نکات مهم در اخذ ویزای سرمایه گذاری مجارستان

مجارستان کشوری زیبا در قلب اتحادیه اروپاست که توسط شاخص هزینه زندگی Numbeo به‌عنوان یک کشور کاملاً مقرون‌به‌صرفه ازنظر هزینه‌های زندگی در اروپا و جهان معرفی شده است. صنعت املاک و مستغلات این کشور رو به رشد است و قیمت‌ها مقرون‌به‌صرفه است. موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده‌ای دارد که آن را در میان علاقه‌مندان به سفر یا سرمایه‌گذاران محبوب می‌کند. با نرخ 9% مالیات بر درآمد شرکت‌ها و 15٪ مالیات ثابت بر درآمد شخصی، مجارستان یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیات در اروپا دارد. هزینه مراقبت‌های بهداشتی در این کشور مقرون‌به‌صرفه است، چندین دانشگاه و مدرسه بین‌المللی دارد و کاملاً ایمن و مهاجرپذیر است و افرادی که ویزای این کشور را دارند می‌توانند بدون ویزا به سراسر اتحادیه اروپا سفر کنند. به همین جهت افراد اتحادیه اروپا از طریق خرید ملک یا اجاره برای سکونت در این کشور اقدام می‌کنند.  از طرف دیگر افراد خارج از اتحادیه اروپا از طریق ویزای دانشجویی، ازدواج با یک شهروند مجارستانی، اخذ ویزای کار یا اخذ ویزای سرمایه گذاری مجارستان برای اخذ اقامت مجارستان اقدام می‌کنند.

ویزای سرمایه گذاری مجارستان

 اگر شما هم تمکن مالی کافی دارید و می‌خواهید مقیم این کشور شوید، ما در این مقاله برنامه مهاجرتی سرمایه‌گذاری مجارستان را به شما معرفی می‌کنیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور مجارستان، گردآوری‌شده است.

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • اخذ اقامت دائم مجارستان برای سرمایه‌گذاران
  • مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری در املاک
  • مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری تجاری

اخذ اقامت دائم مجارستان برای سرمایه‌گذاران

ویزای سرمایه گذاری مجارستان درواقع یک مجوز اقامت دائم مجارستان است. شما می‌توانید درازای یک سرمایه‌گذاری ایمن و تضمین شده توسط دولت مجارستان در اوراق قرضه این کشور، مجوز اقامت دائم مجارستان را دریافت کنید. روند این برنامه بدین‌صورت است که اگر شما 300000 یورو در اوراق قرضه دولتی مجارستان سرمایه‌گذاری کنید، در عرض چند هفته برای شما و خانواده‌تان یک مجوز اقامت دائم مجارستان PR به مدت 5 سال صادر می‌شود. نکته‌ای که این برنامه مهاجرتی را جذاب می‌کند این است که شما می‌توانید در پایان این 5 سال، سرمایه 300 هزار یورویی خودتان را از دولت مجارستان پس بگیرید. هرچند هیچ سودی درازای این سرمایه‌گذاری دریافت نخواهید کرد، اما هیچ ریسکی بابت از دست دادن پول متوجه شما نخواهد بود. همچنین در پایان این 5 سال، هیچ الزامی برای بازگشت شما به کشورتان وجود ندارد و همچنان می‌توانید در مجارستان زندگی، کار و تحصیل کنید. متقاضیان از تمامی ملت‌ها و کشورها می‌توانند از این برنامه اقامتی استفاده کنند. هزینه پردازش این برنامه برای کل خانواده حدود 60000 یورو است.

ویزای سرمایه گذاری مجارستان

همچنین باید بدانید امکان اخذ تابعیت و شهروندی مجارستان پس از 8 سال اقامت دائم قانونی در این کشور برای شما وجود خواهد داشت. این نوع ویزای سرمایه گذاری مجارستان که به برنامه اوراق قرضه اقامت مجارستان هم معروف است، دارای مزایای زیر است:

  • سرمایه‌گذار، همسر، فرزندان تحت تکفل تا 18 سال و همچنین والدین تحت تکفل او مشمول این برنامه مهاجرتی می‌شوند.
  • هیچ اجباری برای حضور یا بازدید از مجارستان برای حفظ مجوز اقامت دائم هیچ‌یک از افراد خانواده وجود ندارد.
  • این برنامه مهاجرتی برای همه ملیت‌ها آزاد است.
  • مجوز اقامت دائم مجارستان با این برنامه در کمتر از 2 ماه صادر می‌شود.
  • این برنامه ارزان‌ترین پیشنهاد سرمایه‌گذاری بدون ریسک تحت حمایت دولت در اروپا است.

نکته بسیار مهم درباره ویزای سرمایه گذاری مجارستان این است که امکان ارسال درخواست برای این برنامه از مارس 2017 وجود ندارد و در حال حاضر این برنامه تعلیق شده است. بااین‌حال امکان ازسرگیری این برنامه هنوز هم وجود دارد. عالیان ویزا توصیه می‌کند درصورتی‌که تمکن مالی دارید و قصد دریافت اقامت دائم یکی از کشورهای اروپایی را دارید از برنامه‌های سرمایه‌گذاری کشورهای یونان، پرتغال، مالت، اسپانیا و قبرس استفاده کنید. البته اگر مقصد اقامتی مدنظر شما مجارستان است روش‌های دیگری از سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها برای اخذ اقامت دائم مجارستان اقدام کنید که در ادامه مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری در املاک

از سال 2020، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند مجوز اقامت دائم مجارستان را از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه ملک دریافت کنند. سرمایه‌گذاران مشتاق می‌توانند با حداقل 250000 یورو در حوزه املاک و مستغلات مجارستان سرمایه‌گذاری کنند و در کمتر از 3 ماه مجوز اقامت دائم خودشان را دریافت کنند و در کمتر از 6 ماه خانواده خود را با خود به مجارستان بیاورند. این نوع ویزای سرمایه گذاری مجارستان که به ویزای طلایی مجارستان معروف است، سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه اخذ اقامت اتحادیه اروپا از طریق سرمایه‌گذاری ملک در بازار از سال 2020 است. البته کشورهای دیگری همچون پرتغال، فرانسه و اسپانیا هم امکان اخذ اقامت از طریق ملک را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌اند که انتخاب بین این برنامه‌ها به ترجیحات و شرایط شخصی افراد وابسته است و نیازمند بررسی دقیق و مشاوره فردی است. برای دریافت مشاوره در این زمینه کارشناسان مجرب عالیان ویزا در خدمت شما خواهند بود.

ویزای سرمایه گذاری مجارستان

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری تجاری

شما می‌توانید با ارائه یک بیزینس پلن قوی به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار، شرکت خودتان را در مجارستان راه‌اندازی و در کمتر از 1 سال همراه با خانواده خود به مجارستان مهاجرت کنید. حداقل سرمایه موردنیاز برای تشکیل شرکت در مجارستان حدود 10000 یورو (3000000 HUF) است. نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌ها در مجارستان 9٪ است که پایین‌ترین نرخ در اتحادیه اروپا است و سود سهام و عایدی سرمایه مشمول مالیات نمی‌شود. همچنین مجارستان نسبت به سایر کشورهای جنوب اتحادیه اروپا بدهی کمتری نسبت به سطح تولید ناخالص داخلی خود دارد. به همین جهت مجارستان یک مکان مناسب برای کارآفرینان و افرادی است که به‌صورت آنلاین (خوداشتغالی) کار می‌کنند.

هنگامی‌که تشکیل و ثبت شرکت انجام شد، افراد غیر اتحادیه اروپا می‌توانند برای اخذ ویزای بلندمدت در سفارت مجارستان کشور خود درخواست دهند. در ابتدا برای ورود به مجارستان ویزای C 30 روزه به متقاضیان داده می‌شود و پس از ورود به مجارستان، به آن‌ها اجازه اقامت در قالب کارت اقامت بیومتریک داده می‌شود. اعتبار کارت اقامت معمولاً 2 سال است و پس‌ازآن تمدید سالانه انجام می‌شود. پس از 5 سال اقامت در مجارستان با این نوع مجوز اقامت یا ویزای سرمایه گذاری مجارستان، متقاضیان واجد شرایط درخواست کارت اقامت دائم مجارستان هستند. همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد متقاضی می‌توانند همراه او در مجارستان زندگی کنند. توجه داشته باشید که برای تمدید این نوع مجوز اقامت فرد متقاضی باید هرسال حدود 2 ماه را در مجارستان زندگی کند.

سؤالات متداول
  • آیا سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه بهادار در مجارستان برای من سودی دارد؟

خیر، هیچ سودی طی این برنامه اقامتی به متقاضی داده نمی‌شود اما پس از پایان دوره پنج‌ساله، مبلغ سرمایه‌گذاری شما به‌طور کامل به شما بازگردانده می‌شود.

  • آیا می‌توان حتی پس از باز پس گرفتن مبلغ سرمایه‌گذاری همچنان مجوز اقامت دائم مجارستان را داشت؟

بله، اقامت دائم واقعاً دائمی است.

  • آیا برنامه مهاجرت سرمایه‌گذاری مجارستان اخذ تابعیت این کشور را تضمین می‌کند؟

این برنامه مسیر سریعی را برای وضعیت اقامت دائم متقاضی فراهم می‌کند ولی به‌طورکلی برای اخذ تابعیت مجارستان شما باید حداقل 8 سال در مجارستان زندگی کنید.

  • با تعلیق برنامه ویزای سرمایه گذاری مجارستان چه گزینه‌های دیگری برای اجازه اقامت پیشنهاد می‌دهید؟

شما می‌توانید از طریق تشکیل شرکت یا سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات برای اخذ اقامت مجارستان اقدام کنید. البته اگر شرایط تحصیل را دارید، اخذ ویزای تحصیلی مجارستان ساده‌ترین راه ورود به این کشور است.

  • حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در حوزه ملک برای اخذ اقامت مجارستان چقدر است؟

شما باید حداقل 250 هزار یورو در این کشور سرمایه‌گذاری کنید.

سخن پایانی

اقامت دائم در مجارستان امکان سفر آزادانه بدون نیاز به ویزا در سراسر منطقه شینگن، زندگی، کار و تحصیل مقرون‌به‌صرفه در یک کشور اروپایی امن را برای شما فراهم می‌کند. یکی از فرصت‌های استثنایی و طلایی اخذ اقامت دائم مجارستان ویزای سرمایه گذاری مجارستان بود که متأسفانه در حال حاضر تعلیق شده است. بااین‌حال، همچنان امکان اخذ اقامت مجارستان با سرمایه‌گذاری در حوزه ملک یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار در این کشور وجود دارد که نیازمند داشتن سرمایه نسبتاً زیادی است. به همین جهت عالیان ویزا توصیه می‌کند درصورتی‌که مشتاق به مهاجرت به مجارستان هستید، ابتدا از طریق ویزای تحصیلی وارد این کشور شوید و سپس ویزای خود را به ویزای کاری یا ویزای سرمایه گذاری مجارستان تغییر دهید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و باده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت در مجارستان را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *