مراحل اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی محسوب می شود که واقع در جنوب غربی اروپا است و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود . سالانه مهاجران زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند و بیش از پنج و نیم میلیون مهاجر در کشور اسپانیا زندگی میکند . کشور اسپانیا به دلیل تنوع فرهنگی فراوان جز پربازدیدترین کشورهای دنیا می باشد . برای مهاجرت به این کشور پیشرفته روش های متفاوتی وجود دارد که با توجه به شرایط خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید. یکی از راه های مهاجرت اسپانیا اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم به مراحل اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا و نکات مهم راجع به تمکن مالی در اسپانیا بپردازیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وبسایت های رسمی کشور اسپانیا گردآوری شده است .

ویزای خود حمایتی اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • قوانین ویزای خود حمایتی اسپانیا
  • نکات مهم در اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای خود حمایتی
  • هزینه های زندگی در اسپانیا
  • مزایای اخذ ویزای خود حمایتی

قوانین ویزای خود حمایتی اسپانیا

یکی از بهترین و محبوب ترین روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای خود حمایتی اسپانیا می باشد. در این روش شما باید تمکن مالی لازم برای پوشش هزینه های زندگی خود و خانواده خود را داشته باشید و آن را اثبات کنید.  در واقع برای اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا  باید مدارکی مبنی بر تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود در زمان اقامت در اسپانیا به سفارت نشان دهید. شایان ذکر است که در این روش مهاجرتی شما اجازه کار در کشور اسپانیا را نخواهید داشت. از این رو داشتن تمکن مالی لازم و ضروری است . با دریافت این ویزا  در مرحله اول یک اقامت یکساله را دریافت خواهید کرد که بعد از یک سال می توانید آن را برای مدت دو سال تمدید کنید. 

ویزای خود حمایتی اسپانیا

در نهایت بعد از گذشت ۵ سال، میتوانید برای اقامت دائم اسپانیا درخواست خود را ارسال کنید. توجه داشته باشید که اقامت دائم شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شما می باشد . از مهمترین قوانین و شرایط ویزای خود حمایتی این است که ثابت کنید ماهیانه برای متقاضی ۲۱۳۲ و برای همراهان ان ۵۳۲ یورو را خواهید داشت . به عبارت دیگر برای فرد متقاضی تقریباً ۳۰ هزار یورو، برای همسر ۸ هزار یورو و برای فرزند خود نیز ۷۰۰۰ یورو را باید به عنوان پس انداز داشته باشید. این مبلغ تواند از منابع مختلفی مانند سرمایه گذاری، حقوق بازنشستگی و یا غیره تامین شود. همچنین بهتر است بدانید مبالغ گفته شده باید در حساب بانکی خود در کشور محل زندگی خود باشد. در واقع احتیاجی نیست که آن را در جایی سرمایه گذاری کنید . مبلغ گفته شده نیز با توجه به شهر محل زندگی شما می تواند متغیر باشد.

نکات مهم در اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا

همان طور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم ویزای خود حمایتی اسپانیا راهی مناسب و منطقی برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. اما بهتر است با داشتن آگاهی از تمام نکات آن اقدام به مهاجرت کنید. یکی از مهمترین نکات راجع به اقامت در کشور اسپانیا این است که اجازه کار در اسپانیا را نخواهید داشت. از این رو، توجه داشته باشید که منابع کافی و تمکن مالی لازم برای پوشش هزینه ها را خواهید داشت . البته متقاضی مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای خود حمایتی میتواند اقدام به سرمایه گذاری یا خرید ملک در این کشور کند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. لازم به ذکر است که با توجه به رشد اقتصادی مثبت و روند صعودی در کشور اسپانیا، سرمایه گذاری راهی سودآور به شمار می رود. همچنین به دلیل روند افزایش قیمت ملک در اسپانیا، شخص متقاضی می تواند روی خرید ملک نیز سرمایه گذاری کند و علاوه بر دریافت اجاره بها، به دلیل افزایش قیمت ملک کسب سود نیز داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای خود حمایتی

چنانچه قصد دریافت ویزای خود حمایتی اسپانیا را داشته باشید، باید اقدام به جمع آوری مدارک مورد نیاز کنید. در واقع یکی از مهمترین مراحل مهاجرت جمع آوری تمام مدارک مورد نیاز و شرایط آن می باشد. بعد از جمع‌آوری مدارک باید به سفارت کشور اسپانیا در محل زندگی خود مراجعه کنید و درخواست خود  را ارسال کنید. در ادامه مهمترین مدارک برای درخواست ویزای خود حمایتی عنوان شده است:

  • فرم درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت با اعتبار حداقل یک سال
  • اثبات و ارائه تمکن مالی به اندازه ذکر شده به ازای هر نفر
  • ارائه اجاره نامه یا سند مالکیت محل زندگی در اسپانیا
  • بیمه درمانی
  • ارائه مدارک مبنی بر عدم سوء پیشینه
  • گواهی پزشکی و اثبات سلامت جسمانی و ذهنی
  • سند ازدواج برای همسر
هزینه های زندگی در اسپانیا

یکی از مهمترین مسائلی که متقاضیان مهاجرت به آن توجه می‌کنند هزینه های زندگی می باشد. به طور کلی هزینه زندگی در کشور اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است و این یک مزیت محسوب می شود . برای درک بهتر این موضوع اگر پایتخت کشور اسپانیا یعنی مادرید که گرانترین شهر اسپانیا نیز محسوب می‌شود، را در نظر بگیرید، هزینه ماهانه زندگی برای یک نفر بدون اجاره خانه حدود ۷۷۳ یورو می باشد . اگر یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی را در نظر بگیریم، حدوداً ۱۱ یورو هزینه خواهد داشت. همچنین خرید مواد غذایی برای یک هفته کمتر از ۶۰ یورو  تخمین زده می شود . اگر یک آپارتمان یک خوابه را در مرکز شهر در نظر بگیرید ماهیانه ۹۲۵ یورو اجاره دارد، این در حالی است که اگر یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر اجاره کنید، حدوداً ۱۷۸۹ یورو باید ماهانه پرداخت کنید . بهتر است بدانید که اگر مقداری از مرکز شهر دور شوید هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه به ۶۸۰ یورو در ماه و سه خوابه به ۱۱۶۵یورو خواهد رسید. در واقع سبک زندگی شما تاثیر بسزایی در محاسبه هزینه‌ها خواهد داشت .

به طور کلی اگر قصد داشته باشید در یک شهر ساحلی و دور از شهرهای بزرگ در اسپانیا اقامت داشته باشید، هزینه کمتری را متحمل می شوید و می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر والنسیا ماهانه ۶۵۰ یورو هزینه اجاره خواهد داشت، این در حالی است که اگر کمی از مرکز شهر دور شوید، این عدد به ۴۵۰ یورو در ماه تغییر می کند.

ویزای خود حمایتی اسپانیا
مزایای اخذ ویزای خود حمایتی

همانطور که تا الان به ان اشاره کردیم ویزای خود حمایتی اسپانیا ویژگی های مثبت و مزیت های زیادی دارد. در ادامه قصد داریم برخی از آنها را توضیح دهیم :

  • بهره مند شدن از بیمه رایگان برای افراد خانواده
  •  امکان تحصیل رایگان برای فرزندان در مدارس
  • کوتاه بودن پروسه اقامت که بین ۶ تا ۹ ماه قابل انجام است
  • سفر بدون ویزا برای متقاضی و اعضای خانواده در حوزه شنگن
  •  اخذ اقامت دائم بعد از ۵ سال و اخذ شهروندی بعد از ۱۰ سال
سؤالات متداول
  • آیا امکان اخذ اقامت اسپانیا بدون سرمایه گذاری وجود دارد؟

در روش تمکن مالی یا ویزای خود حمایتی بدون سرمایه گذاری و انتقال سرمایه خود به کشور اسپانیا می توانید اقامت این کشور را به دست بیاورید.

  • برای مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق خود حمایتی چقدر سرمایه احتیاج است؟

متقاضی مهاجرت باید نزدیک به ۳۰ هزار یورو در حساب بانکی خود داشته باشد و ماهیانه نیز تقریباً ۲۵۰۰ یورو درآمد داشته باشد .

  • شرایط شرط حضور در روش تمکن مالی در اسپانیا به چه شکل است؟

متقاضیان مهاجرت ویزای خود حمایتی باید حداقل شش ماه از سال را در کشور اسپانیا حضور داشته باشند .

  • آیا امکان کار با اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی وجود دارد یا خیر؟

متقاضیان مهاجرت در روش خود حمایتی اسپانیا امکان کار نخواهند داشت، بنابراین از داشتن منابع مالی جهت تامین هزینه ها اطمینان حاصل کنید.

  • آیا با دریافت ویزای خود حمایتی اسپانیا می توان برای اقامت دائم این کشور اقدام کرد ؟

در صورتی که شما بتوانید ویزای خود حمایتی را دریافت کنید، بعد از گذشت پنج سال از اقامت موقت خود در این کشور می توانید درخواست خود را برای اقامت دائم ارسال کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به مراحل اخذ ویزای خود حمایتی اسپانیا و نکات مهم راجع به آن بپردازیم تا با آگاهی کامل در این مسیر قدم بردارید. همانطور که می دانید یکی از بهترین روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق خود حمایتی می باشد . روش خود حمایتی یا تمکن مالی به دلیل عدم نیاز به انتقال سرمایه و دارایی خود به کشور مقصد جزو راههای کم ریسک و مطمئن محسوب می شود. کشور اسپانیا نیز به دلیل آب و هوای متنوع، اقتصاد پر قدرت و مقرون به صرفه بودن هزینه ها گزینه مناسب برای متقاضیانی که سرمایه لازم برای مهاجرت دارند، می باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ۱۰ سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید .

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *