همه چیز در مورد خرید ملک در سوئد

سوئد به دلیل داشتن زیرساخت های اقتصادی قوی، پایین بودن نرخ تورم و همچنین ثبات اقتصادی بالا، گزینه ای بسیار مناسب جهت سرمایه گذاری است. سطوح پایین مالیات در سوئد، بستری مطلوب و رقابتی برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است. همانند بسیاری از کشورهای جهان، یکی از روشهای سرمایه گذاری سودآور، خرید ملک میباشد. اما آیا خرید ملک در کشور سوئد میتواند مناسب افرادی باشد که به دنبال اخذ اقامت و شهروندی این کشور هستند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط خرید ملک در سوئد و امکان اخذ اقامت سوئد از این طریق بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در سوئد هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئد گردآوری شده است.

خرید ملک در سوئد

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در سوئد
  • سایر روشهای سرمایه گذاری در سوئد
  • شرایط سرمایه گذاری در کشور سوئد

جهت خرید ملک در سوئد ، محدودیتی برای شهروندان اتحادیه اروپا و یا خارج از آن وجود ندارد و کلیه متقاضیان میتوانند با تامین هزینه، اقدام به خرید ملک نمایند. البته ممکن است بدون دریافت اقامت این کشور، فرایند خرید ملک آسان نباشد و یا امکان آن وجود نداشته باشد. قبل از هرگونه اقدام حتما با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید. کشور سوئد دارای امنیت و ثبات اقتصادی بالایی میباشد، پس در صورت خرید ملک، نگران سرمایه خود نباشید. افرادی که به سوئد مهاجرت کرده و قصد خرید ملک را دارند میتوانند از بانکهای سوئد وام مسکن دریافت نمایند که تقریبا 85 درصد هزینه ملک را پوشش میدهد. جهت دریافت وام، داشتن درآمد ثابت و پرداخت مالیات ضروری است. پس از انتخاب ملک مورد نظر و عقد قرارداد با فروشنده، بین 2 تا 10 درصد ارزش ملک باید پرداخت شود.

خرید ملک در سوئد

 پس از انجام امور مربوط به ثبت مالکیت که توسط وکیل یا نماینده املاک انجام میشود، و حدودا 14 روز زمان میبرد، کل هزینه به فروشنده پرداخت میشود. قیمت املاک نیز در سوئد با توجه به موقعیت ملک و نزدیکی آن به مرکز شهر متفاوت میباشد و عواملی بسیاری بر آن تاثیر دارد. تنها نکته ای که باید قبل از هرگونه اقدام بدانید آن است که خرید ملک در کشور سوئد میتواند جنبه سودآوری داشته باشد اما منجر به اخذ اقامت و یا شهروندی این کشور نخواهد شد. پس توصیه میشود اگر سرمایه لازم را داشته و به دنبال اخذ اقامت سوئد هستید، از سایر روشهای سرمایه گذاری بهره ببرید.

سایر روشهای سرمایه گذاری در سوئد

اگر به دنبال اخذ اقامت و یا شهروندی کشور سوئد هستید، خرید ملک در سوئد روش مناسبی نبوده و شما میبایست از یکی از روشهای زیر برای اخذ اقامت این کشور استفائه نمایید که در نهایت پس از چندسال کار و زندگی مستمر در سوئد، منجر به اخذ شهروندی نیز خواهد شد.

  1. ثبت شرکت

متقاضیان ثبت شرکت در سوئد قادر خواهند بود از این طریق اقامت سوئد را نیز دریافت نمایند. از شروط اصلی ثبت شرکت در کشور سوئد، ارائه یک طرح تجاری سودآور برای اقتصاد این کشور و همچنین داشتن سابقه کار مرتبط با آن است. شرکت های قابل ثبت در سوئد عبارتند از شرکتهای سهامی عام و شرکتهای سهامی خاص. تسلط با زبان انگلیسی و یا زبان سوئدی نیز برای ثبت شرکت در سوئد لازم است. جهت اطلاع از سرمایه لازم و سایر شرایط مهم، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

  1. کارآفرینی

استارت آپ در سوئد، روشی مناسب جهت اخذ اقامت این کشور است. متقاضیان میبایست حداقل 2 سال تجربه کاری مرتبط، تحصیلات دانشگاهی مرتبط و همچنین سرمایه ای به ارزش 600000 کرون جهت راه اندازی کسب و کار خود را داشته باشند. جهت اطلاع از سایر شرایط مهم، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

شرایط سرمایه گذاری در کشور سوئد

در این قسمت، برخی از مهمترین شرایط سرمایه گذاری در سوئد آورده شده است. جهت اطلاع از سایر شرایط، مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت سوئد و همچنین اخذ مشاوره از متخصصان گروه عالیان ویزا توصیه میشود.

  • تامین حداقل سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت و یا کارآفرینی
  • داشتن حداقل 2 سال تجربه تخصصی در زمینه سرمایه گذاری مورد علاقه خود و همچنین تجربه امور مدیریتی و یا کارآفرینی
  • داشتن مهارت در زبان انگلیسی و یا سوئدی (ممکن است ضروری نباشد اما برای متقاضیان یک امتیاز بزرگ محسوب میشود)
  • ارائه یک بیزنس پلن و طرح تجاری که ثابت شود به نفع اقتصاد سوئد است
  • داشتن تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های زندگی متقاضی اصلی و خانواده وی (حداقل برای 2 سال اول)
  • داشتن حداقل 50 درصد از سهم شرکت و تجارت مورد نظر
خرید ملک در سوئد
سؤالات متداول
  • اعتبار ویزای سرمایه گذاری در سوئد چقدر است؟ آیا امکان تمدید وجود دارد؟

بله. این ویزا ابتدا به صورت 2 ساله صادر میشود و پس از 2 سال، میتوان جهت اخذ اقامت دائم درخواست داد. از شرایط مهم جهت تمدید این ویزا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بتوان هزینه زندگی خود و خانواده خود را معادل 200,000 کرون برای متقاضی اصلی، 100,000 کرون برای همسر و 50,000 کرون برای هر فرزند، جهت یک دوره مجوز دو ساله تامین کرد.
  • بتوان نشان داد که شرکت را همچنان به خوبی اداره کرده و هنوز هم تأثیر تعیین کننده ای بر تجارت و اقتصاد سوئد دارد
  • از رویه حسابداری خوب پیروی کرده و مجوزهای لازم برای کسب و کار را داشته باشند
  • آیا امکان مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک وجود دارد؟

خیر. بر طبق قوانین این کشور، خرید ملک در سوئد منجر به اخذ اقامت و شهروندی نمیشود. پس همانطور که گفته شد، از سایر روشها جهت مهاجرت به سوئد بهره ببرید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره در این زمینه میباشند.

  • آیا با خرید ملک در سوئد میتوان آزادانه به اروپا سفر کرد؟

خیر. خرید ملک در کشور سوئد، مجوزی جهت سفر آزادانه شما به اروپا نمیدهد. شما میبایست از طریق یه روش مهاجرتی، ویزای شنگن دریافت نموده و آزادانه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید.

  • آیا با سرمایه گذاری در کشور سوئد، میتوان اعضای خانواده را نیز به این کشور برد؟

بله. اعضای خانواده شما، شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال، می توانند برای مدت مشابه شما، اجازه اقامت دریافت کند. اگر اجازه اقامت بیش از شش ماه به شما داده شود، اعضای خانواده شما (که بالای 16 سال سن دارند) می توانند مجوز کار دریافت کنند. شما باید بتوانید نشان دهید که قادر به تامین معاش اعضای خانواده خود هستید.

  • آیا با سرمایه گذاری در سوئد میتوان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

بله. اگر از روش ثبت شرکت و یا کارآفرینی به سوئد مهاجرت کنید، معمولا پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در سوئد، میتوانید جهت دریافت اقامت دائم این کشور درخواست دهید. اما روش سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در سوئد ، به شما مجوز اقامت نمیدهد.

سخن پایانی

با وجود آنکه کشور سوئد مکانی بسیار مناسب جهت سرمایه گذاری میباشد، اما از هر روشی اقامت و شهروندی اعطا نخواهد کرد. خرید ملک گرینه ای بسیار سودآور در سوئد میباشد اما متقاضیان خرید ملک قادر نهواهند بود اقامت سوئد را از طریق طریق کسب نمایند. پس میبایست از سایر روشهای سرمایه گذاری مانند ثبت شرکت و یا کارآفرینی استفاده شود. ما در این مقاله به بررسی شرایط خرید ملک در سوئد و سایر روشهای سرمایه گذاری در سوئد پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما به فراهم شدن شرایط سرمایه گذاری شما مخاطب عزیز در کشور سوئد کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئد را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *