نکات کلیدی اخذ اقامت پرتغال

شاید فرآیند اخذ اقامت پرتغال برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا اندکی پیچیده به نظر برسد. به همین دلیل، کسب اطلاع از روش های مهاجرت به پرتغال که در نهایت منجر به اخذ اقامت این کشور می شوند، بسیاری از دغدغه های مهاجران را از بین می برد و این فرآیند را برای آنها اندکی آسان تر می کند. توجه داشته باشید که اخذ ویزای پرتغال، لزوما به معنای اخذ اقامت این کشور نمی باشد. حال اگر این سوال در ذهن شما به وجود آمده است که با دریافت چه نوع ویزایی می توان اقامت پرتغال را به دست آورد، با خواندن این مقاله می توانید جواب سوال خود را دریافت کنید. ما در این مقاله سعی نموده ایم تا آن دسته از روش های مهاجرت به پرتغال که به واسطه آن می توانید اقامت و سپس پاسپورت پرتغال را دریافت کنید برای شما به دقت شرح دهیم. پس برای اطلاع از ترفندهای مهاجرت به کشور پرتغال، در این مقاله با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات موجود در این مقاله توسط گروه عالیان ویزا و از وبسایت های معتبر و رسمی کشور پرتغال برای شما مخاطب گرامی گردآوری شده است.

اخذ اقامت پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • نگاهی کلی بر شرایط اخذ اقامت پرتغال
  • بررسی شرایط اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق کار
  • آیا دریافت اقامت پرتغال از طریق تحصیل ممکن است؟
  • شرایط اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق سرمایه گذاری
  • شرایط دریافت اقامت کشور پرتغال از طریق خرید ملک
  • نکات مهم مربوط به اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق ازدواج
  • بررسی روش اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق بازنشستگی (تمکن مالی)

نگاهی کلی بر شرایط اخذ اقامت پرتغال

جهت اخذ اقامت دائم در کشور پرتغال، راه‌ های مختلفی در نظر گرفته شده است. بنابراین برای آنکه بتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید، ابتدا باید مسیر مهاجرتی و هدف خود از مهاجرت به پرتغال را مشخص کنید. به عنوان مثال، مسیری که برای دریافت اقامت دائم از طریق تمکن مالی وجود دارد، با مسیر دریافت اقامت دائم از طریق سرمایه‌ گذاری کاملاً متفاوت است و قوانین مخصوص به خود را دارد. در نتیجه هر فرد باید بر اساس شرایط، اهداف و یا حتی بودجه خود، بهترین مسیر مهاجرتی که منجر به موفقیت وی در پرتغال و سپس اخذ اقامت این کشور می شود را با آگاهی کامل انتخاب نماید.

اخذ اقامت پرتغال

دولت پرتغال می‌ تواند ویزای توریستی کوتاه مدت و با اعتبار سه ماهه، برای انجام سفرهای کاری و تفریحی در اختیار متقاضیان قرار دهد. اما دریافت این نوع ویزا منجر به اخذ اقامت پرتغال نخواهد شد و شما باید پس از انقضای ویزای توریستی، به کشور خود بازگردید. از طرفی دیگر، دریافت اقامت طولانی مدت در کشور پرتغال نیز معمولاً به راحتی انجام نمی ‌شود و ممکن است چند ماه به طول بیانجامد. ما در ادامه، روش های دریافت اقامت کشور پرتغال را به طور کامل برای شما بیان می کنیم و شرایط هر کدام را توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

بررسی شرایط اخذ اقامت پرتغال از طریق کار

مهم ترین شرط جهت اخذ اقامت پرتغال از طریق کار، دریافت یک پیشنهاد شغلی (جاب آفر) از یک کارفرما در کشور پرتغال است. در صورتی که رزومه و سوابق کاری شما مورد تایید کارفرما باشد و وی بتواند ثابت کند که فردی شایسته تر از شما برای این عنوان شغلی در پرتغال و اتحادیه اروپا وجود نداشته است، برای شما از سوی اداره کار پرتغال، درخواست مجوز کار می کند. شما نیز می توانید با دریافت نامه رسمی از کارفرما و یا عقد قرارداد کاری با وی، با مراجعه به سفارت پرتغال در کشور خود، درخواست ویزای کار دهید. پس از دریافت ویزای پرتغال ، شما می توانید به این کشور سفر نموده و در آنجا با مراجعه به اداره خدمات مهاجرت و مرزهای پرتغال (SEF)، مجوز اقامت این کشور را دریافت کنید. این مجوز اقامت در ابتدا با اعتبار یک ساله صادر می گردد و پس از آن قابل تمدید است. انواع ویزای کار در پرتغال که به موجب آن می توانید اقامت این کشور را به دست آورید عبارت اند از:

  • ویزای کار برای کارگران ماهر
  • ویزای کار برای کارگران با مهارت بسیار بالا
  • ویزای خوداشتغالی
  • ویزای کار برای فعالیت های فرهنگی
  • ویزای کار در شرکت های فعال در حوزه فناوری و تکنولوژی “Tech visa”
  • ویزای کار برای تدریس
  • ویزای Digital Nomad

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از انواع ویزایهای ذکر شده در بالا، با کارشناسان و مشاوران گروه عالیان ویزا در ارتباط باشید.

آیا دریافت اقامت پرتغال از طریق تحصیل ممکن است؟

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به پرتغال می توانند از طریق اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در این کشور، ویزای تحصیلی و سپس مجوز اقامت تحصیلی در پرتغال را به دست آورند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که اعتبار ویزای تحصیلی پرتغال، متناسب با طول دوره تحصیلی دانشجویان در این کشور است. حال چنانچه دانشجویان بتوانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های پرتغال، یک پیشنهاد شغلی در این کشور دریافت کنند، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و سپس اخذ اقامت پرتغال برای آنها وجود دارد. به عبارتی دیگر، دریافت ویزای تحصیلی پرتغال به خودی خود منجر به دریافت اقامت دائم نمی شود و شما باید برای اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل، حتما یک شغل در این کشور بیابید و بتوانید با کارفرمای مربوطه قرارداد کاری امضا کنید. علاقه مندان به اخذ ویزای پرتغال از طریق تحصیل می توانند جهت بررسی شرایط خود، با کارشناسان عالیان ویزا مشاوره دریافت کنند.

شرایط اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق سرمایه گذاری

همانطور که می‌ دانید، تعداد زیادی از کشورها به ازای سرمایه گذاری در کشور خود و بنا به شرایطی، اقامت دائم را به شخص سرمایه گذار اعطا می ‌کنند. کشور پرتغال نیز از چنین شرایطی تبعیت می‌ کند و به شما این امکان را می ‌دهد تا از طریق اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری پرتغال  و کمک به رونق اقتصاد این کشور، اقامت پرتغال را دریافت کنید. شما از طریق روش‌های مختلفی همچون سرمایه گذاری در بخش های فرهنگی، ثبت شرکت، خرید سهام شرکت‌ ها و مؤسسات، خرید ملک، خرید یک کسب و کار و غیره می ‌توانید موفق به اخذ اقامت پرتغال شوید.

روش اعطای اقامت دائم کشور پرتغال به افرادی که در این کشور سرمایه‌ گذاری می ‌کنند، متفاوت است. معمولا به سرمایه گذاران در این کشور، ویزای طلایی پرتغال اعطا می شود. مدت اعتبار این ویزا در ابتدا 2 سال است و بعد از آن، سرمایه گذاران یک اقامت 3 ساله دریافت خواهند کرد و نهایتا پس از گذشت 5 سال، اقامت دائم پرتغال را به دست خواهند آورد. باید بدانید که ویزای طلایی یا همان گلدن ویزای پرتغال ، یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت اروپاست که به شما این امکان را می ‌دهد به همراه تمام اعضای خانواده خود، اقامت اروپا را دریافت کنید. خوشبختانه سرمایه گذاران در پرتغال می توانند با گذشت حدود 6 سال از اقامت دائم آنها در این کشور، پاسپورت پرتغال را برای خود و اعضای خانواده دریافت کنند. 

برخی از محبوب ترین گزینه های سرمایه گذاری در پرتغال عبارت اند از:

  • سرمایه گذاری 350000یورو در تحقیقات علمی
  • سرمایه گذاری 250000یورو در هنر و فرهنگ پرتغال
  • سرمایه گذاری 250000یورو برای ایجاد یک کسب و کار در پرتغال که حداقل 10 نفر را استخدام می کند
  • سرمایه گذاری 500000 یورو در یک شرکت کوچک تا متوسط (SME) در پرتغال
اخذ اقامت پرتغال

شرایط دریافت اقامت کشور پرتغال از طریق خرید ملک

یکی از ساده ترین روش های اخذ اقامت پرتغال، خرید ملک در این کشور است. جالب است بدانید که دولت پرتغال، برای متقاضیان خرید ملک در این کشور، طرح ویزای طلایی را ارائه می دهد. بر طبق ویزای طلایی پرتغال ، کلیه سرمایه گذاران واجد شرایط در خارج از اتحادیه اروپا، مجاز می باشند تا سرمایه خود از راه های مختلفی که یکی از پرطرفدار ترین آنها خرید ملک در پرتغال است، وارد این کشور کنند. در واقع، بهترین مزیت اخذ ویزای طلایی پرتغال (گلدن ویزا) از طریق خرید ملک در این کشور آن است که متقاضیان می توانند اقامت پرتغال را دریافت نموده و با گذشت 5 سال از اقامت دائم خود در پرتغال، درخواست شهروندی و پاسپورت دهند.

حال مهم ترین شرط جهت خرید ملک در پرتغال و اخذ ویزای طلایی این کشور آن است که ارزش ملک خریداری شده باید حداقل 500000 یورو باشد. چنانچه ملک خریداری شده در مناطق کم تراکم پرتغال باشد، حداقل ارزش ملک مذکور جهت سرمایه گذاری، به 400000 یورو کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است که مالکیت ملک خریداری شده در پرتغال می تواند صرفا مختص به یک نفر نباشد و دو یا سه نفر با تامین حداقل سرمایه، ملک مورد نظر خود را در پرتغال به صورت شراکتی خریداری کنند و سپس هر یک شرکا به صورت جداگانه برای اخذ ویزای پرتغال اقدام کند. نکته دیگری که باید سرمایه گذاران به آن توجه داشته باشند آن است که خرید ملک در هر شهری از پرتغال، منجر به اخذ ویزا و اقامت نخواهد شد. برای مثال، دولت این کشور اخیرا اعلام کرده است که به خریداران ملک در لیسبون، پورتو و شهرهای ساحلی سرزمین اصلی، ویزای طلایی و اقامت پرتغال تعلق نخواهد گرفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان عالیان ویزا در ارتباط باشید.

نکات مهم مربوط به اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق ازدواج

دریافت اقامت پرتغال از طریق ازدواج، نسبت به روش‌ های دیگر کمی پیچیده ‌تر است. دلیل این امر نیز آن است که دولت پرتغال، ازدواج ثبت شده را به دقت بررسی می نماید تا از واقعی بودن آن اطمینان حاصل کند. در صورتی که قصد شما از ازدواج با فردی در کشور پرتغال، اخذ اقامت پرتغال است، بعد از سه سال و با توجه به داشتن شرایط لازم و اقدامات تعیین شده، قادر خواهید بود اقامت دائم پرتغال را دریافت کنید. همچنین اگر شخصی با فردی ازدواج کند که تابعیت کشور پرتغال را داشته باشد، آن شخص قبل از ورود به کشور پرتغال باید در یک جلسه مصاحبه در سفارت پرتغال به سؤالات بسیار زیادی در رابطه با زندگی خود پاسخ دهد. توجه داشته باشید در صورتی که مقامات ویزا متوجه این موضوع شوند که ازدواج شما کاملاً صوری بوده و صرفاً برای دریافت اقامت پرتغال انجام شده است، به هیچ عنوان اقامت این کشور به شما تعلق نخواهد گرفت. شما باید با همسر خود زندگی مشترک داشته باشید و در یک خانه زندگی کنید.

علاوه بر آنچه گفته شد، بر اساس قانون الحاق به خانواده، چنانچه همسر شما به پرتغال مهاجرت نموده و اقامت این کشور را به دست آورده باشد، شما نیز می توانید با اخذ ویزای همراه به وی بپیوندید و علاوه بر اخذ اقامت پرتغال، مجوز کار در این کشور را نیز دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با کارشناسان ما در گروه عالیان ویزا در ارتباط باشید.

اخذ اقامت پرتغال
بررسی روش اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق بازنشستگی (تمکن مالی)

افرادی که در سن بازنشستگی هستند می توانند تحت شرایطی برای اخذ اقامت پرتغال اقدام کنند. متقاضیان باید با مراجعه به سفارت پرتغال در کشور خود، درخواست ویزای بازنشستگی دهند. مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای پرتغال از این طریق عبارت اند از:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک مرتبط با درآمد آنها در کشور خود
  • ارائه مدارک مربوط به بیمه سلامت
  • نداشتن سوپیشینه کیفری
  • داشتن درآمد مستمر و ثابت به ارزش حداقل 1,070 یورو در ماه

در این روش، متقاضی می تواند ویزای پرتغال را برای اعضای خانواده خود نیز که وابسته به وی هستند دریافت کند. دارندگان این نوع ویزا در ابتدا یک اقامت موقت یک ساله دریافت می کنند و سپس می توانند آن را تمدید نمایند. یکی از مزایای اصلی این طرح اقامت آن است که شما به مدت 10 سال از معافیت مالیاتی کامل بر حقوق بازنشستگی، سود سهام، حق امتیاز و درآمد بهره، برخوردار خواهید شد. نکته ای که باید علاقه مندان به دریافت این نوع ویزا بدانند آن است که منبع درآمد آنها باید در ایران باشد و این درآمد نباید به حضور آنها در ایران وابسته باشد. به طور مثال، متقاضیان می ‌توانند در ایران ملکی داشته باشند که آن را اجاره داده و در ازای آن هر ماه مبلغی دریافت کنند یا از طریق دریافت سود سهام در یک شرکت در ایران، درآمد لازم را داشته باشند. آنها حتی می ‌توانند از طریق دریافت حقوق بازنشستگی به این میزان، اثبات تمکن مالی داشته باشند. علاوه بر این، متقاضیان باید یک حساب بانکی در کشور پرتغال از طریق وکیل  یا شخصا از طریق سفر به کشور پرتغال افتتاح نمایند.

سؤالات متداول
  • صدور ویزای طلایی پرتغال چقدر زمان می‌ برد؟

صدور ویزای طلایی کشور پرتغال حدوداً بین 4 تا 6 ماه زمان می ‌برد.‌

  • آیا امکان اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری در سهام هتل های این کشور وجود دارد؟

بله. در شهرهای مختلف کشور پرتغال امکان خرید سهام هتل وجود دارد.

  • آیا شخص امکان دریافت اقامت برای همراهان خود از طریق سرمایه گذاری در کشور پرتغال را دارد؟

بله. در صورت سرمایه گذاری، امکان اخد اقامت برای فرزندان تا سن 27 سالگی و همچنین برای همسر و والدین متقاضی در صورت اثبات وابستگی، وجود دارد.

  • به چه درآمدی در پرتغال مالیات تعلق می ‌گیرد؟

هر درآمدی که به سود حاصل از فعالیت تجاری شما در پرتغال مرتبط باشد، به صورت تصاعدی با توجه به میزان آن، مالیات تعلق خواهد گرفت.

  • آیا در کشور پرتغال امکان دریافت تابعیت مضاعف وجود دارد؟

بله. شما برای اخذ شهروندی و تابعیت پرتغال، ملزم به ترک تابعیت اصلی خود نخواهید بود.

  • هزینه اخذ اقامت پرتغال چقدر است؟

این هزینه حدود 84 یورو می باشد. در ضمن، شما باید هر بار هنگام تمدید اقامت خود، هزینه ای پرداخت کنید که میزان آن با توجه به نوع اقامت شما در پرتغال متفاوت است.

سخن پایانی

راه‌ های مختلفی برای اخذ اقامت پرتغال وجود دارد که شما باید با توجه به شرایط سنی، تخصص و میزان سرماِیه خود یکی از روش ‌های موجود را انتخاب کنید. هر کدام از روش های اخذ اقامت کشور پرتغال نکات و قوانین خاص خود را دارند. شما می ‌توانید از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، الحاق به خانواده، ازدواج و یا حتی از طریق اخذ ویزای بازنشستگی در پرتغال، اقامت این کشور را بدست آورید. ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین روش های اخذ اقامت کشور پرتغال را به شما معرفی کنیم. باید بدانید که بررسی شرایط شما توسط یک مرکز مهاجرتی معتبر و با تجربه می تواند در انتخاب بهترین روش مهاجرت به پرتغال که منجر به اخذ اقامت این کشور شود بسیار حائز اهمیت باشد. کارشناسان و وکلای مجرب گروه عالیان ویزا با سالها تجربه و صدها پرونده مهاجرتی موفق، آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما مخاطب گرامی می باشند. هدف گروه مهاجرتی عالیان ویزا آن است تا از طریق ارائه جدیترین قوانین مهاجرتی به متقاضیان گرامی و همچنین کمک به آنها در انتخاب بهترین راهکار مهاجرتی که متناسب با شرایط آنان باشد، موفقیت آنها در کشور مقصد را تضمین کند. شما می توانید جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه و یا از طريق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. تیم ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *