مدارک مورد نیاز ویزای توریستی آمریکا

آیا شما هم می خواهید یکی از 80 میلیون توریستی باشید که هر سال از سرزمین فرصت ها، یعنی ایالات متحده آمریکا، بازدید می کنند و با سبک زندگی غربی آشنا می شوند؟ پس لازم است با اخذ ویزای توریستی آمریکا مجوز ورود به این کشور را دریافت کنید. حال با توجه به آنکه درصد ریجکتی ویزای آمریکا بالا است و اخذ ویزا نیز به معنای ورود صد در صدی شما به آمریکا نمی باشد، لازم است با کلیه فرآیند اخذ ویزای توریستی این کشور آشنا شوید و همه نکات مهمی که درصد موفقیت شما را افزایش می دهد اطلاع کسب کنید. به همین منظور، گروه مهاجرتی عالیان ویزا سعی نموده است تا در این مقاله، جدیدترین شرایط، مدارک و مراحل لازم جهت اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا را که در وبسایت های رسمی و معتبر دولت آمریکا آورده شده است، برای شما مخاطب گرامی شرح دهد. پس اگر قصد بازدید از آمریکا را دارید، خواندن این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

ویزای توریستی آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چگونه باید برای اخذ ویزای توریستی آمریکا اقدام کنیم؟
  • مدارک مورد نیاز دریافت ویزای توریستی کشور آمریکا
  • الزاماتی که باید برای دریافت ویزای توریستی کشور آمریکا رعایت کنید
  • نحوه شرکت در مصاحبه ویزای توریستی در سفارت آمریکا
  • ورود به کشور آمریکا با ویزای توریستی
  • نکات کلیدی در تمدید اقامت با ویزای توریستی در آمریکا
  • آیا تبدیل ویزای توریستی به سایر ویزاها ممکن است؟
  • نکته هایی که باید در مورد ویزای توریستی کشور آمریکا بدانید

چگونه باید برای اخذ ویزای توریستی آمریکا اقدام کنیم؟

به طور کلی، چندین مرحله برای درخواست ویزای توریستی کشور آمریکا وجود دارد. ترتیب این مراحل و نحوه تکمیل آنها ممکن است در سفارت یا کنسولگری های ایالات متحده آمریکا در کشورهای مختلف، متفاوت باشد. در نتیجه توصیه می شود اطلاعات دقیق تر را در وبسایت اداره مهاجرت آمریکا و یا وب سایت سفارت آمریکا در کشور مد نظر خود، مطالعه کنید. ما در ادامه، به طور مختصر برخی از مهم ترین این مراحل را شرح می دهیم.

ویزای توریستی آمریکا
• تکمیل درخواست ویزای توریستی به صورت آنلاین

اولین مرحله از مراحل دریافت ویزای توریستی آمریکا شامل ارسال درخواست به صورت آنلاین می باشد. شما ابتدا باید فرم درخواست ویزای آنلاین 160 DSرا تکمیل کنید و صفحه تایید فرم درخواست را چاپ نمایید تا در روز مصاحبه در سفارت به همراه خود داشته باشید. همچنین دقت داشته باشید که در هنگام تکمیل فرم آنلاین 160 DS، باید عکس خود را نیز آپلود کنید. توجه داشته باشید که عکس شما باید در قالب توضیحات داده شده و طبق شرایط گفته شده آپلود شود.

• برنامه ریزی و آماده سازی مدارک لازم جهت شرکت در مصاحبه سفارت

یکی دیگر از مراحل دریافت ویزای توریستی، آماده شدن و برنامه ریزی جهت شرکت در مصاحبه سفارت می باشد. باید بدانید که این مصاحبه عموما برای متقاضیان ویزا شامل استثنائاتی می شود و افسران کنسول با هر متقاضی به صورت متفاوت و کاملا سلیقه ای مصاحبه خود را برگزار می ‌کنند. در واقع آفیسر پرونده در سفارت امریکا، برای اعطای ویزا کلیه اختیارات کامل را دارد و در واقع اوست که تصمیم می گیرد ویزای شما را صادر نموده و به شما برگه سفید یا آبی دهد و یا ویزای شما را رد کند و به شما برگه زرد دهد. پس توصیه می شود کلیه مدارک لازم جهت ارائه در سفارت را از پیش آماده نموده و جواب های احتمالی به سوالات آفیسر را نیز بررسی کنید.

اگر شرایط سنی شما به گونه ‌ای باشد که ۱۳ سال یا کمتر داشته باشید، احتیاجی به شرکت در مصاحبه نخواهد بود. همچنین برای افراد ۸۰ سال به بالا نیز مصاحبه در سفارت برگزار نمی شود. شما باید برای شرکت در مصاحبه ویزا، در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده آمریکا در کشور محل زندگی خود وقت بگیرید. همانطور که می دانید، آمریکا در کشور ایران سفارت یا کنسولگری ندارد و متقاضیان اخذ ویزای آمریکا باید به سفارت آمریکا در کشورهای همسایه مراجعه کنند. زمان انتظار برای قرارهای مصاحبه نیز با توجه به مکان، فصل و نوع ویزا متفاوت است.

ویزای توریستی آمریکا
• حضور در سفارت آمریکا و شرکت در مصاحبه

شما باید به یکی از کشورهای همسایه که از پیش انتخاب نموده اید سفر کنید و در روز و ساعت تعیین شده، در سفارت آمریکا حاضر شوید. توجه داشته باشید که علاوه بر در دست داشتن کلیه مدارک، لازم است که با ظاهری آراسته در سفارت حضور پیدا کنید و کاملا آماده جوابگویی به سوالات آفیسر باشید. در ضمن، شما ملزم به پرداخت هزینه درخواست ویزا و ارائه رسید آن در روز مصاحبه نیز خواهید بود.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای توریستی کشور آمریکا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا ممکن است با توجه به هدف شما از سفر به آمریکا متفاوت باشد لذا توصیه می شود حتما جزئیات بیشتر را در وب سایت اداره مهاجرت آمریکا مطالعه کنید. در حالت کلی، ارائه مدارک زیر برای کلیه متقاضیان لازم است:

  • پاسپورت معتبر که حداقل ۶ ماه بیشتر از مدت اقامت شما در ایالات متحده معتبر باشد
  • درخواست ویزای توریستی(غیر مهاجرتی) و ارائه تاییدیه تکمیل فرم 160 DS
  • ارائه نامه تمکن مالی از بانک محل زندگی خود، با مانده حساب حداقل 20 هزار دلار به نرخ آزاد به ازای هر نفر
  • ترجمه رسمی اسناد ملکی در صورت دارا بودن
  • مدارک اثبات رزرو هتل یا محل اقامت متقاضی در امریکا
  • ارائه نامه اشتغال به همراه فیش حقوقی و مدارک بیمه در صورت بیمه بودن
  • ارائه رزمه قوی (برای مثال اگر ثبت اختراع دارید، ، ورزشکار حرفه ای در سطح ملی هستید، جوایز ملی و بین المللی دریافت کرده اید، کتاب نوشته اید ، تاییدیه نظام پزشکی دارید، مهندس هستید و یا پروانه وکالت دارید و غیره)
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • عکس جدید با فرمت پاسپورت
  • ارائه مدارک شغلی

الزاماتی که باید برای دریافت ویزای توریستی آمریکا رعایت کنید

شما باید دستورالعمل نحوه درخواست ویزا را در وب سایت سفارت یا کنسولگری ایالات متحده مرور کنید تا تمام مدارک مورد نیاز را در وقت تعیین شده برای مصاحبه به سفارت ببرید. شما ممکن است علاوه بر مدارک بالا، برای اطمینان آفیسر از آنکه آیا واجد شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا هستید یا خیر، به ارائه برخی مدارک دیگر احتیاج داشته باشید که برخی از مهم ترین آنها را در ادامه نام می بریم:

  • برنامه سفر و همچنین مدارکی که هدف شما از سفر به آمریکا را نشان می دهد
  • مدارکی که توانایی شما برای پرداخت تمام هزینه های سفر به آمریکا را ثابت می کند
  • شواهدی مبنی بر اشتغال در کشور خود یا وابستگی به اعضای خانواده در کشور خود (آفیسر پرونده باید اطمینان حاصل کند که شما به دلایل ذکر شده، پس از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود باز خواهید گشت)
  • اگر شما نمی توانید تمام هزینه‌ های سفر خود به آمریکا را پوشش دهید، می توانید شواهد و مدارکی را ارائه کنید که ثابت کند شخص دیگری توانایی پوشش هزینه های سفر شما را دارد.
ویزای توریستی آمریکا

نحوه شرکت در مصاحبه ویزای توریستی در سفارت آمریکا

شما باید پس از ارسال درخواست به صورت آنلاین و همچنین آماده سازی کلیه مدارک تعیین شده، در روزی که برای شما تعیین گردیده است در سفارت آمریکا حاضر شوید و در جلسه مصاحبه با آفیسر پرونده خود شرکت کنید. در چنین شرایطی، افسر کنسولگری با شما مصاحبه می ‌کند تا مشخص کند شما واجد شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا هستید یا خیر. شما نیز باید ثابت کنید که شرایط لازم را طبق قوانین ایالت متحده آمریکا برای دریافت ویزا دارید. در هنگام مصاحبه، اسکن اثر انگشت دیجیتال بدون جوهر نیز به عنوان بخشی از فرآیند دریافت ویزای توریستی انجام می شود و اطلاعات بایومتریک شما ثبت می گردد. پس از انجام مصاحبه، افیسر پرونده ممکن است تشخیص دهد که درخواست شما نیاز به پردازش اداری بیشتری دارد و در این صورت، آفیسر به شما این موارد را اطلاع خواهد داد .

ورود به کشور آمریکا با ویزای توریستی

با انجام تمام مراحل گفته شده و اثبات واجد شرایط بودن خود، شما می توانید ویزای توریستی آمریکا را دریافت نموده و با داشتن این ویزا، مجوز ورود به ایالات متحده آمریکا را به دست آورید. البته توجه داشته باشید که اخذ ویزا، ورود شما به ایالات متحده را تضمین نمی کند و مقامات وزارت امنیت داخلی DHS)) و حفاظت از مرزهای ایالات متحده (CBP) در بدو ورود شما به آمریکا این اختیار را دارند که اجازه ورود به این کشور را به شما ندهند. اگر مجوز ورود به ایالات متحده را دریافت کنید، مسئول CBP یک مهر پذیرش یا یک برگه کاغذی را برای ورود به شما ارائه می دهد. توصیه می شود برای جلوگیری از اتفاقات غیر قابل پیش بینی، به وب سایت CBP آمریکا مراجعه نموده و درباره پذیرش و شرایط ورود، محدودیت‌های مربوط به آوردن مواد غذایی، محصولات کشاورزی و سایر کالاهای ممنوعه مطالعه نمایید و اطلاعات بیشتری کسب کنید .

نکات کلیدی در تمدید اقامت با ویزای توریستی در آمریکا

ویزای توریستی آمریکا، در برخی موارد قابل تمدید می باشد. اما باید توجه داشته باشید که عدم خروج به موقع از ایالت متحده آمریکا، منجر به  باطل شدن خودکار ویزای شما خواهد شد و اگر در دفعات بعد قصد ورود به کشور آمریکا را داشته باشید، به خاطر تخلف، ویزای شما معتبر نخواهد بود و از ورود شما جلوگیری خواهد شد. همچنین عدم خروج به موقع از ایالات متحده آمریکا ممکن است باعث شود که در آینده واجد شرایط دریافت هیچ گونه ویزای آمریکا نباشید. بنابراین سعی داشته باشید در بازه زمانی مشخص شده این کشور را ترک کنید.

آیا تبدیل ویزای توریستی به سایر ویزاها ممکن است؟

اگر در طول سفر شما به آمریکا با ویزای توریستی، برنامه های شما در زمان اقامت تغییر کند، به عنوان مثال، قصد ازدواج با یک شهروند ایالات متحده را داشته باشید یا پیشنهاد کار دریافت کنید، ممکن است بتوانید از طریق خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده USCIS)) درخواست تغییر وضعیت غیر مهاجرتی خود را به وضعیت مهاجرتی ارائه دهید (یعنی ویزای توریستی خود را به ویزای همراه یا کاری یا حتی تحصیلی تغییر دهید). همچنین توجه داشته باشید که برای این کار، تا زمانی که در آمریکا هستید به ویزای جدید احتیاج ندارید اما هنگامی که این کشور را ترک کنید، برای ورود مجدد باید ویزای جدید را در سفارت و کنسولگری آمریکا، متناسب با شرایط خود دریافت کنید.

نکته هایی که باید در مورد ویزای توریستی کشور آمریکا بدانید

اطلاعاتی که تا اینجا در اختیار شما قرار گرفت، کاملا جامع و دقیق می باشد، اما لازم است تا در انتها، برخی نکات دیگر در خصوص ویزای توریستی آمریکا را یادآور شویم:

  • فردی که دارای ویزای توریستی از نوع B1 و یا B2 می باشد، با همین ویزا مجاز به تحصیل و یا اشتغال در ایالات متحده آمریکا نخواهد بود.
  • ویزای توریستی کشور آمریکا از نوع ویزای غیر مهاجرتی است در نتیجه دریافت آن منجر به اخذ اقامت و یا پاسپورت آمریکا نمی شود. علاقه مندان به مهاجرت به آمریکا می توانند از سایر روش های اخذ اقامت آمریکا مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری، پیوستن به اعضای خانواده، ازدواج در آمریکا و غیره استفاده نمایند.
ویزای توریستی آمریکا
  • دقت نمایید که هیچ موسسه مهاجرتی نمی تواند اخذ ویزای توریستی آمریکا را برای شما تضمین نماید چرا که این امر مستقیما زیر نظر افسر سفارت آمریکا انجام می شود. از این رو، تا زمانی که ویزای خود را دریافت نکرده اید، برنامه ‌های نهایی را برای سفر خود انجام ندهید یا اقدام به خرید بلیت نکنید .
  • ویزای معتبر ایالات متحده آمریکا در یک پاسپورت منقضی شده، هنوز معتبر است. این بدان معناست که ویزا تا تاریخ انقضای آن اعتبار دارد مگر اینکه لغو شود. اگر در پاسپورت منقضی شده خود ویزای معتبر دارید، آن را از گذرنامه منقضی شده خود حذف نکنید. شما می توانید از ویزای معتبر خود در پاسپورت منقضی شده خود به همراه گذرنامه معتبر جدید برای سفر به ایالات متحده آمریکا استفاده کنید.
سؤالات متداول
  • آیا می توان برای تمامی اعضای خانواده، ویزای توریستی آمریکا را دریافت کرد ؟

بله. برای هر نفر از اعضای خانواده باید به صورت جداگانه کلیه مراحل طی شود. اما عالیان ویزا، پیشنهاد می کند برای نشان دادن وجود علقه معنوی در ایران و بالا رفتن شانس ویزا حداقل برای مرتبه اول، فرزند یا همسر خود را به همراه نداشته باشید.

  • با ویزای توریستی چه مدت می توان در خاک آمریکا حضور داشت؟

شما حداکثر برای مدت 3 ماه می توانید  با این ویزا در خاک امریکا حضور داشته باشید.

  • هزینه دریافت ویزای توریستی آمریکا چقدر است؟

هزینه این ویزا در حال حاضر 185 دلار است.

  • آیا در صورت داشتن دعوتنامه، دریافت ویزای آمریکا قطعی است؟

خیر، باید بگوییم که با داشتن دعوتنامه، شانس شما برای اخذ ویزا افزایش می یابد اما باز هم قطعی و صد در صد نخواهد بود.

  • آیا در صورت ریجکتی ویزای آمریکا، امکان درخواست تجدید نظر وجود دارد؟

بله. شما می توانید با رفع دلایل ریجکتی، درخواست تجدید نظر دهید.

سخن پایانی

متقاضیان سفر به آمریکا برای مقاصد گردشگری، بازدید از اعضای خانواده، درمان بیماری، عقد قرارداد کاری و یا شرکت در کنفرانس ها، رویدادهای علمی- فرهنگی و یا ورزشی، باید ابتدا ویزای توریستی آمریکا که از نوع ویزای غیرمهاجرتی است را دریافت کنند. قوانین دولت آمریکا به این گونه است که شما پس از اخذ ویزا و ورود به آمریکا نیز باید از مقامات وزارت امنیت و حفاظت از مرزهای آمریکا، مجددا مجوز دریافت نمایید و ممکن است در این مرحله و بر اساس نظر آفیسر، این مجوز به شما اعطا نگردد. پس لازم است کلیه شرایط را رعایت نموده و مدارک مورد نیاز را به طور کامل و صحیح جمع آوری کنید. ما در این مقاله هر آنچه لازم است تا درباره ویزای توریستی کشور آمریکا بدانید را برای شما آوردیم. امیدوارییم اطلاعات ارائه شده، برای شما مخاطب گرامی مفید بوده باشد. 

کارشناسان و وکلای مجرب گروه عالیان ویزا، با اطلاع از جدیدترین قوانین مهاجرتی آمریکا، می توانند با ارائه بهترین راهکار ها و همچنین همراهی شما در تمامی مراحل اخذ ویزای آمریکا، شانس موفقیت شما را افزایش داده و تا جای ممکن، هر گونه ریسک ریجکتی را برطرف کنند. لذا توصیه ما به شما آن است که از ابتدای امر، با اخذ مشاوره از کارشناسان ما، مدارک مورد نیاز را آماده نموده و درخواست ویزای خود را تحت نظر کارشناسان ما ارسال کنید. در ضمن، کارشناسان و وکلای ما می توانند کلیه مراحل اخذ ویزای آمریکا را برای شما متقاضی گرامی تکمیل نموده و از دغدغه ها و نگرانی های شما بکاهند. تنها کافیست با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و یا از طریق واتس اپ با ما در ارتباط باشید. جهت ارتباط سریع تر با کارشناسان، توصیه می شود فرم ارزیابی آنلاین موجود در وبسایت عالیان ویزا را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “مدارک مورد نیاز ویزای توریستی آمریکا”
  1. سلام
    من ویزای توریستی اروپا نداشتم
    می تونم برای ویزای توریستی امریکا قدام کنم ؟چقدر شانس دارم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *