مهمترین دلایل ریجکتی ویزای دانمارک

متأسفانه همه متقاضیان اخذ ویزای شنگن  که کشور دانمارک هم جزء آن می باشد، در دریافت نتیجه مثبت برای درخواست خود موفق نیستند. چنانچه شما نیز تمام مراحل درخواست ویزای دانمارک را تکمیل نموده اید و نگران دریافت ریجکتی درخواست ویزا هستید، کسب اطلاعات دقیق در مورد دلایل احتمالی رد ویزای شنگن دانمارک و همچنین نحوه اعتراض به درخواست صادر شده می توانید برای شما مفید باشد. همچنین، دانستن دلایل معمول رد ویزای شنگن قبل از درخواست، می تواند به شما کمک کند تا از اشتباهات مشابه در درخواست های بعدی خود نیز جلوگیری کنید. بدین منظور، ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مهمترین دلایل ریجکتی ویزای دانمارک بپردازیم. پس اگر شما نیر قصد دریافت ویزای دانمارک را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

ریجکتی ویزای دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • دلایل امنیتی در ریجکتی ویزای کشور دانمارک
  • دلایل مالی در ریجکتی ویزای کشور دانمارک
  • عدم اثبات بازگشت به کشور خود و مواجهه با ریجکتی ویزای کشور دانمارک
  • عدم صداقت در درخواست و مواجهه با ریجکتی ویزای کشور دانمارک
  • ارائه مدارک ناقص و مواجهه با ریجکتی ویزای کشور دانمارک

دلایل امنیتی در ریجکتی ویزای کشور دانمارک

چنانچه مقامات دانمارکی احتمال دهند که شما یک خطر امنیتی برای کشور آنها دارید، درخواست ویزای شما را رد خواهند کرد. در این زمینه، هرگونه تهدید بالقوه برای مردم کشور دانمارک، خطر امنیتی به شمار می آید. پس از درخواست ویزا، نام و اطلاعات دقیق متقاضیان از طریق پایگاه داده امنیتی بررسی شده تا از عدم داشتن سوابق کیفری و یا جنایی متقاضیان اطمینان حاصل شود. همچنین، داشتن هر گونه سوابق کیفری و وقوع جرم از سوی متقاضی، حتی اگر جرم وی در خارج از منطقه شنگن رخ داده باشد، ممکن است منجر به ریجکتی ویزای دانمارک شود. در طول مصاحبه ویزای دانمارک، آفیسر پرونده از متقاضی خواهد پرسید که آیا قبلاً عضو یک سازمان تروریستی بوده است یا خیر. اگر سابقه مشارکت قبلی با یک گروه تروریستی یا سابقه فعالیت‌های سیاسی خشونت ‌آمیز داشته باشد، باید صادقانه پاسخ دهد، با علم به این که دروغ گفتن در درخواست وی، دلیلی قطعی برای ریجکتی ویزا است.

ریجکتی ویزای دانمارک

دلایل مالی در ریجکتی ویزای کشور دانمارک

اگر مقامات دانمارکی و مسئولین رسیدگی به پرونده شما معتقد باشند که شما قادر به تامین مخارج و هزینه های خود در دانمارک نیستید، ریجکتی ویزای دانمارک حتمی خواهد بود. شما میبایست به منظور دریافت ویزا، نشان دهید که قادر به تامین هزینه سفر، هزینه خوردو خوراک و مهم تر از همه، هزینه اقامت و مسکن خود در دانمارک هستید. به این منظور، شما می توانید تمکن مالی خود را از طریق ارائه فیش حقوقی، صورت حساب های بانکی، قراردادهای اجاره و غیره ثابت نمایید. هر منبع مالی که بتواند به طور موثر، پس انداز، درآمد و یا میزان حقوق دریافتی شما را نشان دهد، مدرکی بر اثبات تمکن مالی جهت زندگی در دانمارک به حساب می آید. میزان تمکن مالی لازم جهت زندگی در دانمارک، با توجه به هزینه های زندگی در این کشور و نرخ هزینه های زندگی روزانه در دانمارک تعیین می شود و البته به شهری که قصد اقامت در آن را دارید بستگی خواهد داشت. 

در ضمن، آفیسر پرونده کلیه شرایط اقامت شما در دانمارک و همچنین برنامه سفر شما را در دانمارک و کل منطقه شنگن بررسی نموده و در پی آن، هزینه های زندگی شما را در دانمارک پیش بینی می کنند. افرادی که در طول اقامت خود در دانمارک، در منزل دوستان و یا اعضای خانواده خود سکونت داشته باشند، به هزینه کمتری جهت زندگی در این کشور نیاز خواهند داشت.

عدم اثبات بازگشت به کشور خود و مواجهه با ریجکتی ویزای کشور دانمارک

چنانچه مقامات دانمارکی معتقد باشند که شما بیش از حد مجاز در دانمارک خواهید ماند و پس از انقضای ویزا به کشور خود بازنخواهید گشت، درخواست شما ریجکت خواهد شد. برای آنکه درخواست ویزای شما پذیرفته شود، باید مدارک کافی مبنی بر ترک دانمارک و منطقه شنگن قبل از انقضای ویزای خود ارائه دهید و آفیسر پرونده خود را متقاعد نمایید که قصد پناهندگی نخواهید داشت. یکی از راه‌ هایی که می‌ توانید گواهی بازگشت به کشور خود را در درخواست خود نشان دهید، این است که با تاکید بیان کنید که دلایل مهمی برای بازگشت دارید. داشتن خانواده (به ویژه همسر و فرزندان) در ایران و یک شغل ثابت و مهم در خارج از دانمارک و منطقه شنگن، از دلایل محکم بازگشت محسوب می شوند. متقاضیانی که خانواده، دوستان، دارایی، شغل و سایر تعهدات مهم را در خارج از دانمارک ندارند، بیشتر در معرض خطر ماندن در دانمارک و منطقه شنگن پس از انقضای ویزا و یا حتی درخواست پناهندگی قرار دارند. اگر آفیسر پرونده متقاعد نشده و به این نتیجه برسد که شما جهت بازگشت به کشور خود، به چیزی در خارج از دانمارک وابسته نیستید، ریجکتی ویزای دانمارک حتمی می باشد.

عدم صداقت در درخواست و مواجهه با ریجکتی ویزای کشور دانمارک

چنانچه مشخص شود که در درخواست خود صادق نبوده، دروغ گفته اید و یا مدارک ارائه شده را دستکاری نموده اید، نه تنها درخواست ویزای شما ریجکت خواهد شد بلکه ممکن است کلا با محرومیت از دریافت ویزای شنگن مواجه شوید. شما میبایست برای جلوگیری از ریجکتی ویزای دانمارک، در خصوص منابع مالی و همچنین برنامه سفر خود به دانمارک و منطقه شنگن صادق باشید.  اطلاعات ارائه شده از سوی شما معمولا دو بار بررسی می شود و حتی ممکن است از حامی شما و کسی که قرار است به عنوان اسپانسر شما در دانمارک عمل کند، سوالاتی بپرسند. اگرچه ممکن است برای گرفتن نتیجه مثبت، جعل و دستکاری اطلاعات ارائه شده در درخواست وسوسه انگیز باشد، اما بدانید که این اقدام قطعا منجر به ریجکتی ویزا شده و حتی پیگرد قانونی خواهد داشت.

ارائه مدارک ناقص و مواجهه با ریجکتی ویزای کشور دانمارک

ارائه مدارک کامل، صحیح و منطبق با آنچه از سوی کنسولگری تعیین شده است، از مهمترین مراحل درخواست ویزا می باشد. نقص و هر گونه اشکال در مدارک، چه سهوا و چه عمدا، منجر به ریجکتی ویزای دانمارک می شود. جالب است بدانید که حتی مخدوش بودن، پاره بودن و یا فرسوده بودن پاسپورت نیز می تواند منجر به رد درخواست شما شود. شما میبایست کلیه مدارک مانند عکس، پاسپورت، بیمه، مدارک تمکن مالی و غیره را به صورت صحیح و با فرمت های تعیین شده ارائه نمایید.

ریجکتی ویزای دانمارک
سؤالات متداول
  • آیا پس از دریافت ریجکتی ویزای دانمارک، امکان اعتراض وجود دارد؟

بله. چنانچه در نامه ریجکتی که دریافت نموده اید، ذکر شده باشد که شما مجاز به اعتراض و ارسال درخواست تجدید نظر هستید، این امکان برای شما فراهم خواهد بود.

  • چقدر طول می کشد تا درخواست تجدیدنظر بررسی شود؟

معمولا در کمتر از 60 روز، پاسخ نهایی برای شما ارسال خواهد شد.

  • در درخواست تجدیدنظر ویزای دانمارک، چه مواردی باید ذکر شود؟

پس از دریافت ریجکتی ویزای دانمارک، چنانچه مجاز به اعتراض باشید، میبایست نامه ای مبنی بر اینکه دلایل اعتراض شما چیست و به چه دلایلی فکر می کنید ویزای شما نباید رد میشده است، به آدرس مشخص شده در نامه ریجکتی ارسال نمایید.

  • آیا در نامه ریجکتی ویزای دانمارک، دلایل رد درخواست بیان می شود؟

بله. معمولا دلایل رد درخواست شما و اینکه آیا مجاز به اعتراض هستید یا خیر، در نامه ریجکتی که برای شما ارسال می شود، قید شده است.

  • آیا دریافت ریجکتی ویزا در گذشته، می تواند بر درخواست فعلی اثر بگذارد؟

بله. چنانچه در گذشته سابقه ریجکتی ویزای شنگن داشته باشید، ممکن درخواست جدید شما برای دریافت ویزا نیز ریجکت شود. البته، این شرایط به دلایل ریجکت شدن ویزای شما در گذشته نیز بستگی خواهد داشت.

  • آیا ممکن است درخواست ویزای همراه نیز ریجکت شود؟

بله. چنانچه دارنده ویزای دانمارک که جهت اخذ ویزا برای اعضای خانواده خود درخواست داده است نتواند تمکن مالی خود را اثبات نموده و یا شرایط اسکان آنان را در دانمارک فراهم کند، امکان ریجکتی درخواست وی وجود دارد. اعضای خانواده نیز باید کلیه شروط تعیین شده را داشته باشند.

  • به چه دلایلی ممکن است درخواست ویزای تحصیلی دانمارک ریجکت شود؟

چنانچه دانشجویان نتوانند تمکن مالی خود را ثابت کرده و یا در متقاعد کردن آفیسر پرونده در خصوص بازگشت به کشور خود پس از فارغ التحصیلی موفق نباشند، درخواست ویزای تحصیلی ریجکت خواهد شد.

سخن پایانی

پس از ارسال درخواست اخذ ویزا، اگر افسر کنسولگری که مسئول رسیدگی به پرونده و درخواست متقاضی است نتواند کلیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت نماید، درخواست ناموفق تلقی می شود. در چنین شرایطی که آفیسر پرونده اطلاعات ناکافی، نادرست، و یا مغایر با شرایط تعیین شده و رویه های ثابت را دریافت نماید، امکان رد درخواست و یا به اصطلاح، ریجکتی ویزا وجود خواهد داشت. عدم اثبات تمکن مالی، عدم ارائه مدارک کامل و دقیق، عدم ارسال به موقع درخواست، داشتن سوابق کیفری و همچنین عدم توانایی در اثبات وابستگی به کشور خود جهت بازگشت پس از انقضای ویزا، از دلایل اصلی مواجهه به ریجکتی ویزا میباشند. ما در این مقاله به بررسی مهمترین دلایل ریجکتی ویزای دانمارک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *