اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های سوئد

سوئد، واقع در منطقه اسکاندیناوی قاره اروپا، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است. این کشور در حال حاضر عضو منطقه شنگن می باشد. از سوی دیگر سوئد علاوه بر امکانات و سطح رفاه بالایی که برای شهروندان و مهاجران خود به ارمغان آورده است، دارای مناظر طبیعی زیبا، فرهنگی غنی و تاریخی طولانی است. در نتیجه سوئد به یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین کشورها برای بازدیدکنندگان خارجی تبدیل شده است. مهمتر از همه، این کشور دارای سطح بالای آموزش و موسسات عالی است. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور سوئد گردآورى شده است بنابراین، اگر قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های سوئد را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. 

بهترین دانشگاه های سوئد

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا دانشگاه های سوئد را انتخاب کنیم؟
  • نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های سوئد
  • معرفی بهترین دانشگاه های سوئد
  • مدارک و شرایط اخذ پذیرش

چرا دانشگاه های سوئد را انتخاب کنیم؟

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، سوئد کشوری توسعه یافته با رتبه های علمی و جهانی عالی است. علاوه بر این، فضای آرام ایجاد شده توسط جزایر زیبا و مکان های طبیعی، تحصیل و زندگی دور از خانواده و کشور را آسان تر می کند. سوئد از نظر درآمد، رفاه و مراقبت های بهداشتی نیز یکی از معتبرترین کشورها برای زندگی پس از فارغ التحصیلی است. شایان ذکر است که افرادی که از بهترین دانشگاه های سوئد پذیرش تحصیلی دریافت کنند و سپس ویزای تحصیلی اخذ نمایند، ویزای شنگن نیز دریافت خواهند کرد. در نتیجه، آنها می توانند بدون نیاز به ویزا آزادانه به سراسر اروپا سفر کنند. نرخ بسیار پایین بیکاری در سوئد و امکان کاریابی به زبان انگلیسی از جمله دیگر دلایل انتخاب این کشور می باشد.

بهترین دانشگاه های سوئد

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های سوئد

دو زبان سوئدی و فنلاندی زبان های رسمی سوئد هستند. البته بسیاری از سوئدی‌ها می توانند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند. کرون واحد پول این کشور است. برای درخواست پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های سوئد ، به سایت پذیرش دانشگاه سوئد مراجعه کرده و فرم مربوطه را پر کنید. مهارت های زبان انگلیسی و یک رزومه تحصیلی قوی مهمترین شرایط برای صلاحیت هستند. برای اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه سوئدی می توانید حداکثر چهار رشته را در فرم درخواست خود انتخاب کنید. ارائه تمکن مالی مناسب و در صورت نیاز سابقه کاری، ترجمه رسمی مدارک هویتی، سند ازدواج و مدارک تحصیلی مقاطع قبلی به همراه ریز نمرات برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد مورد نیاز است.

معرفی بهترین دانشگاه های سوئد

تعدادی از دانشگاه‌های سوئد به دلیل نوع سیستم‌های آموزشی و تحقیقاتی، امکانات رفاهی، جوایز کسب شده در مسابقات بین‌المللی و سایر عوامل، رتبه‌های بالایی را در رتبه‌بندی جهانی کسب کرده‌اند. دانستن اینکه کدام موسسات در سوئد جزء بهترین‌ها در جهان هستند، به شما کمک می‌کند تا در مورد جایی که می‌خواهید تحصیل کنید تصمیم‌ بهتری بگیرید. در بخش‌های زیر خلاصه‌ای از هر یک از این دانشگاه‌ها را به شما ارائه می دهیم:

برخی از بهترین دانشگاه های سوئد عبارت‌اند از:

  • دانشگاه اوپسالا سوئد (Uppsala University)
  • دانشگاه کارولینسکا سوئد (Karolinska Institute)
  • دانشگاه لوند سوئد (Lund University)
  • دانشگاه استکهلم سوئد (Stockholm University)
  • دانشگاه فناوری کی تی اچ سوئد (KTH Royal Institute of Technology)
  • دانشگاه صنعتی چالمرز سوئد (chalmers university of technology)
  • دانشگاه گوتنبرگ سوئد (University of Gutenberg)
  • دانشگاه اومیا سوئد (umeå university)
  • دانشگاه لینکوپینگ سوئد (Linköping University)
دانشگاه اوپسالا سوئد

این دانشگاه در سال 1477 میلادی تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه سوئد است و همچنین دارای بزرگترین کتابخانه دانشگاهی این کشور است. الهیات اولین رشته ای بود که در این دانشگاه تدریس شد و هنوز هم در این بخش بسیار قوی است. دانشگاه اوپسالا که در رتبه ۱۱۱ جهان قرار دارد، یکی از بهترین موسسات تحقیقاتی جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه اوپسالا برنده هشت جایزه نوبل و شامل 9 بخش از جمله فناوری، داروسازی و پزشکی، هنر و علوم اجتماعی و غیره است. بیش از 45000 دانشجو به صورت سالانه در این دانشگاه تحصیل می کنند که تقریباً 12 درصد از آنها دانشجویان بین المللی هستند. رشته های روانشناسی، پزشکی و حقوق از محبوب ترین رشته های این دانشگاه هستند.

یکی از چالش های تحصیل در دانشگاه های سوئد مانند اوپسالا، به ویژه در مقطع کارشناسی، این است که کلاس ها به زبان سوئدی برگزار می شود. با این حال، اخیراً تقاضا برای دانشجویان خارج از کشور برای حضور در این دانشگاه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و در نتیجه مسئولان در پذیرش کمی سخت‌گیر‌تر و حساس‌تر شده‌اند.

دانشگاه کارولینسکا سوئد

دانشگاه کارولینسکا یکی از بهترین دانشگاه های سوئد است و شهرت آن تا حدی ناشی از کیفیت بالای تحقیقات پزشکی آن است. در نتیجه، این دانشگاه به یکی از محبوب ترین دانشگاه های جهان برای دانشجویان پزشکی تبدیل شده است. سولنا، که در سال 1810 تاسیس شد، جایی است که دانشگاه در آن واقع شده است. به دلیل تلفات سربازان سوئدی در جنگ روسیه، این موسسه برای آموزش پزشکی به جراحان ارتش ساخته شد. مزیت این دانشگاه این است که هر دو پردیس آن که در شمال غربی و جنوب استکهلم واقع شده اند، در چند قدمی مرکز شهر قرار دارند و رسیدن به آنجا بیش از 10 تا 15 دقیقه طول نمی کشد. در رتبه بندی جهانی، این دانشگاه در سوئد در رتبه 36 قرار دارد که جایگاه قابل قبولی است.

دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند با رتبه 103 در جهان، یکی دیگر از دانشگاه های سوئدی است. این دانشگاه در لوند، نزدیک دانمارک و آلمان، در جنوب سوئد است. هر سال، در دانشگاه لوند بیش از 41000 دانشجو ثبت نام می کند. موسسه تحقیقاتی این دانشگاه یکی از بزرگترین موسسات تحقیقاتی اروپای شمالی است. دانشگاه لوند همچنین یکی از متنوع ترین دانشگاه های سوئد است که در رشته های اقتصاد، حقوق، موسیقی و تئاتر، پزشکی و علوم اجتماعی برنامه دارد.

بهترین دانشگاه های سوئد
دانشگاه استکهلم سوئد

دانشگاه استکهلم که دارای رتبه جهانی 183 است، یکی دیگر از دانشگاه های سوئد است که می تواند مکان بسیار خوبی برای تحصیل باشد. این موسسه به عنوان یک سیستم کالج در سال 1878 شروع به کار کرد، اگرچه از سال 1960 فقط به صورت قانونی به عنوان یک دانشگاه فعالیت می کند. فیزیک، شیمی، ریاضیات و زمین شناسی برخی از محبوب ترین دروس ارائه شده در این دانشگاه هستند. این دانشگاه در حال حاضر سالانه بیش از 70000 دانشجو دارد. بیش از 80 رشته از رشته های دانشگاه عمدتا به زبان انگلیسی تدریس می شوند که در نتیجه شرایط بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی ایجاد می شود. دانشگاه استکهلم یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان برای تحقیقات در زمینه علوم انسانی و اجتماعی است.

دانشگاه فناوری کی تی اچ سوئد

دانشگاه KTH سوئد قدیمی ترین دانشگاه فنی این کشور است که در استکهلم مستقر است. با رتبه 201-250 در بین تمام موسسات در جهان و در رتبه هفتم در بین دانشگاه های سوئد قرار دارد. دانشگاه KTH تقریباً 60 برنامه کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. در نتیجه، دانشجویان بین المللی واجد شرایط حضور در دانشگاه خواهند بود. شایان ذکر است که این دانشگاه تقریباً یک سوم ظرفیت تدریس فنی و مهندسی سوئد را بر عهده دارد. مدیریت صنعتی، معماری، شهرسازی و علوم طبیعی از جمله این موضوعات هستند. علاوه بر این، از آنجایی که این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه فنی سوئد شناخته شده است، با بخش های مختلفی همکاری می کند.

دانشگاه صنعتی چالمرز سوئد

این دانشگاه در گوتنبرگ سوئد است و یکی دیگر از مراکز فناوری قوی در این کشور است. این دانشگاه به دلیل رتبه بالای جهانی خود در زمینه تدریس و تحقیق فنی و مهندسی شهرت بیشتری یافته است. جالب است بدانید که حدود یک سوم دانشجویان این موسسه دانشجویان بین المللی هستند. بنابراین، اگر مایل به تحصیل در یکی از رشته ها در دانشگاه های سوئد هستید، شانس بیشتری برای پذیرش خواهید داشت. دانشگاه چالمرز همچنین دارای این مزیت قابل توجه است که تمام دوره های کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه گوتنبرگ سوئد

با حدود 37000 دانشجو در هر سال، دانشگاه گوتنبرگ یکی از برجسته ترین مراکز تحقیقاتی در شمال اروپا است. این موسسه سابقه طولانی همکاری با دانشگاه صنعتی چالمرز و همچنین روابط صنعتی در سال های اخیر دارد. دانشگاه گوتنبرگ در رشته های مختلف رتبه اول و رتبه 191 را در بین دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است. همچنین یکی از بهترین دانشگاه های سوئد است.

دانشگاه اومیا سوئد

دانشگاه اومیا هر ساله تقریباً 31500 دانشجو را ثبت نام می کند که آن را به یکی از بزرگترین مؤسسات علمی سوئد تبدیل می کند. این موسسه فضای آموزشی بزرگی دارد و در بین دانشگاه های سوئد به دلیل برنامه های متنوعش شناخته شده است. لازم به ذکر است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی رضایت خود را از سطح آموزشی و امکانات رفاهی دانشجویی این دانشگاه اعلام کرده اند و مدرسان آن در سوئد و سراسر جهان شناخته شده هستند.

دانشگاه لینکوپینگ سوئد

این دانشگاه یکی از جدیدترین دانشگاه های سوئد و جهان است، اما قابل ذکر است که علیرغم وجود کوتاه مدت خود توانسته است رتبه 401-500 را در بین دانشگاه های جهان کسب کند. مهندسی برق، علوم پزشکی و جامعه شناسی تنها تعدادی از رشته های موجود در این دانشگاه هستند. در این دانشگاه دروس به زبان سوئدی تدریس می شود. با این حال، 25 رشته در مقطع کارشناسی منحصراً به زبان انگلیسی تدریس می شود. در نتیجه، دانشجویان بین المللی حدود 11 درصد از دانشجویان را تشکیل می دهند.

مدارک و شرایط اخذ پذیرش

برای پذیرش در دانشگاه های سوئد باید در دوره ها و برنامه های درخواستی شرایط لازم را داشته باشید و نکاتی را رعایت کنید. شرایط مقاطع و رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت بوده و به دانشگاه مورد نظر نیز بستگی دارد. هر زمان که دانشجو واجد شرایط تحصیل در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس شد، باید دوره ها و برنامه های موجود را نیز بررسی کند. به عنوان مثال، دوره ها و برنامه های مهندسی ممکن است به دانشجو با دانش ریاضی بسیار بالا نیاز داشته باشد. شرایط خاص به طور کامل در سایت دانشگاه هر داشنگاه برای تحصیل در سوئد توضیح داده شده است. متقاضیان می توانند مراحل زیر را از طریق Universityadmissions.se دنبال کنند. در صفحه شروع، دوره ها یا برنامه ها را جستجو کنید. در لیست نتایج جستجو، اطلاعات بیشتری وجود خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک دوره یا برنامه، به سادگی بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین دانشگاه های سوئد

با این حال، مدارک عمومی وجود دارد که می تواند عملاً در همه رشته ها و دانشگاه ها اعمال شود، مانند:

  • مدارک مقطع تحصیلی قبلی
  • سطح نمرات قابل قبول، ترجیحا بالای 16
  • مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی
  • سابقه کار در صورت نیاز
  • مصاحبه آنلاین(در صورت وجود)
سؤالات متداول
  • آیا تحصیل رایگان در سوئد برای دانشجویان ایرانی امکان پذیر است؟

بله. در صورتی که فرد بتواند به زبان سوئدی در حد B2 تسلط پیدا نماید می تواند در دانشگاه های رایگان سوئد تحصیل نماید.

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان دانشجو وجود دارد؟

بله حتی امکان اخذ ویزا به صورت همزمان نیز وجود دارد.

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در دانشگاه های سوئد وجود دارد؟

همه‌ی دانشجویان در تمام مقاطع و با هر زبانی که تحصیل می‌کنند، چه انگلیسی و چه سوئدی مجاز به کار 20 ساعت در طول هفته هستند و حتی بدون داشتن شماره‌ی پرسنلی می‌توانند به دنبال اشتغال و تأمین بخشی از هزینه‌های تحصیل خود باشند.

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی سالانه چقدر است؟

شهریه دانشگاه ها در مقطع لیسانس بطور میانگین حدود 10 تا 12 هزار یورو و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 12 تا 15 هزار یورو می باشد.

  • آیا امکان اخذ اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های سوئد وجود دارد؟

بله، در صورت یافتن کار بعد از فارق التحصیلی و اشتغال به مدت 2 سال، می توانید اقامت دائم سوئد را دریافت نمایید.

سخن پایانی

بسیاری از دانشگاه های سوئد نه تنها در سوئد شناخته شده هستند، بلکه از رتبه بین المللی بالایی نیز برخوردار هستند. آن ها به ویژه برای دانشجویان خارج از کشور ایده‌آل هستند زیرا تعدادی از آنها برنامه های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصيلى و ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های سوئد را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *