شرایط ویژه تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان

بر اساس یک بررسی انجام شده در زمینه نوآوری در تدریس، دانمارک در فهرست کشورهای دارای خلاقانه ترین سبک های آموزشی قرار گرفته است و این یکی از مهمترین دلایل محبوبیت دانمارک در بین دانشجویان است. به علاوه، متقاضیان تحصیل در دانمارک می توانند در بسیاری از دانشگاه های این کشور، به زبان انگلیسی تحصیل کنند و این امر به محبوبیت دانمارک در بین دانشجویان بین المللی افزوده است. اما آیا آن دسته از دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک زبان نشده اند می توانند شانس تحصیل در دانمارک را داشته باشند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان بپردازیم. چنانچه شما نیز در مسیر مهاجرت تحصیلی خود به دانمارک با مانع زبان مواجه هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا در کشور دانمارک تحصیل کنیم؟
  • شرایط تحصیل در کشور دانمارک
  • شرایط تحصیل در کشور دانمارک به زبان انگلیسی
  • برترین دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل به زبان انگلیسی
  • شرایط تحصیل در کشور دانمارک بدون مدرک زبان

چرا در کشور دانمارک تحصیل کنیم؟

دانمارک دارای برخی از بهترین دانشگاه های اروپا می باشد که اکثرا در رنکینگ جهانی QS، رتبه بندی شده اند. دانشگاه کپنهاگ، بهترین دانشگاه دانمارک و همچنین یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی و آموزشی در بین کشورهای شمال اروپا است. سایر دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه آرهوس، دانشگاه روسکیلد، دانشگاه جنوب دانمارک و دانشگاه آلبورگ نیز از برترین ها بوده و دارای رنکینگ جهانی می باشند. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌ های دانمارک برای کمک به تحصیل دانشجویان، بورسیه‌های تحصیلی و کمک‌های مالی به آنان ارائه می‌کنند. دانمارک در آوریل 2016 از طریق گزارش جهانی شادی، به عنوان شاد ترین کشور جهان انتخاب شد. برای رتبه بندی 156 کشور در این تحقیق، تیمی از دانشگاه بریتیش کلمبیا به بررسی وجوه مشترک این کشورها پرداختند. به عبارتی دیگر، تمامی کشورهای شاد جهان دارای تولید ناخالص داخلی و سرانه بالا، امید به زندگی سالم در بدو تولد، و فقدان فساد در رهبری بوده اند. طبیعت بی نظیر دانمارک و جاذبه های طبیعی این کشور، در کنار فستیوال های متعدد، عامل مهم دیگر در جذب دانشجویان به دانمارک می باشد.

تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در کشور دانمارک

متقاضیان تحصیل در دانمارک می توانند با اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر در این کشور، ویزای تحصیلی و مجوز اقامت دانمارک را به دست اورند. از شروط اصلی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه، می توان به داشتن معدل و نمرات بالا در مقاطع تحصیلی قبلی، ارائه مدرک زبان، اثبات تمکن مالی اشاره نمود. هر چه نمرات و معدل دانشجویان بالاتر باشد، شانس انان برای اخذ پذیرش از دانشگاه انتخابی خود، بالاتر خواهد بود. تمکن مالی لازم جهت تحصیل در دانمارک در سال 2022، برابر با 6.397 کرون دانمارک می باشد. اثبات آن نیز از طریق ارائه فیش و صورت حساب های بانکی ممکن خواهد بود.  الزامات زبان جهت تحصیل در دانمارک با توجه به دانشگاه انتخابی دانشجویان، رشته و مقطع تحصیلی آنان تعیین می گردد اما در حالت کلی، دانشجویان قادر می باشند به یکی از زبان های دانمارکی، سوئدی، نروژی، آلمانی و یا انگلیسی، در دانمارک به تحصیل بپردازند. در نتیجه توصیه می شود قبل از هر گونه اقدام، حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود در دانمارک را بررسی نموده و از شرایط تحصیل و الزامات زبان، اطمینان حاصل نمایید. دانشگاه ها معمولا زبان تحصیل، مدارک زبان مورد قبول و نمره زبان لازم را در وبسایت خود اعلام می کنند.

شرایط تحصیل در کشور دانمارک به زبان انگلیسی

بدون شک، اکثر دانشگاه های دانمارک، دوره های تحصیلی خود را به خصوص در مقطع کارشناسی، به زبان دانمارکی تدریس می کنند. اما بیش از 700 دوره تحصیلی نیز در دانشگاه های این کشور وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این دوره ها، طیف گسترده ای از موضوعات مانند فناوری، علوم دارویی، معماری، تجارت، طراحی، علوم انسانی و بسیاری موارد دیگر را پوشش می دهند. تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز در دانمارک عموما به زبان انگلیسی انجام می شود. جالب است بدانید که حدود 86 درصد از شهروندان دانمارکی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و دانشجویان بین المللی جهت برقراری ارتباط در جامعه، با مانع زبان مواجه نخواهند شد. متقاضیان تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی میبایست یکی از مدارک اثبات مهارت زبان، شامل مدرک زبان آیلتس (با نمره حداقل 6.5)، تافل آکادمیک، PTE آکادمیک و یا معادل آنها را ارائه نمایند. لازم به ذکر است که عدم ارائه مدرک زبان، شانس اخذ ویزا را کاهش خواهد داد. در ادامه به بررسی امکان تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان خواهیم پرداخت.

برترین دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل به زبان انگلیسی

اگرچه زبان تحصیل در دانمارک معمولا زبان دانمارکی می باشد، اما بسیاری از دانشگاه های این کشور دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی قادر می باشند در دانشگاه های زیر در دانمارک، کاملا به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند:

  • دانشگاه کپنهاگ
  • دانشگاه آلبورگ
  • مدرسه معماری آرهوس
  • دانشگاه آرهوس
  • آکادمی تجارت آرهوس
  • مدرسه تجارت کپنهاگ
  • آکادمی بین المللی موسیقی دانمارک
  • مدرسه طراحی کولدینگ
  • آکادمی هنر Funen
  • دانشگاه فناوری اطلاعات و IT کپنهاگ
  • مدرسه طراحی و تکنولوژی کپنهاگ
  • دانشگاه روسکیلد
  • دانشگاه فنی دانمارک
  • مدرسه ملی هنرهای نمایشی دانمارک
  • آکادمی موسیقی سلطنتی دانمارک
  • دانشکده رسانه و روزنامه نگاری دانمارک
  • کالج دانشگاه UCL
  • کالج دانشگاه آبسلون
  • کالج دانشگاه کپنهاگ
  • کالج دانشگاه شمال دانمارک
  • کالج دانشگاه جنوب دانمارک
  • کالج دانشگاه VIA

لازم به ذکر است که متقاضیان تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان می توانند با مراجعه به وبسایت دانشگاه های ذکر شده در بالا، الزامات مربوط به مدرک زبان را در آن دانشگاه بررسی نمایند.

شرایط تحصیل در کشور دانمارک بدون مدرک زبان

معمولا سوالی که برای اکثر متقاضیان تحصیل در کشور دانمارک پیش می آید آن است که آیا امکان تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، به مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. معمولا تحصیل در مقطع کارشناسی در دانمارک، به زبان دانمارکی میسر می باشد. البته دانشگاه هایی نیز وجود دارد که دوره های تحصیلی را در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه دهند. در این شرایط، دانشجویانی که مدرک زبان نداشته باشند (چه مدرک زبان دانمارکی و چه انگلیسی) می توانند با شرکت در دوره های زبان در کشور دانمارک، مدرک زبان را اخذ نموده و سپس تحصیلات خود را دنبال کنند. 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز معمولا به زبان انگلیسی ممکن است. اما  ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5، از ملزومات اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در دانمارک می باشد. این در حالیست که دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاهی معتبر در دانمارک دریافت کرده و یا قبلا و در مقاطع تحصیلی قبلی، در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل نموده باشند، جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت. و در نهایت، جهت تحصیل در مقطع دکتری به زبان انگلیسی نیز ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 7، الزامی می باشد. در هر صورت، توصیه ما به دانشجویان آن است که جهت بالا بردن شانس ویزا، حتما مدرک زبان با نمره مورد نیاز را ارائه نمایند.

تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان
سؤالات متداول
  • آیا بدون مدرک زبان، می توان بورسیه تحصیلی در دانمارک دریافت نمود؟

معمولا خیر. اگرچه ممکن است تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان امکانپذیر باشد، اما ارائه مدرک زبان با نمره مورد قبول هر دانشگاه، از ملزومات اخذ بورسیه تحصیلی می باشد.

  • چه کسانی می توانند بدون ارائه مدرک زبان در دانمارک تحصیل کنند؟

معمولا دانشجویانی که شهروند یک کشور انگلیسی زبان باشند و یا مدرک کارشناسی خود را از کشورهایی مانند آمریکا، نیوزلند، استرالیا، کانادا، انگلستان و ایرلند دریافت کرده باشند، فرصت تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان را خواهند داشت.

  • دوره های زبان در دانمارک، در چه دانشگاه هایی برگزار می شود؟

بسیاری از کالج ها و دانشگاه های دانمارک، دوره زبان برگزار می کنند. توصیه می شود وبسایت دانشگاه های انتخابی خود را در دانمارک بررسی نموده و از برگزاری و یا عدم برگزاری دوره زبان در آن دانشگاه اطمینان حاصل نمایید.

  • دوره های زبان در دانمارک چقدر طول می کشند؟

مدت زمان برگزاری این دوره ها معمولا از 6 ماه تا یک سال خواهد بود.

  • آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی دانمارک بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟

معمولا بسیار دشوار خواهد بود. چنانچه دانشجویان بدون ارائه مدرک زبان، موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های دانمارک شوند، باز هم شانس اخذ ویزا برای آنان پایین خواهد بود. پس توصیه می شود حتما مدرک زبان ارائه نمایید.

سخن پایانی

متقاضیان تحصیل در دانمارک میبایست با توجه به زبان تحصیلی خود، مدرک مهارت زبان ارائه نمایند. دانشجویانی که متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی باشند می توانند مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۶ جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و حداقل ۶.۵ جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و آیتلس ۷ برای مقطع دکتری ارائه دهند (اخذ مدرک تافل، PTE و یا معادل آن نیز مورد قبول خواهد بود). اما دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک زبان نشده اند، قادر خواهند بود در صورت برگزاری دوره های زبان در دانمارک، پس از شرکت در دوره و اخذ مدرک زبان، به تحصیل در دانشگاه های دانمارک بپردازند. با این حال، به منظور بالا رفتن شانس ویزا، توصیه می شود دانشجویان حتما مدرک زبان ارائه کنند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *