مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در نروژ

امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی نروژ، و همچنین امکان تحصیل، کار و زندگی به زبان انگلیسی، این کشور را به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. دانشجویان قادر خواهند بود در رشته پزشکی که یکی از گران‌ترین رشته های تحصیلی است، با هزینه بسیار کم در نروژ تحصیل نمایند. در مقایسه با سایر کشورهای OECD، نروژ دارای نسبت بالایی از پزشکان است (4.8 برای هر 1000 نفر). ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در نروژ بپردازیم. اگر شما نیز قصد تحصیل در یکی از برترین رشته های دانشگاهی در کشور نروژ را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است.

تحصیل پزشکی در نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا تحصیل در کشور نروژ؟
  • شرایط تحصیل در رشته پزشکی در نروژ
  • الزامات زبان جهت تحصیل در رشته پزشکی در نروژ
  • برترین دانشگاه های نروژ جهت تحصیل در رشته پزشکی
  • مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در رشته پزشکی در نروژ

چرا تحصیل در کشور نروژ؟

اولین دلیل، استاندارد بالای زندگی در این کشور است. نروژی ها از یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان برخوردار هستند. این کشور دارای نرخ جرم و جنایت پایین، بیکاری کم، سیستم رفاهی خوب و تعادل بین کار و زندگی است. دانشجویان می توانند علاوه بر تحصیل در بهترین دانشگاه ها و بهره مندی از رفاه اجتماعی، از مناظر بینظیر، کوه های مرتفع، سواحل زیبا و شفق های شمالی نروژ نیز دیدن کنند. به علاوه، نیازی نخواهد بود که دانشجویان نگران موانع زبان جهت تحصیل در نروژ باشند. اکثر نروژی ها تسلط عالی به زبان انگلیسی دارند و بسیاری از مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. بنابراین تحصیل و برقراری ارتباط با مردم بسیار آسان خواهد بود. از همه مهمتر آن است که دانشگاه‌های دولتی در نروژ، حتی از دانشجویان بین‌المللی شهریه دریافت نمی‌کنند و تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف رایگان خواهد بود. نروژ علیرغم آنکه کشور کوچکی است (با جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر)، دارای تنوع خوبی از دانشگاه ها، کالج های دانشگاهی و موسسات آموزش عالی تخصصی است. پس اگر نروژ را برای تحصیل انتخاب نموده اید، آینده ای درخشان در انتظار شما خواهد بود.

تحصیل پزشکی در نروژ

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در نروژ

دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود با برآورده کردن شرایط، از یک دانشگاه معتبر پزشکی در نروژ پذیرش تحصیلی دریافت نموده و پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام نمایند. دانشجویان بین المللی باید درخواست خود را از طریق خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج های نروژ (NUCAS) ارسال نمایند. علاوه بر اخذ پذیرش و دریافت ویزا، دانشجویان میبایست مجوز اقامت تحصیلی نروژ را برای تحصیل در دوره های بلند مدت و بیش از 3 ماه، دریافت نمایند. اثبات تمکن مالی به جهت تامین هزینه های خود در نروژ نیز جزو شروط اصلی تحصیل پزشکی در نروژ است. به این منظور، متقاضیان تحصیل در نروژ باید سالانه حداقل 126.357 کرون نروژ را در حساب خود داشته باشند. به علاوه، از آنجاییکه رشته پزشکی جزو رشته های پرتقاضا بوده و تحصیل پزشکی در نروز بسیار رقابتی است، متقاضیان باید برتری خود را با داشتن سوابق علمی عالی، ثابت نمایند. به غیر از ارائه دیپلم دبیرستان، متقاضیان برای تحصیل پزشکی در کشور نروژ باید دروس دیگری را نیز تکمیل کرده باشند. این دروس عبارتند از شیمی 1 و 2، فیزیک 1، و ریاضیات R1/S1 + S2. به دلیل تعداد زیاد متقاضیان و تعداد محدود پذیرش، نمرات بالا در دروس ذکر شده نیز مورد نیاز است.

الزامات زبان جهت تحصیل پزشکی در کشور نروژ

اگرچه کشور نروژ به لحاظ تسلط به زبان انگلیسی معروف است و امکان تحصیل و زندگی به زبان انگلیسی در نروژ وجود دارد، اما معمولا دروس پزشکی به زبان نروژی تدریس می شود و مهارت در زبان نروژی برای دانشجویان خارجی نیز الزامی است. در مورد دانشگاه علم و صنعت نروژ، تسلط به دو زبان انگلیسی و نروژی الزامی می باشد. اثبات مهارت در زبان نروژی، از طریق شرکت در آزمون های زیر قابل قبول است:

مدت اعتبار گلدن ویزا

مدت اعتبار این ویزا با توجه به محل سکونت شما در زمان دریافت ویزا ( این موضوع که از داخل اسپانیا اقدام کرده اید یا  قبل از ورود به این کشور ) و نوع ویزا متفاوت است.

  • آزمون زبان نروژی سطح Vg3
  • آزمون زبان نروژی برای دانشجویان بین المللی- سطح3
  • گذراندن دوره 1 ساله زبان نروژی که در دانشگاه های نروژ برگزار می شود
  • کسب 450 امتیاز در آزمون کتبی زبان نروژی- سطح پیشرفته

چنانچه جهت تحصیل پزشکی در نروژ ، ارائه مدرک زبان انگلیسی لازم باشد و تحصیل به زبان انگلیسی انجام شود، دانشجویان می توانند مدرک زبان آیلتس، تافل، PTE و یا Advanced C1 را ارائه نمایند. پس با توجه به متفاوت بودن قوانین دانشگاه ها، توصیه می شود حتما شرایط اصلی را از وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی خود در نروژ دریافت نمایید.

برترین دانشگاه های نروژ جهت تحصیل در رشته پزشکی

دانشگاه هایی که در زیر فهرست شده‌اند، برترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل پزشکی در کشور نروژ هستند که در آن‌ها هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی رایگان است.

  1. دانشگاه Oslo

دانشکده پزشکی دانشگاه اسلو، قدیمی ترین و بزرگترین موسسه تحقیقاتی و آموزش پزشکی در نروژ و برترین دانشگاه جهت تحصیل پزشکی در نروژ است.

  1. دانشگاه Bergen

دانشکده پزشکی یکی از هفت دانشکده دانشگاه برگن است که تقریباً 1900 دانشجو دارد و دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته های پزشکی ارائه می دهد.

  1. دانشگاه علم و صنعت نروژ

یکی دیگر از دانشگاه های معتبر جهت تحصیل پزشکی در نروژ، دانشگاه NTNU است. طول دوره تحصیل پزشکی در این دانشگاه 6 سال می باشد.

  1. دانشگاه ترومسو

دانشگاه ترومسو در شمال نروژ واقع شده است. نسبت پزشکانی که اکنون در شمال نروژ مشغول به کار هستند و تحصیلات خود را در ترومسو تکمیل نموده اند، بیشتر از پزشکانی است که در سایر دانشکده های پزشکی نروژ تحصیل کرده اند.

  1. دانشکده علوم ورزشی نروژ

دانشکده علوم ورزشی نروژ دارای دپارتمان پزشکی ورزشی است. در حال حاضر، این دپارتمان پزشکی دوره های لیسانس را در زمینه فعالیت بدنی و سلامت، و دوره های کارشناسی ارشد را در علوم ورزشی، پزشکی ورزشی و فیزیوتراپی ورزشی ارائه می دهد.

تحصیل پزشکی در نروژ
مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در رشته پزشکی در نروژ

مدارک مورد نیاز ممکن است با توجه به شرایط متقاضی، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی مورد نظر آنان متفاوت باشد. به طور کلی، متقاضیان باید دارای یک پاسپورت معتبر باشند که حداقل 6 ماه دیگر اعتبار داشته باشد. ارائه ریزنمرات مقاطع تحصیلی قبلی، 3 قطعه عکس با فرمت پاسپورت، نتیجه آزمایش‌های سلامت و پزشکی، گواهی‌عدم سوپیشینه، مدرک مهارت زبان سوئدی یا انگلیسی، مدارک اثبات تمکن مالی، مدارک تحصیلی مقاطع قبلی، انگیزه نامه، و کپی مدارک هویتی مانند شناسنامه که همگی ترجمه شده اند، ضروری میباشد.

سؤالات متداول
  • آیا با تحصیل پزشکی در کشور نروژ می توان شهروندی و پاسپورت آن را دریافت کرد؟

صرفا با تحصیل خیر. اما اگر پس از فارغ التحصیلی در نروژ، کار پیدا کنید و اقامت نروژ را به دست آورید، پس از چندسال کار و زندگی مستمر، امکان اخذ شهروندی نیز وجود خواهد داشت.

  • آیا دانشجویان پزشکی می توانند پس از فارغ التحصیلی در نروژ بمانند؟

بله. پس از پایان دوره تحصیل پزشکی در نروژ، دانشجویان 6 ماه فرصت خواهند داشت به دنبال کار در این کشور باشند. در صورت اخذ پیشنهاد شغلی، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت نروژ وجود خواهد داشت.

  • دانشجویان اجازه کار در حین تحصیل را خواهند داشت؟

بله. دانشجویان دانشگاه های نروژ مجاز می باشند تا سقف 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند. البته این اجازه کار، مشروط به عدم افت تحصیلی می باشد و با دریافت تاییدیه پیشرفت تحصیلی از دانشگاه، قابل تمدید خواهد بود.

  • آیا تحصیل پزشکی در کشور نروژ رایگان است؟

در صورتی که به زبان نروژی تحصیل نمایید، بله این امکان وجود خواهد داشت.

  • آیا برای تحصیل پزشکی در کشور نروژ می توان بورسیه دریافت نمود؟

بله. تحصیل در نروژ عموما رایگان است اما برای تامین هزینه های زندگی، امکان اخذ بورسیه تحصیلی وجود دارد. مهمترین شروط دریافت بورسیه تحصیلی، داشتن سوابق علمی عالی و نمرات و معدل بالا، داشتن نمره زبان عالی، سوابق علمی پژوهشی و مقالات چاپ شده در ژورنالهای معتبر می باشد.

  • آیا دانشجویان با تحصیل پزشکی در نروژ می توانند اعضای خانواده خود را نیز به نروژ ببرند؟

بله. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های نروژ می توانند با اثبات تمکن مالی جهت تامین هزینه های افراد خانواده در نروژ، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، ویزای همراه دریافت نمایند. معمولا اعضای خانواده دانشجویان، اجازه کار و تحصیل در نروژ را نیز خواهند داشت.

سخن پایانی

نروژ یکی از معدود کشورهای اروپایی می باشد که امکان تحصیل رایگان را در دانشگاه های دولتی فراهم کرده و این امر استقبال دانشجویان بین المللی را به همراه داشته است. به علاوه، امکان تحصیل و زندگی به زبان انگلیسی نیز بر محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین المللی افزوده است. رشته پزشکی که جزو تاپ ترین رشته های دانشگاهی می باشد، متقاضی زیادی داشته و کشور نروژ نیز جایگاه های محدودی را برای اعطای پذیرش در این رشته ارائه می دهد. پس به دلیل رقابتی بودن، دانشجویان باید برتری علمی خود و شایستگی خود را برای اخذ پذیرش ثابت نمایند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در نروژ پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور نروژ را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *