آشنایی با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و نکات مهم آن

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می تواند یکی از بهترین تجربه هایی باشد که یک فرد در طول زندگی آکادمیک خود به دست آورده و حتی آینده او را دگرگون سازد. ترکیب تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان با نظام آموزشی نوین، شرایط مناسب کار پس از فارغ التحصیلی، آب و هوای بی نظیر و مردمی خونگرم، بسیاری از دانشجویان ایرانی را ترغیب کرده است که در استرالیا به ادامه تحصیل بپردازند. از آنجایی که اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا به کسب اطلاعات فراوانی در این زمینه احتیاج دارد و هرگونه نقص در مراحل و یا مدارک آن می تواند منجر به ریجکتی این ویزا شود، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، نحوه اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا را بررسی نموده و جدیدترین شرایط آن را برای شما مخاطب عزیز دهیم. پس چنانچه استرالیا را به عنوان مقصدی برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کرده اید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله، از وبسایت های معتبر و رسمی کشور استرالیا برای شما گردآوری شده است.

ویزای تحصیلی استرالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • اقدامات لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا
  • اطمینان از واجد شرایط بودن جهت تحصیل در استرالیا
  • انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی مناسب در استرالیا
  • بررسی نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استرالیا
  • اخذ مدرک زبان انگلیسی جهت تحصیل در استرالیا
  • ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا
  • اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا
  • سفر به استرالیا با ویزای تحصیلی

اقدامات لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

کلیه متقاضیان تحصیل در استرالیا میبایست برای ورود به این کشور و اقامت در آن، ویزای تحصیلی که با نام ویزای زیرکلاس 500 شناخته می شود را دریافت کنند. انجام صحیح کلیه مراحل مربوط به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می تواند شانس متقاضیان را جهت تحصیل در بهترین دانشگاه های استرالیا افزایش دهد و از ریجکتی ویزا جلوگیری کند. در نتیجه لازم است قبل از هر گونه اقدام، ابتدا با مراحل اخذ ویزا آشنا شوید و اطمینان حاصل کنید که قادر هستید تمامی مراحل را با دقت پشت سر بگذارید. ما در ادامه مطلب، مهمترین مراحل لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کشور استرالیا را برای شما شرح می دهیم. امیدواریم اطلاعاتی که ارائه می شود، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت مهاجرت تحصیلی به استرالیا کمک کند.

ویزای تحصیلی استرالیا

اطمینان از واجد شرایط بودن جهت تحصیل در استرالیا

به خاطر داشته باشید که در مسیر مهاجرت به استرالیا، سختی های زیادی وجود دارد که قبل از ورود به خاک استرالیا باید آنها را از میان بردارید. پس لازم است پیش از هرگونه اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، ابتدا کلیه شرایط تحصیل در استرالیا، شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی استرالیا و حتی هزینه های تحصیل در استرالیا شامل شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را به دقت بررسی نموده و اطمینان حاصل کنید که قادر به تحصیل در این کشور و تامین هزینه ها خواهید بود. شما حتی می توانید شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا را نیز بررسی کنید و به دنبال راهی برای کاهش هزینه های تحصیل خود در این کشور باشید. توصیه ما آن است که با مراجعه به وبسایت دانشگاه های استرالیا و همچنین وبسایت اداره مهاجرت استرالیا، جدیدترین شرایط مربوط به تحصیل در رشته و مقطع مورد نظر خود را در استرالیا مطالعه کنید. در ضمن، جدیدترین آپدیت هزینه های زندگی در استرالیا را می توانید در وبسایت Numbeo مطالعه کنید. کارشناسان و وکلای مجرب عالیان ویزا نیز آماده ارائه هرگونه خدمات و مشاوره تخصصی در این زمینه می باشند.

انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی مناسب در استرالیا

پس از اطمینان از واجد شرایط بودن جهت تحصیل در استرالیا، لازم است تا دانشگاه مورد نظر خود را در این کشور بیابید. اکثر دانشگاه های استرالیا جزو بهترین ها هستند که هر ساله در رنکینگ جهانی، رتبه های بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهند. سیستم دانشگاه های استرالیا همواره از سیستم دانشگاه های انگلستان پیروی کرده و بر طبق آن شما باید دوره تحصیلی مدنظر خود را قبل از شروع تحصیل در کشور استرالیا انتخاب کنید. با این حال، شما می توانید برای بالا بردن شانس خود جهت اخذ پذیرش تحصیلی، برای دوره های مختلف در یک یا چند دانشگاه در استرالیا درخواست دهید. به یاد داشته باشید که انتخاب دوره ای که به آن علاقه و اشتیاق دارید، بسیار حائز اهمیت است. در ضمن، برخی از ایالت‌ ها در استرالیا، تعداد دانشگاه‌ هایی را که می ‌توانید برای آنها درخواست دهید محدود می ‌کنند، بنابراین جایی که قصد دارید در آن تحصیل کنید را با دقت فراوان انتخاب نمایید. 

خوشبختانه دوره های تحصیلی بسیار متنوعی در دانشگاه های استرالیا ارائه می شود و همه دانشجویان بین المللی شانس تحصیل در رشته مورد علاقه خود را خواهند داشت. شما می توانید برای آشنایی با بهترین دانشگاه های استرالیا، به مقالات مرتبط در وبسایت عالیان ویزا مراجعه کنید.

آنچه گفته شد تنها بخشی از مراحل ابتدایی جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا هستند.ما در ادامه مطلب، مراحلی که بسیار مهم تر هستند را شرح می دهیم.

ویزای تحصیلی استرالیا

بررسی نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استرالیا

پس از طی نمودن مراحل بالا، با بررسی شرایط اخذ پذیرش تحصیلی، مطمئن شوید که واجد شرایط هستید. معمولا کلیه شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا، در وبسایت دانشگاه های این کشور موجود است. از آنجایی که این شرایط با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است، توصیه اکید ما به شما آن است که حتما به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. در حالت کلی، دانشگاه های استرالیا از شما می خواهند تا سوابق تحصیلی، رزومه، مدرک زبان، توصیه نامه، انگیزه نامه و کلیه سوابق پژوهشی خود را ارائه کنید.

اخذ مدرک زبان انگلیسی جهت تحصیل در استرالیا

خوشبختانه تحصیل در استرالیا به زبان انگلیسی است و دانشجویان با مانع یادگیری زبان جدید مواجه نخواهند شد. اگر شما شهروند کشوری هستید که زبان اصلی آن انگلیسی نمی باشد، باید برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنید. در حال حاضر، محبوب ترین آزمون مهارت زبان که در تمامی دانشگاه های جهان مورد قبول است، آزمون آیلتس می باشد. دانشجویان علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به استرالیا، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت نمایند چرا که آزمون آیلتس جنرال، جهت تحصیل در خارج از کشور مورد قبول نمی باشد.

علاقه مندان به تحصیل در استرالیا می توانند با ارائه یکی از مدارک آیلتس با نمره حداقل 5.5، تافل iBT با نمره حداقل 46 و یا مدرک PTE با حداقل نمره 42، جهت اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین اخذ ویزا اقدام نمایند. آنچه باید بدانید آن است که اخذ پذیرش تحصیلی و همچنن اخذ ویزای تحصیلی استرالیا بدون ارائه مدرک زبان بسیار دشوار است. در واقع چنانچه شما موفق شوید بدون مدرک زبان از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید و یا به شما پذیرش مشروط اعطا شود، همچنان در دریافت ویزا با مشکل مواجه خواهید شد و درصد ریجکتی ویزای شما بسیار بالا است. البته ذکر این نکته نیز لازم است که دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک زبان نشده اند، می توانند پس از شرکت در دوره های زبان در استرالیا، وارد دانشگاه های این کشور شوند. این دوره ها رایگان نمی باشند و هزینه شرکت در دوره زبان بر عهده دانشجو است. در هر صورت، توصیه می شود ابتدا مدرک زبان خود را با نمره ای که از سوی دانشگاه تعیین شده است دریافت نموده و پس از اطمینان از داشتن کلیه شرایط تحصیل در استرالیا، مراحل اخذ پذیرش و دریافت ویزا را شروع کنید.

ویزای تحصیلی استرالیا
ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا

برخلاف ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، شما چندین گزینه مختلف برای درخواست پذیرش از دانشگاه های استرالیا دارید. پس می توانید به یکی از سه روش زیر اقدام کنید:

  • ارسال درخواست پذیرش مستقیما از طریق وبسایت دانشگاه مورد نظر خود در استرالیا
  • ارسال درخواست پذیرش از طریق یک دانشگاه در کشور خود
  • ارسال درخواست پذیرش از طریق یک نماینده (در این خصوص گروه عالیان ویزا می تواند خدمات ویژه ای به شما ارائه دهد)

توجه داشته باشید که نحوه ارسال درخواست، به شدت به تصمیمی که در مرحله سوم گرفته اید بستگی دارد. پس لازم است دقیقاً بدانید که چگونه می خواهید درخواست دهید و در مورد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود در استرالیا، به درستی تصمیم گیری کرده باشید. وب سایت دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید و با مسئولین پذیرش در ارتباط باشید تا با روند درخواست آنها بیشتر آشنا شوید. پس از ارسال درخواست، منتظر جواب دانشگاه بمانید. در این مدت می ‌توانید با فرآیند درخواست ویزای تحصیلی استرالیا و جمع ‌آوری هر آنچه که در صورت اخذ پذیرش به آن نیاز دارید، مشغول بمانید.

اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا

شما باید بلافاصله پس از اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت نامه رسمی از دانشگاه مورد نظر خود، درخواست ویزای تحصیلی استرالیا را به سفارت یا کنسولگری این کشور در محل خود ارسال کنید. این اقدام به صورت آنلاین نیز انجام می شود و شما کافیست با پرداخت هزینه درخواست، یک نوبت جهت مصاحبه حضوری در سفارت دریافت کنید. در واقع، فرآیند پردازش و بررسی درخواست ویزا حدود 4 هفته به طول می انجامد و پس از آن از شما خواسته می شود تا در تاریخ تعیین شده، برای مصاحبه حضوری به سفارت استرالیا مراجعه کنید. مهم ترین شروط لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا عبارت اند از:

  • اثبات تمکن مالی جهت تامین هزینه های خود در استرالیا
  • ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل یا پی تی ای
  • دریافت بیمه درمانی در استرالیا
  • تعیین محل اقامت دانشجو در استرالیا
  • اثبات وابستگی متقاضی به کشور یا خانواده خود (آفیسر پرونده باید اطمینان حاصل کند که شما پس از فارغ التحصیلی به کشور خود باز خواهید گشت)
  • پرداخت هزینه ویزا (حدود 650 دلار استرالیا)

سفر به استرالیا با ویزای تحصیلی

در صورت قبولی ویزا و عدم دریافت ریجکتی ویزای استرالیا، شما فرصت دارید تا 90 روز قبل از شروع دوره تحصیلی خود در استرالیا، وارد این کشور شوید. توصیه می شود پیش از ورود به استرالیا، در خصوص محل اقامت و یا خوابگاه خود اطمینان حاصل کنید. در ضمن، پس از ورود به این کشور نیز باید مراحل مهاجرت و اقامت خود را تکمیل نمایید.

سؤالات متداول
  • آیا برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا محدودیت سنی وجود دارد؟

خیر. برای دریافت پذیرش از دانشگاه های استرالیا محدودیت سنی وجود ندارد. اما ممکن است که سن بالا و گپ تحصیلی زیاد، مخصوصا در مقاطع پایین تر از دکتری ، شانس اخذ ویزا را پایین تر بیاورد.

  • آیا امکان درخواست ویزای دانشجویی استرالیا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

بله. امکان ارائه درخواست ویزای دانشجویی بدون مدرک زبان برای کشور استرالیا وجود دارد. در صورتیکه متقاضی از شرایط خاصی برخوردار باشد، قادر خواهد بود تا با شرکت در دوره زبان انگلیسی در کشور استرالیا، دوره تحصیلی مورد علاقه اش را شروع کند. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه عالیان ویزا در ارتباط باشید.

  • آیا برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا، شرط معدل وجود دارد؟

بله. هر کدام از دانشگاه های این کشور برای تحصیل دانشجویان خارجی، حداقل معدل خاص خود را در نظر می گیرند و دانشجویان خارجی در صورتی که معدلشان بالای آن مقدار باشد می توانند در دانشگاه مورد نظر خود در استرالیا تحصیل کنند.

  • آیا افراد متاهل می توانند برای تحصیل در استرالیا، خانواده خود را به عنوان همراه ببرند؟

بله. افراد متاهل می توانند پس از اخذ ویزای دانشجویی این کشور ، همسر و حتی فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به استرالیا ببرند. شرط لازم برای این همراهی آن است که شما بعنوان متقاضی ، تمکن مالی لازم برای حمایت اقتصادی از خانواده خود را داشته باشید.

  • شرایط کار حین تحصیل در استرالیا چیست؟

بر اساس قوانین استرالیا، دانشجویان قادر می باشند تا در حین تحصیل، تنها ۲۰ ساعت در هر هفته و به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند.

سخن پایانی

کشور شگفت انگیز استرالیا به دلیل بهره مندی از رفاه بالا و ارائه خدمات گوناگون به شهروندان خود، در زمره اولین مقاصد مهاجرتی در دنیا و علی الخصوص برای ایرانیان می باشد. اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می تواند شرایطی را فراهم آورد که به یافتن شغل و در نهایت اخذ اقامت دائم و پاسپورت استرالیا منجر گردد. اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا شامل مراحل مهمی است که در این مقاله به صورت مختصر به بررسی آن پرداختیم. با توجه به آنکه ممکن است عدم آگاهی شما به قوانین مهاجرتی کشور استرالیا و مراحل آن، باعث هدر رفتن وقت و هزینه شما گردد، توصیه می شود این اقدامات را به مؤسسه ای که به تمامی ریزه‌ کاری ‌ها و مقررات و قوانین حقوقی و عمومی مهاجرت به استرالیا آشنا است بسپارید و با خیال آسوده تر خود را برای سفر و اقامت در استرالیا آماده کنید. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، در راه اخد ویزا و اقامت کشور استرالیا همراه و همگام شما خواهد بود. عالیان ویزا، متشکل از کادری مجرب و حرفه ای و همچنین با داشتن صدها پرونده موفق در زمینه مهاجرت به استرالیا، آماده ارائه هر گونه مشاوره تخصصی به متقاضیان گرامی می باشد. شما می توانید جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا از طریق شماره هاى موسسه و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. تیم ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام
    من ٢٩ سالمه و ٦ سال گپ تحصيلي دارم
    رشتم مهندسي كامپيوتر هست
    ايا ميتونم براي فوق ليسانس استراليا اقدام كنم؟ مدرك زبان PTE هم قبوله؟

  2. سلام
    مقاله خوبی بود ممنون
    استرالیا ویزای همراه تحصیلی همزمان میده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *