرتغال مصاحبه حضوری ندارد. ارائه درخواست ویزا حدود 15 تا 30 دقیقه زمان می‌برد اما آمادگی برای این چند دقیقه کوتاه و سرنوشت‌ساز ممکن است نیازمند ماه‌ها تلاش و دوندگی باشد. شرط حضور در سفارت، دریافت وقت قبلی است. بدون داشتن وقت قبلی هیچ‌یک از متقاضیان حق ورود به مرکز درخواست ویزای پرتغال را ندارند. به همین جهت لازم است قبل از مراجعه حضوری به سفارت نسبت به دریافت وقت قبلی اقدام کنید. کشور پرتغال با شرکت VFSGlobal جهت تعیین وقت و پردازش ویزا همکاری می‌کند تا از این طریق رسیدگی به درخواست‌ها به‌صورت آنلاین و سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. 

وقت سفارت پرتغال

برای گرفتن وقت سفارت پرتغال باید به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید. معمولاً وقت‌های خالی برای حداقل 1 ماه آینده خواهد بود. پس از رزرو وقت سفارت به‌صورت آنلاین یک کد رهگیری به شما داده می‌شود که باید آن را پرینت بگیرید و در روز مصاحبه به سفارت پرتغال ارائه دهید. دفتر شرکت VFSGlobal در تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی (گسلتان 5)، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم واقع‌شده است و در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح الی 17 عصر به درخواست‌های متقاضیان رسیدگی می‌کند.

روش دیگری که می‌توانید برای رزرو وقت سفارت پرتغال پیش بگیرید بهره‌مندی از خدمات مؤسسات مهاجرتی است. در این روش علاوه بر صرفه‌جویی در زمان خود، می‌توانید از صحت انجام فرایند دریافت وقت سفارت اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که معمولاً امکان لغو وقت پس از رزرو وجود ندارد مگر اینکه 2 روز قبل از وقت خود آن را لغو کرده و به روز دیگری موکول کنید. علاوه بر این درصورتی‌که برای ویزای اشتباهی وقت سفارت پرتغال دریافت کرده باشید یا در روز مشخص‌شده به سفارت مراجعه نکنید هزینه‌ای به شما عودت داده نخواهد شد.

انواع وقت سفارت پرتغال

تعیین وقت سفارت پرتغال فقط از طریق مراجعه به وب‌سایت شرکت vfsglobal و یا مؤسسات مهاجرتی معتبر امکان‌پذیر است. یکی از باورهای اشتباهی که درباره رزرو وقت سفارت وجود دارد این است که امکان رزرو وقت فوری وجود دارد. وقت‌های سفارت پرتغال معمولاً برای حداقل 1 ماه آینده خالی است و امکان دریافت وقت فوری از این سفارت وجود ندارد. بااین‌حال درصورتی‌که قصد سفر در سریع‌ترین زمان ممکن به پرتغال را دارید، برای رزرو وقت فوری سفارت می‌توانید با مؤسسات مهاجرتی مطرح تماس بگیرید تا در صورت کنسلی یا عدم حضور برخی از متقاضیان ویزا در وقت معین، شما به‌جای آن‌ها در سفارت حضور پیدا کنید. البته این موضوع صرفاً در مورد متقاضیانی صدق می‌کند که به دلایلی ازجمله نیاز به درمان، شرکت در کارگاه یا جلسات کاری و یا شروع دوره آموزشی خود باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای پرتغال دریافت کنند.

مراحل دریافت انواع ویزای پرتغال

یکی از شرایط ورود به خاک پرتغال برای متقاضیانی که در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند دریافت ویزای پرتغال است. بر اساس هدف متقاضیان از سفر به پرتغال انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که هر فرد متناسب با هدف خود باید برای دریافت آن اقدام کند. بااین‌حال همه متقاضیان باید برای ارائه درخواست ویزا به سفارت مراجعه کنند. قبل از رزرو وقت سفارت پرتغال ابتدا مدارک موردنیاز برای ویزای درخواستی خود را آماده کنید. سپس از طریق مؤسساتی که خدمات ویزا ارائه می‌دهند یا از طریق سایت vfsglobal وقت سفارت رزرو کنید. در روز مشخص‌شده به سفارت مراجعه کنید و مدارک خود را ارائه دهید. معمولاً ویزای پرتغال نیاز به مصاحبه ندارد اما خودتان را آماده کنید که در صورت نیاز به سؤالات افسر ویزا پاسخ دهید. سؤالات تا حد ممکن صادقانه و به بهترین شکل ممکن پاسخ دهید. پس‌ازاین مرحله عکس‌برداری و انگشت‌نگاری انجام می‌شود و شما باید هزینه پردازش ویزا را بپردازید. ازاینجا به بعد باید صبور باشید تا نتیجه درخواست ویزا به شما اعلام شود.

توجه :

  • متقاضیانی زیر 12 سال سن دارند نیازی به انگشت‌نگاری ندارند.
  • شهروندان دارای گذرنامه دیپلماتیک و سران کشورها نیازی به ویزا ندارند و نیازی به ارائه اطلاعات بیومتریک نخواهند داشت.
  • رضایت و حضور والدین یا قیم قانونی هنگام انگشت‌نگاری و عکاسی از متقاضی بین 12 تا 17 سال اجباری است.

مدارک موردنیاز برای رزرو وقت سفارت

ازآنجایی‌که ویزای پرتغال نیازی به مصاحبه ندارد، اهمیت ارائه مدارک کافی و معتبر افزایش می‌یابد. قبل از حضور در سفارت یا رزرو وقت سفارت با یک مشاور مهاجرتی مجرب و آگاه درباره مدارک موردنیاز خود صحبت کنید. معمولاً ارائه مدارک زیر برای دریافت ویزا در سفارت الزامی است:

  • گذرنامه معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • ارائه گذرنامه‌های قبلی در صورت وجود
  • 2 قطعه عکس
  • مدارک اثبات‌کننده تمکن مالی
  • مدارک اثبات‌کننده داشتن اقامت قانونی در پرتغال مانند دعوت‌نامه از میزبان پرتغالی یا بلیت هتل
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • عدم سو سابقه کیفری
  • بسته به نوع ویزای درخواستی مدارکی مانند گواهی ازدواج، گواهی تولد، شناسنامه و …
نکات مهم هنگام حضور در سفارت پرتغال

تمامی رفتارها و برخوردهای شما از زمان ورود به سفارت پرتغال تا هنگام خروج زیر نظر افسر ویزا خواهد بود و هرگونه نقض قوانین یا بی‌احترامی به کارکنان یا سایر افراد ممکن است منجر به رد ویزای شما شود. به همین جهت هنگام حضور در سفارت به موارد زیر توجه کنید:

  • ادب و آرامش خودتان را هنگام تعامل با کارکنان سفارت و سایر مراجعان حفظ کنید.
  • لباس رسمی بپوشید و به‌جای لباس سفید لباس رنگی به تن کنید.
  • حتماً 15 دقیقه زودتر از وقت سفارت پرتغال در سفارت حضور پیدا کنید.
  • تمام متقاضیان باید به‌تنهایی و شخصاً برای درخواست ویزا به سفارت مراجعه کنند. البته متقاضیان زیر 18 سال باید همراه با پدر یا مادر خود وارد سفارت شوند.
  • از عینک آفتابی، عینک رنگی و هر چیزی که صورت شما را بپوشاند، استفاده نکنید.
  • اطمینان حاصل کنید که نوک انگشتان شما عاری از هرگونه بریدگی، ساییدگی یا علائم مشابه دیگر باشد؛ زیرا ممکن است بر اثر انگشت شما تأثیر بگذارد.
  • پرینت ایمیلی که رزرو وقت سفارت پرتغال را تأیید می‌کند، گذرنامه معتبر، پرینت فرم درخواست ویزای تکمیل‌شده و تمام مدارک لازم بر اساس نوع ویزای موردنیازتان را همراه داشته باشید.
وقت سفارت پرتغال
سؤالات متداول
  • بعد از قرار ملاقات ویزای پرتغال چه اتفاقی خواهد افتاد؟

هنگامی‌که درخواست ویزای خود را ارسال و در قرار ملاقات شرکت کردید باید منتظر اعلام تصمیم نهایی باشید که ممکن است تا 15 روز طول بکشد.

  • آیا امکان رزرو وقت فوری سفارت پرتغال وجود دارد؟

بله برای رزرو وقت با کارشناسان عالیان ویزا تماس بگیرید.

  • هزینه پردازش ویزای پرتغال چقدر است؟

هزینه ویزا بسته به نوع ویزای درخواستی متفاوت است.

  • در صورت رد ویزا امکان عودت وجه وجود دارد؟

خیر. سفارت هیچ مبلغی را به شما پس نخواهد داد.

  • آیا امکان لغو قرار سفارت وجود دارد؟

بله ولی هزینه‌ای به شما بازگردانده نمی‌شود.

سخن پایانی

رزرو وقت سفارت پرتغال اولین کاری است که باید برای دریافت ویزای پرتغال انجام دهید. توجه داشته باشید که بین رزرو وقت سفارت و زمان سفر و پرواز شما به پرتغال فاصله کافی وجود داشته باشد؛ چراکه پردازش ویزا حداقل 15 روز کاری زمان می‌برد. بااین‌حال اگر برای حضور در سفارت و دریافت ویزا عجله دارید، می‌توانید نسبت به گرفتن وقت فوری سفارت اقدام کنید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ انواع ویزای پرتغال را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام خسته نباشید من در یک از سایت های کاریابی کشور پرتقال ثبت نام کردم گفتن باید بری سفارت ایمیل اومده ایا میشه یا خیر

  2. درود برشما
    لطفا برای بررسی کامل شرایطتون و ارائه بهترین مسیر مهاجرتی برای شما با شماره 02191304747 تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *