جدیدترین شرایط اقامت از طریق تمکن مالی در اسپانیا

اقامت در اسپانیا همواره برای افرادی که تمایل دارند سبک زندگی خود و اعضای خانواده را عوض کرده و با پذیرش چالش های جدید، از مزایای متعدد زندگی در کشوری مدرن، اقتصادی و پیشرفته برخوردار شوند، جذاب بوده است. اقامت و در واقع مهاجرت به کشور اسپانیا تفاوت بسیار زیادی با اخذ یک ویزای کوتاه مدت توریستی، تحصیلی و یا کاری اروپا داشته و به معنی اقامت طولانی مدت و قانونی در قاره اروپا و حوزه معتبر شنگن است. موقعیتی بسیار ارزشمند که به لحاظ شرط تمکن مالی بالا، برای خیلی از متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور، دشوار به نظر میرسد. اگر شما هم  قصد دارید در سال 2022 تمکن مالی اسپانیا را کسب کنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله سعی بر آن شده است که شما را با جدیدترین شرایط اقامت از طریق تمکن مالی در اسپانیا طی سال جدید میلادی آشنا کنیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اسپانیا گردآوری شده است.

تمکن مالی در اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • جدیدترین شرایط دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا
  • الزامات مالی جدید جهت اخذ تمکن مالی اسپانیا در سال 2022

جدیدترین شرایط دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا

برای اینکه واجد شرایط دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا باشید، باید شرایط مختلفی را رعایت کنید. داشتن بودجه یا امکانات اقتصادی کافی برای تمدید اقامت خود در این کشور یکی از الزامات اصلی میباشد. در این خصوص باید ثابت کنید که سالانه 400٪ از IPREM را در حساب بانکی خود دارید. IPREM شاخصیست که حداقل مقدار پولی را که یک فرد باید به صورت سالانه به دست آورد تا واجد شرایط تمکن مالی در اسپانیا باشد، مشخص می کند. برای اثبات این تمکن مالی لازم است فرد متقاضی اسناد و مدارک بانکی حاوی صورتحساب 6 ماه گذشته خود را به کنسولگری کشور اسپانیا تحویل دهند. برای سال 2021، این تمکن مالی برای هر فرد رقمی برابر با 564,90  یورو برای یک ماه و به عبارتی 6.768 یورو در سال بوده است. البته که طبق جدیدترین شرایط، این رقم در سال 2020 افزایش یافته است که در ادامه به آن میپردازیم.

تمکن مالی در اسپانیا

داشتن بیمه درمانی خصوصی و یا بیمه درمانی مهاجرتی از دیگر شروط لازم تمکن مالی در اسپانیا میباشد. دولت امکان دسترسی افراد با تمکن مالی در اسپانیا را به سیستم بهداشت عمومی فراهم نمیکند و این راه دیگری برای اثبات آن است که دولت مجبور نیست از نظر مالی از شما مراقبت کند. البته هزینه مورد نیاز جهت تامین بیمه بهداشت و درمان برای متقاضیان اخذ تمکن مالی در این کشور بسیار ناچیز بوده و میتوانند هرساله این بیمه را تهیه نمایند. مدت قرارداد بیمه نامه باید حداقل یک سال باشد.  اخذ گواهی سلامت پزشکی و نداشتن سابقه کیفری متقاضی در هر کشوری که در آن زندگی کرده است، از شروط ضروری برای کسب ویزای اسپانیا میباشند.

همچنین، اخذ این ویزا برای افرادی که سابقه ریجکتی کشورهای شنگن را دارند امکان پذیر نمیباشد. طبق ماده 58 قانون اتباع بیگانگان، افرادی که از کشورهای شنگن دیپورت شده باشند معمولا 3 تا 5 سال و برخی تا 10 سال حق ورود به این کشورها، که اسپانیا یکی از آنهاست را ندارند. پس از شروط لازم اخذ تمکن مالی اسپانیا، نداشتن ممنوعیت ورود به کشورهای شنگن است. ممنوعیت های ورود در پایگاه داده ای به نام SIRENE (درخواست اطلاعات تکمیلی در ورودی های ملی) ثبت میشوند که از طریق آن، مقامات کشورهایی که بخشی از قلمرو شنگن هستند می توانند تأیید کنند که آیا ممنوعیت ورود برای فرد هنوز وجود دارد یا خیر. در برخی موارد، با گذشت چندین سال از ممنوعیت ورود فرد به شنگن، همچنان اطلاعات او از پایگاه داده ای SIRENE حذف نشده است و همین امر موجب ریجکت شدن درخواست متقاضی ویزای تمکن مالی در اسپانیا میشود. به منظور اجتناب از آنچه عنوان شد، فرد میتواند درخواست حق دسترسی به پایگاه داده اطلاعات را عنوان کرده و نسبت به حذف سوابق ریجکتی در سامانه اقدام کند.

الزامات مالی جدید جهت اخذ تمکن مالی اسپانیا در سال 2022

دولت اسپانیا اعلام کرده است که برای سال 2022، حداقل درآمد ماهانه 2316,08 یورو در ماه خواهد بود و ارزش IPREM برای هر فرد خانواده، با 2.5 درصد افزایش، به 579.02 یورو در ماه خواهد رسید. این رقم جدید برای همه درخواست‌هایی که پس از 1 ژانویه 2022 ارسال می‌شوند به عنوان معیار اصلی تمکن مالی افراد قرار خواهد گرفت. این بدان معنی است که نیاز مالی ویزای Non lucrative برای سال 2022 به شرح زیر خواهد بود:

  • 2022 annual IPREM = €6,948.24
  • 400% x annual IPREM = €27,792.96

جدول زیر حداقل تمکن مالی متقاضی در سال 2021 و سال 2022 را نشان میدهد.

شرایط متقاضی20212022
متقاضی مجرد€27,115€27,792
متقاضی+ 1همراه€33,894€34,731
متقاضی+ 2همراه€40,672€41,689
متقاضی+ 3همراه€47,415€48,638

رعایت الزامات مالی که در بخش فوق با جزییات به آن اشاره شد، از مهم ترین شرایط اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا میباشد. در صورت وجود هرگونه سوال در این خصوص با مشاوران و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سؤالات متداول
  • آیا فردی که کارت اقامت اسپانیا را دریافت کرده است دارای مزایای مشابه شهروند اسپانیایی است؟

بله. افرادی که پس از اخذ اقامت دائم اسپانیا، تابعیت و پاسپورت این کشور را دریافت کنند مانند یک شهروند اسپانیایی از مزایای این کشور بهره مند بوده و حتی حق رای در این کشور را دارند. شهروند این کشور میتواند از خدمات درمانی رایگان دولتی استفاده کند و در مشاغل اداری و رسمی این کشور مشغول به کار شود.

زمانی که فرد امکان تامین بودجه مورد نیاز سالانه برای هزینه های زندگی در اسپانیا را نداشته باشد و موجودی حساب وی کمتر از میزان تعیین شده برای تمدید اعتبار کارت اقامت اسپانیا باشد. از طرفی دیگر، چنانچه مقدار حضور متقاضی در کشور اسپانیا، کمتر از 184 روز در هر سال باشد، امکان تمدید کارت اقامت برای وی مهیا نخواهد بود. لازم به ذکر است که اگر فرد بدون توجه به قوانین این طرح تمکن مالی، به دنبال مجوز کار و انجام کار تمام وقت در این کشور باشد و برای خدمات دولتی رایگان مانند یارانه و یا خدمات درمانی این کشور درخواست دهد، ویزای او تمدید نخواهد شد.

  • آیا افرادی که ویزای تمکن مالی در اسپانیا را دریافت میکنند مجاز به کار در این کشور هستند؟

هم بله، هم خیر. کسانی که اقامت اسپانیا را از طریق تمکن مالی دریافت کرده اند میتوانند در این کشور به واسطه کارآفرینی، ثبت شرکت و یا خود اشتغالی، به کار بپردازند. اما از آنجایی که متقاضیان در ابتدا به دولت اسپانیا اعلام نموده اند که شرایط مالی خوبی داشته و نیاز به حمایت این کشور ندارند و به عبارتی خودشان میتوانند از خود حمایت مالی کنند، در صورت جستجوی کار، شرایط اخذ ویزا را نقض کرده اند. پس دولت اسپانیا اعلام میدارد که این افراد میتوانند بیزنس شخصی خود را با تبدیل ویزای خود به نوعی خاص، در این کشور راه اندازی کرده و کسب درآمد کنند. 

در واقع یکی از دلایل پرطرفدار بودن و آسان بودن اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی آن است که افراد میتوانند بدون نیاز به سرمایه گذاری،مدرک زبان و یا محدودیت سن و فقط با اثبات اوضاع مالی خوب خود، اقامت باارزش این کشور را اخذ کنند (امکان دریافت پاسپورت اسپانیا که از لحاظ اعتبار در رتبه 3 جهانی میباشد، از این طریق وجود دارد). در ضمن، امکان همراه آوردن خانواده خود و تحصیل رایگان فرزندان نیز وجود دارد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی میتوانید با مشاوران و متخصصان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سخن پایانی

اخذ ویزای تمکن مالی در اسپانیا یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی میباشد که تمایل دارند با استفاده از توانایی مالی بالای خود و بدون نیاز به کار، در کشوری مدرن و پیشرفته در اروپا به زندگی بپردازند. معمولا هر ساله در کنار شروط عمومی برای اخذ این ویزا، شروط مالی جدید توسط دولت اسپانیا ارائه میشود که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم. امیدواریم این مقاله به درستی جدیدترین شرایط اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا را پوشش داده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام باید به عنوان پرونده جداگانه درخواست داد اما با گلدن ویزا این امکان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *