نکاتی که پیش از اخذ ویزای سرمایه گذاری مالزی باید بدانید

بانک جهانی، کشور مالزی را به عنوان ششمین کشور علاقه مند به تجارت در سطح جهانی رتبه بندی کرده است. این بدان معناست که مالزی در زمینه تجارت و استقبال از سرمایه گذاری ها، پس از کشورهای برتر جهان مانند بریتانیا، استرالیا و کره جنوبی قرار گرفته است. بنابراین، تجارت و سرمایه گذاری در کشور مالزی، پیشنهادی است که ارزش بررسی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات مهم در خصوص اخذ ویزای سرمایه گذاری مالزی بپردازیم. چنانچه شما نیز به سرمایه گذاری در یک کشور آسیایی با پتانسیل های فراوان علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مالزی گردآوری شده است.

ویزای سرمایه گذاری مالزی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط کلی اخذ ویزای سرمایه گذاری مالزی
  • روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور مالزی
  • مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور مالزی
  • معایب اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور مالزی
  • شرایط اخذ اقامت دائم و شهروندی مالزی از طریق سرمایه گذاری

شرایط کلی اخذ ویزای سرمایه گذاری مالزی

کلیه افراد واجد شرایط در جهان، صرف نظر از ملیت آنها، می توانند با خرید ملک و یا سپرده گذاری در بانک های مالزی، ویزای سرمایه گذاری این کشور و سپس اقامت و شهروندی آن را دریافت کنند. ویزای سرمایه گذاری مالزی که با عنوان ویزای طلایی نیز شناخته می شود، مزایای متعددی را برای دارندگان آن فراهم می کند. اخذ این ویزا مستلزم حضور فیزیکی و اقامت در کشور مالزی نمی باشد و مستمری خارجی متقاضیان یا درآمد آنها در خارج از مالزی، مشمول مالیات نمی شود. همسر، فرزندان و والدین بالای 60 سال متقاضیان نیز واجد شرایط دریافت ویزای همراه خواهند بود. یکی از دلایل اصلی تلاش متقاضیان برای دریافت ویزای طلایی مالزی، سیستم مالیاتی مناسب در این کشور است. از آنجایی که سیستم مالیات سرزمینی در مالزی قابل اجرا است، درآمد خارجی متقاضیان مشمول مالیات نخواهد بود. علاوه بر این، مالزی دارای شبکه گسترده ای از موافقت نامه های مالیات مضاعف با سایر کشورها است که بر اساس آن، ساکنان مالزی می توانند بازپرداخت مالیات بر درآمد خارجی که در هر کشوری خارج از مالزی پرداخت کرده اند را مطالبه کنند.

ویزای سرمایه گذاری مالزی

روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور مالزی

جالب است بدانید که مالزی، یکی از بهترین و پرتقاضاترین طرح های سرمایه گذاری در جهان را ارائه می دهد. این طرح که Malaysia My Second Home Program (MM2H) نام دارد، سرمایه گذاران جهان را قادر می سازد تا در ازای داشتن دارایی های قابل سپرده گذاری در مالزی به ارزش حداقل 1.5 میلیون رینگیت و درآمد ماهیانه به ارزش حداقل 40000 رینگیت (معادل 10000 دلار آمریکا)، اقامت مالزی را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست آورند. از مزایای این طرح آن است که سرمایه گذاران می توانند برای اعضای خانواده خود نیز شهروندی مالزی را دریافت نموده و هر تعداد ملک به ارزشی بین 300,000 رینگیت (تقریبا 70,000 دلار آمریکا) تا 1 میلیون رینگیت (تقریبا 230,000 دلار) در مالزی خریداری کنند. اعتبار ویزای طلایی که از طریق طرح MM2H دریافت شود 10 سال است و شرط حضور در مالزی برای دریافت این ویزا، تنها 90 روز در سال می باشد.

به علاوه، دولت مالزی اخیرا طرحی دیگر با عنوان Premium Visa Programme به سرمایه گذاران خارجی ارائه داده است که بر طبق آن، سرمایه گذاران جهان می توانند با داشتن حداقل 40000 رینگیت درآمد در ماه و سپرده گذاری حداقل 1.000.000 رینگیت در یکی از بانک های معتبر در مالزی، ویزای سرمایه گذاری مالزی و اقامت آن را کسب کنند.

علاوه بر دو طرح محبوب که در بالا به آن اشاره شد، سایر روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری در مالزی عبارت اند از:

  • خرید یک ملک به ارزش حداقل 1,000,000 رینگیت
  • ثبت شرکت در مالزی (سرمایه لازم حداقل 500000 رینگیت است)
  • خرید اوراق قرضه دولتی

مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور مالزی

علاقه مندان به اخذ ویزای سرمایه گذاری مالزی می توانند از مزایای بسیار متعددی بهره مند شوند که برخی از مهم ترین آنها عبارت اند از:

  • بهره مندی از موقعیت استراتژیک مالزی

بزرگ ترین مراکز تجاری در آسیا مانند توکیو، پکن، هنگ کنگ، شانگهای و سئول، در عرض چند ساعت از کوالالامپور قابل دسترسی هستند. مالزی دارای تولید ناخالص داخلی بیش از 2 تریلیون دلار است.

  • سرمایه گذاری در یک کشور با ثبات سیاسی

مالزی از محیطی با ثبات سیاسی تحت رهبری یک دولت دموکراتیک برخوردار است. از طریق اقداماتی مانند برنامه تحول اقتصادی (ETP)، دولت مالزی متعهد شده است که سیاست‌های مطلوبی را اجرا کند و از ایجاد فضای امیدوارکننده برای تجارت و سرمایه‌ گذاری حمایت کند.

  • بهره مندی از سهولت انجام کسب و کار در مالزی

مالزی، یکی از آسان ترین و شفاف ترین رویه های راه اندازی تجارت را دارد. گفته می‌ شود که راه‌ اندازی یک کسب و کار در مالزی مانند ثبت یک شرکت، تنها در 3 روز ممکن است.

  • دسترسی به نیروی کار ماهر در مالزی

ابتکارات دولت مالزی برای ارائه آموزش رایگان کمک زیادی به توسعه نیروی کار مولد در کشور مالزی کرده است. به دلیل تسلط زیاد بیش از نیمی از جمعیت بر زبان انگلیسی، سازمان ها در مالزی می توانند انتظار دسترسی به مجموعه ارزشمندی از استعدادهای محلی را داشته باشند تا به جاه طلبی های تجاری آنها کمک کند. اگر یک فرد خارجی به دنبال راه اندازی یک کسب و کار در مالزی است، نیازی به نگرانی در مورد کارایی نیروی کار ندارد زیرا همه برای همین کار آموزش دیده اند.

معایب اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور مالزی

معایب سرمایه گذاری در مالزی، در مقایسه با مزایای آن بسیار اندک است اما اطلاع از معایب این روش مهاجرتی می تواند مسیر را برای متقاضیان هموار کرده و یا گزینه های بهتری که متناسب با شرایط متقاضیان باشد پیش روی آنها قرار دهد. به همین منظور، لازم است بدانید که بالا بودن هزینه های سرمایه گذاری در مالزی و عدم اعطای اقامت دائم و شهروندی مالزی به سرمایه گذاران، از مهم ترین معایب اخذ ویزای سرمایه گذاری مالزی است. در نتیجه، توصیه ما به علاقه مندان به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری آن است که سایر کشورهای جهان که به سرمایه کمتری نیاز دارند و از این طریق اقامت و شهروندی اعطا می کنند را نیز بررسی نموده و به صورت آگاه تر و با اطمینان خاطر بیشتر نسبت به سرمایه گذاری خود اقدام کنند.  

شرایط اخذ اقامت دائم و شهروندی مالزی از طریق سرمایه گذاری

همانطور که پیش تر اشاره شد، اخذ ویزای سرمایه گذاری مالزی معمولا می تواند منجر به دریافت اقامت 10 ساله مالزی شود. در واقع، بر اساس قوانین مالزی، سرمایه گذاران خارجی تنها می توانند اقامت دائم مالزی را به مدت حداکثر 10 سال دریافت می کنند و شهروندی مالزی به آنان اعطا نمی شود. دریافت شهروندی مالزی می تواند از روش هایی مانند ازدواج با یک شهروند مالزی ممکن باشد. البته روش های دیگری نیز وجود دارد که به مهاجران در مالزی امکان می دهد تا شهروندی این کشور را دریافت کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و روش های اخذ شهروندی و پاسپورت مالزی، با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

ویزای سرمایه گذاری مالزی
سؤالات متداول
  • آیا مالزی کشور مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

به شرایط متقاضیان بستگی دارد. از آنجاییکه سرمایه گذاری در مالزی بسیار پرهزینه است و امکان اخذ اقامت دائم و شهروندی از این طریق وجود ندارد، بهتر است کشورهای دیگر را نیز بررسی کنید.

  • آیا امکان کارآفرینی در مالزی وجود دارد؟

بله. شما می توانید با ارائه یک بیزنس پلن سودآور و خلاقانه که موجب استغالزایی در مالزی شود، کسب و کار خود را در مالزی راه اندازی نمایید.

  • آیا اخذ ویزای سرمایه گذاری مالزی شرط سن دارد؟

به روش انتخابی شما بستگی خواهد داشت. در طرح های MM2H و Premium Visa Programme ، معمولا افراد باید بالای 35 سال سن داشته باشند.

  • نرخ بیکاری در مالزی چقدر است؟

در حال حاضر، برابر با 3.4% می باشد و این رقم کم، به معنای موقعیت های شغلی فراوان در مالزی است.

  • آیا در طرح MM2H، سرمایه گذاران اجازه کار در مالزی را دارند؟

خیر. اما می توانند کسب و کار یا تجارت خود را در مالزی راه اندازی کنند.

سخن پایانی

موقعیت جغرافیایی مناسب مالزی، اقتصاد پایدار و رو به رشد این کشور و همچنین اعطای مزایای بسیار به سرمایه گذاران خارجی باعث شده است تا متقاضیان مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه گذاری در حال افزایش باشند. دولت مالزی طرح های متنوعی را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است که معروف ترین آن، طرح MM2H و یا همان طرح “مالزی، خانه دوم من” است. سرمایه گذاران در مالزی می توانند برای خود و اعضای خانواده، اقامت 10 ساله مالزی را به دست آورند. اما از آنجایی که هزینه های سرمایه گذاری در مالزی بالا است و اقامت دائم و شهروندی به سرمایه گذاران اعطا نمی شود، توصیه می گردد شرایط سرمایه گذاری در کشورهای دیگر را نیز بررسی کنند. ما در این مقاله به بررسی روش ها و شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری مالزی پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور مالزی را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *