9 مرحله تا اخذ ویزای کار استرالیا در سال 2024

موافقید که استرالیا یکی از جذاب ترین کشورها برای مهاجرت کاری است؟ شما با اخذ ویزای کار استرالیا ، نه تنها مجوز کار در این کشور را دریافت می کنید، بلکه به تمامی حقوق اولیه ای که کارکنان استرالیایی در این کشور از آن بهره مند هستند، دسترسی خواهید داشت. اما اعطای این مزایای فراوان به نیروی کار خارجی، در گرو اثبات مهارت و اطمینان از واجد شرایط بودن آنها است. حال این امر چگونه صورت می گیرد و شامل چه مراحلی است؟ شما باید پیش از هر اقدامی، با تمامی مراحل اخذ ویزای کاری استرالیا آشنا شوید و بدانید در این مسیر چه چیزی در انتظار شما خواهد بود. به همین منظور، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، هر آنچه لازم است در خصوص دریافت ویزای کار در استرالیا و مراحل آن بدانید را برای شما شرح دهیم. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله، توسط گروه عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور استرالیا برای شما گردآوری شده است.

ویزای کار استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آشنایی با انواع ویزای کار استرالیا
  • نگاهی بر مراحل دریافت ویزای کار در استرالیا
  1. مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت استرالیا
  2. بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در استرالیا
  3. انتخاب ویزای مناسب با شرایط خود، جهت کار در استرالیا
  4. بررسی الزامات ارزیابی مهارت در استرالیا (skill select)
  5. اطمینان از تکمیل فرم اسپانسری توسط کارفرما در استرالیا
  6. تکمیل فرم درخواست ویزای کار در استرالیا
  7. جمع آوری مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری استرالیا
  8. پرداخت هزینه ویزای کاری استرالیا
  9. شرکت در مصاحبه سفارت استرالیا و تحویل مدارک
  • چه شرایطی برای دریافت ویزای کار در استرالیا لازم است؟

آشنایی با انواع ویزای کار استرالیا

استرالیا که در چند سال اخیر، میزان جذب نیروی کار ماهر و تحصیلکرده در تمامی بخش های این کشور را افزایش داده است، یک مقصد مهاجرتی جذاب و ایده آل برای علاقه مندان به مهاجرت کاری و اخذ اقامت استرالیا است. از آنجایی که سیستم مهاجرتی استرالیا بسیار سازمان یافته است، شما می توانید متناسب با شرایط خود، انواع مختلفی از ویزای کاری استرالیا را که هر کدام با یک “زیرکلاس” تعیین شده اند، بیابید. در واقع، دولت استرالیا انواع مختلفی از ویزای کار را برای مشاغل مختلف، از جمله کارگران ماهر، کارگران متخصص، کارآموزان کوتاه مدت، سرمایه گذاران و تاجران با تجربه ارائه می دهد. پیش از آنکه به بررسی فرآیند و مراحل اخذ ویزای کار استرالیا بپردازیم، لازم است تا شما را با انواع ویزای کاری این کشور آشنا کنیم تا بتوانید ویزای مناسب خود را بیابید. انواع ویزای کاری استرالیا به شرح زیر هستند:

  1. ویزای طرح گزینش کارفرما (ENS) (زیرکلاس 186): در این طرح، یک کارفرما، کارگری ماهر را برای زندگی و کار در استرالیا انتخاب می کند.
  2. ویزای مستقل نیروی کار ماهر (زیرکلاس 189): این ویزا مختص کارگران دعوت شده و شهروندان نیوزلند می باشد که دارای مهارت های مورد نیاز استرالیا هستند.
  3. ویزای مهاجرت منطقه ای با اسپانسر(RSMS) (زیرکلاس 187): در این طرح، کارفرما، کارمندی را برای زندگی دائم در منطقه ای خاص انتخاب می کند.
ویزای کار استرالیا

4. ویزای نیروی ماهر کاندید شده (زیرکلاس 190): در این طرح، کارفرمایان کارگران ماهر را برای زندگی و کار به عنوان مقیم دائم استرالیا معرفی می کنند.

5. ویزای موقت کمبود نیروی ماهر (زیرکلاس 482): در این طرح، کارفرمایان یک کارگر با مهارت مناسب را برای کار موقت در استرالیا معرفی می کنند زیرا برای آن موقعیت شغلی فردی که مقیم این کشور بوده باشد وجود نداشته است.

6. ویزای نیروی ماهر منطقه ای (زیرکلاس 191): این ویزای موقت برای کارگران ماهری می باشد که می خواهند در یک منطقه خاصی از استرالیا زندگی و کار کنند.

7. ویزای کار موقت (برای متخصصین با اقامت کوتاه مدت) (زیرکلاس 400): در این طرح یک ویزای موقت برای کارهای کوتاه مدت و بسیار تخصصی صادر می شود.

8. ویزای کار موقت (مختص روابط بین الملل) (زیرکلاس 403): این ویزای کار موقت به منظور بهبود روابط بین المللی استرالیا صادر می شود.

9. ویزای استعدادهای برجسته (زیرکلاس 858): این ویزای دائمی برای افرادی که دارای سابقه درخشان در سطح بین المللی و دستاوردهای برجسته در یک زمینه خاص هستند صادر می شود.

10. ویزای دائمی استعدادهای تجاری (زیرکلاس 132): برای تاسیس یک شرکت جدید و یا توسعه یک شرکت موجود، صادر می گردد.

توجه داشته باشید که متقاضیان گرامی برای بررسی تخصصی شرایط خود و اطمینان از مطابقت این شرایط با ویزاهای موجود، می توانند با متخصصان و کارشناسان گروه عالیان ویزا یک جلسه مشاوره دریافت نمایند.

نگاهی بر مراحل دریافت ویزای کار در استرالیا

انجام صحیح و به موقع مراحل درخواست ویزای کار استرالیا ، در موفقیت متقاضیان نقش بسزایی دارد. به همین منظور، ما در این مقاله به شرح جزئیات آن می پردازیم. حال از آنجایی که انتخاب نوع ویزای مناسب برای متقاضی، بسیار حائز اهمیت است، ما در قسمت قبل سعی نمودیم تا به شما کمک کنیم نوع ویزای مناسب خود را برای مهاجرت کاری به استرالیا بیابید. علاوه بر این، حتی لازم است که شما بررسی نمایید که کارفرمای مورد نظر شما در استرالیا و نوع بیزنس وی، در کدام یک از دسته بندی های ویزا قرار می گیرد. همانطور که می دانید، درخواست مجوز کار در استرالیا از سوی کارفرما برای شما درخواست می شود، اما این شما هستید که باید شخصا برای دریافت ویزای کاری استرالیا درخواست دهید. پس بیابید تا در ادامه مطلب، نگاهی بر مراحل اخذ این ویزا داشته باشیم.

  1. مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت استرالیا

توصیه ما به کلیه علاقه مندان به اخذ ویزای کار استرالیا آن است که در مرحله اول و قبل از هر گونه اقدام، ابتدا به وبسایت اداره مهاجرت این کشور مراجعه نموده و جدیدترین شرایط اخذ ویزای مورد نظر خود را مطالعه کنند. 

ویزای کار استرالیا
  1. بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در استرالیا

دولت استرالیا، هر ساله لیست کاملی از مشاغل مورد نیاز در این کشور را منتشر می کند. در واقع، مشاغلی که با کمبود نیروی کار ماهر در استرالیا مواجه هستند در این لیست اعلام می شود و متقاضیان می توانند با جستجوی حرفه و تخصص خود در این لیست، از مورد تقاضا بودن آن در استرالیا اطمینان حاصل کنند. این لیست در وبسایت اداره مهاجرت استرالیا موجود است و هر ساله تغییر می کند.

  1. انتخاب ویزای مناسب با شرایط خود، جهت کار در استرالیا

با توجه به متفاوت بودن ویزاهای کاری در استرالیا، این مساله بسیار مهم است که شما بتوانید ویزای مناسب خود و زیرکلاس آن را انتخاب نمایید. بهتر است در این مرحله، از کارشناسان باتجربه در امور مهاجرتی کمک بخواهید.

  1. بررسی الزامات ارزیابی مهارت در استرالیا (skill select)

شاید بتوان گفت که موفقیت در آزمون ارزیابی مهارت، یکی از مهم ترین مراحل کار در استرالیا ، به ویژه برای متقاضیان طرح اسکیلد ورکر استرالیا است. شما باید الزامات این ارزیابی را به دقت بررسی نموده و با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنید. باید بدانید که ارزیابی مهارت در استرالیا، آزمونی است که برای اطمینان از اینکه داوطلبی که برای ویزای کار در استرالیا درخواست می دهد، در زمینه شغلی انتخاب شده توسط خود صلاحیت دارد یا خیر. این آزمون به مقامات این اطمینان را می دهد که داوطلب در رشته ای که انتخاب کرده است یک سرمایه برای کشور استرالیا خواهد بود. به همین منظور، متقاضی ابتدا باید یک موقعیت شغلی را از فهرست مشاغل مورد نیاز در استرالیا انتخاب کند. هر رشته شغلی دارای یک مرجع ارزیابی متفاوت برای پردازش درخواست است. متقاضیان باید جزئیات درخواست شده توسط مقامات را ارائه نموده و شغلی را که مرتبط با صلاحیت و تجربه کاری خود است انتخاب کنند تا نمره منفی دریافت نکنند.

  1. اطمینان از تکمیل فرم اسپانسری توسط کارفرما در استرالیا

پیش از آنکه شما برای دریافت ویزای استرالیا اقدام کنید، کارفرمای شما در استرالیا باید فرم آنلاینی که نشان می دهد وی به عنوان اسپانسر و حامی شما در این کشور عمل می کند را تکمیل نماید. بهتر است ابتدا از این امر اطمینان حاصل نموده، سپس درخواست ویزا دهید.

  1. تکمیل فرم درخواست ویزای کار در استرالیا

اکنون زمان آن است که با مراجعه به وبسایت سفارت یا کنسولگری استرالیا در محل خود، فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین تکمیل نموده و ارسال کنید. توجه داشته باشید که با توجه به زمانبر بودن فرآیند پردازش درخواست ها، بهتر است به محض دریافت جاب آفر در کارفرما، جهت اخذ ویزا درخواست دهید.

  1. جمع آوری مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری استرالیا

اداره مهاجرت استرالیا، لیست دقیقی از مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار را در وبسایت خود منتشر کرده است. شما باید همه این مدارک را به صورت کامل و ترجمه شده، در روز مصاحبه سفارت، به آفیسر پرونده خود ارائه کنید. مدارک دقیق، با توجه به نوع ویزای شما متفاوت است. 

در حالت کلی، برخی از مهم ترین این مدارک عبارت اند از: پاسپورت معتبر، کلیه مدارک هویتی متقاضی، رزومه، کلیه مدارک تحصیلی و سوابق کاری، مدرک زبان، گواهی عدم سوپیشینه، گواهی سلامت پزشکی، مدارک اثبات تمکن مالی، مدارک دریافت بیمه درمانی در استرالیا، آدرس محل اقامت در استرالیا و غیره.

  1. پرداخت هزینه ویزای کاری استرالیا

هزینه ویزای کار در استرالیا، با توجه به نوع ویزا متفاوت است. شما باید این هزینه را در زمان درخواست ویزا پرداخت نموده و مدارک آن را در روز مصاحبه سفارت ارائه کنید. هزینه ویزای کاری استرالیا برای اکثر ویزاها، به جز ویزای کاری موقت و ویزای نیروی ماهر منطقه ای، در حدود 4000 دلار استرالیا است. هزینه دو نوع ویزای ذکر شده نیز در حدود 300 دلار استرالیا می باشد.

  1. شرکت در مصاحبه سفارت استرالیا و تحویل مدارک

پس از ارسال درخواست جهت اخذ ویزای کار استرالیا، تاریخ حضور شما جهت مصاحبه در سفارت به شما اعلام می شود. شما باید در روز و ساعت تعیین شده، با در دست داشتن کلیه مدارک تعیین شده، در سفارت استرالیا حاضر شوید و به سوالات آفیسر پرونده پاسخ دهید. توجه داشته باشید که ارائه مدارک ناقص و یا جعلی، عدم حضور به موقع در سفارت و یا عدم توانایی در پاسخگویی به سوالات آفیسر، منجر به ریجکتی ویزای استرالیا خواهد شد. پس بهتر است از قبل، با دریافت مشاوره و راهنمایی از متخصصین این امر، درصد موفقیت خود را افزایش داده و با خیالی آسوده در سفارت حاضر شوید.

چه شرایطی برای دریافت ویزای کار در استرالیا لازم است؟

هر ویزای کار استرالیا، شرایط خاص خود را دارد و برخی از آنها بر اساس سیستم امتیازدهی مهاجرت اعطا می شوند. افراد متقاضی ممکن است با توجه به نوع کارشان و مدت زمانی که این کار را برای شرکت یا کارفرمای خاصی در استرالیا انجام می دهند، به ویزاهای مختلفی نیاز داشته باشند. برای دریافت برخی از ویزاها مانند ویزای ENS، فرد متقاضی باید برای اثبات مهارت خود در موقعیت شغلی مربوطه، در فرآیند ارزیابی مهارت شرکت کند. درواقع، ارزیابی مهارت جزء لاینفک فرآیند درخواست ویزای کار است. همچنین، فرد باید شغلی را انتخاب کند که در فهرست تقاضای شغلی استرالیا ذکر شده باشد. در این فهرست مشاغلی که در کشور با کمبود مهارت مواجه هستند ذکر شده و هر شغلی که در این فهرست وجود دارد، مرجع ارزیابی مهارت خاص خود را دارد.

 برای مثال، انجمن کامپیوتر استرالیا (ASC)مشاغل مربوط به کامپیوتر و IT را ارزیابی می کند و مشاغل تجاری توسط انجمن TRA بررسی و ارزیابی می شوند. پس فرد متقاضی باید برای طی کردن فرآیند درخواست ویزای استرالیا، یک نتیجه مثبت در ارزیابی مهارت دریافت کند. برای داوطلبان، از سوی انجمن ارزیابی مربوطه شرایطی تعیین می گردد که بر طبق آن، مهارت و تجربه آنان بررسی می شود. 

ویزای کار استرالیا

اولین شرط لازم برای قبولی در ارزیابی مهارت آن است که شغل فرد باید با تجربه کاری او مرتبط باشد و در صورت عدم تطابق، امتیاز لازم را دریافت نخواهد کرد. علاوه بر آنچه گفته شد، لازم است کلیه مدارک مورد نیاز به صورت کامل و با جزئیات برای انجمن ارزیابی ارسال گردد. هرگونه نقص در مدارک می تواند به ریجکتی ویزای استرالیا منجر گردد. به طور کلی، آنچه برای اثبات مهارت شما مورد ارزیابی قرار می گیرد، شامل موارد زیر است:

  • شغلی که برای دریافت آن نامزد شده اید
  • صلاحیت های شما
  • تجربیات کاری شما
  • ارتباط کاری که انجام می دهید با عنوان شغلی شما
  • نوع ویزایی که برای آن درخواست داده اید (یعنی ویزا در چه گروه و یا زیرگروهی می باشد)
  • مدرک زبان مانند مدرک IELTS یا PTE

برای دریافت ویزای کار استرالیا، شروط دیگری نیز توسط اداره مهاجرت این کشور تعیین شده است که به شرح زیر می باشد:

  • هنگام درخواست ویزا بهتر است کمتر از 45 سال سن داشته باشید.
  • باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید.
  • شغلی که برای آن درخواست داده اید باید در بین مشاغل مورد نیاز استرالیا که از پیش اعلام شده است، وجود داشته باشد.
  • مهارت شما باید توسط مرجع ارزیابی، قبل از درخواست ویزا، بررسی شود.
  • باید به لحاظ جسمانی سالم بوده و با انجام معاینات پزشکی سلامت شما تایید شود.
  • صلاحیت های شخصیتی و رفتاری شما نیز مهم بوده و بررسی خواهد شد.
  • باید در سیستم امتیازدهی استرالیا، حداقل 65 امتیاز به دست آورید.

همانطور که پیش تر گفته شد، استرالیا از سیستم بسیار دقیقی برای طبقه بندی ویزاها استفاده کرده است، پس لازم می باشد متقاضیان مهاجرت کاری به استرالیا قبل از اقدام برای ویزا، با دریافت مشاوره اصولی و دقیق از متخصصان زمینه مهاجرت، با جزییات و شرایط هر ویزا آشنا شوند. به همین منظور، متقاضیان می توانند با مراجعه به کارشناسان و متخصصان گروه عالیان ویزا، از مشاوره ای دقیق همراه با بررسی شرایط خود و ویزای درخواستی، بهره مند شوند.

سؤالات متداول
  • با ویزای کار استرالیا برای چه مدت می توان در این کشور اقامت کرد؟

شما با توجه به نوع ویزای کاری خود، می توانید بین 12 ماه تا 4 سال در استرالیا بمانید. اما اگر ویزای شما از نوع ENS و یا RSMS باشد، می توانید تا زمانی که اسپانسر و حامی دارید، به طور نامحدود در این کشور اقامت داشته باشید.

  • برای کار در استرالیا، چه مدرک زبانی مورد قبول است؟

به جز مدرک آیلتس، متقاضیان می توانند در آزمون های PTE (academic)، TOFEL،  OET و یا CAE شرکت نموده و مدرک قبولی خود را ارائه کنند.

  • دریافت ویزای کار در استرالیا چه مدت زمانی طول می کشد؟

البته که این زمان به نوع ویزای درخواستی شما و گروه یا زیرگروه آن بستگی دارد اما به طور کلی بین 6 تا 12 ماه ممکن است به طول انجامد.

  • آیا دریافت پاسپورت استرالیا از طریق کار در این کشور ممکن است؟

به نوع مجوز کاری شما در استرالیا بستگی دارد. در اکثر موارد، کسانی که با کار در استرالیا توانسته اند اقامت دائم دریافت کنند، پس از چند سال قادر خواهند بود برای اخذ پاسپورت و شهروندی نیز درخواست دهند.

  • آیا با اخذ ویزای کار استرالیا می توان برای اعضای خانواده هم ویزا دریافت کرد؟

بله. در اکثر موارد شما می توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست ویزای همراه و مجوز اقامت دهید.

سخن پایانی

استرالیا هر ساله لیست دقیقی از انواع ویزای کار استرالیا و مشاغل مورد نیاز این کشور را اعلام نموده و برای هر نوع نیروی کار، با سابقه و مهارت خاص، فرصت یافتن شغل در این کشور را فراهم کرده است. ما در این مقاله به بررسی مراحل اخذ ویزای کاری استرالیا پرداختیم و انواع ویزای کار در این کشور را برشمردیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. از آنجایی که دولت استرالیا هرساله با تغییر لیست مشاغل مورد نیاز خود و همچنین شرایط اخذ ویزای این کشور سخت گیری های بیشتری را اعمال می کند، متقاضیان مهاجرت کاری به استرالیا نیاز به مشاوره و بررسی دقیق شرایط خود دارند تا پروسه مهاجرت برای آنان آسان گردد و بتوانند بدون هدر رفتن وقت و هزینه خود، به نتیجه دلخواه برسند. کارشناسان، مشاوران و وکلای مجرب و با سابقه ما در گروه عالیان ویزا که اطلاعات بسیار دقیق و آپدیت شده ای در خصوص قوانین مهاجرتی استرالیا دارند، آماده ارائه هرگونه خدمات به متقاضیان مهاجرت به کشور استرالیا، علی الخصوص مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری، می باشند. 

کارشناسان ما ابتدا شرایط شما را به طور ویژه و تخصصی بررسی نموده و سپس مناسب ترین ویزای استرالیا را که متناسب با شرایط شما باشد پیشنهاد می دهند. ما با تکیه بر سال ها تجربه کاری در امور مهاجرتی و همچنین صدها پرونده موفق، به شما اطمینان می دهیم که با اعتماد به ما، بهترین مسیر مهاجرتی را دنبال خواهید کرد و تا رسیدن به کشور استرالیا، توسط تیم ما همراهی خواهید شد. تنها کافیست با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و یا فرم ارزیابی موجود در وبسایت را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما در ارتباط باشند.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “9 مرحله تا اخذ ویزای کار استرالیا در سال 2024”
  1. سلام ممنون از مقاله خوبتون
    من ٣٨ سالمه مهندس برقم و ١٠ سال سابقه كار دارم و زبانمم خوبه ايا ميتونم براي ساب كلاس ١٩٠ استراليا اقدام كنم و اقامت دائم بگيرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *