میزان درآمد کار دانشجویی در پرتغال

تحصیل در پرتغال هم ازنظر آکادمیک و هم به دلیل اجاره کار دانشجویی در پرتغال و کسب تجربه ارزشمند خواهد بود. مؤسسات آموزش عالی پرتغال از روند آموزش بولونیا پیروی می‌کنند که باعث شده مدارک آن‌ها در اروپا و سایر کشورهای جهان به رسمیت شناخته شود. یک دانشجوی بین‌المللی می‌تواند با بودجه‌ای بین 600 تا 800 یورو در ماه در پرتغال راحت زندگی کند. بااین‌حال هزینه‌های تحصیل در پرتغال برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نسبتاً زیاد است. برای دوره‌های کارشناسی مبلغی حدود 5000 یورو در سال در دانشگاه‌های دولتی و حدود 7000 یورو در دانشگاه‌های خصوصی باید هزینه کنید. خوشبختانه مانند سایر کشورهای اروپایی، پرتغال به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا اجازه کار دانشجویی در پرتغال تا 20 ساعت در هفته به‌صورت نیمه‌وقت در طول‌ترم و اجازه کار حدود 40 ساعت در هفته در تعطیلات بین ترم‌ها را می‌دهد که تا حدودی هزینه‌های زندگی آن‌ها را تأمین می‌کند. در این مقاله به مواردی که باید درباره کار پاره‌وقت در حین تحصیل و کار پس از فارغ‌التحصیلی در پرتغال به‌عنوان یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا بدانید، می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور پرتغال، گردآوری‌شده است.

کار دانشجویی در پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • کار ضمن تحصیل در پرتغال
  • مجوز کار پاره‌وقت دانشجویی در پرتغال
  • حداقل حقوق دانشجویان در پرتغال
  • مشاغل دانشجویی در پرتغال
  • کار پس از فارغ‌التحصیلی در پرتغال

دانشجویان عضو اتحادیه اروپا، بدون نیاز به دریافت مجوز کار می‌توانند به‌صورت تمام‌وقت در حین تحصیل در پرتغال کار کنند. اگر دانشجوی خارج از اتحادیه اروپا هستید در صورت داشتن ویزای تحصیلی و پس از اخذ مجوز از SEF، مجاز به کار دانشجویی در پرتغال تا 20 ساعت در هفته در طول‌ترم خواهید بود. همچنین در تعطیلات بین دو ترم می‌توانید به‌صورت تمام‌وقت و حداکثر 40 ساعت در هفته در پرتغال کار کنید. به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، شما می‌توانید برای انجام کارهای تحقیقاتی مجوز کار درخواست کنید یا مشغول به کارآموزی مرتبط با حوزه تحصیل خود شوید. بااین‌حال به یاد داشته باشید اگر دوره کارآموزی شما اجباری نیست باید از اداره مهاجرت پرتغال مجوز کار دریافت کنید.

کار دانشجویی در پرتغال

مجوز کار پاره‌وقت دانشجویی در پرتغال

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مجاز به کار پاره‌وقت تا 20 ساعت در هفته چه در محوطه دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه هستند. آن‌ها برای انجام کار پاره‌وقت نیازی به مجوز کار ندارند، اما موظف به دریافت مجوز اقامت موقت هستند که برای مدت یک سال معتبر است و هرسال با توجه به مدت‌زمان برنامه تحصیلی دانشجو تمدید می‌شود. برای دریافت مجوز اقامت، دانشجویان باید ظرف سه ماه پس از ورود خود به پرتغال، درخواستی را در اداره مهاجرت مرزی پرتغال (SEF) ارسال کنند. اگر برای کارآموزی دریکی از شرکت‌ها یا مشاغل محلی پرتغال درخواست مجوز کار می‌دهید، کارفرمای موردنظر شما از طرف شما به SEF مراجعه و مجوز کارتان را دریافت می‌کند.

حداقل حقوق دانشجویان در پرتغال

حداقل حقوق یک فرد شاغل در پرتغال با وضعیت قانونی توسط دولت تعیین می‌شود. حداقل دستمزد ماهانه از ژانویه 2019 در پرتغال 700 یورو در ماه برای کار تمام‌وقت است. اما برای کار دانشجویی در پرتغال ، حقوق و دستمزد به‌ صورت ساعتی تعیین می‌شود که با توجه به کار و مهارت شما حداقل 4.38 یورو خواهد بود. متوسط حقوق یک دانشجو در شهر لیسبون پرتغال 1000 یورو در سال است. حقوق دانشجویان بسته به مهارت و نوع کار آن‌ها در لیسبون از 510 تا 4135 یورو متغیر خواهد بود.

مشاغل دانشجویی در پرتغال

بخش زیادی از مردم در شهرهای بزرگ پرتغال به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. به همین جهت بسیاری از دانشجویان خارجی در رستوران‌ها به‌عنوان گارسون یا در شرکت‌های بین‌المللی به‌عنوان مسئول پشتیبانی یا صندوقدار در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی مشغول به کار می‌شوند. اگر به دنبال کار دانشجویی در پرتغال هستید، می‌توانید به‌عنوان بارمن، مترجم، فریلنسر تولید محتوا و متخصص فناوری اطلاعات مشغول به کار شوید و کسب درآمد کنید.

برخی از شرکت‌های بزرگ جهانی مانند گوگل، آمازون و اوبر در پرتغال دفتر دارند. به همین جهت فرصت‌های شغلی مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی آشنا با زبان انگلیسی در پرتغال وجود دارد. دانشجوهای آشنا با زبان‌های دیگری مانند آلمانی، عربی، فرانسوی، روسی، ایتالیایی و اسپانیایی نیز فرصت‌های شغلی مناسبی خواهند داشت. همچنین دانشجویان بین‌المللی آشنا به زبان انگلیسی می‌توانند مشغول به تدریس در مراکز آموزش زبان شوند. حتی اگر پایه درسی قوی داشته باشید می‌توانید برخی از دروس رشته خود را به دانشجویان سال‌های پایین‌تر تدریس کنید. دانشجویان در سال‌های اخیر استعداد خود را به ابزارهای جدیدتری برای کسب درآمد در حین تحصیل تبدیل کرده‌اند. مهارت در عکاسی، طراحی مد و خیاطی، هنر و موسیقی و همچنین مدیریت شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها گزینه‌های شغلی بسیار محبوبی برای دانشجویان در پرتغال هستند. اگر قصد کار در محوطه دانشگاه را دارید می‌توانید به‌عنوان کارآموز، دستیاران آموزشی، دستیاران کتابخانه و نمایندگان دانشجویان بین‌المللی مشغول به کار شوید.

کار دانشجویی در پرتغال

کار پس از فارغ‌التحصیلی در پرتغال

پس از اتمام مدرک تحصیلی خود از یک دانشگاه پرتغالی، به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی دیگر اجازه اقامت در پرتغال را ندارید. به همین جهت باید به از یک کارفرمای پرتغالی درخواست کار و یک دعوت‌نامه رسمی داشته باشید اما درهرصورت شما به کشور خود بازخواهید گشت و ازآنجا پروسه مجوز کار خود را شروع خواهید کرد. شما برای کار حرفه‌ای در پرتغال باید به زبان پرتغالی آشنا باشید. بااین‌حال به دلیل بالا رفتن نرخ بیکاری در پرتغال در سال‌های اخیر، مجوزهای کاری کمتری برای افراد خارج از اتحادیه اروپا صادر می‌شود و نیازمند ارائه مدارک زیادی مبنی بر توانایی بالا برای کار خواهد بود. 

سؤالات متداول
  • متوسط حقوق دانشجویان در پرتغال چقدر است؟

یک دانشجو در پرتغال به‌طور متوسط حدود 1000 یورو در ماه درآمد خواهد داشت.

  • آیا تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله اما برای اینکه بتوانید مدرک خود را در دانشگاه‌های دولتی پرتغال به پایان برسانید، باید به دو زبان انگلیسی و پرتغالی صحبت کنید.

  • آیا برای کار در پرتغال باید پرتغالی صحبت کنم؟

خیر. برای کار دانشجویی در پرتغال درصورتی‌که با زبان انگلیسی آشنا باشید می‌توانید در هتل‌ها و مراکز گردشگری مشغول به کار شوید.

  • متوسط ​​هزینه تحصیل در پرتغال برای دانشجویان بین‌المللی چقدر است؟

متوسط ​​هزینه تحصیل در پرتغال 3500-7000 یورو در سال برای دانشجویان بین‌المللی است.

  • آیا فاصله تحصیلی در پرتغال قابل‌قبول است؟

بله درصورتی‌که بتوانید دانشگاه موردنظر خود را درباره گپ تحصیلی خود قانع کنید، می‌توانید از دانشگاه‌های پرتغال پذیرش بگیرید.

سخن پایانی

دانشجویان عضو اتحادیه اروپا می‌توانند در حین تحصیل در پرتغال بدون هیچ‌گونه محدودیتی کار کنند. سایر دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند تا 20 ساعت در هفته به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار شوند. البته در طول تعطیلات و در ماه‌های تابستان می‌توانند تا 40 ساعت در هفته کار کنند. میزان درآمد کار دانشجویی در پرتغال زیاد نیست و دانشجویان می‌توانند حدود 5 الی 6 یورو در ساعت کسب درآمد کنند. بااین‌حال این ارقام نمی‌توانند هزینه‌های تحصیل به زبان انگلیسی و زندگی در پرتغال برای دانشجویان بین‌المللی را که حدود 7000 یورو در سال است، پوشش دهند. عالیان ویزا توصیه می‌کند اگر می‌خواهید شانس شما برای کاریابی در پرتغال افزایش یابد، بهتر است علاوه بر داشتن مهارت بالا و آشنایی با زبان انگلیسی به زبان پرتغالی هم تسلط پیدا کنید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به تحصیل در پرتغال را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *