مهم‌ترین نکات در اخذ وقت سفارت اسپانیا

اسپانیا کشوری مهاجرپذیر و محبوب میان گردشگران سراسر جهان است. اسپانیا به دلیل دارا بودن آب‌وهوای گرم و آفتابی در تابستان و آب‌وهوای ملایم و خنک در فصول سرد سال، مقصد گردشگران است. علاوه بر آب‌وهوای مطلوب، سواحل بکر و زیبا، غذاهای مدیترانه‌ای لذیذ و خوشمزه، جشن‌ها و موسیقی‌های شبانه و همچنین معماری کهن و تاریخی اسپانیا توجه توریست‌های زیادی را به این کشور جلب می‌کنند. جدا از جذابیت توریستی، اسپانیا به دلیل تعادل بالای بین کار و زندگی، وجود سیستم مراقبت‌های بهداشتی قوی و کارآمد، دانشگاه‌ها و مدارس معتبر در سطح جهانی، ایمنی بالا، فرصت‌های کاری و تجاری متعدد مقصد مهاجرتی بسیاری از افراد است. اگر شما هم یکی از میلیون‌ها نفری هستید که قصد ورود به اسپانیا با مقاصد مختلف توریستی، تحصیلی، کاری و … را دارید باید برای اخذ ویزای اسپانیا اقدام کنید. اولین قدم در اخذ ویزا، رزرو وقت سفارت اسپانیا است که ما در این مقاله به آن می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور اسپانیا، گردآوری‌شده است.

وقت سفارت اسپانیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • گرفتن وقت سفارت اسپانیا
  • وقت فوری سفارت اسپانیا
  • مراحل رزرو وقت سفارت اسپانیا
  • مدارک موردنیاز برای تعیین وقت سفارت اسپانیا
  • نکات مهم هنگام حضور در کارگزاری BLS و سفارت اسپانیا

گرفتن وقت سفارت اسپانیا

اگر از کشوری خارج از اتحادیه اروپا برای اخذ انواع ویزای اسپانیا اقدام می‌کنید، ابتدا باید وقت سفارت اسپانیا رزرو کنید و در تاریخ مقررشده برای مصاحبه ویزا و ارائه مدارک موردنیاز به سفارت مراجعه کنید. برخی افراد تصور می‌کنند که بدون تعیین وقت قبلی نیز موفق به پیگیری و ارائه درخواست ویزای اسپانیا در سفارت خواهند شد اما هرگز این اشتباه را نکنید. در وهله اول باید بدانید که بدون تعیین وقت سفارت به‌هیچ‌عنوان به درخواست شما رسیدگی نخواهد شد و به‌علاوه عدم رعایت حقوق شهروندی و قوانین مربوطه تأثیر خوبی بر پرونده ویزای شما نخواهد داشت.

برای دریافت وقت از سفارت اسپانیا می‌توانید از دو راه اقدام کنید:

وقت سفارت اسپانیا
  1. مراجعه به آژانس‌ها یا مؤسسات حرفه‌ای و متخصص در حوزه مهاجرت و اخذ ویزا
  2. رزرو وقت سفارت از طریق وب‌سایت BLS

شرکت BLS درواقع یک شرکت بین‌المللی است که با وزارت خارجه اسپانیا در سال 2016 قراردادی منعقد کرده است و بر اساس این قرارداد کارگزار رسمی وزارت خارجه اسپانیا است و خدمات مربوط به ثبت پرونده و پردازش ویزا را ارائه می‌دهد. بررسی پرونده‌های اخذ ویزای اسپانیا زیر نظر این شرکت نیست و صرفاً توسط کنسولگری و سفارت اسپانیا انجام می‌شود.

وقت فوری سفارت اسپانیا

گرفتن وقت سفارت اسپانیا به دو صورت عادی و فوری امکان‌پذیر است. معمولاً وقت عادی سفارت اسپانیا بیشتر از 1 ماه زمان می‌برد. البته ازآنجاکه ترجمه رسمی مدارک به زبان اسپانیایی حدود 1 ماه طول می‌کشد اگر هنوز مدارکتان آماده نیست، توصیه ما به شما گرفتن وقت عادی سفارت اسپانیا است تا هنگام مراجعه به سفارت در وقت تعیین‌شده تمامی مدارکتان آماده باشد و دچار مشکل نشوید.

اگر قصد دارید در کمتر از 1 ماه به سفارت اسپانیا مراجعه کنید باید برای رزرو وقت فوری سفارت اقدام کنید. تنها درصورتی‌که مدارکتان تکمیل و آماده‌شده و یک برنامه خاص برای سفر و مهاجرت خود به اسپانیا دارید (مانند مراجعه به پزشک، بازدید از نمایشگاه، شرکت در جلسات کاری، حضور در کلاس درس و…) به‌صورت فوری برای رزرو وقت سفارت اقدام کنید.

مراحل رزرو وقت سفارت اسپانیا

مراحل تعیین وقت سفارت، نیازمند دقت بالایی است بااین‌حال اگر قصد دارید شخصاً و بدون مراجعه به مؤسسات مهاجرتی وقت سفارت بگیرید باید از طریق کارگزاری BLS اقدام کنید. این کارگزاری رسمی در ایران نیز شعبه دارد و می‌توانید به 2 صورت حضوری و آنلاین از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

برای تعیین وقت سفارت، شما باید وارد سایت رسمی BLS شوید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس یک تقویم برای شما نمایش داده می‌شود که باید در آن روز مراجعه خود به کارگزاری BLS را تعیین کنید. روز مراجعه خود به کارگزاری را انتخاب و پس از تأیید آن یک شماره رهگیری و یک برگه که وقت حضور شما در کارگزاری در آن درج‌شده است دریافت می‌کنید. این برگه را چاپ کنید چراکه در روز تعیین‌شده برای حضورتان در BLS باید آن را ارائه دهید.  در روز موعود باید برای تحویل مدارک موردنیاز ویزا، عکس‌برداری و انگشت‌نگاری به کارگزاری مراجعه کنید. در پایان این مراحل از کارگزاری BLS وقت سفارت اسپانیا دریافت خواهید کرد.

معمولاً رزرو وقت برای بهره‌مندی از خدمات BLS به‌صورت آنلاین انجام می‌شود که به آن اشاره کردیم. بااین‌حال این امکان توسط BLS برای متقاضیان اخذ ویزای اسپانیا فراهم‌شده است که در زمان‌های تعیین‌شده برای ثبت درخواست به‌صورت حضوری به دفتر این شرکت واقع در تهران، خیابان پاسداران شمالی، پایین‌تر از چهارراه فرمانیه، نبش نارنجستان چهارم، پلاک ۱، مجتمع تجاری آرتیمیس، طبقه ۱۲ مراجعه نموده و پس از دریافت نوبت، مراحل گرفتن وقت سفارت اسپانیا ازجمله پرکردن فرم درخواست ویزا، ارائه مدارک، عکس‌برداری و انگشت‌نگاری را طی کنند. ساعات کاری این مرکز برای ارسال و پذیرش درخواست ویزا از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ساعت ۱۶ و برای تحویل گذرنامه ساعت ۱۴ تا ساعت ۱۶ روزهای یکشنبه تا پنجشنبه است.

بسته به نوع ویزای انتخابی شما و خدماتی که BLS به شما ارائه می‌دهد باید هزینه‌ای به این شرکت بپردازید. در پایان یک رسید پرداختی به همراه برگه‌ای که وقت سفارت شما در آن ذکر شده است، به شما داده می‌شود که باید آن‌ها را در روز مشخص‌شده برای حضورتان در سفارت اسپانیا همراه داشته باشید. آدرس سفارت اسپانیا در تهران: دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی، خیابان عباس اسدی، پلاک ۱۰.

مدارک موردنیاز برای تعیین وقت سفارت اسپانیا

برای دریافت وقت سفارت ابتدا باید به کارگزاری BLS مراجعه کنید. برای رسیدگی به درخواست شما توسط این کارگزاری باید مدارک زیر را به‌صورت ترجمه‌شده به زبان اسپانیایی و دارای مهر دارالترجمه همراه داشته باشید:

  • فرم درخواست ویزای اسپانیا تکمیل و امضاشده
  • دو قطعه عکس ۳.۵x۴.۵
  • پاسپورت معتبر (اگر قبلاً پاسپورت داشته‌اید باید کلیه گذرنامه‌های قبلی خود را همراه داشته باشید.)
  • ارائه مدارکی ازجمله پرینت حساب بانکی، سند ملکی یا … برای اثبات تمکن مالی
  • رزرو بلیت رفت‌وبرگشت هواپیما
  • برگه رزرو هتل یا دعوت‌نامه از یک میزبان اسپانیایی
  • رسید پرداخت هزینه‌ ویزا
  • گواهی اشتغال به تحصیل و یا نامه اشتغال به کار
  • بیمه مسافرتی

بعدازاینکه وقت سفارت شما مشخص شد همراه با تمامی این مدارک و پرینت برگه تأیید وقت سفارت اسپانیا به سفارت مراجعه کنید.

نکات مهم هنگام حضور در کارگزاری BLS و سفارت اسپانیا

متقاضیان اخذ ویزای اسپانیا باید برای تعیین و ثبت وقت سفارت خود شخصاً به کارگزاری BLS مراجعه کنند. درصورتی‌که حضور متقاضی ممکن نباشد نماینده شما تمامی مدارک لازم مانند نامه رسمی و قانونی مبنی بر اثبات نمایندگی از طرف شما، کارت ملی و شناسنامه به همراه داشته باشد. توجه کنید که پردازش و بررسی مدارک شما حداقل 21 روز کاری زمان می‌برد. لذا برای تعیین وقت سفارت برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا در زمان مناسب ویزای اسپانیای خود را دریافت کنید.

رأس ساعت مشخص‌شده به کارگزاری و سفارت اسپانیا مراجعه کنید. کمترین میزان تأخیر موجب جلوگیری از ورود شما به سفارت می‌شود. هرچند ویزای اسپانیا مصاحبه ندارد اما ممکن است سؤالاتی از شما پرسیده شود که با صداقت و آرامش به آن‌ها پاسخ دهید. همچنین قبل از اینکه به سفارت مراجعه کنید مقررات امنیتی و قانونی مربوط را از وب‌سایت رسمی سفارت مطالعه و رعایت کنید.

وقت سفارت اسپانیا
سؤالات متداول
  • من برگه‌ای که در آن تاریخ مراجعه به سفارت در آن ذکر شده، گم‌کرده‌ام، چطور این مشکل را حل کنم؟

درصورتی‌که نتوانستید برگه وقت سفارتتان را پرینت کنید یا آن را به هر دلیلی گم کردید با استفاده از شماره مرجع و پیگیری که به شما داده‌شده وارد سایت BLS شوید و دوباره آن را پرینت بگیرید.

  • امکان مراجعه مستقیم به سفارت اسپانیا برای دریافت وقت سفارت وجود دارد؟

خیر. درصورتی‌که قصد گرفتن وقت و مراجعه به این سفارت برای گرفتن ویزا را دارید باید در مرحله اول به کارگزاری BLS سفارت و سپس به سفارت اسپانیا مراجعه کنید.

  • هنگام حضور در کارگزاری ویزای اسپانیا مصاحبه انجام می‌شود؟

خیر. شما فقط برای تحویل مدارک و انگشت‌نگاری باید به کارگزاری BLS  مراجعه کنید.

  • هزینه وقت سفارت کشور اسپانیا چقدر است؟

هزینه وقت سفارت بر اساس سن متقاضیان متفاوت است؛ در ضمن هزینه کارگزاری BLS نیز باید به‌صورت نقدی و یورو پرداخت شود. هزینه وقت فوری نیز بیشتر از وقت عادی خواهد بود.

  • بیمه مسافرتی برای اخذ ویزای اسپانیا باید هزینه‌های احتمالی ناشی از ویروس کرونا را نیز پوشش دهد؟

خیر. این موضوع اختیاری است و ارائه کارت واکسن رسمی شامل یکی از واکسن‌های ( Pfizer-Biontech ، Moderna ، Astra-Zeneca ، Jansen / Johnson & Johnson ، Sinovac و Sinopharm ) کافی است.

سخن پایانی

رزرو وقت سفارت اسپانیا برای متقاضیان دریافت ویزای این کشور در اغلب اوقات با نگرانی همراه است. چراکه در صورت عدم دریافت وقت تمام برنامه‌ریزی‌های سفر و مهاجرت آن‌ها به اسپانیا دچار مشکل خواهد شد. هرچند رزرو وقت سفارت از طریق کارگزاری BLS در ایران فراهم‌شده است اما توصیه ما به شما این است که این موضوع را به متخصصان و مؤسسات مطرح مهاجرتی بسپارید تا به‌دقت و صحیح صورت بگیرد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ انواع ویزای اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *