بهترین راه اخذ اقامت بلژیک

برنامه‌های ویزای طلایی اروپا یک راه محبوب برای سرمایه‌گذاران خارجی برای دسترسی به استانداردهای زندگی بهتر، بازنشستگی، معافیت‌های مالیاتی و فرصت‌های تجاری است. این طرح‌ها به‌عنوان برنامه‌های سرمایه‌گذاری هم شناخته می‌شوند. بلژیک کشور پیشرو و مطرح در امور مالی است و به متقاضیان غیر اتحادیه اروپا این شانس را می‌دهد که با سرمایه‌گذاری در اقتصاد این کشور اجازه اقامت و حتی شهروندی بلژیک را تنها پس از 5 سال دریافت کنند. در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، برنامه اقامت بلژیک شرایط ساده‌تر و هزینه کمتری دارد. علاوه بر این، بلژیک در یک موقعیت استراتژیک ایده‌آل برای صادرات و تجارت قرار دارد. این کشور در مقایسه با سایر کشورهای همسایه خود در اتحادیه اروپا قیمت املاک مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. واحد پول بلژیک یورو است و زبان‌های فرانسوی، هلندی، آلمانی و انگلیسی به‌طور گسترده در بلژیک صحبت می‌شود. این دلایل در کنار بسیاری از مزایای دیگر که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم، باعث می‌شوند بهترین راه اخذ اقامت بلژیک، سرمایه‌گذاری در این کشور باشد. با ما همراه باشید تا شرایط، مدارک و روند دریافت ویزای سرمایه‌گذاری تجاری بلژیک را برای شما موشکافی کنیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور بلژیک، گردآوری‌شده است.

اخذ اقامت بلژیک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • اقامت سرمایه‌گذاری بلژیک چیست؟
  • مزایای اخذ شهروندی بلژیک از طریق سرمایه‌گذاری
  • مراحل و مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه‌گذاری بلژیک

اقامت سرمایه‌گذاری بلژیک چیست؟

این برنامه اقامتی مختص سرمایه‌گذاران خارجی است و به آن‌ها فرصت اخذ اقامت دائم و شهروندی بلژیک را درازای سرمایه‌گذاری تأثیرگذار در اقتصاد بلژیک می‌دهد. بلژیک هیچ برنامه اقامتی درازای خرید املاک و مستغلات یا سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری غیرفعال مانند سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ندارد. تنها مسیر ممکن برای اخذ اقامت بلژیک از طریق سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت یا خرید یک شرکت موجود در بلژیک است. با خرید یا ثبت شرکت اقامت موقت به شما اعطا می‌شود که پس از 5 سال قابلیت تغییر آن به اقامت دائم و شهروندی وجود دارد.

مبلغ مشخصی به‌عنوان حداقل مبلغ موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بلژیکی یا میزان سهام اولیه شرکت تازه تأسیس در بلژیک وجود ندارد. بااین‌حال، در سال اول سرمایه‌گذاری، شما به حداقل 200 هزار یورو برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود و حدود 100 هزار یورو برای اثبات اینکه در شرایط حساس توان مدیریت کسب‌وکار و تداوم برنامه تجاری خود را دارید، نیاز خواهید داشت. 

اخذ اقامت بلژیک

علاوه بر این باید هزینه‌های اجاره دفتر شرکت، مالیات، تأمین اجتماعی کارکنان خود، حق‌الوکاله و هزینه‌های جانبی را هم در نظر بگیرید. عالیان ویزا تأکید می‌کند که بلژیک هیچ امتیاز اقامتی درازای خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در بورس و اوراق بهادار دولتی برای شما قائل نخواهد شد. تنها گزینه‌های سرمایه‌گذاری موجود که منجر به اخذ ویزای سرمایه‌گذاری بلژیک و درنهایت مجوز اقامت این کشور می‌شوند، به شرح زیر است:

  • افتتاح یک شرکت با مسئولیت محدود عمومی: رایج‌ترین نوع شرکت در بلژیک شرکت با مسئولیت محدود ((BVBA است. دقت کنید که این شرکت باید در بلژیک دفتر داشته باشد و به ایجاد شغل در این کشور کمک کند.
  • سرمایه‌گذاری در یک شرکت بلژیکی موجود SA/SPRL)): روش دیگر که می‌توانید به کمک آن برای اخذ اقامت بلژیک اقدام کنید، خرید یا سرمایه‌گذاری در یک شرکت بلژیکی موجود است که اشتغال‌زایی کرده و در بلژیک دفتر ثبت‌شده دارد.

مزایای اخذ شهروندی بلژیک از طریق سرمایه‌گذاری

اولین پرسش و نگرانی اغلب سرمایه‌گذاران این است که چرا سرمایه‌گذاری در بلژیک پیشنهاد خوبی است؟ دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از افراد را به این کار ترغیب کرده است. بلژیک یکی از بهترین پاسپورت‌های جهان را دارد که به شما اجازه سفر بدون نیاز به ویزا به 184 کشور جهان را می‌دهد. علاوه بر این، عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است و شما حق سفر به 26 کشور شنگن را هم خواهید داشت. تابعیت دوگانه هم در بلژیک کاملاً قانونی و پذیرفته‌شده است.

نکته جذاب دریافت پاسپورت بلژیک این است که با پاسپورت این کشور به‌راحتی و بدون دغدغه می‌توانید به ایالات‌متحده آمریکا سفر کنید. بااین‌حال دریافت پاسپورت و اخذ اقامت بلژیک تازه آغاز مسیر زندگی فوق‌العاده و بی‌نظیری است که تصور می‌کنید. بلژیک مقر اتحادیه اروپا و ناتو است و یکی از اعضای بنیان‌گذار OECD، ناتو، سازمان تجارت جهانی، اتحادیه اروپا، منطقه یورو و منطقه شنگن است. این فعالیت‌ها باعث شده است، بلژیک یکی از کشورهای باثبات و توسعه‌یافته باشد که حتی در صورت فروپاشی اتحادیه اروپا، همچنان توانمند بماند. جدا از آن، بلژیک مکان مناسبی برای تأسیس یک پایگاه تجاری در اروپاست. دسترسی خوبی به سراسر اروپا دارد و زیرساخت‌های زمینی و هوایی آن عالی است.

اخذ اقامت بلژیک

کیفیت زندگی در بلژیک، یکی از بالاترین نرخ‌های کیفیت‌ زندگی در جهان محسوب می‌شود و از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا آموزش و ثبات سیاسی و از آزادی فردی تا امنیت شغلی تا غذا و مسکن همه‌چیز در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. سیستم آموزشی بلژیک هم کاملاً باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه است. نکته مهم دیگر این است که حتی باوجوداینکه بلژیک مالیات‌های بالایی دارد، بدون نیاز به اقامت دائم یا طولانی‌مدت که باعث می‌شود مقیم مالیاتی محسوب شوید، می‌توانید برای اخذ شهروندی بلژیک اقدام کنید. عامل دیگری که به‌عنوان یک سرمایه‌گذار به نفع شما این است که بلژیک یک کشور چندزبانه است. تقریباً 60٪ از جمعیت هلندی، 40٪ فرانسوی و در برخی بخش‌های کشور آلمانی صحبت می‌کنند و این دست شما را برای فعالیت‌های تجاری بین‌المللی به‌خوبی باز می‌کند. با سرمایه‌گذاری در بلژیک شما و خانواده‌تان حق زندگی، کار و تحصیل در بلژیک را خواهید داشت. به‌علاوه به هیچ‌گونه تجربه قبلی تجارت یا حداقل مدت اقامتی برای دریافت ویزای تجاری بلژیک نیاز نخواهید داشت. اگر بااین‌همه مزیت، هنوز نگران هستید، کافی است برای مشاوره فردی و تخصصی با کارشناسان و وکلای حرفه‌ای عالیان ویزا تماس بگیرید.

مراحل و مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه‌گذاری بلژیک

هر فردی که قصد اخذ اقامت بلژیک را دارد، ابتدا باید برای اقامت موقت که به‌عنوان ویزای طولانی‌مدت نیز شناخته می‌شود، اقدام کند. این کار باید قبل از ورود به بلژیک در سفارت یا کنسولگری بلژیک در کشور مبدأ شما انجام شود. برای دریافت این ویزا شما باید پاسپورت معتبر، بیمه درمانی معتبر، فرم درخواست ویزا، گواهی سلامت پزشکی و گواهی نداشتن سابقه کیفری ارائه دهید. ازآنجاکه قصد شما سرمایه‌گذاری در بلژیک است باید تمکن مالی خود برای انجام و حفظ سرمایه‌گذاری خود و داشتن محل اقامت در بلژیک را هم اثبات کنید. اگر قصد دارید خانواده‌تان را با خود به بلژیک ببرید باید مدارک هویتی و مدنی مانند گواهی ازدواج یا گواهی تولد را هم داشته باشید. در مراحل بعدی قطعاً از شما یک طرح تجاری سودآور، نام پیشنهادی شما برای کسب‌وکارتان، رزومه و شرح اهداف شرکتتان خواسته می‌شود، بهتر است همه این مدارک را در همین مرحله ابتدایی آماده کنید. همچنین دقت داشته باشید که تمام مدارک باید توسط یک مترجم معتبر به فرانسوی یا هلندی ترجمه‌شده و در کشور مبدأ، قانونی و آپستیل شوند.

پس از دریافت ویزای طولانی‌مدت و ورود به خاک بلژیک، هشت روز کاری فرصت دارید تا آدرس دقیق خود را به بخش اتباع بیگانگان شهرداری محلی محل اقامت خود اعلام کنید. برای اخذ اقامت بلژیک باید حداقل 5 سال قبل از اخذ تابعیت در بلژیک ملک بخرید یا اجاره‌بها بپردازید. حتی اگر در بلژیک سکونت نخواهید داشت. پس از ثبت آدرس خود به شما یک شماره شناسایی و کارت اقامت داده می‌شود.

مرحله بعدی که درواقع قبل از ورود به شما بلژیک آغازشده اما تنها پس از ثبت آدرس خود در این کشور نهایی می‌شود، ثبت شرکت یا خرید یک شرکت موجود در بلژیک است. پس‌ازاین مرحله هم باید یک حساب بانکی مختص شرکت خود بازکنید و مبلغ سرمایه‌گذاری را به آن واریز کنید. پس‌ازاین مرحله، درخواست شما توسط دولت بلژیک به‌صورت دقیق بررسی و نتیجه بسته به تعداد متقاضیان این طرح، بین 3 تا 9 ماه اعلام می‌شود. مجوز اقامت اولیه بلژیک از طریق سرمایه‌گذاری به مدت 2 سال صادرشده و پس‌ازآن تا 3 سال برای بازه‌های زمانی یک‌ساله قابل تمدید است. البته این مجوز به‌شرط اینکه اثبات کنید همچنان شرایط ویزای سرمایه‌گذاری را رعایت کرده و فعالیت تجاری دارید، تمدید خواهد شد. درنهایت درصورتی‌که در طول این سال‌ها بیشتر از 183 روز در هرسال مقیم بلژیک نیستید باید جهت ثبت‌نام به‌عنوان یک فرد غیرمیم مالیاتی اقدام کنید. درصورتی‌که بیش از 183 روز در هرسال در بلژیک بمانید، باید مالیات بپردازید. پس از 5 سال داشتن مجوز اقامت تجاری بلژیک، شما واجد شرایط اخذ اقامت بلژیک و شهروندی این کشور خواهید بود.

سؤالات متداول
  • آیا می‌توانم با خرید ملک به بلژیک مهاجرت کنم؟

خیر، در حال حاضر اخذ اقامت این کشور تنها از طریق ثبت یا خرید شرکت در بلژیک امکان‌پذیر است.

  • برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری بلژیک باید سابقه مدیریتی داشته باشم؟

خیر هیچ اجباری به داشتن تجربه تجاری قبلی نیست، اما ممکن است داشتن تجربه در این زمینه به شما کمک کند.

  • حداقل سرمایه موردنیاز برای دریافت مجوز اقامت بلژیک چقدر است؟

هیچ حداقل مبلغ مشخصی اعلام‌نشده است اما به‌طورکلی برای مدیریت و راه‌اندازی کسب‌وکار به حداقل 300 تا 350 هزار یورو نیاز خواهید داشت.

  • امکان اخذ شهروندی بلژیک برای خانواده‌ام هم وجود دارد؟

بله. در این طرح شما می‌توانید همراه با خانواده خود مجوز اقامت دائم یا شهروندی بلژیک را دریافت کنید.

  • حداقل روزهای اجباری برای تمدید مجوز اقامت سرمایه‌گذاری بلژیک چقدر است؟

خوشبختانه هیچ الزامی برای سکونت در بلژیک ندارید. فقط سالی یک‌بار باید برای انجام امور اداری به بلژیک سفر کنید.

  • نرخ مالیات شرکت‌ها در بلژیک چیست؟

مالیات شرکت‌ها بسته به نوع شرکت و حوزه فعالیت آن حدود 30 درصد است.

  • برای اخذ اقامت بلژیک نیاز به اجاره یا خرید مسکن در بلژیک دارم؟

بله. برای تمدید مجوز اقامت خود، باید با اجاره یا خرید یک ملک، یک آدرس برای خود در این کشور ثبت کنید؛ حتی اگر به بلژیک سفر نمی‌کنید.

  • شهرت پاسپورت بلژیکی چقدر است؟

پاسپورت بلژیک با امکان سفر بدون ویزا به 184 کشور جهان در رتبه هفتم بهترین پاسپورت جهان قرار دارد.

سخن پایانی

اخذ اقامت بلژیک از طریق فعالیت‌های تجاری فرصتی ایده‌آل برای افرادی است که دارای تمکن مالی خوبی هستند. این برنامه مهاجرتی هیچ نیازی به ارائه مدرک زبان یا داشتن سابقه قبلی مدیریت کسب‌وکار ندارد. کافی است مبلغ مناسبی را بسته به حوزه فعالیت خود در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و به مدت 5 سال سرمایه خود را در بلژیک نگه دارید. پس از 5 سال، شما و خانواده‌تان واجد شرایط اخذ اقامت دائم و شهروندی بلژیک خواهید بود. فراموش نکنید که تنها راه دریافت ویزای سرمایه‌گذاری تجاری بلژیک ثبت یا خرید شرکت است و امکان اخذ اقامت و شهروندی از طریق خرید ملک یا سایر روش‌ها امکان‌پذیر نیست. اگر قصد مهاجرت به بلژیک را دارید و توان سرمایه‌گذاری ندارید هم ناامید نشوید؛ یکی دیگر از روش‌های مناسب برای ورود به خاک بلژیک، دریافت ویزای تحصیلی است. بااین‌حال، برای تصمیم‌گیری درباره بهترین روش مهاجرتی بر اساس شرایط فردی شما توصیه می‌کنیم با کارشناسان عالیان ویزا تماس بگیرید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به بلژیک را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *