شرايط اخذ بورسیه پزشکی آمریکا

اکثر دانشجویان در سراسر جهان علاقه مشترکی به تحصیل در آمریکا آمریکا دارند. کمتر دانشجویی را می توان یافت که در مورد تحصیل در امریکا تحقیق نکرده باشد و علاقه ای به تحصیل در آمریکا آمریکا نداشته باشند. در کشوری مانند آمریکا، مخاطبان قابل توجهی برای تحصیل در رشته پزشکی وجود دارد که یکی از محبوب ترین رشته ها است. این ممکن است به دلایلی از جمله این واقعیت که آمریکا میزبان بسیاری از بهترین دانشگاه‌های جهان است، بالاترین تمرکز قدرت سیاسی و اجتماعی را داراست، فرصت‌های شغلی پردرآمد بسیاری ارا‌ئه می دهد و در نهایت زبان انگلیسی تحصیل باشد. در این مقاله  بورسیه پزشکی آمریکا به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور امریکا گردآورى شده است.

بورسيه پزشكی آمريكا
عناوین و موضوعات این مقاله

سیستم آموزش پزشکی در آمریکا تقریباً به طور قابل توجهی با اکثر کشورهای دیگر متفاوت است. دانشجو برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا ابتدا باید مدرک لیسانس 4 ساله خود را در رشته های علوم پایه پزشکی مانند شیمی، زیست شناسی و … کسب کند. سپس می تواند با شرکت در آزمون ورودی یکی از کالج های پزشکی آمریکا با گذراندن دوره پیش نیاز، در رشته پزشکی ثبت نام کند. دوره تحصیل پزشکی در آمریکا طولانی است، بنابراین کسانی که علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی هستند باید بسیار صبور باشند. 

با این حال، بسیاری از دانشجویان تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند در این کشور تحصیل کنند زیرا این کشور خانه تعدادی زیادی از بهترین دانشگاه های جهان است. دوره های پیش نیاز به مدرک دیپلم 12 ساله نیاز دارند و مهارت زبان دانش آموزان با نمره آیلتس بین 6 تا 6.5 مورد نیاز است. با توجه به هزینه های تحصیل در آمریکا که در ادامه به آن پرداخته می شود، بورسیه پزشکی آمریکا گزینه خوبی برای تامین هزینه هاست.

بورسيه پزشكی آمريكا

آزمون ورودی پزشکی

آزمون MCAT اولین آزمون از دو امتحانی است که دانشجویان معمولاً برای تحصیل پزشکی در آمریکا باید در آن شرکت کنند. انجمن بین المللی کالج های پزشکی وظیفه برگزاری این آزمون را بر عهده دارد. برای پذیرش در کالج های پزشکی، آزمون MCAT الزامی است. سوالات این آزمون چهار گزینه ای هستند که در قسمت های فیزیک، زیست، شیمی و زبان مطرح می شوند. سؤالات آزمون باید در عرض تقریباً پنج ساعت پاسخ داده شود. 

اگر پس از محاسبه نمره دانشجو بیشتر از 500 باشد، می تواند برای پذیرش در دانشگاه ها درخواست بدهد. دانشجو برای قبولی و شرکت در این آزمون باید دوره کارشناسی علوم پزشکی را گذرانده باشد و دارای نمره آیلتس 7 تا 7.5 باشد. این تست حدود 300 دلار برای شما برای شما هزینه خواهد داشت. این آزمون در کشورهایی مانند بریتانیا، ترکیه و امارات متحده عربی نیز انجام می شود و دانش آموزان مجبور نیستند آن را در آمریکا بگذرانند.

آزمون USMLE دومین امتحانی است که فارغ التحصیلان کالج پزشکی آمریکا ملزم به شرکت در آن هستند. انجمن کالج های پزشکی آمریکا دانش پزشکی دانشجو را از طریق این آزمون تایید می کند. سه بخش برای این آزمون وجود خواهد داشت که در طول زمان پخش می شود. مرحله اول این آزمون برای دانشجویان دانشکده پزشکی در سال دوم تحصیلی برگزار می شود. بخش پایانی این آزمون پس از یک سال کارورزی برگزار می شود و دانشجویان پزشکی در سال چهارم و در بخش دوم آن (کارورزی) مجدداً در آن شرکت خواهند کرد. دانشجو در صورت عدم موفقیت در این آزمون نمی تواند مدرک پزشکی خود را دریافت کند و به نیروی کار بپیوندد.

شرایط دریافت بورسیه پزشکی آمریکا

هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا یکی از مسائلی است که دانشجویان آینده پزشکی در این کشور با آن مواجه هستند و استفاده از یکی از انواع مختلف بورسیه تحصیلی آمریکا یکی از راه های کنترل و کاهش این هزینه ها است. سوال اصلی در این زمینه مربوط به شرایط اخذ بورسیه پزشکی کشور آمریکا است که البته متقاضیان پزشکی در آمریکا علاقه مند به اطلاع از آن هستند. در آمریکا، بورسیه پزشکی آمریکا با توجه به شرایط و نیازهای متقاضی ارائه می شود. کاندیدایی که در USMLE عملکرد خوبی داشته باشد به راحتی می تواند بورسیه پزشکی آمریکا را دریافت کند.

اگر درآمد سالانه خانواده متقاضی کمتر از یک آستانه خاص باشد، معمولاً واجد شرایط دریافت بورسیه خواهد بود. دانشگاه های برتر پزشکی آمریکا به طور مداوم به دانشجویان شایسته بورسیه تحصیلی اعطا می کنند که در نتیجه نرخ موفقیت سالانه بیش از 1000 متقاضی بین المللی است که در مجموع بیش از 2 میلیون دلار جوایز دریافت می کنند. دانشگاه هاروارد، ییل، کالج پزشکی آلبرت انیشتین، استنفورد، مینه سوتا و دانشگاه واشنگتن از برترین دانشکده های پزشکی آمریکا هستند و همه آنها بورسیه های سخاوتمندانه ای را به دانشجویان خود ارائه می دهند.

هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا

یکی از سوالات متداول در مورد آموزش پزشکی در آمریکا مربوط به هزینه آموزش پزشکی و چگونگی اخذ بورسیه پزشکی آمریکا می باشد. بدون شک توانایی فرد در تامین مالی و همچنین توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی، تعیین کننده توانایی فرد برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا و موفقیت وی در این امر است. اگرچه هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا بالا است، اما بسیاری از افراد به دلیل شرایط کاری مناسب و استاندارد بالای زندگی در اینجا، ادامه تحصیل در اینجا را سرمایه گذاری عاقلانه ای می دانند و برای تحصیل در رشته پزشکی یا فوق تخصص پزشکی اقدام می کنند.

البته در صورت اطلاع از هزینه ها و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی پزشکی آمریکا و در صورت داشتن شرایط می توانید بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا را بپردازید. هزینه تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی در آمریکا بین 15000 تا 25000 دلار در سال است، اما هزینه های کالج پزشکی بین 38 تا 68 هزار دلار در سال است. در نتیجه به متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل پزشکی در خارج از کشور که فاقد منابع مالی لازم هستند توصیه می کنیم به دنبال اخذ بورسیه پزشکی آمریکا باشند.

50 ایالت آمریکا که هر کدام استانداردهای زندگی و موقعیت جغرافیایی متفاوتی هستند، دارای طیف وسیعی از هزینه های تحصیل و زندگی می باشند. برآورد میانگین هزینه زندگی در این کشور دشوار است. با این حال، زندگی به عنوان دانشجو در آمریکا به طور کلی می تواند بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه برای شما هزینه داشته باشد. باید توجه داشته باشید که سبک زندگی دانشجویی هزینه زندگی را تعیین می کند، اما حتی در حداقل ممکن، دانشجویان باید بیش از 1000 دلار در ماه هزینه کنند.

اخذ ویزا برای تحصیل پزشکی

تحصیل پزشکی در آمریکا به شرطی امکان پذیر خواهد بود که دانشجویان بین المللی بتوانند ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کنند. می دانید که اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان امکان پذیر است و شما می توانید با رعایت اصول قانونی این کار را به درستی انجام دهید. ویزای F1-F2-F3 که به عنوان ویزای دانشجویی آمریکا نیز شناخته می شود، شامل درخواست خود متقاضی برای ویزای F1، همسر و فرزندان وی برای ویزای F2 و در صورت لزوم، بستگان وی با استفاده از ویزای F3 است. لازم به ذکر است که سفارت آمریکا به صلاحدید خود می تواند مدارک تکمیلی را از متقاضی بخواهد. در این صورت متقاضی باید با سفارت همکاری کند. از جمله مدارک لازم عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت
  • مدارک هویتی
بورسيه پزشكی آمريكا

سؤالات متداول

  • آیا امکان شرکت در آزمون MCAT در خارج از آمریکا وجود دارد ؟

بله، همانطور که در بخش آزمون بیان شد، بله دانشجو در صورت داشتن صلاحیت برای شرکت در آزمون می تواند در کشوری مانند ترکیه این آزمون را شرکت نماید.

  • آیا به دانشجویان ایرانی بورسیه تعلق خواهد گرفت؟

بله. در صورتی که شرایط آن را داشته باشید و عملکرد خوبی در آزمون داشته باشید، می توانید بورسیه پزشکی آمریکا را دریافت کنید.

  • آیا امکان اخذ ویزای دانشجویی آمریکا برای ایرانیان امکان پذیر است؟

بله، ویزای دانشجویی همیشه برای ایرانیان امکان پذیر بوده و هیچگاه جزء تحریم های آمریکا قرار نگرفته است

  • میانگین هزینه های تحصیل رشته های پزشکی در کالج های پزشکی آمریکا چه مقدار است؟

این هزینه های بسته به شهر و ایالت و دانشگاه متغییر است. ولیکن حدود 38 الی 68 هزار دلار آمریکا می تواند باشد.

  • آیا امکان تحصیل در آمریکا بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر است؟

برای تحصیل در مدارس شما نیاز به ارائه مدرک زبان ندارید اما برای تحصیل در دانشگاه ها در صورت عدم ارائه مدرک زبان شانس ویزای شما کاهش می یابد.

سخن پایانی

در این مقاله به تحصیل پزشکی در آمریکا، بورسیه پزشکی آمریکا و پیش نیازهای پذیرش و ویزای دانشجویی آمریکا پرداخته شد. همانطور که در متن مقاله به آن اشاره شده است در حال حاضر آمریکا یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل پزشکی است. بسیاری از بهترین دانشگاه های جهان، بازار کار قدرتمند و دستمزدهای عالی دارد. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى به آلمان را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *