نکات مهم در اخذ ویزای سرمایه گذاری در آمریکا

ویزای سرمایه گذاری در آمریکا به عنوان یکی از راه های رسیدن به آمریکا نه تنها توسط هموطنان ایرانی بلکه توسط شهروندان سراسر جهان مورد توجه بوده است. شرایط مساعد اقتصادی، سرعت سریع پیشرفت در همه زمینه ها و همچنین رفاه شهروندان و همچنین سیستم قوی آموزشی ایالات متحده باعث شده است که بسیاری از مردم از سراسر جهان تمایل به مهاجرت به این کشور داشته باشند به طوری که بسیاری از مردم در سراسر جهان رسیدن به آن را هدف خود قرار داده اند. در این مقاله نکات مهم ویزای سرمایه گذاری کشور آمریکا مورد بررسی قرار می گیرد.  كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور آمریکا گردآورى شده است.

ویزای سرمایه گذاری در آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • انواع ویزای سرمایه گذاری آمریکا
  • استاندارد های بین المللی سرمایه گذاری
  • مزایا و معایب ویزای سرمایه گذاری آمریکا
  • مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در امریکا
  • هزینه ویزای سرمایه گذاری آمریکا 

انواع و اقسام ویزای سرمایه گذاری در آمریکا در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور قرار می گیرد که از مهمترین آنها می توان به ویزای EB5 آمریکا اشاره کرد که متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری در دو پلن 500.000 و 1.000.000 دلاری آن را دریافت کنند. ویزای EB5 از این نظر منحصر به فرد است که در هر دو طرح منجر به گرین کارت آمریکا می شود.

شایان ذکر است که علاوه بر این دو طرح، طرح دیگری با سرمایه اولیه 200 هزار دلاری وجود دارد که منجر به دریافت گرین کارت و اقامت دائم آمریکا نمی شود. سایر ویزای سرمایه گذاری موجود در ایالات متحده شامل ویزای EB2 است که تقریباً مشابه ویزای EB5 است و می توان با خرید یک تجارت امن در ایالات متحده به دست آورد. در این روش حداقل دارایی متقاضی باید 300000 دلار باشد که 150000 دلار آن باید صرف سرمایه گذاری و خرید یک تجارت شود.

ویزای سرمایه گذاری در آمریکا

یکی از مهم ترین انواع روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری در آمریکا سرمایه گذاری در این کشور با اخذ ویزای EB5 است که به متقاضیان اجازه می دهد با مبالغی از 900000 دلار تا 1800000 دلار کسب و کار خود را شروع کنند. و از طریق آن اقامت دائم یا گرین کارت و پاسپورت آمریکا را بگیرید. افرادی که این کار را انجام می دهند اقامت دو ساله و فرصتی برای راه اندازی کسب و کار داده می شود. سپس می توانند با پرداخت مالیات، عدم ارتکاب جرم و راه اندازی یک تجارت سودآور و موفق، اقامت دائم ایالات متحده را دریافت کنند. سپس آنها می توانند روند اخذ پاسپورت و اخذ شهروندی آمریکا را آغاز کنند.

استاندارد های بین المللی سرمایه گذاری

پارامترهایی در سطح بین المللی به عنوان استانداردهای سرمایه گذاری شناخته می شوند و تأثیر قابل توجهی بر تصمیم سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایالات متحده خواهند داشت، بنابراین باید در اخذ ویزای سرمایه گذاری در آمریکا به دقت مورد توجه قرار گیرند. با بررسی این پارامترها می توانید تصمیم بگیرید که آیا در ایالات متحده یا هر کشور دیگری سرمایه گذاری کنید یا خیر. پارامترهایی که هر یک منبع اصلی نگرانی سرمایه گذاران خارجی است. خطر مصادره اموال و همچنین میزان فساد اداری یا قضایی از معیارهای مهم سرمایه گذاری در این کشور است.

اینکه یک کشور و قانون گذار آن تا چه اندازه در راستای منافع سرمایه گذاران خارجی که به آن کشور سرمایه تزریق می کنند، حمایت و سرمایه گذاری می کند، می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. سرمایه گذاری در ایالات متحده یا هر کشور دیگری می تواند جذاب باشد اگر دولت ایالات متحده از سرمایه گذار خارجی حمایت کند. ریسک سلب مالکیت (مصادره) مقداری بین 1 تا 7 درصد دارد. هرچه این مقدار کمتر باشد، دولت کشور مقصد بیشتر از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کنند.

میزان کنترل فساد اداری یا قضایی در هر کشور نشان دهنده نظارت دولت و قوه قضائیه بر ادارات و مراکز برای اجرای صحیح قوانین است. نرخ کنترل فساد بین 2.5- و 2.5+ بررسی می شود. هر چه این عدد به 2.5 نزدیکتر شود، کنترل و نظارت بیشتری بر فساد (فساد، تبعیض و بی قانونی کمتر) در دولت و همچنین مشاغل وجود دارد. مراکز مختلفی وجود دارد و این نشان دهنده قدرت قوه قضاییه و دولت هر کشور و میزان نظارت بر عملکرد دولت، شرکت ها و مراکز دولتی و غیردولتی در اجرای قانون برای همه است.

نرخ مالیات یک کشور اولین عامل اقتصادی است که سرمایه گذار هنگام سرمایه گذاری در خارج از کشور به آن توجه می کند. میزان مالیات جمع آوری شده در هر کشور نشان دهنده پتانسیل توسعه یک کشور است. زیرا عمده این مالیات ها صرف توسعه صنعت و بهبود شرایط اقتصادی می شود. در ایالات متحده، نرخ مالیات بر درآمد حدود 26٪ است. این مالیات برای تامین مالی توسعه کشور و همچنین توسعه صنعت و مشاغل جدید و همچنین همکاری بورس و اوراق بهادار استفاده می شود.

مزایا و معایب ویزای سرمایه گذاری آمریکا

ویزای سرمایه گذاری در امریکا علاوه بر امکان اخذ اقامت و شهروندی مزایای دیگری نیز دارد:

  • در بیشتر زمینه ها، سرعت سریع توسعه در ایالات متحده به متقاضیانی که سرمایه گذاری در این کشور را انتخاب کرده اند، این امکان را می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به چشم انداز یک کسب و کار موفق دست یابند.
  • ایالات متحده با بیش از 20 کشور قرارداد تجاری امضا کرده است و در نتیجه می تواند محصولات خود را به مردم کشورهای دیگر بفروشد.
  • از آنجایی که ایالات متحده بالاترین نرخ مصرف کننده را در جهان دارد، می توانید با راه اندازی یک تجارت سودآور در آنجا سود ببرید.
  • به دلیل وسعت، ایالات متحده فرصت های تجاری متعددی را ارائه می دهد.

برخی از مهمترین مزایای ویزای سرمایه گذاری در آمریکا به شرح زیر است:

  • برترین کشور جهان از نظر قطب صنعت و اقتصاد می باشد.
  • زبان رسمی آن انگلیسی می باشد.
  • تورم در حالت نرمال و ثابت قرار دارد.
  • ارتباط ویژه و گسترده با جهان مدرن مثل اروپا
  • نرخ مالیات بر درآمد در سطحی عادی قرار دارد.
  • مقدار ریسک پذیری کمی برای مصادره اموال اعمال شده است

علاوه بر مزایای ذکر شده، سرمایه گذاری در ایالات متحده می تواند معایبی نیز داشته باشد. درست است که ایالات متحده مهد پیشرفت است و پیشرفت سریع آن در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی و … می تواند زمینه خوبی برای پیشرفت در کسب و کارهای مختلف فراهم کند، اما تنها به دلیل صدور ویزای سرمایه گذاری و نیاز به مقدار زیادی سرمایه برای سرمایه گذاری می تواند برای افرادی که با بازارهای تجاری کشور ناآشنا هستند، بسیار پر ریسک باشد.

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در امریکا

به دنبال روش انتخاب شده، باید مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ایالات متحده در ارائه شود. از آنجایی که در این مقاله نمی توان به تمامی مدارک مورد نیاز هر روش سرمایه گذاری اشاره کرد، در ادامه به شرح اسناد کلی مورد نیاز تمامی روش های سرمایه گذاری می پردازیم:

  • اصل شناسنامه و کپی از صفحات آن
  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • فرم معاینه پزشکی
  • گواهی مربوط به حمایت مالی
  • گواهی انتقال سرمایه
  • مشخص نمودن مسیر سرمایه با مدارک مستند
هزینه ویزای سرمایه گذاری آمریکا

همه ما می دانیم که سرمایه گذاری در ایالات متحده یا هر کشور دیگری هزینه بالایی دارد. البته این هزینه ها مربوط به بخش سرمایه گذاری است، اما متقاضی باید ابتدا هزینه های اضافی را بپردازد تا ویزای سرمایه گذاری در آمریکا را دریافت کند. این هزینه ها بین 2000 تا 4000 دلار تخمین زده می شود که در ادامه به جزئیات بیشتر می پردازیم. هزینه های جانبی ویزای سرمایه گذاری یه شرح زیر است:

  • هزینه پردازش DS-260
  • هزینه معاینات پزشکی و واکسیناسیون
  • تشکیل پرونده و فراهم سازی اسناد و مدارک مورد نیاز
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه اقامت برای مصاحبه در کشور انتخابی(سفارت امریکا در ایران فعالیت ندارد)
  • هزینه بلیط و سفر به آمریکا
ویزای سرمایه گذاری در آمریکا
سؤالات متداول
  • آیا شرایط سرمایه گذاری در آمریکا برای ایرانیان مساعد است؟

درحال حاضر سرمایه گذاری در امریکا برای ایرانیان با سختی روبروست اما این امر امکان پذیر می باشد.

  • انواع ویزای سرمایه گذاری در آمریکا کدامند؟

آمریکا دارای ویزاهای متفاوتی است که از میان آن ها ویزای EB5 و EB2 ازجمله مهمترین ویزاهای سرمایه گذاری این کشور می باشد.

  • سود سرمایه گذاری در آمریکا چقدر است؟

میزان سود بدست آمده در هر یک از روش های سرمایه گذاری در آمریکا با توجه به میزان سرمایه و نوع بیزنس متفاوت می باشد.

  • اخذ ویزای سرمایه گذاری چقدر زمان می برد؟

حدود ۱ الی ۲ سال

سخن پایانی

هزینه های سرمایه گذاری در ایالات متحده و همچنین انواع مختلف ویزای سرمایه گذاری در آمریکا در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. یکی از جذاب ترین راه ها برای مهاجرت افراد ثروتمند به آمریکا، سرمایه گذاری در این کشور است. البته راه های متعددی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد که برای به دست آوردن بهترین شرایط باید بهترین گزینه متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به آمریکا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *