اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک

به دنبال اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک هستید؟ پس می توانید هم اکنون از فرصت طلایی خرید ملک در این کشور و دریافت گلدن ویزای اسپانیا استفاده کنید. خوشبختانه شما می توانید با خرید املاک و مستغلات در اسپانیا، نه تنها اقامت این کشور را به دست آورده، بلکه شهروندی و پاسپورت اسپانیا را نیز از آن خود کنید. این فرصت استثنایی در هر کشوری از جهان وجود ندارد و اسپانیا جزو معدود کشورهای اروپایی است که چنین شانسی را در اختیار مهاجران جهان می گذارد. پس اگر قصد مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری را دارید و می خواهید اقامت و شهروندی این کشور فوق العاده زیبای اروپایی را از این طریق دریافت کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله، هرآنچه لازم است تا در خصوص اخذ اقامت کشور اسپانیا با خرید ملک بدانید را برای شما شرح می دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله، توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از وبسایت های معتبر و رسمی اسپانیا برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

اخذ اقامت اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آیا اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک ممکن است؟
  • بررسی شرایط اخذ اقامت کشور اسپانیا از طریق خرید ملک
  • آشنایی با مراحل دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک
  • مهم ترین مدارک لازم جهت درخواست اقامت اسپانیا با خرید ملک
  • نگاهی بر مزایای خرید ملک در اسپانیا و اخذ اقامت این کشور از این طریق
  • بررسی هزینه هایی که جهت خرید ملک در اسپانیا باید صرف شود
  • شرایط دریافت اقامت اسپانیا برای اعضای خانواده از طریق خرید ملک

آیا اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک ممکن است؟

باید بگوییم که خرید ملک در اروپا، گفت و گوهای بسیاری را در خصوص اخذ اقامت و تابعیت به خود اختصاص داده است. در واقع هر کشور اروپایی، چنین مزایایی را به مهاجران اعطا نمی کند. خوشبختانه اسپانیا در بین معدود کشورهای اروپایی قرار دارد که طرح اخذ اقامت از طریق خرید خانه در اسپانیا را از سال 2013 به سرمایه گذاران واجد شرایط در جهان ارائه می نماید. اقتصاد اسپانیا به منظور رشد و توسعه بیشتر، احتیاج به سرمایه گذاری های خارجی دارد و دولت این کشور سعی کرده است تا با پیشنهاد طرح های سرمایه گذاری و همچنین در نظر گرفتن تسهیلات و دادن امتیاز، سرمایه داران خارجی را ترغیب به سرمایه گذاری در اسپانیا نماید. 

اخذ اقامت اسپانیا

یکی از این طرح ها، سرمایه گذاری در بخش املاک اسپانیا است و بهترین امتیازی که دولت اسپانیا برای خریداران ملک در این کشور در نظر گرفته است، اعطای اقامت و ویزای طلایی اسپانیا می باشد. البته لازم است بدانید که خرید هر نوع ملک و با هر ارزشی، منجر به دریافت گلدن ویزای اسپانیا نمی شود و ملک خریداری شده باید دارای ویژگی هایی باشد که در ادامه مطلب به شرح آن می پردازیم.

بررسی شرایط اخذ اقامت کشور اسپانیا از طریق خرید ملک

داشتن اطلاعات به روز در خصوص شرایط اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک و بررسی قیمت املاک در این کشور از نکات مهم در زمینه خرید ملک هستند که موجب می شود متقاضیان با علم و آگاهی بیشتری نسبت به مهاجرت به اروپا از این طریق اقدام کنند. ما در این مقاله سعی می کنیم تا کلیه این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

در خصوص شرایط دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک باید بگوییم که بهره مندی از این فرصت ویژه، شرایط بسیار ساده ای دارد. در این روش، شما نیازی به داشتن مدرک تحصیلی، سابقه کار و یا ارائه مدرک زبان نخواهید داشت. بلکه تنها کافیست در کشور خود هیچگونه سوء پیشینه کیفری نداشته باشید و منبع و منشاء قانونی سرمایه اختصاص داده شده برای خرید ملک در اسپانیا را نشان دهید. مهم ترین و اصلی ترین شرطی که برای اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک تعیین شده آن است که ارزش ملک مورد نظر باید حداقل 500000 یورو باشد. حال این بدان معنا نیست که شما امکان خریداری ملکی کمتر از این قیمت را ندارید، بلکه در صورت خریداری ملکی به ارزش کمتر از 500000 یورو، ویزای طلایی اسپانیا و اقامت این کشور به شما اعطا نمی شود. دارندگان ویزای طلایی یا همان گلدن ویزای اسپانیا در ابتدا یک ویزای یکساله دریافت می کنند و قادر می باشند ویزای خود را برای مدت نامحدود تمدید نمایند. در نهایت، پس از 10 سال زندگی در اسپانیا، عدم ارتکاب جرم در این مدت و همچنین پرداخت منظم مالیات، امکان درخواست شهروندی و پاسپورت برای آنان فراهم است.

لازم به ذکر است که شما می توانید جهت دریافت ویزای سرمایه گذاری اسپانیا، یک یا چندین ملک در این کشور، چه از نوع مسکونی و چه از نوع تجاری، به نام متقاضی اصلی و یا به نام یک شرکت تجاری، خریداری نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با کارشناسان مجرب عالیان ویزا در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

آشنایی با مراحل دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک

برای اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک ، متقاضی می تواند بدون نیاز به حضور در کشور اسپانیا و تنها از طریق وکلای قانونی و محلی خود، کلیه مراحل را تکمیل نموده و ویزا و مجوز اقامت دریافت کند. از طرفی دیگر، متقاضی می تواند با اخذ ویزای توریستی اسپانیا وارد این کشور شده و از پروژه های مدنظر بازدید نماید. در نهایت، پس از انتخاب ملک مورد نظر خود در اسپانیا، پیش قرارداد خرید ملک را که تنظیم شده است امضا می نماید و برای اخذ ویزا و مجوز اقامت اسپانیا اقدام می کند. در ضمن، لازم است که شخص متقاضی خرید ملک در اسپانیا، پیش از آغاز فرایند درخواست اقامت، برای دریافت کد NIE اقدام نماید. این کد به متقاضی امکان می دهد که بدون داشتن اقامت اسپانیا، از سیستم بانکی این کشور برای آغاز مبادلات مالی خویش استفاده کند. پس از اخذ کد مذکور، باید مبلغ پرداختی اولیه یا بیعانه، به حساب مالک واریز شود و بعد از آن، متقاضی 1 تا 2 ماه فرصت خواهد داشت تا جهت انجام امور اداری نظیر اخذ ویزای بلند مدت و در پی آن، افتتاح رسمی حساب بانکی در اسپانیا اقدام کند. نهایتا پس از افتتاح حساب، متقاضی می تواند سرمایه خود را به حساب بانکی مورد نظر در این کشور انتقال داده و باقی مانده هزینه ملک را به حساب مالک اصلی واریز کند.

متقاضی اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک، باید درخواست خود را در سفارت یا کنسولگری اسپانیا در محل خود ثبت نماید و کلیه مدارک تعیین شده از سوی سفارت را آماده کند. پس از تعیین تاریخ مصاحبه سفارت، متقاضی باید با در دست داشتن کلیه مدارک، در روز و ساعت تعیین شده به سفارت اسپانیا مراجعه کرده و آماده پاسخگویی به سوالات آفیسر پرونده باشد. معمولا فرآیند پردازش درخواست و اعلام نتیجه آن، بین 2 تا 4 هفته طول خواهد کشید. نتیجه درخواست از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال می شود. در صورت موافقت با درخواست، متقاضی می تواند با ویزای خود وارد اسپانیا شود. اما در صورت دریافت ریجکتی ویزای اسپانیا، لازم است تا دلایل ریجکتی برطرف شده و مجدد درخواست داده شود.

مهم ترین مدارک لازم جهت درخواست اقامت اسپانیا با خرید ملک

برخی از مهم ترین مدارکی که اداره مهاجرت اسپانیا ارائه آنها را برای متقاضیان اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک تعیین نموده است به شرح زیر می باشد:

  • عکس رنگی جدید با فرمت پاسپورت
  • پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی
  • کپی از صفحه‌ اطلاعات شخصی گذرنامه
  • در صورتی‌ که شهروند کشور مبدأ نباشید، باید مدارک اثبات اجازه‌ اقامت خود در کشور مبدأ را ارائه کنید
  • مدارک مبنی بر اثبات تمکن مالی
  • اسناد و مدارک مربوط به ازدواج و سرپرستی فرزندان (در صورت وجود)
  • رسید پرداخت هزینه ‌های درخواست ویزا
  • مدارک مربوط به دریافت بیمه‌ درمانی خصوصی یا دولتی در اسپانیا
  • هرگونه اسناد مورد نیاز احتمالی در خصوص خرید خانه در اسپانیا
  • مدارک اثبات قانونی بودن مبلغ سرمایه ای که می خواهید با آن در اسپانیا ملک بخرید

توجه داشته باشید که آنچه گفته شد، تنها برخی از مهم ترین مدارک لازم می باشد و ممکن است با توجه به شرایط متقاضی، ارائه مدارک دیگری نیز لازم باشد. جهت کسب اطلاعات دقیق تر، توصیه می شود با کارشناسان عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید.

نگاهی بر مزایای خرید ملک در اسپانیا و اخذ اقامت این کشور از این طریق

قطعا مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک، مزایای بسیار زیادی برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده وی خواهد داشت. برخی از مهم ترین این مزایا عبارت اند از:

  • امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از 5 سال
  • امکان اخذ پاسپورت اسپانیا پس از گذشت 10 سال
  • سفر بدون ویزا به تمامی کشورهای عضو شنگن
  • امکان اخذ اقامت اسپانیا برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • تحصیل رایگان فرزندان در کشور اسپانیا
  • دریافت اجازه کار و راه اندازی بیزنس و ثبت شرکت در اسپانیا
  • امکان افتتاح حساب در بانک ‌های اروپایی
اخذ اقامت اسپانیا

بررسی هزینه هایی که جهت خرید ملک در اسپانیا باید صرف شود

باید بدانید که برای خرید ملک در اسپانیا ، لازم است تا علاوه بر پرداخت هزینه ملک مورد نظر، هزینه های جانبی دیگری را نیز پرداخت کنید. حتما قبل از هر گونه اقدام، کلیه هزینه ها را برآورد کنید و مطمئن شوید که برای تامین این هزینه ها با مشکلی مواجه نخواهید شد. این هزینه ها شامل موارد زیر می شوند:

  • مالیات مربوط به انتقال سند مالکیت ملک مورد نظر در اسپانیا
  • برخی هزینه‌ های قانونی از جمله مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه های مربوط به کمیسیون های مشاور املاک
  • هزینه بهره مندی از مشاوره وکلای محلی
  • سایر هزینه های قانونی
شرایط دریافت اقامت اسپانیا برای اعضای خانواده از طریق خرید ملک

خوشبختانه اسپانیا به کلیه سرمایه گذارانی که گلدن ویزای اسپانیا را به دست آورده اند امکان می دهد تا برای اعضای خانواده خود، شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال، ویزا و اقامت اسپانیا را دریافت کنند. همانطور که در بخش های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، خرید هر نوع ملک در اسپانیا، منجر به اخذ ویزای طلایی و اقامت این کشور برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده وی نخواهد شد. در واقع، خرید ملک با ارزش حداقل 500 هزار یورو در اسپانیا، موجب اعطای اقامت می گردد و در صورتی که با مبلغ کمتری نسبت به خرید ملک در این کشور اقدام نمایید، به شما اقامت اعطا نخواهد شد. 

به علاوه، در صورت تمایل به اخذ اقامت اسپانیا برای اعضای خانواده، متراژ خانه باید برای تعداد افراد خانواده مناسب باشد. این بدان معناست که بطور مثال، شما نمی توانید یک ملک 50 متری برای یک خانواده 5 نفره خریداری نموده و اقامت دریافت کنید. بلکه متراژ خانه باید مطابق با قوانین اسپانیا، برای زندگی تمام اعضای خانواده کافی باشد. در ضمن، شما باید حداقل 6 ماه از سال را در اسپانیا زندگی کنید تا امکان اخذ پاسپورت برای خود و اعضای خانواده وجود داشته باشد.

سؤالات متداول
  • آیا امکان خرید دو ملک در اسپانیا که ارزش آن مجموعا 500000 یورو باشد وجود دارد؟

بله این امر امکان پذیر است.

  • اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک چقدر زمان می برد؟

این فرآیند حدوداَ بین 4 تا 6 ماه طول می کشد.

  • آیا به جز خرید ملک، روش دیگری برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا وجود دارد؟

بله. شما می توانید از طریق سپرده گذاری در بانک های اسپانیا، خرید سهام شرکت ها، مشارکت در صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی و یا سرمایه گذاری های تجاری در اسپانیا، که هر کدام به ارزش حداقل 1 میلیون یورو است، گلدن ویزا دریافت کنید.

  • آیا برای دریافت اقامت دائم اسپانیا باید مدرک زبان ارائه کنیم؟

خیر. اما برای اخذ شهروندی و پاسپورت اسپانیا، ارائه مدرک زبان اسپانیایی در سطح B1 و یا B2 الزامی است.

  • آیا می توان برای والدین هم گلدن ویزا دریافت نمود؟

تحت شرایطی بله. در صورت اثبات وابستگی والدین به متقاضی، امکان درخواست اقامت اسپانیا برای آنها وجود دارد.

سخن پایانی

اسپانیا یکی از معدود کشورهای اروپایی است که به صورت مستقیم به خریداران ملک در این کشور امکان می دهد تا جهت اخذ اقامت اسپانیا و همچنین گلدن ویزای این کشور درخواست دهند. در میان کشورهای اروپایی و طی ده سال گذشته، اسپانیا در زمینه اعطای اقامت به سرمایه گذاران، مشهور ترین و محبوب ‌ترین مقصد برای ایرانی ‌ها بوده است. قطعا طرح اعطای گلدن ویزا به سرمایه گذاران خارجی در اسپانیا، یکی از بهترین طرح های اخذ اقامت و شهروندی اروپا می باشد که مزایای بسیار زیادی برای آنها به همراه دارد. ما در این مقاله سعی کردیم تا همه چیز درباره دریافت اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک را برای شما شرح دهیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از آنجایی که مراحل یافتن یک ملک در اسپانیا که به لحاظ قانونی مشکلی نداشته باشد ممکن است پیچیده باشد، ما توصیه می کنیم تا با اخذ مشاوره از کارشناسان و مشاوران مجرب عالیان ویزا، بهترین و مطمئن ترین انتخاب را داشته باشید. 

وکلای ما در گروه عالیان ویزا با اطلاع از جدیدترین قوانین اسپانیا و همچنین با داشتن سالها تجربه در امور مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور، به متقاضیان کمک خواهند کرد تا به طور تضمینی و بدون هدر رفتن سرمایه خود، نسبت به خرید ملک اقدام نموده و اقامت اسپانیا را دریافت کنند. ما می توانیم ایمن ترین راهکارها را پیش پای شما قرار دهیم. شما کافیست با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و یا پس از تکمیل فرم ارزیابی رایگان که در وبسایت عالیان ویزا موجود است، منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *